Page 10 - Chytrý zpravodaj - Kly 01 2021
P. 10
Z M Ě N A Ú Z E M N Í H O
P L Á N U
Obec dala podnět ke změně územního plánu.
Stejný problém je u historických pěšin a
Prioritou není další zvětšování ploch určených
průchodů. V případě pěší chůze při cestách na
pro individuální výstavbu, ale vytvoření
autobus, za sousedy nebo procházkách do
podmínek pro rozšíření a zlepšení staveb ve
volné krajiny jde ještě o větší problém, protože
veřejném zájmu, kam patří navýšení kapacity
důsledkem absence prostupu může být
základní školy, mateřské školky a především
je
prodloužení cesty o stovky metrů. Zásadní
komunikací. Právě tyto funkce územního
tento problém opět na Hořeních Vinicích, kdy
plánování byly výrazně podceněny při tvorbě
dochozí vzdálenost k autobusu je již dnes 600
územního plánu v roce 2008. Při tvorbě
– 800 metrů. Další prodloužení pěší trasy je
původního územního plánu nebyly
potřebných
proto nepřijatelné. Bez stabilizace
zohledněny kapacity předškolního a školního
pozemků v územním plánu jako veřejná
vzdělávání, kapacita kanalizace a především
prostranství a dohody s majiteli nelze ani
tehdejší vedení obce a dotčené správní úřady
zlepšit povrch těchto pěšin a jejich osvětlení.
zanedbaly potřeby dopravní obslužnosti
Zde by si měli všichni dotčení uvědomit, že na
území. Nejhorší situace je v lokalitě Hoření
pořízení a provozování auta není právní nárok a
Vinice, kde podmínkou každé výstavby při
každý se může setkat s nějakým omezením,
komunikacích měl být požadavek na rozšíření
kdy nebude schopen auto využít (důvody
obslužných ploch. V dnešní době, kdy je již
finanční, zdravotní a další). Současně jde o
přibližně padesát procent stavebních
výsměch a popření sousedské sounáležitosti
pozemků zastavěno, lze jen těžko zajistit
předešlých generací, které tyto průchody a
šířkové parametry plnohodnotné komunikace.
zkratky budovaly ve vzájemné shodě a až do
Právě absence potřebných pozemků pro
dnešních dnů byly cesty funkční jen na dobré
rozšiřování cest a instalaci odvodnění je nyní
sousedské slovo. Mnohé trasy pěších stezek
limitující při plánování opravy a zkapacitnění
jsou již fixovány platným územním plánem z
cest. Další komplikací je, že místy současná
roku 2008. Některé požadované pozemky
obec
cesta „leží“ na pozemcích třetích osob a
bude třeba upřesnit a doplnit. Stejná potřeba
bez získání vlastnického práva nemá možnost
případě
stabilizace dotčených pozemků je i v
zadat projektování a žádost o potřebnou
plánované výstavby chodníků.
úpravu. Při současném jednání s vlastníky o
i
řešení majetkových poměrů se žel najdou
sobecké postoje, kdy odpůrce o pár metrů dál
používá pro přístup ke svému domu pozemek
svého souseda, ale svůj díl nechce dát.
8