Page 22 - Chytrý zpravodaj - Chýně 6/2023
P. 22
22 ZPRÁVY Z CHÝŇSKÉ ŠKOLY
5
5
AKTIVITY A PREZENTACE ŠKOLY NA VEŘEJNOSTI
AKTIVITY A PREZENTACE ŠKOLY NA VEŘEJNOSTI
V srpnu 2023 se uzavřel osmý školní rok, během kterého vedu z pozice ředitele Základní a mateřskou školu v Chýni.
V srpnu 2023 se uzavřel osmý školní rok, během kterého vedu z pozice ředitele Základní a mateřskou školu v Chýni. MEZINÁRODNÍ PROJEKTY
Po dlouhé době jsme zažili „běžný“ školní rok bez intenzivnějších výzev způsobených celosvětovými událostmi, kdy
MEZINÁRODNÍ PROJEKTY
Po dlouhé době jsme zažili „běžný“ školní rok bez intenzivnějších výzev způsobených celosvětovými událostmi, kdy Mezinárodní aktivity započaly v roce 2018 v rámci evropských vzdělávacích programů, jako je Erasmus+, eTwinning a
jsme se mohli soustředit na výuku a svou energii plně věnovat našim žákům. Rád bych vám zprostředkoval více o
Mezinárodní aktivity započaly v roce 2018 v rámci evropských vzdělávacích programů, jako je Erasmus+, eTwinning a
jsme se mohli soustředit na výuku a svou energii plně věnovat našim žákům. Rád bych vám zprostředkoval více o Fondy EHP. V loňském roce škola participovala na dvou mezinárodních projektech. Prvním z nich byl projekt
bohatém dění u nás a pozval vás k prolistování událostmi a informacemi nabité výroční zprávy. Níže najdete malou
financovaný z programu Vzdělávání Fondů EHP a byl založen na vzájemném učení, které přináší partnerství mezi
bohatém dění u nás a pozval vás k prolistování událostmi a informacemi nabité výroční zprávy. Níže najdete malou Fondy EHP. V loňském roce škola participovala na dvou mezinárodních projektech. Prvním z nich byl projekt
ochutnávku.
ochutnávku. financovaný z programu Vzdělávání Fondů EHP a byl založen na vzájemném učení, které přináší partnerství mezi
institucemi předškolního a primárního vzdělávání z Islandu a České republiky.
Chtěl bych věřit, že naše škola se i přes každoročně se opakující události netočí ve stále stejném kruhu. Že se točí ve institucemi předškolního a primárního vzdělávání z Islandu a České republiky.
Druhým z projektů byl ERASMUS+ III zaměřený na mezinárodní výjezdy učitelů s názvem Odlišnosti v metodách výuky
Chtěl bych věřit, že naše škola se i přes každoročně se opakující události netočí ve stále stejném kruhu. Že se točí ve Druhým z projektů byl ERASMUS+ III zaměřený na mezinárodní výjezdy učitelů s názvem Odlišnosti v metodách výuky
SPIRÁLE, která každým rokem své smyčky zvětšuje, stejně jako se každým rokem zlepšujeme my.
SPIRÁLE, která každým rokem své smyčky zvětšuje, stejně jako se každým rokem zlepšujeme my. předmětů STEM a ICT na základních školách v Evropě. Největší význam má v podpoře předmětů přírodních věd
předmětů STEM a ICT na základních školách v Evropě. Největší význam má v podpoře předmětů přírodních věd
(matematika, fyzika, chemie a biologie) a dále informačních a komunikačních technologií. Základním pilířem projektu
Mgr. Jaroslav Novák, ředitel (matematika, fyzika, chemie a biologie) a dále informačních a komunikačních technologií. Základním pilířem projektu
Mgr. Jaroslav Novák, ředitel byl koncept STEM - propojení vzdělávání s reálným prostředím.
byl koncept STEM - propojení vzdělávání s reálným prostředím.
Učitelé ZŠ Chýně cestovali na kurzy a stínování po celé Evropě, navštívili Island, Estonsko, Irsko, Nizozemí, Itálii a
Učitelé ZŠ Chýně cestovali na kurzy a stínování po celé Evropě, navštívili Island, Estonsko, Irsko, Nizozemí, Itálii a
Řecko. V únoru 2023 jsme získali akreditaci Erasmus, která umožní cestování pedagogů i žáků až do roku 2027.
1 Řecko. V únoru 2023 jsme získali akreditaci Erasmus, která umožní cestování pedagogů i žáků až do roku 2027.
