Page 18 - Chytrý Zpravodaj - Brandýs nad Labem-Stará Boleslav září 2020
P. 18
září Rozhovor MĚSTSKÉ LISTY | 18
Auto Kout: Usilujeme o dlouhodobý vztah
s klienty. Někteří jsou s námi už 25 let
Začínal v porevolučních letech ve vlastní garáži, postupně se mu poda-
řilo vybudovat stabilní a renomovanou rodinnou společnost Auto Kout
Centrum, která na brandýském Vrábí provozuje nám všem dobře známé
autosalony a servis vozů Renault, Dacia a Hyundai. Jaká byla profesní
a životní cesta zakladatele firmy, milovníka aut a místního filantropa
Miroslava Kouta od začátků až po současnost? Vše se dočtete v tomto
poutavém rozhovoru.
Jaké jsou vlastně vaše profesní za- založili firmu Auto Koba (Kout –
čátky? Balada). Se švagrem jsme se navzájem
Vše začalo již po absolvování vojenské doplňovali, od sváření a oprav až po
služby, kdy jsem se rozhodl rozšířit obchod. Sháněli jsme náhradní díly,
maturitní vysvědčení na Strojní prů- museli jsme se naučit účetnictví a jiné
myslové škole strojnické o výuční list věci spojené s podnikáním. Rád na tu-
v oboru zámečník a automechanik. to dobu vzpomínám. Byla to nejlepší
Odmalička jsem s tátou opravoval mo- škola života.
torku, rodinné auto a dokonce jsem
s tátou kreslil konstrukční věci na rý- Jak jste se dostal do Brandýsa nad večer jsme dorazili domů, na chvíli dealerství značky Hyundai v roce
sovacím prkně. Všechny tyto malič- labem? strávit čas s dětmi, a v devět večer 2010. Stáli jsme tak už na třech no-
kosti ještě více upevňovaly mé znalosti Vývojem doby jsme začali přemýšlet, jsme již vyjížděli do Belgie pro auta. hách.
konstrukce automobilů. Již od 12 let jak to dělat ještě lépe. Rozhlíželi jsme Tam jsme dva dny vybírali, vrátili se Prodeje vozů Hyundai dosáhly tako-
jsem opravoval všem kamarádům po se po nějakém importu a oficiálním někdy ve dvě ráno, spali jsme tři až vých úspěchů, že jsme časem museli
vsi mopedy, motorky, postupně jsem zastoupení. Nejvíce nás zaujala znač- čtyři hodiny a šli jsme zase do práce postavit zcela nový autosalon naproti
na nich i jezdil a táta mě už od 15 let ka Renault. Jejich podmínkou bylo, že na sedmou. Organizovali jsme roz- přes silnici (rok 2017). Tento nový ob-
nechal řídit naši Škodu – Spartaka. musíme najít jinou lokalitu a postavit dělení aut, další prodej aut a zajiště- jekt jsme zrealizovali za necelý rok v pa-
Po vojně jsem tedy začal opravovat kompletně nový autosalon. Rozhodli ní oprav. Bylo to velmi náročné ob- rametrech nového celosvětového směru
osobní auta a motorky a naučil se jsme se pro Brandýs nad Labem - dobí a díky mé ženě jsem se tomu designu Hyundai. V té době jsme dokon-
i svářet a opravovat karosérie. Vrábí. Projekt stavby navrhl architekt mohl plně věnovat. Dnes si člověk ce byli jedním ze tří nejlepších dealer-
Pracoval jsem ve Výzkumném ústa- Jaroslav Tachecí (manžel Barbory říká, jak jsme to mohli vydržet. Bylo ských projektů Hyundai v Evropě.
vu v Malešicích jako konstruktér a vý- Tachecí). Připravil na svoji dobu velice nám tehdy 39-40 let.
vojový pracovník pro diagnostiku naf- zajímavou studii. Pana Tachecího Tenkrát jsme ještě fungovali s mým co vše dnes dokážete klientům na-
tových motorů. Zároveň se zde v auto- jsem tenkrát vzal do Německa, ukázal švagrem jako společníkem. V roce bídnout?
