Page 14 - Chytrý zpravodaj - Kly 01 2021
P. 14

Z Á K L A D N Í   Š K O L A



                                                J . A .   K O M E N S K É H O



                                                                            K L Y






                                           Nový školní rok 2021/2022 už nabral     Od     září    vyučujeme      podle
                                                                                                             Školního
                                                                      nebude
                                           na   síle   a   my   doufáme,   že      upraveného
                                                                                   vzdělávacího       programu       S
                                                                          kdy
                                           tak   složitý,   jako   ten   loňský,
                                           většina  výuky  probíhala  distančním   důvěrou,  tvořivě  a  spolu,     ve
                                                                             v                                 pokynů
                                           způsobem.   Ta   ovšem   nemůže         kterém   jsme   zavedli   podle
                                                                            ve                                předmět
                                           žádném   případ   nahradit   výuku      Ministerstva    školství
                                           třídě.  Nám,  učitelům,  chyběli  žáci  a  Informatika   od   4.   do   9.   ročníku.
                                           žákům   jistě   nejen   spolužáci,   ale   i  Hlubší   znalosti   a   dovednosti   v   této
                                           učitelé.                                oblasti   se   během   distanční   výuky
                                                                                   ukázaly  jako  velmi  žádoucí,  i  když  o
                                           V   tomto    školním   roce   jsme      rozšíření  hodin  tohoto  předmětu  se
                                              maximálně     využili   možnosti     diskutovalo   v   odborných   kruzích   již
                                           rozdělit   žáky   do   co   nejvíce   tříd.  více   než   deset   let.   Celkový   počet
                                           Poprvé   v   historii   školy   jich   máme  hodin   v   jednotlivých   ročnících   se
                                           celkem   14.   V   menším   kolektivu   je  ovšem   nezměnil,   proto   byla   časová
                                           více  „vidět“  na  každého  žáčka,  a  tím  dotace   upravena    v    jiných
                                           se   mu   může   učitel   maximálně     předmětech.
                                           individuálně   věnovat.   Lépe   se
                                           konverzuje   v   anglickém   a   ruském  Pokračujeme        v      zavádění
                                                                                   formativního
                                           jazyce,  lépe  se  počítá,  lépe  se  rozvíjí             hodnocení      do
                                           badatelská      výuka,      kterou      jednotlivých   předmětů.   Snažíme   se
                                           podporujeme,   kde   se   dá.   Věříme,  žákům  ukázat  cestu,  aby  věděli,  kde
                                           že  škody,  které  napáchala  covidová  se   v   učení   právě   nachází,   a   také   to,
                                           doba,   se   nám   podaří   co   nejdříve  co   mají   udělat,   aby   se   posunuli   dál
                                           napravit.  Vidíme,  že  žákům  chybělo  a    dosáhli    stanoveného     cíle.
                                           nejen   patřičné   procvičení   různých  Formativní   hodnocení   s   kvalitní
                                           výukových  výstupů,  ale  nedostávalo   zpětnou   vazbou,   sebehodnocením
                                           se   jim   dostatečného   sociálního    a     vzájemným        hodnocením
                                           kontaktu    s    vrstevníky.   Oba      motivuje   žáka   k   učení,   motivuje   ho
                                           problémy  se  snažíme  napravit  jak  v  k   zodpovědnosti   za   svoje   učení.
                                           samotných   hodinách,   tak   i   pomocí  Žáci  potřebují  porozumět  tomu,  jak
                                           Národního  programu  doučování,         se   učit.   Jde   o   dlouhodobý   proces,
                                           který   vyhlásilo   Ministerstvo   školství.  nic   se   nestane   mávnutím
                                           Máme    otevřeno   18   doučovacích     kouzelného     proutku,    musíme
                                           skupin.   Každý,   kdo   potřebuje      změnit  celkové  myšlení  při  přípravě
                                           individuálně   dovysvětlit   a   procvičit  a realizaci hodin. Nastoupili jsme do
                                           učivo,   má   šanci.   Navíc   využijeme  tohoto   vlaku   s   pokorou   a   láskou   k
                                           tento   program   také   na   rozvoj    učitelskému    povolání   a   pevně
                                           aktivit  vedoucích  k  osobnostnímu  a  věříme,   že   po   vyznačených   kolejích
                                           sociálnímu  rozvoji  žáků  v  rámci  tzv.  pojedeme,   jak   nejlépe   dokážeme.
                                           skupinových   socializačních   aktivit.  Ku prospěchu všech  – žáků, učitelů i
                                           Jsme   moc   rádi,   že   máme   na   naší  rodičů.
                                           škole   v   každém   ročníku   etickou
         12                                výchovu,   která   je   v   této   oblasti

                                           naprosto nenahraditelná.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19