Page 10 - Chytrý zpravodaj - Čakovice červen 2021
P. 10
Otázky a odpovědi /// U nás Otázky a odpovědi /// U nás
Tomáš Dubský, Otakar Duben, Soňa Černá, Daniel Kajpr, Jiří Vintiška,
V této pravidelné rubrice jsou
zastupitel zastupitel zástupkyně starosty zastupitel starosta
uvedeny názory zástupců po-
MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice
litických stran, hnutí a klubů
ANO ČMT Pro Prahu-Čakovice KDU-ČSL ODS + TOP 09
zvolených do Zastupitelstva
městské části Praha‑Čakovice.
Každý měsíc postupně jeden
zástupce politické strany,
hnutí nebo klubu zvolený
do Zastupitelstva městské
části Praha‑Čakovice vznese
otázku, na kterou odpovídají
i ostatní.
Určitě je dobrá každá změna, která zlep- Přímé spojení ze sídliště do centra zní Zřízení této vlakové zastávky zajistí roz- Každá nová zastávka MHD v obci je ví- Projekt prodloužení vlečky podporuje-
šuje dopravní obslužnost v naší obci. lákavě a vlak je dobrou alternativou šíření dopravní obslužnosti do oblasti tána. Docházková vzdálenost od sídliš- me. Tato myšlenka vznikla po zprovoz-
Tento měsíc pokládá otázku Nová vlaková zastávka je jistě dobrý v případě dopravních těžkostí na Koste- s největší hustotou obyvatel v naší měst- tě bude mezi 150 a 400 metry, tedy pro nění linky S34 v roce 2013. Od té doby
ANO. krok pro zlepšení dostupnosti směrem lecké a u Globusu. Na tom se jistě všichni ské části. Rozšíření dopravní infrastruk- obyvatele sídliště 30 minut do centra byla několikrát veřejně komunikována
na centrum města a případně na víken- shodneme. Zároveň ale projekt bohužel tury formou železniční osobní dopravy města, jinou MHD ani autem nedosaži- jak ze strany hlavního města, tak ze stra-
Jaký je váš názor na zřízení dové výlety. vzbuzuje řadu pochyb. v naší MČ je také v souladu se snahou telné. Výhody takového rychlého spojení ny městské části. Z původně místního
nové vlakové zastávky pro Je potřebné ještě dořešit plno otázek Ponechme stranou bezpečnost pře- MHMP snižovat emise CO a znečištění převažují negativa – trochu hluku z vla- nápadu se projekt stal celoměstským a je
2
Pražskou integrovanou ke zřízení a provozu. Zmíním jen několik jezdu na Cukrovarské a to, že vlak větši- vzduchu. Projekt je magistrátem finan- ku, signalizace na Cukrovarské dvakrát součástí pražské koncepce rozvoje želez-
podstatných:
nu cesty na hráz pojede téměř krokem.
za hodinu.
cován a podporován.
nice. Ve svých strategických plánech má
dopravu na okraji • Dohoda o způsobu provozu se soukro- A také to, zda je zastávka mezi rybní- Protažení vlakové linky skrze býva- /// prodloužení vlečky směrem do sídliště
čakovického zámeckého mými vlastníky pozemků, po kterých ky kompatibilní s klidovou zónou, která lý areál cukrovaru podporuje jeho mož- Čakovice i Správa železnic, ROPID a In-
parku a Cukrovarského železnice vede, a případné vykoupení by zde po revitalizaci obou nádrží měla nou budoucí proměnu: se svým historic- stitut plánování a rozvoje.
rybníka? jejich částí. vzniknout. kým charakterem, umístěním v centru V rámci přípravy projektu proběhly i te-
• Dořešení světelné signalizace nebo zá- Dopravně nabízí vlak na vlečce pro Čakovic a přímým spojením do Prahy by matické akce pro veřejnost. V roce 2016
vor na přejezdu u cukrovaru. cestující stále jen „vesnický“ hodinový se toto místo mohlo stát atraktivní čtvr- to byl Čakovický den mobility. Během něj
• Plánovaná zastávka ČD nemá příjezdo- interval. To se nezmění ani v blízké bu- tí s možností pěšího průchodu a s nabíd- se v zámku konala odborná konference na
vou cestu pro vozidla ani parkoviště. doucnosti, potřebná rekonstrukce hlavní kou různých obchodů a služeb, kancelá- toto téma, odpoledne pak symbolicky jez-
/// trati, která by umožnila provoz více sou- ří a loftů. dil motorový vlak pro veřejnost po želez-
prav, nejspíš v nejbližší době nezačne. Samotná vlaková zastávka by měla být niční vlečce. Další odbornou konferenci
Ze sídliště se dá autobusem a pěšky umístěna a naprojektována citlivě s ohle- pořádalo hlavní město Praha v roce 2019
dostat na nádraží za méně než 15 minut dem na bezprostředně sousedící Cukro- při příležitosti dodání nových moderních
a následně odjet jakýmkoliv vlakem. Na- varský rybník a blízké sídliště. Měly být souprav pro linku S34.
víc žádná dopravní studie, která by vy- také minimalizovány dopady nové trati Při přípravě projektu dbáme na elimi-
hodnocovala obsazenost linky S34 oby- na provoz na Cukrovarské. naci všech negativních vlivů. S projektan-
vateli sídliště, zatím neexistuje. Oblast kolem Cukrovarského rybníka ty je hledáno nejlepší možné řešení pro
Zároveň nádraží kvůli dlouhodobému byla po léta zapomenutým místem. Nyní přejezd Cukrovarské ulice (odhadované
provozu na vlečce potřebuje výměnu za- se blýská na lepší časy – nejen příslibem zdržení cca 40 vteřin). Probíhá i přípra-
bezpečovacího zařízení a úpravu koleji- vlakové zastávky, ale celkovou revitaliza- va projektu na „hlavní“ trati, v rámci kte-
ště. To bude stát v lepším případě vyšší cí prostoru – do budoucna se chystá re- rého bude křížení se železnicí vyřešeno
desítky milionů. Sice z rozpočtu hlavního vitalizace magistrátního Cukrovarského mimoúrovňově. Zastávka je řešena spo-
města, ale i tady je nutné se ptát, zda bu- rybníka a okolních pozemků MČ. A to vše lečně s architekty z ČVUT, aby co nejvíce
dou investovány hospodárně. přispěje k tomu, že v naší městské části zapadla do okolí. Revitalizovaná vlečka
Rozptýlení pochyb by určitě pomoh- budeme mít o jedno využívané a oblíbe- obsahuje v relevantních místech kolejo-
la studie proveditelnosti, kterou by né místo navíc. vé absorbéry, pro pravidelný provoz bu-
projekt měl obsahovat, a také diskuze /// dou určeny výhradně tiché moderní sou-
s obyvateli sídliště, kteří by měli linku pravy. ///
využívat nejvíc. ///
8 U nás v Čakovicích /// www.cakovice.cz 06–2021 /// U nás v Čakovicích 9