Page 22 - Chytrý zpravodaj - Chýně 6/2023
P. 22

22                                                                              ZPRÁVY Z CHÝŇSKÉ ŠKOLY

                                                                                                                                   5
                                                                                                                                   5
                                                                                                                                         AKTIVITY A PREZENTACE ŠKOLY NA VEŘEJNOSTI
                                                                                                                                         AKTIVITY A PREZENTACE ŠKOLY NA VEŘEJNOSTI
           V srpnu 2023 se uzavřel osmý školní rok, během kterého vedu z pozice ředitele Základní a mateřskou školu v Chýni.
           V srpnu 2023 se uzavřel osmý školní rok, během kterého vedu z pozice ředitele Základní a mateřskou školu v Chýni.            MEZINÁRODNÍ PROJEKTY
           Po dlouhé době jsme zažili „běžný“ školní rok bez intenzivnějších výzev způsobených celosvětovými událostmi, kdy
                                                                                                                                        MEZINÁRODNÍ PROJEKTY
           Po dlouhé době jsme zažili „běžný“ školní rok bez intenzivnějších výzev způsobených celosvětovými událostmi, kdy             Mezinárodní aktivity započaly v roce 2018 v rámci evropských vzdělávacích programů, jako je Erasmus+, eTwinning a
           jsme se mohli soustředit na výuku a svou energii plně věnovat našim žákům. Rád bych vám zprostředkoval více o
                                                                                                                                        Mezinárodní aktivity započaly v roce 2018 v rámci evropských vzdělávacích programů, jako je Erasmus+, eTwinning a
           jsme se mohli soustředit na výuku a svou energii plně věnovat našim žákům. Rád bych vám zprostředkoval více o                Fondy  EHP.  V  loňském  roce  škola  participovala  na  dvou  mezinárodních  projektech.  Prvním  z  nich  byl  projekt
           bohatém dění  u nás a pozval vás k prolistování událostmi a informacemi nabité výroční zprávy. Níže najdete malou
                                                                                                                                        financovaný  z  programu  Vzdělávání  Fondů  EHP  a  byl  založen  na  vzájemném  učení,  které  přináší  partnerství  mezi
           bohatém dění  u nás a pozval vás k prolistování událostmi a informacemi nabité výroční zprávy. Níže najdete malou            Fondy  EHP.  V  loňském  roce  škola  participovala  na  dvou  mezinárodních  projektech.  Prvním  z  nich  byl  projekt
           ochutnávku.
           ochutnávku.                                                                                                                  financovaný  z  programu  Vzdělávání  Fondů  EHP  a  byl  založen  na  vzájemném  učení,  které  přináší  partnerství  mezi
                                                                                                                                        institucemi předškolního a primárního vzdělávání z Islandu a České republiky.
           Chtěl bych věřit, že naše škola se i přes každoročně se opakující události netočí ve stále stejném kruhu. Že se točí ve      institucemi předškolního a primárního vzdělávání z Islandu a České republiky.
                                                                                                                                        Druhým z projektů byl ERASMUS+ III zaměřený na mezinárodní výjezdy učitelů s názvem Odlišnosti v metodách výuky
           Chtěl bych věřit, že naše škola se i přes každoročně se opakující události netočí ve stále stejném kruhu. Že se točí ve      Druhým z projektů byl ERASMUS+ III zaměřený na mezinárodní výjezdy učitelů s názvem Odlišnosti v metodách výuky
           SPIRÁLE, která každým rokem své smyčky zvětšuje, stejně jako se každým rokem zlepšujeme my.
           SPIRÁLE, která každým rokem své smyčky zvětšuje, stejně jako se každým rokem zlepšujeme my.                                  předmětů  STEM  a  ICT  na  základních  školách  v  Evropě.  Největší  význam  má  v  podpoře  předmětů  přírodních  věd
                                                                                                                                        předmětů  STEM  a  ICT  na  základních  školách  v  Evropě.  Největší  význam  má  v  podpoře  předmětů  přírodních  věd
                                                                                                                                        (matematika, fyzika, chemie a biologie) a dále informačních a komunikačních technologií. Základním pilířem projektu
                                                                                       Mgr. Jaroslav Novák, ředitel                     (matematika, fyzika, chemie a biologie) a dále informačních a komunikačních technologií. Základním pilířem projektu
                                                                                       Mgr. Jaroslav Novák, ředitel                     byl koncept STEM - propojení vzdělávání s reálným prostředím.
