Page 16 - Chytrý zpravodaj - Mnichovice 03/2025
P. 16

16 / Pro rodiče a děti


       Všichni se musíme vzdělávat – učitelé nejsou výjimkou



                         Doba,  kdy  nám  sta-  po večerech. Občas využijeme možnost vy-  Praktický workshop s Mgr. Danielem Pra-
                         čilo  to,  co  jsme  se   hlásit ředitelské volno a dětem prodloužit   žákem,  s  oceňovaným  učitelem  a  lekto-
                         naučili  v  rámci  na-  některý  víkend  nebo  prázdniny.  Učitelé   rem, na téma umělé inteligence patří rov-
                         šich  studií,  a  pak   jsou v práci a vzdělávají se. Ano, toto je re-  něž  do  seznamu  našich  školení  –  termín
                         to  jen  opakovaně   alita pedagogické profese. Není to práce jen   velikonočních  prázdnin  je  vhodný  nejen
                         aplikovali  v  praxi,   podle žákovských rozvrhů od 8:00 do 12:00   pro  učitele,  ale  i  pro  kolegyně  ze  školní
                         už  je  opravdu  pryč.   (i když si to často laická veřejnost či naši   družiny.
                         V  rámci  celospole-  partneři myslí…).
                         čenských změn a ze-                                    Výčet  vzdělávacích  aktivit  našich  pedago-
       jména s nástupem umělé inteligence nabra-  O pololetních prázdninách se u nás konal   gů by byl opravdu hodně dlouhý, všechno
       lo vzdělávání učitelů (samozřejmě i všech   seminář pro ředitele a vedení škol z našeho   se  zkrátka  do  jednoho  příspěvku  nevejde.
       ostatních profesí) ještě větší obrátky – cho-  regionu se zástupci MŠMT a České školní   Tak ještě alespoň zmínka o Kulatém stolu
       díme  na  školení,  účastníme  se  webinářů   inspekce.  Do  Mnichovic  za  námi  dorazi-  angličtinářů nebo matematiků. Mnichovičtí
       nebo kulatých stolů, kde sdílíme své zku-  ly  Ing.  Dana  Pražáková,  vedoucí  oddělení   učitelé byli v roli lektorů a naše škola jako
       šenosti s ostatními kolegy. Řada seminářů   kanceláře  ústředního  školního  inspektora,   hostitelská instituce. Ohlasy účastníků jsou
       se koná i u nás v Mnichovicích, nejen pro   a Mgr. Ludmila Třeštíková, vedoucí odděle-  velmi pozitivní – jak směrem k práci našich
       nás učitele z Mnichovic, ale i pro pracovní-  ní strategií MŠMT, aby nás seznámily s por-  učitelů,  tak  i  na  dobré  materiální  zázemí
       ky z jiných škol či institucí. Většinou naše   tálem  a  kritérii  hodnocení  Kvalitní  škola   a velmi příjemné prostředí naší školy. Těch-
       vzdělávací  aktivity  probíhají  mimo  výuku   a s dalšími strategickými materiály vzdělá-  to ocenění si velmi vážíme!
       dětí  –  o  prázdninách,  o  víkendech  nebo   vání v ČR.                        Mgr. Marcela Erbeková, ředitelka školy






















       Skills Builder aneb stavíme na rozvoji a podpoře

       měkkých dovedností


       V březnu se naše škola připojila do projektu Skills Builder. Pro-  schopnosti. V současné době probíhá trénování měkkých doved-
       jektu,  který  cílí  na  rozvoj  měkkých  dovedností.  Měkké  doved-  ností v pravidelných třídnických hodinách, ve kterých by mělo
       nosti potřebujeme všichni proto, abychom zvládali každodenní   pomoci při nastavování dobrého klimatu třídy. Trénink měkkých
       životní situace, kterým čelíme. V naší škole si velmi intenzivně   dovedností bude postupně probíhat i  ve standardní výuce. Pro-
       uvědomujeme, že rozvíjet měkké dovednosti u žáků nebylo nikdy   jekt Skills Builder zaštiťuje Schola Empirica, která metodiku pře-
       tak důležité, jako právě v  současné době. Výzkumy ukazují, že   vzala ze škol ve  Velké Británii. Metodika Skills Builder rozvíjí
       budování osmi vybraných základních dovedností může podpo-  základní dovednosti, které potřebujeme ke zvládnutí téměř jaké-
       řit psychickou pohodu a zlepšit studijní výsledky dětí a mladých   hokoli úkolu. Osvojení těchto dovedností pomáhá dětem uspět
       lidí a připravuje je lépe do života. Program Skills Builder se za-  ve škole i v životě.
       měřuje na tyto měkké dovednosti: schopnost naslouchat, prezen-                           Za tým skills leaderů školy
       tační dovednosti, týmovou spolupráci, pozitivní nastavení, cíle-                                Petra Kaprálková
       vědomost, kreativní myšlení, schopnost řešit problémy a  vůdčí
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21