Page 16 - Chytrý zpravodaj - Mnichovice 03/2025
P. 16
16 / Pro rodiče a děti
Všichni se musíme vzdělávat – učitelé nejsou výjimkou
Doba, kdy nám sta- po večerech. Občas využijeme možnost vy- Praktický workshop s Mgr. Danielem Pra-
čilo to, co jsme se hlásit ředitelské volno a dětem prodloužit žákem, s oceňovaným učitelem a lekto-
naučili v rámci na- některý víkend nebo prázdniny. Učitelé rem, na téma umělé inteligence patří rov-
šich studií, a pak jsou v práci a vzdělávají se. Ano, toto je re- něž do seznamu našich školení – termín
to jen opakovaně alita pedagogické profese. Není to práce jen velikonočních prázdnin je vhodný nejen
aplikovali v praxi, podle žákovských rozvrhů od 8:00 do 12:00 pro učitele, ale i pro kolegyně ze školní
už je opravdu pryč. (i když si to často laická veřejnost či naši družiny.
V rámci celospole- partneři myslí…).
čenských změn a ze- Výčet vzdělávacích aktivit našich pedago-
jména s nástupem umělé inteligence nabra- O pololetních prázdninách se u nás konal gů by byl opravdu hodně dlouhý, všechno
lo vzdělávání učitelů (samozřejmě i všech seminář pro ředitele a vedení škol z našeho se zkrátka do jednoho příspěvku nevejde.
ostatních profesí) ještě větší obrátky – cho- regionu se zástupci MŠMT a České školní Tak ještě alespoň zmínka o Kulatém stolu
díme na školení, účastníme se webinářů inspekce. Do Mnichovic za námi dorazi- angličtinářů nebo matematiků. Mnichovičtí
nebo kulatých stolů, kde sdílíme své zku- ly Ing. Dana Pražáková, vedoucí oddělení učitelé byli v roli lektorů a naše škola jako
šenosti s ostatními kolegy. Řada seminářů kanceláře ústředního školního inspektora, hostitelská instituce. Ohlasy účastníků jsou
se koná i u nás v Mnichovicích, nejen pro a Mgr. Ludmila Třeštíková, vedoucí odděle- velmi pozitivní – jak směrem k práci našich
nás učitele z Mnichovic, ale i pro pracovní- ní strategií MŠMT, aby nás seznámily s por- učitelů, tak i na dobré materiální zázemí
ky z jiných škol či institucí. Většinou naše tálem a kritérii hodnocení Kvalitní škola a velmi příjemné prostředí naší školy. Těch-
vzdělávací aktivity probíhají mimo výuku a s dalšími strategickými materiály vzdělá- to ocenění si velmi vážíme!
dětí – o prázdninách, o víkendech nebo vání v ČR. Mgr. Marcela Erbeková, ředitelka školy
Skills Builder aneb stavíme na rozvoji a podpoře
měkkých dovedností
V březnu se naše škola připojila do projektu Skills Builder. Pro- schopnosti. V současné době probíhá trénování měkkých doved-
jektu, který cílí na rozvoj měkkých dovedností. Měkké doved- ností v pravidelných třídnických hodinách, ve kterých by mělo
nosti potřebujeme všichni proto, abychom zvládali každodenní pomoci při nastavování dobrého klimatu třídy. Trénink měkkých
životní situace, kterým čelíme. V naší škole si velmi intenzivně dovedností bude postupně probíhat i ve standardní výuce. Pro-
uvědomujeme, že rozvíjet měkké dovednosti u žáků nebylo nikdy jekt Skills Builder zaštiťuje Schola Empirica, která metodiku pře-
tak důležité, jako právě v současné době. Výzkumy ukazují, že vzala ze škol ve Velké Británii. Metodika Skills Builder rozvíjí
budování osmi vybraných základních dovedností může podpo- základní dovednosti, které potřebujeme ke zvládnutí téměř jaké-
řit psychickou pohodu a zlepšit studijní výsledky dětí a mladých hokoli úkolu. Osvojení těchto dovedností pomáhá dětem uspět
lidí a připravuje je lépe do života. Program Skills Builder se za- ve škole i v životě.
měřuje na tyto měkké dovednosti: schopnost naslouchat, prezen- Za tým skills leaderů školy
tační dovednosti, týmovou spolupráci, pozitivní nastavení, cíle- Petra Kaprálková
vědomost, kreativní myšlení, schopnost řešit problémy a vůdčí