                                                                                                                                        byl koncept STEM - propojení vzdělávání s reálným prostředím.
                                                                                                                                        Učitelé  ZŠ  Chýně  cestovali  na  kurzy  a  stínování  po  celé  Evropě,  navštívili  Island,  Estonsko,  Irsko,  Nizozemí,  Itálii  a
                                                                                                                                        Učitelé  ZŠ  Chýně  cestovali  na  kurzy  a  stínování  po  celé  Evropě,  navštívili  Island,  Estonsko,  Irsko,  Nizozemí,  Itálii  a
                                                                                                                                        Řecko. V únoru 2023 jsme získali akreditaci Erasmus, která umožní cestování pedagogů i žáků až do roku 2027.
             1                                                                                                                          Řecko. V únoru 2023 jsme získali akreditaci Erasmus, která umožní cestování pedagogů i žáků až do roku 2027.
             1      ZÁKLADNÍ ÚDAJE O ŠKOLE                                     4
                    ZÁKLADNÍ ÚDAJE O ŠKOLE                                     4     DALŠÍ                                                                                      7
                                                                                     DALŠÍ
                                                                                                                                6
                                                                                     VZDĚLÁVÁNÍ
                ŚKOLA A JEJÍ KAPACITY                                                VZDĚLÁVÁNÍ                                 6     VÝSLEDKY INSPEKCE                         7
                ŚKOLA A JEJÍ KAPACITY                                                                                                 VÝSLEDKY INSPEKCE                              ČINNOST MATEŘSKÉ ŠKOLY
                Naše škola v loňském roce nabídla vzdělávání v MŠ pro                PRACOVNÍKŮ                                       PROVEDENÉ ČESKOU
                Naše škola v loňském roce nabídla vzdělávání v MŠ pro                PRACOVNÍKŮ                                                                                      ČINNOST MATEŘSKÉ ŠKOLY
                241  dětí  (10  tříd)  a  v  ZŠ  pro  551  dětí  (25  tříd).  Školní                                                  PROVEDENÉ ČESKOU
                241  dětí  (10  tříd)  a  v  ZŠ  pro  551  dětí  (25  tříd).  Školní                                                  ŠKOLNÍ INSPEKCÍ                                  Mateřská škola má 10 tříd s celkovou kapacitou
                družina nabídla prostor pro 256 dětí (9 oddělení) a opět                                                              ŠKOLNÍ INSPEKCÍ
                družina nabídla prostor pro 256 dětí (9 oddělení) a opět                                                                                                               Mateřská škola má 10 tříd s celkovou kapacitou
                                                                                                                                                                                       238 dětí. Celodenní provoz je od 7 do 17 hodin.
                jsme otevřeli přípravnou třídu se 14 dětmi. O děti a žáky                                                                                                              238 dětí. Celodenní provoz je od 7 do 17 hodin.
                jsme otevřeli přípravnou třídu se 14 dětmi. O děti a žáky                                                                                                              Při  procesu  vzdělávání  jsme  nově  využívali
                se  staralo  90  pedagogických  a  30  provozně  správních                                                                                                             Při  procesu  vzdělávání  jsme  nově  využívali
                se  staralo  90  pedagogických  a  30  provozně  správních  2                                                                                                          20  tabletů.  Do  tříd  byly  zakoupeny  interaktivní
                zaměstnanců.                                                                                                                    8                                      20  tabletů.  Do  tříd  byly  zakoupeny  interaktivní
                zaměstnanců.                                               2     ZÁPIS                                                          8                                      dřevěné  pomůcky  označené  QR  kódy,  které  si
                                                                                 ZÁPIS                                                                 HOSPODAŘENÍ                     dřevěné  pomůcky  označené  QR  kódy,  které  si
                                                                                                                                                                                       děti  mohou  načíst  na  tabletech  a  získávat  tak
                                                                                                                                                       HOSPODAŘENÍ
                                                                                                                                                       ŠKOLY                           děti  mohou  načíst  na  tabletech  a  získávat  tak
                                                                                                                                                                                       poznatky  z  oblasti  IT.  Také  jsme  se  zaměřili
                                                                                                                                                       ŠKOLY                           poznatky  z  oblasti  IT.  Také  jsme  se  zaměřili
                                                                                                                                                                                       na  vybavení  center  pro  děti  s  podpůrnými
                                                                                                                                                       ZA ROK 2022
                                                                                                                                                                                       opatřeními.  Nově  se  děti  mohly  zúčastnit
            3                                                                                                                                          ZA ROK 2022                     na  vybavení  center  pro  děti  s  podpůrnými
                                                                                                                                                                                       opatřeními.  Nově  se  děti  mohly  zúčastnit
            3     VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ                                                                                                                                             polytechnických  dílen,  kde  si  vyzkoušely
                                                                                                                                                                                       polytechnických  dílen,  kde  si  vyzkoušely
                  VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ                                                                                                                                             samostatnou práci s nářadím.
