Page 8 - Chytrý zpravodaj - Mnichovice 03/2024
P. 8

8 /  Z radnice


       Mnichov              mají nové logo!



       Víte, co je jednotná vizuální identita města? Zní to možná složitě, ale je to velmi jednoduché. V podstatě
       se jedná o jakýsi soubor pravidel určujících, jak mají vypadat všechny městské propagační materiály,
       značení a komunikační nástroje. Když má město stanovenou vizuální identitu, všechny jeho komunikační
       nástroje působí jednotně, profesionálně a zdroj takových informací je snadno a rychle rozpoznatelný. Je
       to srovnatelné například s tím, když firma používá jednotný styl oblečení.


       A  protože  v  Mnichovicích  jsme  dosud  neměli  pravidla  vizuální
       identity nastavena, docházelo k nadužívání městského znaku, se
       kterým  se  pracovalo  jako  s  logem.  Což  nebylo  správné.  Městský
       znak je symbol města stejně jako vlajka a jeho použití by mělo být
       spíše vzácností. Nehodí se, aby byl umísťován třeba na plakáty kul-
       turních akcí apod.

       Proto jsme oslovili velmi zkušenou grafičku, která mimo jiné dala
       před několika lety i současnou podobu časopisu Život Mnichovic,
       MgA. Adélu Vorbovou, jejíž profesní úspěchy uvádíme v samostat-
       ném boxu. Velkou výhodou bylo i to, že Adéla v Mnichovicích žije,
       takže k městu má velmi blízký vztah a dobře vnímá jeho atmosféru,
       potřeby a celkový kontext, nezbytný pro uměleckou tvorbu tohoto
       typu.  Zadáním z naší strany bylo především hezké, jednoduché
       a originální logo. Zbytek jsme nechali na paní grafičce. A co bylo
       hlavní otázkou, kterou si při hledání inspirace kladla? Co je pro
       Mnichovice nejvíce typické? Odpověď je vlastně velmi jednoduchá
       – dva kopce, mezi kterými se město rozkládá:
       „Logotyp reflektuje geografickou polohu obce, díky cestujícímu
       bodu /tečce/ dává jasně najevo, že Mnichovice leží v  poměrně
       úzkém a hlubokém údolí se strmým úbočím. Nejnižší bod území
       je při výtoku Mnichovky z katastru ve 329,5 m n. m. Nejvyšší bod
       je ve výšce 487,2 m n. m. na bezejmenném vrchu v nejvýchodnější
       části katastru. Díky otočení litery „i“ jsem využila rozdílu mezi
       nejnižším  a  nejvyšším  bodem  nadmořské  výšky.  Zároveň  tyto
       body lze ve  vzájemném poměru využít i  dalšími způsoby. Díky
       stoupající tendenci těchto bodů působí logo pozitivně a  evokuje
       rozvoj obce.“
       Jednoduché, graficky čisté, moderní. Nové logo zastupitele města
       nadchlo a rozhodli jsme se, že již nebudeme hledat další varian-
       ty  a  půjdeme  cestou  dvou  teček  označujících  dva  mnichovické
       vrcholy.

       Postupně tak budete moci nové logo vídat na všech plakátech, po-
       zvánkách a tiskových materiálech města, stejně tak logotyp budou
       využívat i technické služby, informační centrum, knihovna apod.
       Současně bude vytvořen grafický manuál, aby logo bylo používáno
       jednotně podle daných pravidel.

       Neznamená  to  ale,  že  bychom  zavrhli  náš  městský  znak.  Na  ten
       jsme náležitě pyšní, ale využíván bude opravdu jen při zvláštních
       příležitostech. A kromě některých oficiálních dokumentů zůstane
       i nadále na titulní straně časopisu Život Mnichovic a na vjezdo-
       vých uvítacích tabulích.

       Průběžně budeme doplňovat i reklamní předměty s novým logem,
       které bude možné si zakoupit v turistickém informačním centru.
                                               Margita Valentová
                                          starostka@mnichovice.cz
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13