Page 26 - Chytrý zpravodaj - Jesenice 04 2022
P. 26
ZŠ JESENICE Jesenický kurýr
Žákovská knihovna a čtenářský klub
bec. Lehce jsme se dotkli i tématu nakladatelské
práce, knihovna totiž spolupracuje prostřednic-
tvím dětských knižních klubů s několika známými
nakladatelstvími. Žáci prvního stupně si tak mo-
hou pravidelně objednávat vlastní knihy do svých
soukromých knihovniček. Nejinak tomu bylo
i v březnu, kdy jsme si již mohli vybírat z letošních
jarních katalogů.
V nedávné době škola velkoryse zakoupila nové
knižní tituly pro společná čtení a čtenářské díl-
ny na prvním stupni, a to pro začínající čtenáře
i pro náročnější četbu pátých ročníků. Počet kusů
Březen je nejen měsícem prvních jarních dnů, jednotlivých titulů odpovídá většinou počtu dětí
ale také měsícem knihy, čtenářů a čtení. V klubu ve třídě, což umožňuje každému žákovi samo-
naší žákovské knihovny jsme se proto s dětmi statné a tím i zcela soustředěné sledování textu,
věnovali a věnujeme jak novým přírůstkům, tak je tak zaručena mnohem vyšší kvalita vnímání
i povídání o knihách, knihovnách a čtenářích vů- děje a souvislostí při společné četbě.
K. Bromová
Masopust ve školní družině
28. února se děti ze školní družiny a školního
klubu po dvou letech konečně dočkaly tradiční-
ho školního masopustu. Převlečené za masky si
užily písniček, tancování a soutěží s odměnami.
Jako sladkou tečku dostal každý velkou ma-
sopustní koblihu.
Zimní olympijské hry v jesenické škole
Během února se zraky celého světa upřely do da-
leké Číny, kde se konaly zimní olympijské hry. A co
na to škola v Jesenici? Naši žáci i učitelé samozřej-
mě fandili českým sportovcům, ale jen sportovní
nadšení nám nestačilo!
Pracovali jsme s historií olympijských her, v hodi-
nách českého jazyka jsme si zkusili složité čínské
písmo i řeč, v hodinách vlastivědy zkoumali Čínu
z mnoha různých pohledů, objevovali čínskou přírodu a její faunu i flóru, v hodinách tělocviku jsme
se věnovali i jednotlivým sportovním disciplínám. Tato krásná a zajímavá témata se objevila napříč
různými předměty a využili jsme i rozličné výukové metody práce. V hodinách angličtiny děti vytvořily
prezentace o olympijských hrách, disciplínách a sportovcích. Zároveň jsme si vysvětlili, jak pracovat
s informacemi. Vytvořili jsme myšlenkové mapy, na základě kterých pak žáci vyhledávali s pomocí
iPadů detaily ke svému tématu. Skládali jsme společně plakáty o olympijských disciplínách. Doma
pak žáci dokončili své prezentace, které v anglickém jazyce přednesli svým spolužákům. Dozvěděli
jsme se spoustu zajímavostí o olympiádě a zároveň jsme se učili hodnotit podle kvalitativních kritérií
jednotlivé práce (grafika, obsah, přednes, úroveň angličtiny i spolupráce se spolužákem). V hodinách
výtvarné výchovy a tvořivých činností jsme vyráběli nejrůznější olympijská umělecká díla a s velkým
úspěchem jsme si zkusili sníst české rizoto čínskými hůlkami.
Kromě jiného se celá naše škola postupně oblékala do olympijských barev a my se tak stali nejen
sportovními fanoušky, ale i nadšenými objeviteli a průzkumníky.
Za pedagogický sbor Markéta Koutecká a Michaela Rejnová
26 • Jesenický kurýr • duben 2022 www.mujesenice.cz