                                                                                                                                                                                       samostatnou práci s nářadím.
              THE CITY
              THE CITY
              V  rámci  projektu  EHP  s  Islandem  jsme  zrealizovali
              V  rámci  projektu  EHP  s  Islandem  jsme  zrealizovali
              zážitkovou  hru  The  City  Chýně.  Naším  cílem  bylo
              zážitkovou  hru  The  City  Chýně.  Naším  cílem  bylo                                                                                                                 10
              vytvořit  co  nejrealističtější  simulaci  města.  Každý  žák
                                                                                                                                                                                            ŽÁKOVSKÁ PARTICIPACE
              vytvořit  co  nejrealističtější  simulaci  města.  Každý  žák                                                                                                          10     ŽÁKOVSKÁ PARTICIPACE
              měl  stanovený  přesný  harmonogram  úkolů.  Za  svou
              měl  stanovený  přesný  harmonogram  úkolů.  Za  svou
              práci obdržel mzdu, kterou mohl investovat do volného
              práci obdržel mzdu, kterou mohl investovat do volného                                                                                                                        PARŤÁCI
              času a aktivit, jež město nabízelo. Deváťáci byli pověřeni
              času a aktivit, jež město nabízelo. Deváťáci byli pověřeni                                                                                                                   PARŤÁCI
                                                                                                                                                                                           Třídy si zvolily v rámci demokratických voleb svých
              rolí  zaměstnavatele  odpovědného  za  vzdělávání  a
              rolí  zaměstnavatele  odpovědného  za  vzdělávání  a                                                                                                                         Třídy si zvolily v rámci demokratických voleb svých
                                                                                                                                                                                           36 zástupců žákovského parlamentu. Členové,    tzv.
              dohled  nad  mladšími  spolužáky  (zaměstnanci),  vedení
              dohled  nad  mladšími  spolužáky  (zaměstnanci),  vedení  PREVENCE SOCIÁLNĚ –                                                                                                36 zástupců žákovského parlamentu. Členové,    tzv.
                                                                                                                                                                                           Parťáci zrealizovali jak akce drobnější, tak ty velké
              peněžního deníku a dodržování pravidel.
                                                                PATOLOGICKÝCH JEVŮ
              peněžního deníku a dodržování pravidel.           PREVENCE SOCIÁLNĚ –                                                                                                        Parťáci zrealizovali jak akce drobnější, tak ty velké
                                                                                                                                                                                           pro radost a zábavu ostatním spolužákům (Barevný
                                                                PATOLOGICKÝCH JEVŮ                                                                                                         pro radost a zábavu ostatním spolužákům (Barevný
                                                                Ve třídách byly externisty uskutečněny
                                                                Ve třídách byly externisty uskutečněny                                              9                                      den,  No  BackPack  Day,  Dobrozprávy).  Do
                                                                programy zaměřující se na vztahy     ve
                                                                                                                                                                                           charitativních akcí, které vedly k  získání finančních
                PODPORA NADÁNÍ                                  programy zaměřující se na vztahy     ve                                             9                                      den,  No  BackPack  Day,  Dobrozprávy).  Do
                                                                třídě,  zvládání  agrese,  stresu,  práci  s
                PODPORA NADÁNÍ                                  třídě,  zvládání  agrese,  stresu,  práci  s                                             DOTACE,                           charitativních akcí, které vedly k  získání finančních
                                                                                                                                                                                           a  materiálních  prostředků  na  pomoc  potřebným
                Kladli jsme důraz na diferenciaci a individualizaci během
                                                                tělem
                                                                                       prevenci
                                                                           sebepojetím,
                                                                       či
                Kladli jsme důraz na diferenciaci a individualizaci během  tělem   či   sebepojetím,   prevenci                                          DOTACE,                           a  materiálních  prostředků  na  pomoc  potřebným
                výuky. Podařilo se nám mít sdíleného párového učitele
                                                                                                                                                                                           (Perníkové  srdce,  Spolu  to  dáme),  se  podařilo
                                                                závislostí,  multikulturní  výchovu  či
                výuky. Podařilo se nám mít sdíleného párového učitele   závislostí,  multikulturní  výchovu  či                                          GRANTY,                           (Perníkové  srdce,  Spolu  to  dáme),  se  podařilo
                                                                                                                                                         GRANTY,
                v 1., 2. a 3. ročnících. Nově byla párová učitelka i v rámci
                                                                                                                                                                                           zapojit  celou  komunitu  obce.  Celkem  se  podařilo
                                                                          gramotnost.
