Page 12 - Chytrý Zpravodaj - Čáslav prosinec 2020
P. 12

JAK VYPADÁ ŽIVOT OVLIVNĚNÝ KORONAVIREM V MŠ?


     Odpovídá ředitelka MŠ Čáslav Mgr. Martina Havelková


        Jak děti docházející do školky obecně vníma-
     jí, co se kolem nich děje?
        Děti tuto náročnou situaci naštěstí příliš ne-
     vnímají, v tom smyslu, že mají v mateřské škole
     svůj  bezpečný  svět,  své  zázemí,  kde  venkovní
     stres nemá své místo. Velkou měrou k tomu při-
     spívá i pozitivní naladění a dobrá nálada všech
     pracovnic, které se dětem věnují. O případných
     vzniklých situacích hovoří děti s p. učitelkami.
     Mám  na  mysli  změny  některých  dosavadních
     pravidel, nutnost zvýšených hygienických návy-
     ků apod. Děti jsou spontánní a zvídavé, takže
     pokud jim něco není jasné, okamžitě se ptají. Se
     situací jsou seznamovány i v rámci vzdělávání,  pory personálu čáslavské nemocnice nebo pro  telkou.
     kdy je zařazováno ve větší míře téma prevence a  potěšení seniorů v domově důchodců. Zároveň   Jaká je spolupráce s rodiči? Na stránkách MŠ
     ochrany zdraví a zásady zdravého životního sty-  už se děti začínají nejen těšit, ale i připravovat na  píšete, aby rodiče zhodnotili, zda dítě musí na-
     lu.                                    návštěvu Mikuláše a vánoční svátky. V letošním  vštěvovat MŠ, a že by MŠ měla v této době fun-
        Existují nějaké speciální činnosti dětí, které  roce se nám pravděpodobně nepodaří zrealizo-  govat primárně pro děti zaměstnaných. Jak tyto
     jste v době nouzového stavu zavedli?   vat oblíbené vánoční besídky s rodiči, ale už teď  informace rodiče uchopili?
        Vzdělávání probíhá dle aktuálního vzděláva-  si děti pro rodiče zodpovědně připravují alespoň   Věřím, že rodiče zvážili celou situaci a tyto
     cího programu, aktuální jsou podzimní témata  drobné dárečky a přáníčka.     informace uchopili dle svých možností. Je to nyní
     a tvoření,  osvojování  si  hygienických  návyků,   Z důvodu vysoké absence, nejen předškol-  pro všechny náročná doba, která si žádá o to více
     zásady péče o zdraví. V současné době nám situ-  ních dětí, jsme spustili i formu distančního vzdě-  vstřícnosti, spolupráce, lidskosti a pochopení.
     ace nedovoluje realizovat řadu naplánovaných  lávání, kde na webových stránkách rodiče nalez-  Ráda bych poděkovala celému kolektivu ma-
     aktivit, jako jsou divadelní a hudební představe-  nou  aktuální  vzdělávací  materiály.  Předškolní  teřské školy za perfektní a vstřícnou spolupráci,
     ní, navštěvování základních škol, setkávání s rodi-  děti, které aktuálně mateřskou školu nenavště-  ochotu pomáhat si a hledat řešení a držet mateř-
     či apod.                               vují, mají toto vzdělávání povinné, rodiče mlad-  skou školu v chodu i v této nelehké době.
        O to více nyní zařazujeme do programu výle-  ších dětí zde mohou čerpat inspiraci pro aktivity.
     ty do přírody, je i větší prostor na individuální  Zároveň jsou rodiče a děti s mateřskou školou         Přeji nám všem pevné zdraví a hodně sil!
     komunikaci a sdílení. Některé třídy se zapojily do  stále  ve  spojení,  vědí,  co  se  v  mateřské  škole
     malování kamínků či obrázků jako vyjádření pod-  aktuálně děje, mohou být v kontaktu s paní uči-


     ŠKOLKA A ŠKOLA V DIAKONII SI ZÁBAVNÉ AKCE BRZY VYNAHRADÍ

     Žáci v naší škole patří do skupiny těch nejohrože-  provádět výuku některých terapií jako například  obtížné je domácí vyučování pro rodiče našich
     nějších skupin obyvatel, a to zejména z důvodu  bazální  stimulaci  a  aktivovat  a  vyučovat  žáky   žáků.  Nemluvím  teď  o  technice,  počítačích
     jejich zdravotního stavu. Někteří z našich žáků  s hlubokým mentálním postižením a autismem  a tabletech. Ale o metodách, o kolektivu spolu-
     mají k závažnému mentálnímu postižení i další  přes PC. Před krátkým časem jsme připravovali  žáků, který dětem chybí, o struktuře vyučování,
     přidružené zdravotní komplikace, takže někteří  krátké streamy z vyučování pro žáky, kteří jsou  která má v našich podmínkách svá pravidla. A to
     z rodičů již s předstihem vyhodnotili zhoršující se   doma, ale než jsme to všechno zprovoznili, jsou  jen tak do domácího prostředí přenést nejde.
     situaci  a  zvýšené  riziko  a  požádali  o  možnost  náhle doma všichni žáci.   Většina našich žáků ve škole nepracuje samo-
     distanční výuky.                          Nicméně i tato obtížná doba nám připravila  statně, ale potřebují velkou míru podpory. Pev-
        Jediné oddělení, které funguje, je naše ma-  nové příležitosti, a tak doufám, že pro nás v bu-  ně doufám, že rodiče ještě najdou pro toto ná-
     teřská školka Diáček s malou skupinkou čtyř dětí.  doucnu nebude problém vysílat vyučování žá-  ročné období dostatek sil. Přejme si tedy, aby
     V našich podmínkách a právě vzhledem ke zdra-  kům, obsluhovat techniku rychlostí blesku a po-  uzavření  škol  bylo  co  nejkratší,  a  to  všechno
     votnímu stavu žáků může probíhat distanční vý-  radit si s nástrahami elektronického sdílení. To je  ostatní si vynahradíme – výlety za zvířátky, smys-
     uka několika způsoby, a to od přípravy pracov-  ale jen jedna stránka – ta druhá je u našich žáků  lové zážitky, výtvarné dny. A Mikuláš? Ten přece
     ních listů, přes komunikaci telefonem, setkání  doma.                        může v průběhu školního roku přijít kdykoliv.
     na Skypeu, až po sledování krátkých videí v naší   V našich třídách pracují s 6 až 9 dětmi tři pe-                Mgr. Květuše Mašínová
     uzavřené FB skupině. Zcela nemožné je na dálku  dagogové a neumíme si asi nikdo představit, jak                    ředitelka školy


       stránka 12 | ČÁSLAVSKÉ NOVINY | 12/2020
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17