Page 11 - Chytrý zpravodaj - Čakovice červen 2021
P. 11

Otázky a odpovědi /// U nás                                                       Otázky a odpovědi /// U nás


 Tomáš Dubský,  Otakar Duben,  Soňa Černá,  Daniel Kajpr,                      Jiří Vintiška,
 V této pravidelné rubrice jsou
 zastupitel   zastupitel   zástupkyně starosty   zastupitel                    starosta
 uvedeny názory zástupců po-
 MČ Praha ‑Čakovice  MČ Praha ‑Čakovice  MČ Praha ‑Čakovice  MČ Praha ‑Čakovice  MČ Praha ‑Čakovice
 litických stran, hnutí a klubů
 ANO  ČMT  Pro Prahu-Čakovice              KDU-ČSL                             ODS + TOP 09
 zvolených do Zastupitelstva
 městské části Praha‑Čakovice.
 Každý měsíc postupně jeden
 zástupce politické strany,
 hnutí nebo klubu zvolený
 do Zastupitelstva městské
 části Praha‑Čakovice vznese
 otázku, na kterou odpovídají
 i ostatní.
 Určitě je dobrá každá změna, která zlep-  Přímé  spojení  ze  sídliště  do  centra  zní   Zřízení této vlakové zastávky zajistí roz-  Každá nová zastávka MHD v obci je ví-  Projekt  prodloužení  vlečky  podporuje-
 šuje dopravní obslužnost v naší obci.  lákavě  a  vlak  je  dobrou  alternativou   šíření  dopravní  obslužnosti  do  oblasti   tána.  Docházková  vzdálenost  od  sídliš-  me.  Tato  myšlenka  vznikla  po  zprovoz-
 Tento měsíc pokládá otázku   Nová vlaková zastávka je jistě dobrý   v případě dopravních těžkostí na Koste-  s největší hustotou obyvatel v naší měst-  tě bude mezi 150 a 400 metry, tedy pro   nění linky S34 v roce 2013. Od té doby
 ANO.  krok pro zlepšení dostupnosti směrem   lecké a u Globusu. Na tom se jistě všichni   ské části. Rozšíření dopravní infrastruk-  obyvatele  sídliště  30  minut  do  centra   byla  několikrát  veřejně  komunikována
 na centrum města a případně na víken-  shodneme. Zároveň ale projekt bohužel   tury  formou  železniční  osobní  dopravy   města,  jinou  MHD  ani  autem  nedosaži-  jak ze strany hlavního města, tak ze stra-
 Jaký je váš názor na zřízení   dové výlety.  vzbuzuje řadu pochyb.  v  naší  MČ  je  také  v  souladu  se  snahou   telné. Výhody takového rychlého spojení   ny  městské  části.  Z  původně  místního
 nové vlakové zastávky pro   Je potřebné ještě dořešit plno otázek   Ponechme  stranou  bezpečnost  pře-  MHMP  snižovat  emise  CO   a  znečištění   převažují negativa – trochu hluku z vla-  nápadu se projekt stal celoměstským a je
                            2
 Pražskou integrovanou   ke zřízení a provozu. Zmíním jen několik   jezdu na Cukrovarské a to, že vlak větši-  vzduchu.  Projekt  je  magistrátem  finan-  ku,  signalizace  na  Cukrovarské  dvakrát   součástí pražské koncepce rozvoje želez-
 podstatných:
 nu cesty na hráz pojede téměř krokem.
                                           za hodinu.
       cován a podporován.
                                                                               nice. Ve svých strategických plánech má
 dopravu na okraji   •  Dohoda o způsobu provozu se soukro-  A  také  to,  zda  je  zastávka  mezi  rybní-  Protažení  vlakové  linky  skrze  býva-  ///  prodloužení  vlečky  směrem  do  sídliště
 čakovického zámeckého   mými  vlastníky  pozemků,  po  kterých   ky kompatibilní s klidovou zónou, která   lý areál cukrovaru podporuje jeho mož-  Čakovice i Správa železnic, ROPID a In-