                                                                                        Školním
                                                                digitální
                v 1., 2. a 3. ročnících. Nově byla párová učitelka i v rámci  digitální   gramotnost.   Školním                                          PROJEKTY                          zapojit  celou  komunitu  obce.  Celkem  se  podařilo
                několika  hodin  matematiky  na  2.  stupni.  Své
                                                                pedagogickým  pracovištěm  pak  byla
                                                                                                                                                                                           realizovat  18  akcí  a  projektů.  S  projektem  Jídelna
                několika  hodin  matematiky  na  2.  stupni.  Své  pedagogickým  pracovištěm  pak  byla                                                  PROJEKTY                          realizovat  18  akcí  a  projektů.  S  projektem  Jídelna
                matematické  nadání  mohli  žáci  porovnat   v  několika
                                                                zajištěna diagnostika třídních kolektivů
                                                                                                                                                                                           parťáci  vyhráli  3.  místo  v   soutěži  žákovských
                matematické  nadání  mohli  žáci  porovnat   v  několika  zajištěna diagnostika třídních kolektivů                                                                         parťáci  vyhráli  3.  místo  v   soutěži  žákovských
                meziškolních  soutěžích.  Stali  jsme  se  spolupracující
                                                                a také individuální konzultace se žáky.
                meziškolních  soutěžích.  Stali  jsme  se  spolupracující  a také individuální konzultace se žáky.                                                                         parlamentů v  Senátu ČR.
                školou  se  společností  Mensa  ČR.  Naše  škola
                                                                                                                                                                                           parlamentů v  Senátu ČR.
      CHÝŇSKÝ ZPRAVODAJ  Na druhém stupni si žáci vybírali z povinně volitelných  ŠKOLNÍ DRUŽINA                                    11   PROVOZ BUDOVY  V ROCE 2022                                          QR KÓD
                školou  se  společností  Mensa  ČR.  Naše  škola
                organizovala  recitační  přehlídku  a  Talentovou  show.
                organizovala  recitační  přehlídku  a  Talentovou  show.
                Na druhém stupni si žáci vybírali z povinně volitelných
                předmětů ty, ke kterým inklinují. Své zájmy mohly děti
                                                                 ŠKOLNÍ DRUŽINA
                                                                 Tématem  roku  bylo  “Okno  do  světa  pohádek
                předmětů ty, ke kterým inklinují. Své zájmy mohly děti
                rozvíjet i v rámci široké nabídky kroužků.
                                                                 Tématem  roku  bylo  “Okno  do  světa  pohádek
                                                                 aneb  Kouzelný  svět  fantazie“.  Děti  si  nejvíce
                rozvíjet i v rámci široké nabídky kroužků.
                                                                                                                                    11
                                                                 aneb  Kouzelný  svět  fantazie“.  Děti  si  nejvíce
                                                                 užívaly  společné  pátky  v  naší  sportovní  hale,
                                                                 užívaly  společné  pátky  v  naší  sportovní  hale,
                                                                 bubnovací  session  a  poprvé  jsme  si  také
                                                                                                                                         PROVOZ BUDOVY  V ROCE 2022
                                                                 bubnovací  session  a  poprvé  jsme  si  také
                                                                 otevřeli  stánek  na  obecních  velikonočních
                                                                 otevřeli  stánek  na  obecních  velikonočních
                                                                 trzích.
                                                                                                                                                                    Kompletní výroční zprávu si můžete přečíst zde:
                                                                 trzích.
                                                                                                                                                                    Kompletní výroční zprávu si můžete přečíst zde:   QR KÓD
   17   18   19   20   21   22   23   24