1 ZÁKLADNÍ ÚDAJE O ŠKOLE 4
ZÁKLADNÍ ÚDAJE O ŠKOLE 4 DALŠÍ 7
DALŠÍ
6
VZDĚLÁVÁNÍ
ŚKOLA A JEJÍ KAPACITY VZDĚLÁVÁNÍ 6 VÝSLEDKY INSPEKCE 7
ŚKOLA A JEJÍ KAPACITY VÝSLEDKY INSPEKCE ČINNOST MATEŘSKÉ ŠKOLY
Naše škola v loňském roce nabídla vzdělávání v MŠ pro PRACOVNÍKŮ PROVEDENÉ ČESKOU
Naše škola v loňském roce nabídla vzdělávání v MŠ pro PRACOVNÍKŮ ČINNOST MATEŘSKÉ ŠKOLY
241 dětí (10 tříd) a v ZŠ pro 551 dětí (25 tříd). Školní PROVEDENÉ ČESKOU
241 dětí (10 tříd) a v ZŠ pro 551 dětí (25 tříd). Školní ŠKOLNÍ INSPEKCÍ Mateřská škola má 10 tříd s celkovou kapacitou
družina nabídla prostor pro 256 dětí (9 oddělení) a opět ŠKOLNÍ INSPEKCÍ
družina nabídla prostor pro 256 dětí (9 oddělení) a opět Mateřská škola má 10 tříd s celkovou kapacitou
238 dětí. Celodenní provoz je od 7 do 17 hodin.
jsme otevřeli přípravnou třídu se 14 dětmi. O děti a žáky 238 dětí. Celodenní provoz je od 7 do 17 hodin.
jsme otevřeli přípravnou třídu se 14 dětmi. O děti a žáky Při procesu vzdělávání jsme nově využívali
se staralo 90 pedagogických a 30 provozně správních Při procesu vzdělávání jsme nově využívali
se staralo 90 pedagogických a 30 provozně správních 2 20 tabletů. Do tříd byly zakoupeny interaktivní
zaměstnanců. 8 20 tabletů. Do tříd byly zakoupeny interaktivní
zaměstnanců. 2 ZÁPIS 8 dřevěné pomůcky označené QR kódy, které si
ZÁPIS HOSPODAŘENÍ dřevěné pomůcky označené QR kódy, které si
děti mohou načíst na tabletech a získávat tak
HOSPODAŘENÍ
ŠKOLY děti mohou načíst na tabletech a získávat tak
poznatky z oblasti IT. Také jsme se zaměřili
ŠKOLY poznatky z oblasti IT. Také jsme se zaměřili
na vybavení center pro děti s podpůrnými
ZA ROK 2022
opatřeními. Nově se děti mohly zúčastnit
3 ZA ROK 2022 na vybavení center pro děti s podpůrnými
opatřeními. Nově se děti mohly zúčastnit
3 VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ polytechnických dílen, kde si vyzkoušely
polytechnických dílen, kde si vyzkoušely
VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ samostatnou práci s nářadím.
samostatnou práci s nářadím.
THE CITY
THE CITY
V rámci projektu EHP s Islandem jsme zrealizovali
V rámci projektu EHP s Islandem jsme zrealizovali
zážitkovou hru The City Chýně. Naším cílem bylo
zážitkovou hru The City Chýně. Naším cílem bylo 10
vytvořit co nejrealističtější simulaci města. Každý žák
ŽÁKOVSKÁ PARTICIPACE
vytvořit co nejrealističtější simulaci města. Každý žák 10 ŽÁKOVSKÁ PARTICIPACE
měl stanovený přesný harmonogram úkolů. Za svou
měl stanovený přesný harmonogram úkolů. Za svou
práci obdržel mzdu, kterou mohl investovat do volného
práci obdržel mzdu, kterou mohl investovat do volného PARŤÁCI
času a aktivit, jež město nabízelo. Deváťáci byli pověřeni
času a aktivit, jež město nabízelo. Deváťáci byli pověřeni PARŤÁCI
Třídy si zvolily v rámci demokratických voleb svých
rolí zaměstnavatele odpovědného za vzdělávání a
rolí zaměstnavatele odpovědného za vzdělávání a Třídy si zvolily v rámci demokratických voleb svých
36 zástupců žákovského parlamentu. Členové, tzv.
dohled nad mladšími spolužáky (zaměstnanci), vedení
dohled nad mladšími spolužáky (zaměstnanci), vedení PREVENCE SOCIÁLNĚ – 36 zástupců žákovského parlamentu. Členové, tzv.
