Page 23 - Chytrý zpravodaj - Chýně 6/2023
P. 23

ZPRÁVY Z CHÝŇSKÉ ŠKOLY                                                                                    23

            5
            5     AKTIVITY A PREZENTACE ŠKOLY NA VEŘEJNOSTI

                  AKTIVITY A PREZENTACE ŠKOLY NA VEŘEJNOSTI
 V srpnu 2023 se uzavřel osmý školní rok, během kterého vedu z pozice ředitele Základní a mateřskou školu v Chýni.  MEZINÁRODNÍ PROJEKTY
 Po dlouhé době jsme zažili „běžný“ školní rok bez intenzivnějších výzev způsobených celosvětovými událostmi, kdy  Mezinárodní aktivity započaly v roce 2018 v rámci evropských vzdělávacích programů, jako je Erasmus+, eTwinning a
 V srpnu 2023 se uzavřel osmý školní rok, během kterého vedu z pozice ředitele Základní a mateřskou školu v Chýni.
 jsme se mohli soustředit na výuku a svou energii plně věnovat našim žákům. Rád bych vám zprostředkoval více o  MEZINÁRODNÍ PROJEKTY
 Po dlouhé době jsme zažili „běžný“ školní rok bez intenzivnějších výzev způsobených celosvětovými událostmi, kdy
                 Mezinárodní aktivity započaly v roce 2018 v rámci evropských vzdělávacích programů, jako je Erasmus+, eTwinning a
 bohatém dění  u nás a pozval vás k prolistování událostmi a informacemi nabité výroční zprávy. Níže najdete malou  Fondy  EHP.  V  loňském  roce  škola  participovala  na  dvou  mezinárodních  projektech.  Prvním  z  nich  byl  projekt
 jsme se mohli soustředit na výuku a svou energii plně věnovat našim žákům. Rád bych vám zprostředkoval více o
                 Fondy  EHP.  V  loňském  roce  škola  participovala  na  dvou  mezinárodních  projektech.  Prvním  z  nich  byl  projekt
 ochutnávku.     financovaný  z  programu  Vzdělávání  Fondů  EHP  a  byl  založen  na  vzájemném  učení,  které  přináší  partnerství  mezi
 bohatém dění  u nás a pozval vás k prolistování událostmi a informacemi nabité výroční zprávy. Níže najdete malou
                 financovaný  z  programu  Vzdělávání  Fondů  EHP  a  byl  založen  na  vzájemném  učení,  které  přináší  partnerství  mezi
 ochutnávku.     institucemi předškolního a primárního vzdělávání z Islandu a České republiky.
 Chtěl bych věřit, že naše škola se i přes každoročně se opakující události netočí ve stále stejném kruhu. Že se točí ve
                 Druhým z projektů byl ERASMUS+ III zaměřený na mezinárodní výjezdy učitelů s názvem Odlišnosti v metodách výuky
 SPIRÁLE, která každým rokem své smyčky zvětšuje, stejně jako se každým rokem zlepšujeme my.  institucemi předškolního a primárního vzdělávání z Islandu a České republiky.
 Chtěl bych věřit, že naše škola se i přes každoročně se opakující události netočí ve stále stejném kruhu. Že se točí ve
                 předmětů  STEM  a  ICT  na  základních  školách  v  Evropě.  Největší  význam  má  v  podpoře  předmětů  přírodních  věd
                 Druhým z projektů byl ERASMUS+ III zaměřený na mezinárodní výjezdy učitelů s názvem Odlišnosti v metodách výuky
 SPIRÁLE, která každým rokem své smyčky zvětšuje, stejně jako se každým rokem zlepšujeme my.  (matematika, fyzika, chemie a biologie) a dále informačních a komunikačních technologií. Základním pilířem projektu
                 předmětů  STEM  a  ICT  na  základních  školách  v  Evropě.  Největší  význam  má  v  podpoře  předmětů  přírodních  věd
 Mgr. Jaroslav Novák, ředitel
                 byl koncept STEM - propojení vzdělávání s reálným prostředím.
