Page 4 - Chytrý zpravodaj - Lhenice 03/2025
P. 4

Z NAŠICH ŠKOL
                  ÚNOR VE LHENICKÉ     sv.  Valentýn“.  Symbol  srdce  a  téma  lásky  a  přátelství
                  MATEŘSKÉ ŠKOLE       doprovázel děti po celý týden při všech aktivitách jako
                                       například  „Srdíčková  rozcvička“  nebo  „Srdíčková
                                       honička“. K tématu kamarádství byl využit text říkanky
                  Všechny  třídy  se  ve  svých  tématech   „Zlatá  brána“.  Děti  se  dozvěděly,  které  barvy
                  opět  snažily  využít  jako  náměty  pro   k Valentýnu patří, povídaly si o kamarádském chování,
                  svou práci dění v přírodě, probíhající   spolupráci  a  důležitosti  umět  se  zachovat  v  určitých
                  svátky,  pro  zimní  období  velmi   situacích co nejlépe. V tématu „Vesmír“ si děti zahrály
        důležitou  prevenci  zdraví  či  oblíbená  témata  týkající   pohybové  hry  „Letíme  do  vesmíru“  nebo  „Hvězdy
        se vesmíru nebo povolání.      a planety“ a mnoho dalších. Sestavily si model Sluneční
          Rybičky pokračovaly ve svém prodlouženém tématu   soustavy,  naučily  se  báseň  „Slunce  vstává,  měsíc  spí“,
        „Bílá peřina s bílou čepicí“. První dva týdny si vybraly   povídaly si o ekologii ve vesmíru. Závěrečným tématem
        téma  „Já  a  moje  tělo“.  Nejprve  se  děti  dozvěděly,   měsíce února u Motýlků se stalo téma „Povolání“.
        z  jakých  částí  se  tělo  skládá,  jaké  máme  orgány  a  jak   Broučci  se  nejprve  věnovali  tématu  „Žádná  vločka
        se od sebe lišíme. Druhý týden byl věnován smyslům.   není  stejná“.  Symbol  vloček  byl  využit  k  rozvoji
        Téma  započaly  motivačním  příběhem  „Kouzelné  tělo“   matematických,  zrakových,  výtvarných  či  motorických
        a básničkou „Moje tělo“. Děti si mohly poskládat kostru   dovedností  v  centrech.  Děti  si  zpívaly  píseň  „Malé
        lidského  těla,  na  otiscích  svých  prstů  zjišťovaly   vločky“  a  naučily  se  říkanku  „Vločka“,  doprovázenou
        odlišnosti  mezi  jednotlivci,  vyzkoušely  si  tlukot  srdce   gesty a pohybem. V centru hudby si děti mohly zahrát
        v klidu a při zátěži, věnovaly se prevenci zubního kazu.   píseň „Padá sníh“ podle barevného dětského notového
        V  druhém  týdnu  čekalo  děti  mnoho  zajímavých   záznamu a označených kláves na xylofonu. Dozvěděly
        senzomotorických  aktivit,  při  kterých  si  mohly  lépe   se, jak vločky vznikají a proč je každá vločka jiná. Další
        uvědomit,  jak  a  čím  vnímají  svět.  Následovalo  téma   týden  se  Broučci  věnovali  prevenci  a  zubní  hygieně
        „Země  věčného  sněhu  a  ledu“.  Děti  se  naučily  báseň   v  tématu  „Jak  vyhnat  Kazíka“.  Vstup  do  tématu  byl
        „Polární  země“,  „Eskymáckou  písničku“,  poslechly  si   zahájen povídáním o tom, kolik máme mléčných zubů
        „Grónskou  píseň“  z  Ledového  království.  Při  práci   a kolik jich mají dospělí, ukázkou velkého modelu ústní
        v  centrech  byla  vhodně  využita  především  témata   dutiny se zuby a důrazem na to, jak je důležité čistění
        fauny  a  životního  prostředí,  které  na  Antarktidě   zubů  a  proč.  Aktivity  v  centrech  byly  zaměřeny
