Page 23 - Chytrý zpravodaj - Chýně 6/2023
P. 23
ZPRÁVY Z CHÝŇSKÉ ŠKOLY 23
5
5 AKTIVITY A PREZENTACE ŠKOLY NA VEŘEJNOSTI
AKTIVITY A PREZENTACE ŠKOLY NA VEŘEJNOSTI
V srpnu 2023 se uzavřel osmý školní rok, během kterého vedu z pozice ředitele Základní a mateřskou školu v Chýni. MEZINÁRODNÍ PROJEKTY
Po dlouhé době jsme zažili „běžný“ školní rok bez intenzivnějších výzev způsobených celosvětovými událostmi, kdy Mezinárodní aktivity započaly v roce 2018 v rámci evropských vzdělávacích programů, jako je Erasmus+, eTwinning a
V srpnu 2023 se uzavřel osmý školní rok, během kterého vedu z pozice ředitele Základní a mateřskou školu v Chýni.
jsme se mohli soustředit na výuku a svou energii plně věnovat našim žákům. Rád bych vám zprostředkoval více o MEZINÁRODNÍ PROJEKTY
Po dlouhé době jsme zažili „běžný“ školní rok bez intenzivnějších výzev způsobených celosvětovými událostmi, kdy
Mezinárodní aktivity započaly v roce 2018 v rámci evropských vzdělávacích programů, jako je Erasmus+, eTwinning a
bohatém dění u nás a pozval vás k prolistování událostmi a informacemi nabité výroční zprávy. Níže najdete malou Fondy EHP. V loňském roce škola participovala na dvou mezinárodních projektech. Prvním z nich byl projekt
jsme se mohli soustředit na výuku a svou energii plně věnovat našim žákům. Rád bych vám zprostředkoval více o
Fondy EHP. V loňském roce škola participovala na dvou mezinárodních projektech. Prvním z nich byl projekt
ochutnávku. financovaný z programu Vzdělávání Fondů EHP a byl založen na vzájemném učení, které přináší partnerství mezi
bohatém dění u nás a pozval vás k prolistování událostmi a informacemi nabité výroční zprávy. Níže najdete malou
financovaný z programu Vzdělávání Fondů EHP a byl založen na vzájemném učení, které přináší partnerství mezi
ochutnávku. institucemi předškolního a primárního vzdělávání z Islandu a České republiky.
Chtěl bych věřit, že naše škola se i přes každoročně se opakující události netočí ve stále stejném kruhu. Že se točí ve
Druhým z projektů byl ERASMUS+ III zaměřený na mezinárodní výjezdy učitelů s názvem Odlišnosti v metodách výuky
SPIRÁLE, která každým rokem své smyčky zvětšuje, stejně jako se každým rokem zlepšujeme my. institucemi předškolního a primárního vzdělávání z Islandu a České republiky.
Chtěl bych věřit, že naše škola se i přes každoročně se opakující události netočí ve stále stejném kruhu. Že se točí ve
předmětů STEM a ICT na základních školách v Evropě. Největší význam má v podpoře předmětů přírodních věd
Druhým z projektů byl ERASMUS+ III zaměřený na mezinárodní výjezdy učitelů s názvem Odlišnosti v metodách výuky
SPIRÁLE, která každým rokem své smyčky zvětšuje, stejně jako se každým rokem zlepšujeme my. (matematika, fyzika, chemie a biologie) a dále informačních a komunikačních technologií. Základním pilířem projektu
předmětů STEM a ICT na základních školách v Evropě. Největší význam má v podpoře předmětů přírodních věd
Mgr. Jaroslav Novák, ředitel
byl koncept STEM - propojení vzdělávání s reálným prostředím.
(matematika, fyzika, chemie a biologie) a dále informačních a komunikačních technologií. Základním pilířem projektu
Mgr. Jaroslav Novák, ředitel
Učitelé ZŠ Chýně cestovali na kurzy a stínování po celé Evropě, navštívili Island, Estonsko, Irsko, Nizozemí, Itálii a
byl koncept STEM - propojení vzdělávání s reálným prostředím.
Řecko. V únoru 2023 jsme získali akreditaci Erasmus, která umožní cestování pedagogů i žáků až do roku 2027.
Učitelé ZŠ Chýně cestovali na kurzy a stínování po celé Evropě, navštívili Island, Estonsko, Irsko, Nizozemí, Itálii a
1 Řecko. V únoru 2023 jsme získali akreditaci Erasmus, která umožní cestování pedagogů i žáků až do roku 2027.