                 (matematika, fyzika, chemie a biologie) a dále informačních a komunikačních technologií. Základním pilířem projektu
 Mgr. Jaroslav Novák, ředitel
                 Učitelé  ZŠ  Chýně  cestovali  na  kurzy  a  stínování  po  celé  Evropě,  navštívili  Island,  Estonsko,  Irsko,  Nizozemí,  Itálii  a
                 byl koncept STEM - propojení vzdělávání s reálným prostředím.
                 Řecko. V únoru 2023 jsme získali akreditaci Erasmus, která umožní cestování pedagogů i žáků až do roku 2027.
                 Učitelé  ZŠ  Chýně  cestovali  na  kurzy  a  stínování  po  celé  Evropě,  navštívili  Island,  Estonsko,  Irsko,  Nizozemí,  Itálii  a
 1               Řecko. V únoru 2023 jsme získali akreditaci Erasmus, která umožní cestování pedagogů i žáků až do roku 2027.
 1  ZÁKLADNÍ ÚDAJE O ŠKOLE  4  DALŠÍ
 ZÁKLADNÍ ÚDAJE O ŠKOLE  4  DALŠÍ   6                    7
 ŚKOLA A JEJÍ KAPACITY   VZDĚLÁVÁNÍ  6  VÝSLEDKY INSPEKCE  7
 PRACOVNÍKŮ
               PROVEDENÉ ČESKOU
 Naše škola v loňském roce nabídla vzdělávání v MŠ pro  VZDĚLÁVÁNÍ  VÝSLEDKY INSPEKCE  ČINNOST MATEŘSKÉ ŠKOLY
 ŚKOLA A JEJÍ KAPACITY
 241  dětí  (10  tříd)  a  v  ZŠ  pro  551  dětí  (25  tříd).  Školní  PRACOVNÍKŮ  PROVEDENÉ ČESKOU  ČINNOST MATEŘSKÉ ŠKOLY
 Naše škola v loňském roce nabídla vzdělávání v MŠ pro
 družina nabídla prostor pro 256 dětí (9 oddělení) a opět  ŠKOLNÍ INSPEKCÍ  Mateřská škola má 10 tříd s celkovou kapacitou
 241  dětí  (10  tříd)  a  v  ZŠ  pro  551  dětí  (25  tříd).  Školní
                                                                Mateřská škola má 10 tříd s celkovou kapacitou
 jsme otevřeli přípravnou třídu se 14 dětmi. O děti a žáky  ŠKOLNÍ INSPEKCÍ  238 dětí. Celodenní provoz je od 7 do 17 hodin.
 družina nabídla prostor pro 256 dětí (9 oddělení) a opět
                                                                238 dětí. Celodenní provoz je od 7 do 17 hodin.
 se  staralo  90  pedagogických  a  30  provozně  správních     Při  procesu  vzdělávání  jsme  nově  využívali
 jsme otevřeli přípravnou třídu se 14 dětmi. O děti a žáky
                                                                Při  procesu  vzdělávání  jsme  nově  využívali
 zaměstnanců.  2         8                                      20  tabletů.  Do  tříd  byly  zakoupeny  interaktivní
 se  staralo  90  pedagogických  a  30  provozně  správních
                                                                dřevěné  pomůcky  označené  QR  kódy,  které
                                                                20  tabletů.  Do  tříd  byly  zakoupeny  interaktivní si
 zaměstnanců.  2  ZÁPIS  8      HOSPODAŘENÍ
 ZÁPIS                          HOSPODAŘENÍ                     děti  mohou  načíst  na  tabletech  a  získávat  tak
                                                                dřevěné  pomůcky  označené  QR  kódy,  které  si
                                ŠKOLY
                                                                poznatky  z  oblasti  IT.  Také  jsme  se  zaměřili
                                                                děti  mohou  načíst  na  tabletech  a  získávat  tak
                                ŠKOLY                           na  vybavení  center  pro  děti  s  podpůrnými
                                                                poznatky  z  oblasti  IT.  Také  jsme  se  zaměřili
                                ZA ROK 2022
                                                                na  vybavení  center  pro  děti  s  podpůrnými
 3                              ZA ROK 2022                     opatřeními.  Nově  se  děti  mohly  zúčastnit
                                                                polytechnických  dílen,  kde  si  vyzkoušely
 3  VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ                                    opatřeními.  Nově  se  děti  mohly  zúčastnit
                                                                samostatnou práci s nářadím.
