Page 39 - Chytrý zpravodaj - Broumov 03 2022
P. 39

Od našich dopisovatelů
        týmů a milionových částek často jen o setiny a milimetry. Mezi  Stanislava Jiráska z Nízké Srbské. A tyto boty se lepí, lisují a sešívají
        českými  mushery  není  konkurence  až  tak  velká  a  neovládá  je  z  několika komponent, přičemž plastové díly lisuje a dodává kdo?
        přepjatá  rivalita.  Jde  vesměs  o  nadšené  amatéry,  čistě  jen  tímto  - Broumovská firma Braha plasty, s.r.o.! A my Broumováci víme
        sportem  se  neuživí  nikdo,  nejvýš  pár  elitních  jedinců  to  dokáže  neomylně,  že  právě  tato  u  nás  vylisovaná  komponenta  poskytla
        pomocí různých vedlejších komerčních aktivit s tímto sportem se  Fettnerovi v Pekingu tu rozhodující oporu při odrazu, že jen díky
        pojících. To ale tento sport nijak nesnižuje. Česká asociace sleddog  ní dolétnul až ke stříbru, z nějž pak odlesk ulpěl i na nás.
        sportů je sdružena v České unii sportu a ty Martinem absolvované   Že se skokanské boty vyrábějí v našem regionu už od roku 2011
        závody  mají  skutečně  oficiální  statut  Mistrovství  ČR.  Takže  a že se na tom drobně podílí broumovská, respektive velkoveská
        máme  co  do  činění  s  regulérním  šestinásobným  republikovým  firma, jsem neměl tušení. Dozvěděl jsem se to až nyní z článku Jirky
        medailistou, v čemž nemá, nepletu-li se, v historii broumovského  Řezníka v Náchodském deníku. Jeho seriózně pojatou informaci
        sportu obdobu.                                        jsem  si  zde  dovolil  přifouknout  v  bulvárně  humorném  duchu.
           Že ho v pozitivním úsilí podporují nejbližší, kamarádi a  známí,  V    botách  HOP  pana  Jiráska  s  broumovskou  plastovou  vložkou
        je  skoro  samozřejmostí,  ale  Martin  byl  letos  mile  zaskočen  slavili prý úspěch i rakouští junioři, kteří dvakrát za sebou zvítězili
        i  množstvím obdržených podpůrných zpráv od lidí z Broumovska,  na mistrovství světa v závodě sdruženém, a po experimentování
        které, domnívá se alespoň, vůbec nezná. Dodatečně ještě jednou  s  jinou  značkou  se  do  nich  údajně  chce  znovu  obout  i  loňský
        všem  děkuje,  taktéž  Pavlu  „Networu“  Nentvichovi  za  perfektní  dvojnásobný mistr světa Johannes Lamparter.
        přípravu lyží, manželce a zaměstnavateli za tolerantní podporu.   Výrobců  skokanských  bot  není  mnoho  a  dosud  mezi  nimi
        K  čemuž nadhodím, že slovní podpora jistě potěší, ale broumovské  kraluje německá firma Rass. O ní jsem na internetu našel německý
        medailové  trojici  dělající  čest  našemu  městu  by  jistě  prospěla  novinový článek z roku 2017, z nějž v překladu vyjímám: „V houfci
        i  nějaká její hmotnější forma.                       skokanů  Světového  poháru  jsou  jen  dva  samotáři,  kteří  nenosí
           K   Martinově   poctě   zprávu   zakončeme   speciálním  produkty Rass: na turné chyběl finský staromilec Janne Ahonen,
        šediváčkovským přípitkovým zvoláním: „Na prašan!“     který  obouvá  starodávný  model  domácí  značky  Jalas,  a  pak
                                                 Karel Franze  Rakušan Manuel Fettner, který si už tři roky vypiplává lyžařské
                                                              boty  zabalené  v  plastové  skořepině.“  (…)  Na  skutečnost,  „že
                  Stříbro pro Broumov                         skokanské boty se nyní vyvíjejí, testují a již vyrábí i jinde, například

                       na olympiádě!                          v  České  republice  (HOP) a Slovinsku (Slatnar), pohlíží majitel
                                                              společnosti  Tom  Rass  s  klidem,“  přičemž  uvádí,  že  jeho  firma
                                                              přichází nově s  převratným 3D skenováním chodidla: „Rozhodli
           Národ  smutní,  česká  výprava  v  Pekingu  příliš  nezaválela,   jsme se pro tuto nákladnou investici, protože jsme přesvědčeni, že
        hokejisté  zejména,  ale  my  v  Broumově  radostně  zárubovsky   je to nejpřesnější měření pro konstrukci perfektně sedící boty.“
        voláme:  Přepište  dějiny,  otevíráme  stříbrnou  bránu,  je  to  tu,   Tak uvidíme, zda se panu Jiráskovi podaří pana Rasse z jeho
        slavíme  historicky  první  broumovský  olympijský  medailový   klidu  vykolejit.  A  zakončeme  opět  v  humorném  duchu  s  tím,  že
        úspěch!  Jak  jsme  to  dokázali?  Prostřednictvím  skokana  na   jen  doufáme,  že  broumovská  Braha  plasty  bude  stíhat  dodávat
        lyžích  Manuela  Fettnera,  který  si  na  středním  můstku  dolétnul   komponenty, aby pan Jirásek nemusel telefonovat v duchu slavné
        pro stříbrnou medaili. Možná namítnete, že Fettner je Rakušan   lábusovské  scénky:  Cože,  nepřišly  plastové  díly?  A  to  mi  říkáte
        a nemá s Broumovem nic společného, ale to se mýlíte. Musíte se   teď…, dejte mi Hrachovou…, Hyvrise…, zavolejte Staníka.
        totiž zeptat, v čem si pro to stříbro doletěl? A zde je odpověď: ve                            Karel Franze
        skokanských botách značky HOP vyrobených firmou SN tech s.r.o.



























           Fotovtip: Tato historická fotografie vlakové soupravy připravené na broumovském nádraží k odjezdu do Otovic se objevila na internetu.
        K časovému určení zde krom vlaku samotného mnoho jiných indicií nemáme a s identifikací by tak nejspíše mohl pomoci třeba pan David
        z  Meziměstí (ozve se?), nebo nějaký jiný železniční fanda. Mám pocit, že v takovýchto vagónech jsem jako klučík ještě jezdíval, čili mohlo by
        jít klidně o počátek 70. let. Asi se jedná o jeden typ vagónu lišící se jen dizajnem, ovšem laikovi připadne jeden archaičtější druhého, takže laik
        si může zažertovat, že souprava je řazena v následujícím pořadí: motorový vůz Gottwald a za ním vagony Beneš, Masaryk, Franz (a) Josef.
                                                                                                       Karel Franze


                                                                                                               39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44