1 ZÁKLADNÍ ÚDAJE O ŠKOLE 4 DALŠÍ
ZÁKLADNÍ ÚDAJE O ŠKOLE 4 DALŠÍ 6 7
ŚKOLA A JEJÍ KAPACITY VZDĚLÁVÁNÍ 6 VÝSLEDKY INSPEKCE 7
PRACOVNÍKŮ
PROVEDENÉ ČESKOU
Naše škola v loňském roce nabídla vzdělávání v MŠ pro VZDĚLÁVÁNÍ VÝSLEDKY INSPEKCE ČINNOST MATEŘSKÉ ŠKOLY
ŚKOLA A JEJÍ KAPACITY
241 dětí (10 tříd) a v ZŠ pro 551 dětí (25 tříd). Školní PRACOVNÍKŮ PROVEDENÉ ČESKOU ČINNOST MATEŘSKÉ ŠKOLY
Naše škola v loňském roce nabídla vzdělávání v MŠ pro
družina nabídla prostor pro 256 dětí (9 oddělení) a opět ŠKOLNÍ INSPEKCÍ Mateřská škola má 10 tříd s celkovou kapacitou
241 dětí (10 tříd) a v ZŠ pro 551 dětí (25 tříd). Školní
Mateřská škola má 10 tříd s celkovou kapacitou
jsme otevřeli přípravnou třídu se 14 dětmi. O děti a žáky ŠKOLNÍ INSPEKCÍ 238 dětí. Celodenní provoz je od 7 do 17 hodin.
družina nabídla prostor pro 256 dětí (9 oddělení) a opět
238 dětí. Celodenní provoz je od 7 do 17 hodin.
se staralo 90 pedagogických a 30 provozně správních Při procesu vzdělávání jsme nově využívali
jsme otevřeli přípravnou třídu se 14 dětmi. O děti a žáky
Při procesu vzdělávání jsme nově využívali
zaměstnanců. 2 8 20 tabletů. Do tříd byly zakoupeny interaktivní
se staralo 90 pedagogických a 30 provozně správních
dřevěné pomůcky označené QR kódy, které
20 tabletů. Do tříd byly zakoupeny interaktivní si
zaměstnanců. 2 ZÁPIS 8 HOSPODAŘENÍ
ZÁPIS HOSPODAŘENÍ děti mohou načíst na tabletech a získávat tak
dřevěné pomůcky označené QR kódy, které si
ŠKOLY
poznatky z oblasti IT. Také jsme se zaměřili
děti mohou načíst na tabletech a získávat tak
ŠKOLY na vybavení center pro děti s podpůrnými
poznatky z oblasti IT. Také jsme se zaměřili
ZA ROK 2022
na vybavení center pro děti s podpůrnými
3 ZA ROK 2022 opatřeními. Nově se děti mohly zúčastnit
polytechnických dílen, kde si vyzkoušely
3 VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ opatřeními. Nově se děti mohly zúčastnit
samostatnou práci s nářadím.
polytechnických dílen, kde si vyzkoušely
VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ samostatnou práci s nářadím.
THE CITY
V rámci projektu EHP s Islandem jsme zrealizovali
THE CITY
zážitkovou hru The City Chýně. Naším cílem bylo
V rámci projektu EHP s Islandem jsme zrealizovali
vytvořit co nejrealističtější simulaci města. Každý žák 10 ŽÁKOVSKÁ PARTICIPACE
zážitkovou hru The City Chýně. Naším cílem bylo
měl stanovený přesný harmonogram úkolů. Za svou 10
vytvořit co nejrealističtější simulaci města. Každý žák
práci obdržel mzdu, kterou mohl investovat do volného ŽÁKOVSKÁ PARTICIPACE
měl stanovený přesný harmonogram úkolů. Za svou
času a aktivit, jež město nabízelo. Deváťáci byli pověřeni PARŤÁCI
práci obdržel mzdu, kterou mohl investovat do volného
PARŤÁCI
rolí zaměstnavatele odpovědného za vzdělávání a Třídy si zvolily v rámci demokratických voleb svých
času a aktivit, jež město nabízelo. Deváťáci byli pověřeni
Třídy si zvolily v rámci demokratických voleb svých
dohled nad mladšími spolužáky (zaměstnanci), vedení 36 zástupců žákovského parlamentu. Členové, tzv.
rolí zaměstnavatele odpovědného za vzdělávání a
peněžního deníku a dodržování pravidel. PREVENCE SOCIÁLNĚ – Parťáci zrealizovali jak akce drobnější, tak ty velké
36 zástupců žákovského parlamentu. Členové, tzv.
