Page 11 - Chytrý Zpravodaj - Čáslav prosinec 2020
P. 11

ŠKOLSTVÍ

     DISTANČNÍ VÝUKA SOŠ A SOU DOPRAVNÍ


     A SOU NA ŽIŽKOVĚ NÁMĚSTÍ


     Druhá vlna koronavirové pandemie a následná  založen školní e-mail v programu MS Office 365  Ota Pavel.                                                            MK
     vládní  opatření  opět  značnou  měrou  ovlivnily  A2 s aplikacemi OneDrive, Forms a Teams. Pro   SOU Čáslav
     chod škol. Učitelé a žáci se museli vypořádat se  komunikaci  s  rodiči  nebo  sledování  absence     Na SOU Čáslav využíváme on-line spojení se
     zavedením  distanční  výuky.  Jak  taková  výuka  a klasifikace využíváme program Bakaláři.   žáky,  především  pro  výuku  anglického  jazyka.
     vypadá  na  SOŠ  a  SOU  dopravní  zaměřené  na    Forma on-line výuky je využívána zejména  Vyučující  komunikují  se  žáky  prostřednictvím
     auto-obory a SOU připravujícím žáky v potravi-  u stěžejních předmětů, a to jak u maturitních,  e-mailů. Informace o zadávaných úkolech jsou
     nářských,  zemědělských  a  technických  obo-  tak i u učebních oborů. V ostatních předmětech  pravidelně aktualizovány. Vyučující nejen zadá-
     rech?                                  je distanční výuka realizována prostřednictvím  vají úkoly, ale také předávají informace k pocho-
        SOŠ a SOU dopravní Čáslav           referátů, prezentací a samostatných úkolů. Prak-  pení učiva a reagují na případné podněty žáků. V
        Toto období je pro každého zúčastněného  tická výuka probíhala do 14. 10. 2020 standard-  případě problémů jsou vyučující v kontaktu také
     velmi složité – pro rodiče, žáky i učitele. Na zá-  ně, od tohoto data se uskutečňuje formou pre-  s rodiči. Pokud nemá žák možnost připojení na
     kladě získaných zkušeností z první vlny pande-  zentačních odborných videí a webinářů.  internet, domluví si jinou formu odevzdání úko-
     mie  jsme  přechod  na  distanční  výuku  zvládli   Na základě informací získaných od všech uči-  lů.  Nejdůležitějším  úkolem  pro  zajištění
     snadněji. Navzdory určitým překážkám se nám  telů  můžeme  konstatovat,  že  přístup  žáků  distanční výuky bylo zaktualizování kontaktů se
     všem daří překlenout toto období lépe a s vět-  k distanční výuce je kladný a v on-line hodinách  žáky a zjištění jejich možností pro připojení k in-
     ším nadhledem.                         jsou  aktivní.  Pravidelnou  součástí  výuky  jsou   ternetu. Důležitá byla i příprava pedagogů, která
        Kvalitnější komunikaci zajistili třídní učitelé  i on-line testy, které motivují žáky k lepším výko-  proběhla formou školení.
     kontrolou kontaktů na žáky a zároveň byl všem  nům  a  podněcují  je  k  pečlivější  přípravě  na        Na SOU Čáslav v běžném režimu střídáme
                                            výuku.                                týden teoretického vyučování a týden odborné-
                                               Naše škola se po návratu do běžných kolejí  ho výcviku, jehož výuka je nyní velmi obtížná.
                                            určitě vrátí ke klasické formě výuky. Distanční  Učitelé  odborného  výcviku  posílají  žákům  od-
                                            výuku v jakékoliv formě rádi využijeme v indivi-  borné prezentace a zadávají jim praktické úkoly.
                                            duálních případech (dlouhodobější soustředění  Žáci poté například nafotí postup své práce a po-
                                            sportovců nebo nepřítomnost ve škole z různých  sílají zpět vyučujícím. Celkově ale můžeme říci,
                                            důvodů). A v záloze bude samozřejmě i pro pří-  že žáci ve většině případů tento styl výuky přijali
                                            pad další krizové situace, neboť on-line výuka je  kladně.
                                            v podstatě pumprdentlich.                                                 SOU Čáslav
                                                               ⁎
                                               Jak napsal ve své povídce „Pumprdentlich“                                    JN
                                              ⁎

     LOGISTICKÉ ZAMĚŘENÍ NA VOŠ, SPŠ a OA Čáslav





     V letošním školním roce 2020/2021 se na VOŠ,  naše škola, proto včas zareagovala a nabízí stu-  v umění pružné reakce na aktuální potřeby firem
     SPŠ a OA Čáslav poprvé otevřelo zaměření Logis-  dentům Obchodní akademie možnost zahrnout  i celé společnosti. Svou flexibilitou zaručuje zají-
     tika. Čeho se „logistika“ vlastně týká?   logistický  obor  do  výuky.  Vyučovací  předmět  mavý prostor pro seberealizaci každého studen-
        Její kořeny jsou staré jako lidstvo samo. Lidé  Technické prostředky v logistice seznamuje stu-  ta či zaměstnance.
     si mezi sebou odjakživa vyměňovali a doručovali  denty se základními pojmy, jako jsou doprava,              Ing. David Němec
     smluvené zboží, hledali nejkratší a nejbezpeč-  přeprava či manipulace se zbožím. Nabyté vědo-
     nější cesty pro přepravu.              mosti mohou snadno aplikovat do konkrétních
        S  vývojem  dokonalejších  strojů,  programů  příkladů každodenního života – třeba při naku-
     a techniky vznikla potřeba zabývat se logistikou  pování vnímat formu a tvar přepravních a mani-
     jako odbornou vědou. Drtivá většina firem na  pulačních obalů jednotlivých výrobků. Jednodu-
     trhu chápe, že její efektivní fungování stojí právě  chými příklady si snadno ověří správně sestave-
     na správně nastavené logistice. Fundovaní za-  né logistické postupy přímo v praxi.
     městnanci v oblasti ekonomiky, kteří mají zna-  Logistika vstupuje do ekonomiky i životního
     losti z logistických procesů, jsou na trhu práce  prostředí a je úzce spjata se všemi průmyslovými
     nenahraditelnými odborníky. To si uvědomuje i  odvětvími. Její dynamický vývoj spočívá hlavně


                                                                                            stránka 11 | ČÁSLAVSKÉ NOVINY | 12/2020
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16