                                                                polytechnických  dílen,  kde  si  vyzkoušely
 VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ                                       samostatnou práci s nářadím.
 THE CITY
 V  rámci  projektu  EHP  s  Islandem  jsme  zrealizovali
 THE CITY
 zážitkovou  hru  The  City  Chýně.  Naším  cílem  bylo
 V  rámci  projektu  EHP  s  Islandem  jsme  zrealizovali
 vytvořit  co  nejrealističtější  simulaci  města.  Každý  žák  10   ŽÁKOVSKÁ PARTICIPACE
 zážitkovou  hru  The  City  Chýně.  Naším  cílem  bylo
 měl  stanovený  přesný  harmonogram  úkolů.  Za  svou        10
 vytvořit  co  nejrealističtější  simulaci  města.  Každý  žák
 práci obdržel mzdu, kterou mohl investovat do volného               ŽÁKOVSKÁ PARTICIPACE
 měl  stanovený  přesný  harmonogram  úkolů.  Za  svou
 času a aktivit, jež město nabízelo. Deváťáci byli pověřeni         PARŤÁCI
 práci obdržel mzdu, kterou mohl investovat do volného
                                                                    PARŤÁCI
 rolí  zaměstnavatele  odpovědného  za  vzdělávání  a               Třídy si zvolily v rámci demokratických voleb svých
 času a aktivit, jež město nabízelo. Deváťáci byli pověřeni
                                                                    Třídy si zvolily v rámci demokratických voleb svých
 dohled  nad  mladšími  spolužáky  (zaměstnanci),  vedení           36 zástupců žákovského parlamentu. Členové,    tzv.
 rolí  zaměstnavatele  odpovědného  za  vzdělávání  a
 peněžního deníku a dodržování pravidel.   PREVENCE SOCIÁLNĚ –      Parťáci zrealizovali jak akce drobnější, tak ty velké
                                                                    36 zástupců žákovského parlamentu. Členové,    tzv.
 dohled  nad  mladšími  spolužáky  (zaměstnanci),  vedení
 PATOLOGICKÝCH JEVŮ
 PREVENCE SOCIÁLNĚ –
                                                                    Parťáci zrealizovali jak akce drobnější, tak ty velké
 peněžního deníku a dodržování pravidel.                            pro radost a zábavu ostatním spolužákům (Barevný
 Ve třídách byly externisty uskutečněny
 PATOLOGICKÝCH JEVŮ
                                                                    pro radost a zábavu ostatním spolužákům (Barevný
 programy zaměřující se na vztahy     ve  9                         den,  No  BackPack  Day,  Dobrozprávy).  Do
 Ve třídách byly externisty uskutečněny
                                                                    den,  No  BackPack  Day,  Dobrozprávy).  Do
 PODPORA NADÁNÍ  třídě,  zvládání  agrese,  stresu,  práci  s  9    charitativních akcí, které vedly k  získání finančních
 programy zaměřující se na vztahy     ve
 Kladli jsme důraz na diferenciaci a individualizaci během  tělem   či   sebepojetím,   prevenci  DOTACE,  a  materiálních  prostředků  na  pomoc  potřebným
                                                                    charitativních akcí, které vedly k  získání finančních
 PODPORA NADÁNÍ
 třídě,  zvládání  agrese,  stresu,  práci  s
 výuky. Podařilo se nám mít sdíleného párového učitele   závislostí,  multikulturní  výchovu  či  DOTACE,  (Perníkové  srdce,  Spolu  to  dáme),  se  podařilo
                                  GRANTY,
                                                                    a  materiálních  prostředků  na  pomoc  potřebným
 Kladli jsme důraz na diferenciaci a individualizaci během
 či
 sebepojetím,
 tělem
 prevenci
 v 1., 2. a 3. ročnících. Nově byla párová učitelka i v rámci  digitální   gramotnost.   Školním  GRANTY,  zapojit  celou  komunitu  obce.  Celkem  se  podařilo
 výuky. Podařilo se nám mít sdíleného párového učitele
                                                                    (Perníkové  srdce,  Spolu  to  dáme),  se  podařilo
 závislostí,  multikulturní  výchovu  či
 několika  hodin  matematiky  na  2.  stupni.  Své  pedagogickým  pracovištěm  pak  byla  PROJEKTY  realizovat  18  akcí  a  projektů.  S  projektem  Jídelna
 v 1., 2. a 3. ročnících. Nově byla párová učitelka i v rámci
                                                                    zapojit  celou  komunitu  obce.  Celkem  se  podařilo
 Školním
 gramotnost.