Parťáci zrealizovali jak akce drobnější, tak ty velké
peněžního deníku a dodržování pravidel.
PATOLOGICKÝCH JEVŮ
peněžního deníku a dodržování pravidel. PREVENCE SOCIÁLNĚ – Parťáci zrealizovali jak akce drobnější, tak ty velké
pro radost a zábavu ostatním spolužákům (Barevný
PATOLOGICKÝCH JEVŮ pro radost a zábavu ostatním spolužákům (Barevný
Ve třídách byly externisty uskutečněny
Ve třídách byly externisty uskutečněny 9 den, No BackPack Day, Dobrozprávy). Do
programy zaměřující se na vztahy ve
charitativních akcí, které vedly k získání finančních
PODPORA NADÁNÍ programy zaměřující se na vztahy ve 9 den, No BackPack Day, Dobrozprávy). Do
třídě, zvládání agrese, stresu, práci s
PODPORA NADÁNÍ třídě, zvládání agrese, stresu, práci s DOTACE, charitativních akcí, které vedly k získání finančních
a materiálních prostředků na pomoc potřebným
Kladli jsme důraz na diferenciaci a individualizaci během
tělem
prevenci
sebepojetím,
či
Kladli jsme důraz na diferenciaci a individualizaci během tělem či sebepojetím, prevenci DOTACE, a materiálních prostředků na pomoc potřebným
výuky. Podařilo se nám mít sdíleného párového učitele
(Perníkové srdce, Spolu to dáme), se podařilo
závislostí, multikulturní výchovu či
výuky. Podařilo se nám mít sdíleného párového učitele závislostí, multikulturní výchovu či GRANTY, (Perníkové srdce, Spolu to dáme), se podařilo
GRANTY,
v 1., 2. a 3. ročnících. Nově byla párová učitelka i v rámci
zapojit celou komunitu obce. Celkem se podařilo
gramotnost.
Školním
digitální
v 1., 2. a 3. ročnících. Nově byla párová učitelka i v rámci digitální gramotnost. Školním PROJEKTY zapojit celou komunitu obce. Celkem se podařilo
několika hodin matematiky na 2. stupni. Své
pedagogickým pracovištěm pak byla
realizovat 18 akcí a projektů. S projektem Jídelna
několika hodin matematiky na 2. stupni. Své pedagogickým pracovištěm pak byla PROJEKTY realizovat 18 akcí a projektů. S projektem Jídelna
matematické nadání mohli žáci porovnat v několika
zajištěna diagnostika třídních kolektivů
parťáci vyhráli 3. místo v soutěži žákovských
matematické nadání mohli žáci porovnat v několika zajištěna diagnostika třídních kolektivů parťáci vyhráli 3. místo v soutěži žákovských
meziškolních soutěžích. Stali jsme se spolupracující
a také individuální konzultace se žáky.
meziškolních soutěžích. Stali jsme se spolupracující a také individuální konzultace se žáky. parlamentů v Senátu ČR.
školou se společností Mensa ČR. Naše škola
parlamentů v Senátu ČR.
CHÝŇSKÝ ZPRAVODAJ Na druhém stupni si žáci vybírali z povinně volitelných ŠKOLNÍ DRUŽINA 11 PROVOZ BUDOVY V ROCE 2022 QR KÓD
školou se společností Mensa ČR. Naše škola
organizovala recitační přehlídku a Talentovou show.
organizovala recitační přehlídku a Talentovou show.
Na druhém stupni si žáci vybírali z povinně volitelných
předmětů ty, ke kterým inklinují. Své zájmy mohly děti
ŠKOLNÍ DRUŽINA
Tématem roku bylo “Okno do světa pohádek
předmětů ty, ke kterým inklinují. Své zájmy mohly děti
rozvíjet i v rámci široké nabídky kroužků.
Tématem roku bylo “Okno do světa pohádek
aneb Kouzelný svět fantazie“. Děti si nejvíce
rozvíjet i v rámci široké nabídky kroužků.
11
aneb Kouzelný svět fantazie“. Děti si nejvíce
užívaly společné pátky v naší sportovní hale,
užívaly společné pátky v naší sportovní hale,
bubnovací session a poprvé jsme si také
PROVOZ BUDOVY V ROCE 2022
bubnovací session a poprvé jsme si také
otevřeli stánek na obecních velikonočních
otevřeli stánek na obecních velikonočních
trzích.
Kompletní výroční zprávu si můžete přečíst zde:
trzích.
Kompletní výroční zprávu si můžete přečíst zde: QR KÓD

