Page 23 - Chytrý zpravodaj - Jesenice 04 2022
P. 23

Jesenický kurýr                                           ŽIVOT V JESENICI



                                                tali osobně babičku Leničku a naslouchali jejímu
                                                nádherně romantickému příběhu. Děti skvěle re-
                                                agovaly na vyprávění, kladly paní Lence spoustu
                                                důvtipných otázek. Odměnou za milou návštěvu
                                                babičky  Lenky  byly  písničky  zazpívané  dětmi  a
                                                také další várka přáníček s jarními pozdravy pro
                                                všechny aktivní členky MGC.“
                                                Jarmila Škvrnová posílá závěrem poděková-
                                                ní akčním zástupkyním  MŠ (paní Kosové, Ma-
                                                touškové a Kuruc)   a hlavním spoluprotagoni-
                                                stkám  projektu ze strany  MGC paní Stránské a
                                                Bukovanské, ale i ostatním seniorkám, které se
       zvědavé na knížky, které se zrovna čtou a vy-  na projektu  dobrovolnicky podílí. Všichni už se
       tvářejí ve třídě kouzelnou atmosféru, stejně jako   těší na naplánované jarní aktivity.
       drak ve Spolkovně. Nedávno jsme ve třídě přiví-   
                                                                                  -MB-

       Nové prvky pro zvýšení produktivity


       terénních služeb

                                                vem těchto skutečností jsou naše služby hrazeny
                                                převážně z darů od jednotlivců a firemních dár-
                                                ců a z grantů od státních i nestátních subjektů.
                                                V roce 2021 jsme zajistili 11 625 hodin péče u 150
                                                klientů a najeli 70 888 kilometrů. Vlivem nepřízni-
                                                vé dotační politiky jsme však skončily ve značné
                                                ztrátě. Přestože je o naše služby zájem, který má
                                                vzrůstající tendenci, bez příspěvků a dotací ne-
                                                jsme schopni tyto požadavky uspokojit v dosta-
                                                tečné míře.

                                                Protože naše služby poskytujeme v místě bydli-
                                                ště našich klientů, jsme závislí na efektivním fun-
                                                gování našeho dopravního systému. Vzhledem
                                                k  těmto skutečnostem se snažíme zavést sys-
       Organizace Kvalitní podzim života je terénní pe-  tém spočívající v navigaci dopravních prostředků
       čovatelskou službou, která pomáhá seniorům   za účelem jejich maximálního využití.
       a lidem s omezenou soběstačností. Usilovně pra-  K zavedení této technologie je nutné vynaložit fi-
       cujeme na systémových změnách, které by měly   nanční prostředky v hodnotě 40 000 korun, které
       vést ke zvýšení kvality, a hlavně flexibility nabíze-  v současnosti nemáme. Další položka, která má
       ných služeb.                             značný význam v poskytování služeb, jsou nákla-
       Tým našich pečovatelek poskytuje pomoc těm,   dy na pohonné hmoty.
       kteří chtějí žít doma a o které jejich blízcí z růz-  V naší práci chceme nadále pokračovat a věříme,
       ných důvodů nemohou pečovat celý den. Po-  že jednotlivé věkové skupiny naší společnosti
       máháme tak nejen seniorům, ale i ostatním spo-  prostřednictvím naší osvěty pochopí, že etapa
       luobčanům zůstat samozřejmou, sebevědomou   života, kterou nazýváme stářím, se jednoho dne
       a respektovanou součástí naší společnosti.   bude týkat každého z nás.
       S  rostoucím zájmem o  naše služby na  jedné   Věříme proto i nadále v podporu naší činnosti ze
       straně se zvyšují také požadavky na materiálně   strany společnosti chápající námi řešený pro-
       technickou základnu naší organizace, což přináší   blém.
       značné navýšení nákladů. Platby za tyto sociální
       služby jsou silně podhodnoceny a neodpovídají                    Ing. Pavlíček Libor
       skutečné ceně, která je více než trojnásobná. Vli-            Kvalitní podzim života

        www.mujesenice.cz                                      Jesenický kurýr • duben 2022 • 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28