 digitální
 matematické  nadání  mohli  žáci  porovnat   v  několika  zajištěna diagnostika třídních kolektivů  PROJEKTY  parťáci  vyhráli  3.  místo  v   soutěži  žákovských
 několika  hodin  matematiky  na  2.  stupni.  Své
 pedagogickým  pracovištěm  pak  byla
                                                                    realizovat  18  akcí  a  projektů.  S  projektem  Jídelna
 meziškolních  soutěžích.  Stali  jsme  se  spolupracující  a také individuální konzultace se žáky.  parlamentů v  Senátu ČR.
 matematické  nadání  mohli  žáci  porovnat   v  několika
 zajištěna diagnostika třídních kolektivů
                                                                    parťáci  vyhráli  3.  místo  v   soutěži  žákovských
 školou  se  společností  Mensa  ČR.  Naše  škola  a také individuální konzultace se žáky.
 meziškolních  soutěžích.  Stali  jsme  se  spolupracující
 organizovala  recitační  přehlídku  a  Talentovou  show.           parlamentů v  Senátu ČR.
 školou  se  společností  Mensa  ČR.  Naše  škola
 Na druhém stupni si žáci vybírali z povinně volitelných  ŠKOLNÍ DRUŽINA
 organizovala  recitační  přehlídku  a  Talentovou  show.
 předmětů ty, ke kterým inklinují. Své zájmy mohly děti  Tématem  roku  bylo  “Okno  do  světa  pohádek
 Na druhém stupni si žáci vybírali z povinně volitelných
 rozvíjet i v rámci široké nabídky kroužků.  ŠKOLNÍ DRUŽINA  11
 předmětů ty, ke kterým inklinují. Své zájmy mohly děti
 aneb  Kouzelný  svět  fantazie“.  Děti  si  nejvíce
 Tématem  roku  bylo  “Okno  do  světa  pohádek
 rozvíjet i v rámci široké nabídky kroužků.  užívaly  společné  pátky  v  naší  sportovní  hale,  11                 CHÝŇSKÝ ZPRAVODAJ
 aneb  Kouzelný  svět  fantazie“.  Děti  si  nejvíce
 bubnovací  session  a  poprvé  jsme  si  také  PROVOZ BUDOVY  V ROCE 2022            QR KÓD
 užívaly  společné  pátky  v  naší  sportovní  hale,
 otevřeli  stánek  na  obecních  velikonočních  PROVOZ BUDOVY  V ROCE 2022
 bubnovací  session  a  poprvé  jsme  si  také
 trzích.                                                                              QR KÓD
 otevřeli  stánek  na  obecních  velikonočních
                                             Kompletní výroční zprávu si můžete přečíst zde:
 trzích.
                                             Kompletní výroční zprávu si můžete přečíst zde:
   18   19   20   21   22   23   24