Page 44 - JK070820
P. 44

TIPY PRO VÁS                                                         Jesenický kurýr


       Prodat nebo koupit nemovitost online?

       Proč ne, ale…
                                                 Na co si dát pozor?
                                                 Sociální sítě jsou skvělým kanálem k  prozkou-
                                                 mání vytoužené nemovitosti, uvidíte okamžitě
                                                 mnohem víc než v  případě „obyčejného“ inze-
                                                 rátu. Je ale potřeba dobře si prohlédnout profil
                                                 toho,  kdo nemovitost  představuje a  jak  s  vámi
                                                 komunikuje. Bohužel i  v  realitním prostředí se
                                                 najdou tací, kteří nejednají úplně férově. Nalákají
                                                 možného kupce tím, že je o  nemovitost nebý-
                                                 valý zájem. Pak vylákají ze zájemců „rezervační
                                                 zálohu“, zruší profil a jsou téměř k nedohledání
                                                 i s vašimi penězi. Spoléhají na stud nebo časo-
                                                 vou náročnost hledání viníka i peněz.
                                                 Jak se tedy vyhnout podvodníkům?
                                                 Prověřujte. Prověřujte všechno – jak prodávají-
                                                 cího, tak nemovitost. Solidní realitní makléř ne-
       I v době virové potřebují lidé kupovat i prodávat   požaduje žádnou zálohu předem a už vůbec ne
       byty, domy nebo jiné nemovitosti. Možná i  vás   před první prohlídkou. Jeho komunikace je jasná
       v  současnosti, kdy se mnoho lidí snaží omezit   a  na  otázky odpovídá  přímo. Ideálně požaduj-
       své osobní kontakty na minimum, napadlo zkusit   te osobní schůzku i prohlídku. Sám vás k tomu
       nákup přes sociální sítě. Martin Kubík je realitním   v pravý čas vyzve.
       specialistou, který často pracuje pro klienty   A jak prověřit nemovitost, o kterou mám zá-
       v Jesenici a okolí. Zeptali jsme se ho proto, jestli   jem?
       je to dobrý nápad.                        Opět vám pomůže internet, který umožňuje na-
       Jaký je váš názor na prodej nemovitostí přes   hlédnout z  pohodlí domova do  katastru nemo-
       sociální sítě?                            vitostí  – jednoduše zde dohledáte nemovitost,
       Sociální sítě lze využít k mnoha účelům. Jedním   její aktuální stav a  můžete si připravit i  několik
       je i prodej nemovitosti. V oblasti realit je to jeden   kontrolních otázek, jež prověří daného makléře.
       z nejatraktivnějších nástrojů, jak nemovitost dát   Správný realiťák má totiž nemovitost „v malíčku“
       k pozornosti širšímu okruhu uživatelů.    a na základní věci odpoví, nebo je rychle dohle-
       K čemu konkrétně můžeme sociální sítě vy-  dá. Základní rada tedy zní: Prověřujte, ptejte se
       užít?                                     a určitě si v případě vážného zájmu pak nemo-
       Internet  s  možností  zveřejnit  spoustu  fotografií   vitost osobně prohlédněte, než složíte jakoukoliv
       interiéru i exteriéru je skvělým prostředkem pro   zálohu. Budu samozřejmě rád, když se na  mě
       propagaci vaší nemovitosti. Když k  obrázkům   obrátí kdokoli, kdo si vyhlédl nemovitost ze so-
       doplníte veškeré textové informace o nabízeném   ciálních sítí. Já a můj tým jsme připraveni pomo-
       domě nebo bytu, můžete vzbudit pozornost řady   ci – najdete nás v Jesenici v Nákupní ulici nebo
       potencionálních kupujících. A pokud svou nabíd-  na internetu.
       ku zveřejníte prostřednictvím realitního makléře,                            -mb-
       můžete navíc využít jeho široké sítě kontaktů.
       Co svým klientům makléř nabídne?
       Pokud vám prodej přes sociální sítě zprostřed-
       kovává profesionál, můžete podle mého názo-
       ru mnoho získat. Každý realitní makléř má svůj
       osobitý styl, může například na Facebooku nebo
       Instagramu prezentovat vaši nemovitost trochu
       osobněji a  přímo svým fanouškům. Přidanou
       hodnotou realitního specialisty by měla být zku-
       šenost se správně zacílenou propagací. Ale po-
       zor – právě v tomto okamžiku by měl každý, kdo
       by chtěl nemovitost koupit, zbystřit a  věnovat
       trochu času prověřování.

       44 • Jesenický kurýr • červenec–srpen  2020                        www.mujesenice.cz
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49