Page 11 - Chytrý Zpravodaj - Čáslav prosinec 2020
P. 11
ŠKOLSTVÍ
DISTANČNÍ VÝUKA SOŠ A SOU DOPRAVNÍ
A SOU NA ŽIŽKOVĚ NÁMĚSTÍ
Druhá vlna koronavirové pandemie a následná založen školní e-mail v programu MS Office 365 Ota Pavel. MK
vládní opatření opět značnou měrou ovlivnily A2 s aplikacemi OneDrive, Forms a Teams. Pro SOU Čáslav
chod škol. Učitelé a žáci se museli vypořádat se komunikaci s rodiči nebo sledování absence Na SOU Čáslav využíváme on-line spojení se
zavedením distanční výuky. Jak taková výuka a klasifikace využíváme program Bakaláři. žáky, především pro výuku anglického jazyka.
vypadá na SOŠ a SOU dopravní zaměřené na Forma on-line výuky je využívána zejména Vyučující komunikují se žáky prostřednictvím
auto-obory a SOU připravujícím žáky v potravi- u stěžejních předmětů, a to jak u maturitních, e-mailů. Informace o zadávaných úkolech jsou
nářských, zemědělských a technických obo- tak i u učebních oborů. V ostatních předmětech pravidelně aktualizovány. Vyučující nejen zadá-
rech? je distanční výuka realizována prostřednictvím vají úkoly, ale také předávají informace k pocho-
SOŠ a SOU dopravní Čáslav referátů, prezentací a samostatných úkolů. Prak- pení učiva a reagují na případné podněty žáků. V
Toto období je pro každého zúčastněného tická výuka probíhala do 14. 10. 2020 standard- případě problémů jsou vyučující v kontaktu také
velmi složité – pro rodiče, žáky i učitele. Na zá- ně, od tohoto data se uskutečňuje formou pre- s rodiči. Pokud nemá žák možnost připojení na
kladě získaných zkušeností z první vlny pande- zentačních odborných videí a webinářů. internet, domluví si jinou formu odevzdání úko-
mie jsme přechod na distanční výuku zvládli Na základě informací získaných od všech uči- lů. Nejdůležitějším úkolem pro zajištění
snadněji. Navzdory určitým překážkám se nám telů můžeme konstatovat, že přístup žáků distanční výuky bylo zaktualizování kontaktů se
všem daří překlenout toto období lépe a s vět- k distanční výuce je kladný a v on-line hodinách žáky a zjištění jejich možností pro připojení k in-
ším nadhledem. jsou aktivní. Pravidelnou součástí výuky jsou ternetu. Důležitá byla i příprava pedagogů, která
Kvalitnější komunikaci zajistili třídní učitelé i on-line testy, které motivují žáky k lepším výko- proběhla formou školení.
kontrolou kontaktů na žáky a zároveň byl všem nům a podněcují je k pečlivější přípravě na Na SOU Čáslav v běžném režimu střídáme
výuku. týden teoretického vyučování a týden odborné-
Naše škola se po návratu do běžných kolejí ho výcviku, jehož výuka je nyní velmi obtížná.
určitě vrátí ke klasické formě výuky. Distanční Učitelé odborného výcviku posílají žákům od-
výuku v jakékoliv formě rádi využijeme v indivi- borné prezentace a zadávají jim praktické úkoly.
duálních případech (dlouhodobější soustředění Žáci poté například nafotí postup své práce a po-
sportovců nebo nepřítomnost ve škole z různých sílají zpět vyučujícím. Celkově ale můžeme říci,
důvodů). A v záloze bude samozřejmě i pro pří- že žáci ve většině případů tento styl výuky přijali
pad další krizové situace, neboť on-line výuka je kladně.
v podstatě pumprdentlich. SOU Čáslav
⁎
Jak napsal ve své povídce „Pumprdentlich“ JN
⁎
LOGISTICKÉ ZAMĚŘENÍ NA VOŠ, SPŠ a OA Čáslav
V letošním školním roce 2020/2021 se na VOŠ, naše škola, proto včas zareagovala a nabízí stu- v umění pružné reakce na aktuální potřeby firem
SPŠ a OA Čáslav poprvé otevřelo zaměření Logis- dentům Obchodní akademie možnost zahrnout i celé společnosti. Svou flexibilitou zaručuje zají-
tika. Čeho se „logistika“ vlastně týká? logistický obor do výuky. Vyučovací předmět mavý prostor pro seberealizaci každého studen-
Její kořeny jsou staré jako lidstvo samo. Lidé Technické prostředky v logistice seznamuje stu- ta či zaměstnance.
si mezi sebou odjakživa vyměňovali a doručovali denty se základními pojmy, jako jsou doprava, Ing. David Němec
smluvené zboží, hledali nejkratší a nejbezpeč- přeprava či manipulace se zbožím. Nabyté vědo-
nější cesty pro přepravu. mosti mohou snadno aplikovat do konkrétních
S vývojem dokonalejších strojů, programů příkladů každodenního života – třeba při naku-
a techniky vznikla potřeba zabývat se logistikou pování vnímat formu a tvar přepravních a mani-
jako odbornou vědou. Drtivá většina firem na pulačních obalů jednotlivých výrobků. Jednodu-
trhu chápe, že její efektivní fungování stojí právě chými příklady si snadno ověří správně sestave-
na správně nastavené logistice. Fundovaní za- né logistické postupy přímo v praxi.
městnanci v oblasti ekonomiky, kteří mají zna- Logistika vstupuje do ekonomiky i životního
losti z logistických procesů, jsou na trhu práce prostředí a je úzce spjata se všemi průmyslovými
nenahraditelnými odborníky. To si uvědomuje i odvětvími. Její dynamický vývoj spočívá hlavně
stránka 11 | ČÁSLAVSKÉ NOVINY | 12/2020