servisu opravovaly polské fiaty a tady mu konkrétní salon, architekt připra- 2000 se naše cesty rozešly. Naštěstí Vzhledem ke zkušenostem s ojetými vo-
jsem se také po pracovní době naučil vil návrh a do roka jsme na zelené lou- v dobrém a já jsem moc rád, že se nám zy jsem se snažil poskytnout klientům
rovnat karosérie havarovaných vozů. ce postavili nový autosalon. Díky této podařilo to společně rozjet. maximální servis i v případě odkupu
To mě bavilo, a tak jsem se rozhodl, že stavbě a zkušenostem, které jsme v té jejich původního vozu. V roce 2012
má cesta povede k opravám osobních době již měli, jsme byli vedením Jaké jsou základní milníky společ- jsme tedy rozšířili naše služby o provoz
vozů. Ukončil jsem profesi technika Renault vnímáni jako vzor. Během nosti auto kout centrum? autobazaru. Cílem bylo, aby klient
a nastoupil do servisu Drupol na tři měsíce jsme získali oficiální zastoupe- Na dalším rozvoji a úspěchu rodinné v podstatě v jeden den vyměnil své auto
roky jako mechanik. V té době jsem se ní značky Renault. Bylo to velmi rych- firmy se v roce 2001 začal podílet i můj za nové, bez jakýchkoliv starostí. Vše za
naučil i jednat se zákazníky a seznámil lé a bylo nám přáno. starší syn Filip Kout. Nejprve po ukon- něj řešíme my, včetně administrativy.
jsem se s mnoha provozními záleži- čení studia obchodní akademie nasbí- Klienti mohou vybírat s jistotou, že jim
tostmi. co pro vás bylo v začátcích podniká- ral své zkušenosti jako servisní technik nabízíme jen vozy s jasnou historií, ser-
ní nejdůležitější? Bylo to krátce po a v roce 2003 se stal spolumajitelem se visem, zárukou a pravdivými informa-
pak už asi přišla vaše podnikatelská revoluci, nikdo o podnikání nic moc 49 procenty podílu na společnosti. cemi. Od té doby stojíme na pevných
dráha … nevěděl… O rok později došlo k přejmenování základech čtyř nohou. Hodně žádané
Ano, pak přišel revoluční rok 1989 a já Od začátku jsem se snažil, aby zde společnosti z Auto Koba, spol. s r.o., jsou roční / půlroční operativní leasin-
se rozhodl, že začnu podnikat. Založil byla stejná úroveň, jakou jsem viděl na Auto Kout Centrum, spol. s r.o. gy, manažerské vozy – jsme schopni
jsem si živnostenský list a začal jsem v Německu. V té době jsme byli vel- Od té chvíle to byly roky neustálého pokrýt potřeby všech klientů, včetně
u nás doma ve Vinoři doslova v garáži. mi zkušení opraváři karoserií a dá se rozvoje, rozšiřování, modernizování, např. handicapovaných, kteří potřebují
Kromě běžných oprav na autech jsem říct, že i průkopníky karosářských staveb a přístaveb. Nová lakovna, speciální úpravy vozů.
chtěl proniknout i do obchodu. S ote- oprav v České republice. Bylo krátce klempírna a další sklady a dílny pro Snažíme se vždy poskytnout maxi-
vřením hranic začal velký hlad po po revoluci a pro nás to byly první navýšení kapacity. Rychlý servis mální službu a totéž očekáváme např.
osobních autech zahraničních značek. zkušenosti i s bankami a úvěrová- Renault, pro služby bez objednání. i od našich dodavatelů. Prodáváme
Vypravili jsme se s kamarády do ním. Být stále vepředu, to bylo naším Byli jsme první dealer Renault v České auta také malým společnostem či ře-
Belgie. A tam jsme viděli opravdu zají- hlavním cílem. A porevoluční doba republice, kdo takovou službu v roce meslníkům a navazujeme s nimi spo-
mavá auta. Měl jsem s sebou pouhých tomu přála. Vždy jsme kladli velký 2005 zavedl. Ve stejném roce jsme zís- lupráci, když pak potřebujeme i my
tisíc marek a zálohoval jsem si čtyři důraz na kvalitu. Jmenovali jsme se kali autorizované dealerství značky něco v jejich oboru. Od první chvíle
kousky. Přijel jsem domů, auta jsem Auto Koba a v té době lidi poznali, Dacia. Vždy jsem razil heslo, že je tře- disponujeme vlastní odtahovou služ-
ukázal na fotkách mým známým a oni které auto bylo od nás. Negativem ba dívat se neustále dopředu a nestát bou v režimu 24/7.
je chtěli. Během jednoho týdne jsem je pro rodinu bylo, že práce nám vzala jen na jedné noze. Dacia se tak stala
všechny prodal. A tím jsem odstarto- mnoho společného času. Velmi dě- druhou nohou. Vydělané prostředky Jak si vybíráte nové zaměstnance, co
val éru dovozu zahraničních aut. kuji manželce, že naše tři děti vycho- jsme investovali zpět do rozvoje spo- od nich očekáváte a co jim naopak
Zapojena byla celá rodina. V roce vala. Často jsme pracovně cestovali. lečnosti a vždy se nám to vyplatilo. jste schopni nabídnout?
1991 jsme společně s mým švagrem Celý den jsme pracovali tady, v sedm Důkazem je i získání autorizovaného Základním předpokladem práce