 parku a Cukrovarského   železnice vede, a případné vykoupení   by zde po revitalizaci obou nádrží měla   nou budoucí proměnu: se svým historic-  stitut plánování a rozvoje.
 rybníka?  jejich částí.  vzniknout.  kým charakterem, umístěním v centru        V rámci přípravy projektu proběhly i te-
 •  Dořešení světelné signalizace nebo zá-  Dopravně  nabízí  vlak  na  vlečce  pro   Čakovic a přímým spojením do Prahy by   matické akce pro veřejnost. V roce 2016
 vor na přejezdu u cukrovaru.  cestující stále jen „vesnický“ hodinový   se toto místo mohlo stát atraktivní čtvr-  to byl Čakovický den mobility. Během něj
 •  Plánovaná zastávka ČD nemá příjezdo-  interval. To se nezmění ani v blízké bu-  tí s možností pěšího průchodu a s nabíd-  se v zámku konala odborná konference na
 vou cestu pro vozidla ani parkoviště.  doucnosti, potřebná rekonstrukce hlavní   kou různých obchodů a služeb, kancelá-  toto téma, odpoledne pak symbolicky jez-
 ///  trati, která by umožnila provoz více sou-  ří a loftů.                   dil motorový vlak pro veřejnost po želez-
 prav, nejspíš v nejbližší době nezačne.  Samotná vlaková zastávka by měla být   niční vlečce. Další odbornou konferenci
 Ze sídliště se dá autobusem a pěšky   umístěna a naprojektována citlivě s ohle-  pořádalo hlavní město Praha v roce 2019
 dostat na nádraží za méně než 15 minut   dem na bezprostředně sousedící Cukro-  při příležitosti dodání nových moderních
 a následně odjet jakýmkoliv vlakem. Na-  varský rybník a blízké sídliště. Měly být   souprav pro linku S34.
 víc žádná dopravní studie, která by vy-  také minimalizovány dopady nové trati   Při přípravě projektu dbáme na elimi-
 hodnocovala obsazenost linky S34 oby-  na provoz na Cukrovarské.              naci všech negativních vlivů. S projektan-
 vateli sídliště, zatím neexistuje.  Oblast kolem Cukrovarského rybníka        ty je hledáno nejlepší možné řešení pro
 Zároveň nádraží kvůli dlouhodobému   byla po léta zapomenutým místem. Nyní    přejezd Cukrovarské ulice (odhadované
 provozu na vlečce potřebuje výměnu za-  se blýská na lepší časy – nejen příslibem   zdržení cca 40 vteřin). Probíhá i přípra-
 bezpečovacího zařízení a úpravu koleji-  vlakové zastávky, ale celkovou revitaliza-  va projektu na „hlavní“ trati, v rámci kte-
 ště. To bude stát v lepším případě vyšší   cí prostoru – do budoucna se chystá re-  rého bude křížení se železnicí vyřešeno
 desítky milionů. Sice z rozpočtu hlavního   vitalizace magistrátního Cukrovarského   mimoúrovňově. Zastávka je řešena spo-
 města, ale i tady je nutné se ptát, zda bu-  rybníka a okolních pozemků MČ. A to vše   lečně s architekty z ČVUT, aby co nejvíce
 dou investovány hospodárně.  přispěje k tomu, že v naší městské části         zapadla do okolí. Revitalizovaná vlečka
 Rozptýlení pochyb by určitě pomoh-  budeme mít o jedno využívané a oblíbe-    obsahuje v relevantních místech kolejo-
 la  studie  proveditelnosti,  kterou  by   né místo navíc.                    vé absorbéry, pro pravidelný provoz bu-
 projekt měl obsahovat, a také diskuze   ///                                   dou určeny výhradně tiché moderní sou-
 s obyvateli sídliště, kteří by měli linku                                     pravy. ///
 využívat nejvíc. ///


 8    U nás v Čakovicích /// www.cakovice.cz  06–2021 /// U nás v Čakovicích                                  9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16