        a Arktidě panují. Poslední týden Rybičky využily blížící   na  symboly  zubů,  zubní  kartáček  nebo  na  potraviny
        se masopust a zvolily stejnojmenné téma.   a  jejich  rozdělení  na  zdravé  a  nezdravé.  Básnička
          Žabky pracovaly nejprve s tématem „Ptáčci v zimě“.   „Polární  země“,  zjišťování  rozdílů  mezi  Arktidou
        Děti se naučily píseň „Bude zima, bude mráz“ a báseň   a  Antarktidou,  ukázka  iglú  a  mnoho  dalších  aktivit
        „Krmítko“,  dozvěděly  se,  jaké  ptáčky  u  nás  mohou   přineslo  Broučkům  možnost  zaměřit  se  na  severní
        v  zimě  vidět,  z  čeho  se  skládá  tělo  ptáčků,  jak  ptáčky   a  jižní  pól  v  tématu  se  stejným  názvem,  jako  zvolily
        správně  krmit.  Pro  zpestření  si  jeden  den  v  rámci   Rybičky: „Země věčného sněhu a ledu“. Jako poslední
        pohybové chvilky zatančily „Ptačí tanec“. Následovalo   téma tohoto měsíce bylo ve třídě Broučků vybráno téma
        téma „Nesmírný vesmír“ doprovázené písní „Kosmická   „Nesmírný vesmír“.
        raketa“ a básní „Země“. Na počátku týdne děti shlédly   Opět  i  v  únoru  jsme  měli  možnost  zúčastnit
        výukové video o Sluneční soustavě. Děti se učily názvy   se  některých  společných  aktivit.  První  týden  jsme
        planet Sluneční soustavy, při práci v centrech si mohly   shlédli  představení  „O  chytré  ženě  Blaženě“  v  podání
        postavit  raketu  z  kostek,  vyrobit  raketu  z  ruliček   divadla  Kos.  Na  Den  svatého  Valentýna  se  na  tento
        od toaletního papíru, vytvářely souhvězdí z modelíny.   svátek  zaměřily  všechny  třídy  bez  ohledu  na  to,  jaká
        Třetí týden se děti v tématu „Povolání“ dozvídaly, jaká   témata  právě  probíhala  a  stejně  tak  poslední  týden
        existují  povolání  a  řemesla.  Zatančily  si  na  píseň   v  únoru  byla  zorganizována  již  tradiční  oslava
        „Povolání“,  učily  se  báseň  „Zednická“.  Mohly  si   masopustu ve lhenické MŠ i na detašovaném pracovišti
        vyzkoušet  formou  hry,  jak  pracují  např.  kadeřnice,   v Mičovicích.
        tesař, kuchař, pekař nebo prodavač. Stejně jako Rybičky   Lidová pranostika praví, že „Únor bílý, pole sílí“ a já
        zakončily i Žabky měsíc únor tématem „Masopust“.  si  dovoluji  připojit  na  závěr  článku  přání,  abychom
          Motýlci shodně s Rybičkami zvolili na začátku února   v  tomto  období  chřipek  a  dalších  respiračních
        téma  „Já  a  moje  tělo“.  Týden  začali  relaxačním   onemocnění  i  my  dospělí  a  děti  ve  zdraví  „posílili“
        protažením  s  uvědoměním  si  jednotlivých  částí  těla  a         a mohli se těšit na přicházející jaro a s ním spojená jarní
        s  písničkou  „Hlava,  ramena,  kolena,  palce“.  Děti  si   témata a aktivity ve školce i doma.
        zahrály pohybové hry „Pan Čim ztratil čepičku“ a „Běh
        srdce“, pomocí dalších her a aktivit v centrech se učily
        poznávat  části  těla  a  orgánové  soustavy.  Následující
        týden  reflektovali  Motýlci  přicházející  Den  svatého   Mgr. Bc. Petra Havlíčková
        Valentýna  volbou  tématu  „Mít  někoho  rád  –
                                                                     4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9