Page 5 - Chytrý zpravodaj - Lhenice 05/2025
P. 5

Z NAŠICH ŠKOL
                 DUBEN                  kterou  si  děti  poslechly  a  následně  se  jí  naučily.  Dále
                 VE LHENICKÉ MŠ         se  Broučci  věnovali  především  koloběhu  vody  v  přírodě,
                                        ekologii  a  byli  seznámeni  se  všemi  formami  vody
                                        vytvořenými  přírodou  i  člověkem  a  faunou  v  ní  žijící.
                 Jako se střídalo první dubnový týden   Pozorovali,  jak  se  rozvinou  papírové  květy  ve  vodě,  jak
                 aprílové počasí, stejně tak byla pestrá   se  rozpouští  anilinové  barvy.  Pro  zpestření  přinesla  paní
                 jednotlivá témata ve třídách. Rybičky   učitelka  jeden  den  na  pozorování  lékařské  pijavice.  Týden
                 pokračovaly  ve  svém  jarním  bloku   Broučci  zakončili  výletem ke studánce, kde  nalezli poklad,
      „Jaro na nás zaťukalo a Rybičky probudilo“ a zvolily si téma   který jim zřejmě nachystali místní skřítci.
      „Moje  knížka  –  březen  měsíc  knihy“.  Do  tématu  byly  děti   Ročním  obdobím,  názvům  měsíců  a  dennímu  režimu
      uvedeny  hrou,  při  které  hádaly,  co  je  ukryto  v  kufříku,   se  věnovaly  Rybičky  v  týdnu  s  názvem  „Jak  běží  čas“.
      ve  kterém  na  ně  čekaly  knihy  různých  barev  a  velikostí.   Podobně  jako  Broučci  v  předchozím  týdnu,  i  Žabky
      Následovala diskuze, k čemu nám knihy slouží. V centrech   a  Motýlci  pracovali  s  vodním  tématem.  Žabky  si  vybraly
      si  děti  prohlížely  různé  druhy  knih,  vyrobily  si  záložky,   téma  „Cesta  vody“  a  Motýlci  téma  „Koloběh  vody“.
      vytvořily  si  hmatovou  knížku  či  vypichovaly  špendlíkem   Uprostřed  tohoto  týdne  se  všechny  děti  zúčastnily
      geometrické  tvary  ve  stylu  Braillova  písma.  Téma  bylo   environmentálního  vzdělávacího  programu  Apicentra
      zpestřeno  návštěvou  místní  lhenické  knihovny.  Žabky  si   „O  včelách  a  včelaření“.  Broučci  se  tímto  programem
      vybraly  téma  „Můj  domov“.  Do  tématu  byly  vpraveny   inspirovali a svůj týden se věnovali včelkám v tématu „Proč
      poslechem  pohádky  „Nejkrásnější  místo  na  světě“   existují včely“.
      a  básničkou  s  pohybem  „Domeček“.  Děti  se  učily  znát,   Třetí  dubnový  týden  všechny  třídy  využily  krásného
      v jaké obci žijí a kde na mapě jejich obec leží. Na mapě si   velikonočního  jarního  svátku  ve  stejnojmenném  tématu.
      ukázaly  i  Českou  republiku  a  Evropu.  Prohlédly  si  státní   Děti  čekal  zkrácený  barevný  týden,  ve  kterém  chodily
      vlajku  a  poslechly  státní  hymnu.  V  centrech  si  zkusily   do MŠ každý den v jiné barvě: v modré v pondělí, ve žluté
      navrhnout pohlednici, vytvořit domeček z ruliček toaletního   v úterý, v červené ve středu a nakonec v zelené ve čtvrtek,
      papíru,  dojít  na  nejkrásnější  místo  na  světě  po  hmatovém   kdy  probíhala  výuka  pouze  ve  lhenické  MŠ.  Ve  všech
      chodníčku, řadit domky od nejmenšího po největší. Motýlci   třídách  byly  děti  seznámeny  s  tradicemi  velikonočních
      pracovali  pod  tématem  „Jarní  mláďata“.  Týden  započali   svátků,  v  některých  dokonce  i  s  tradicemi  těchto  svátků
      písničkou  „Skákal  pes“  a  její  rytmizací  a  básničkami   v jiných zemích.
      s  pohybem  „Koťata“  a  „Husička  divoká“.  Také  další  dny   Další  týden  se  témata  ve  třídách  lišila.  Rybičky  měly
      se  děti  mohly  protáhnout  při  písničkách  „Na  tom  našem   za cíl naučit se znát svůj dům, umět popsat, kde bydlí, jak
      dvoře“ či „Ovečka bečí“, kdy si děti vyzkoušely, jaké to je   vypadá  místo,  kde  žijí  a  kdo  všechno  je  členem  rodiny
      být ovečkou. Naopak jindy se Motýlci proměnili v kuřátka   v  tématu  „Moje  rodina“.  Žabky  zvolily  téma  „Moje
      při  recitaci  stejnojmenné  básničky.  Děti  byly  celý  týden   kamarádka knížka“, které bylo využito k návštěvě lhenické
      formou  her  či  aktivit  v  centrech  seznamovány  s  dalšími   knihovny.  Motýlci  v  tématu  „Den  Země  a  Den  knihy“
      mláďátky  a  jejich  životem.  Broučci  se  věnovali  vodě   navštívili  knihovnu  a  věnovali  se  ekologii.  Stejně  tak
                              v  t é m a t u   i Broučci využili svátek Den Země a vybrali si téma „Naše
                              s  n á z v e m   modrá  planeta“,  ve  kterém  se  věnovali  ekologii  a  k  tomu
                              „ C e s t a   poznávání světadílů.
                              v o d y “ .   Poslední dubnové dny strávily všechny třídy přípravou
                              Téma  bylo   na  „Čarodějnický  rej“,  na  který  přišly  děti  v  maskách
                              zahájeno   a  mohly  se  vesele  vyřádit.  Rybičky  zvolily  téma
                              p í s n i č k o u   „Čarodějnice“,  Žabky  přímo  „Čarodějnický  rej“,  Motýlci  si
                              „Modlitba   vybrali  název  „Malá  čarodějka“  a  Broučci  se  navíc
                              pro  vodu“   seznamovali  s  přírodními  živly  v  tématu  „Týden  živlů
                              od  kapely   a čarodějnice“. Poslední dubnový týden se navíc děti všech
                              Hradišťan,
                                        tříd společně s žáky ZŠ zúčastnili akce „Den bezpečnosti“,
                                                            při níž se seznámili
                                                            s  prací  dopravní
                                                            policie a psovodů.
                                                            S  přáním  krásných
                                                            májových dní
                                                               Mgr. Bc. Petra
                                                                Havlíčková
      Barevný týden ve lhenické MŠ  Broučci a žluté velikonoční úterý  5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10