dohled nad mladšími spolužáky (zaměstnanci), vedení
PATOLOGICKÝCH JEVŮ
PREVENCE SOCIÁLNĚ –
Parťáci zrealizovali jak akce drobnější, tak ty velké
peněžního deníku a dodržování pravidel. pro radost a zábavu ostatním spolužákům (Barevný
Ve třídách byly externisty uskutečněny
PATOLOGICKÝCH JEVŮ
pro radost a zábavu ostatním spolužákům (Barevný
programy zaměřující se na vztahy ve 9 den, No BackPack Day, Dobrozprávy). Do
Ve třídách byly externisty uskutečněny
den, No BackPack Day, Dobrozprávy). Do
PODPORA NADÁNÍ třídě, zvládání agrese, stresu, práci s 9 charitativních akcí, které vedly k získání finančních
programy zaměřující se na vztahy ve
Kladli jsme důraz na diferenciaci a individualizaci během tělem či sebepojetím, prevenci DOTACE, a materiálních prostředků na pomoc potřebným
charitativních akcí, které vedly k získání finančních
PODPORA NADÁNÍ
třídě, zvládání agrese, stresu, práci s
výuky. Podařilo se nám mít sdíleného párového učitele závislostí, multikulturní výchovu či DOTACE, (Perníkové srdce, Spolu to dáme), se podařilo
GRANTY,
a materiálních prostředků na pomoc potřebným
Kladli jsme důraz na diferenciaci a individualizaci během
či
sebepojetím,
tělem
prevenci
v 1., 2. a 3. ročnících. Nově byla párová učitelka i v rámci digitální gramotnost. Školním GRANTY, zapojit celou komunitu obce. Celkem se podařilo
výuky. Podařilo se nám mít sdíleného párového učitele
(Perníkové srdce, Spolu to dáme), se podařilo
závislostí, multikulturní výchovu či
několika hodin matematiky na 2. stupni. Své pedagogickým pracovištěm pak byla PROJEKTY realizovat 18 akcí a projektů. S projektem Jídelna
v 1., 2. a 3. ročnících. Nově byla párová učitelka i v rámci
zapojit celou komunitu obce. Celkem se podařilo
Školním
gramotnost.
digitální
matematické nadání mohli žáci porovnat v několika zajištěna diagnostika třídních kolektivů PROJEKTY parťáci vyhráli 3. místo v soutěži žákovských
několika hodin matematiky na 2. stupni. Své
pedagogickým pracovištěm pak byla
realizovat 18 akcí a projektů. S projektem Jídelna
meziškolních soutěžích. Stali jsme se spolupracující a také individuální konzultace se žáky. parlamentů v Senátu ČR.
matematické nadání mohli žáci porovnat v několika
zajištěna diagnostika třídních kolektivů
parťáci vyhráli 3. místo v soutěži žákovských
školou se společností Mensa ČR. Naše škola a také individuální konzultace se žáky.
meziškolních soutěžích. Stali jsme se spolupracující
organizovala recitační přehlídku a Talentovou show. parlamentů v Senátu ČR.
školou se společností Mensa ČR. Naše škola
Na druhém stupni si žáci vybírali z povinně volitelných ŠKOLNÍ DRUŽINA
organizovala recitační přehlídku a Talentovou show.
předmětů ty, ke kterým inklinují. Své zájmy mohly děti Tématem roku bylo “Okno do světa pohádek
Na druhém stupni si žáci vybírali z povinně volitelných
rozvíjet i v rámci široké nabídky kroužků. ŠKOLNÍ DRUŽINA 11
předmětů ty, ke kterým inklinují. Své zájmy mohly děti
aneb Kouzelný svět fantazie“. Děti si nejvíce
Tématem roku bylo “Okno do světa pohádek
rozvíjet i v rámci široké nabídky kroužků. užívaly společné pátky v naší sportovní hale, 11 CHÝŇSKÝ ZPRAVODAJ
aneb Kouzelný svět fantazie“. Děti si nejvíce
bubnovací session a poprvé jsme si také PROVOZ BUDOVY V ROCE 2022 QR KÓD
užívaly společné pátky v naší sportovní hale,
otevřeli stánek na obecních velikonočních PROVOZ BUDOVY V ROCE 2022
bubnovací session a poprvé jsme si také
trzích. QR KÓD
otevřeli stánek na obecních velikonočních
Kompletní výroční zprávu si můžete přečíst zde:
trzích.
Kompletní výroční zprávu si můžete přečíst zde:

