Page 18 - Chytrý Zpravodaj - Brandýs nad Labem-Stará Boleslav září 2020
P. 18

září                                                Rozhovor                                      MĚSTSKÉ LISTY  |  18

          Auto Kout: Usilujeme o dlouhodobý vztah

          s klienty. Někteří jsou s námi už 25 let


          Začínal v porevolučních letech ve vlastní garáži, postupně se mu poda-
          řilo vybudovat stabilní a renomovanou rodinnou společnost Auto Kout
          Centrum, která na brandýském Vrábí provozuje nám všem dobře známé
          autosalony a servis vozů Renault, Dacia a Hyundai. Jaká byla profesní
          a životní cesta zakladatele firmy, milovníka aut a místního filantropa
          Miroslava Kouta od začátků až po současnost? Vše se dočtete v tomto
          poutavém rozhovoru.
          Jaké jsou vlastně  vaše profesní  za-  založili firmu Auto Koba (Kout –
          čátky?                       Balada). Se švagrem jsme se navzájem
          Vše začalo již po absolvování vojenské   doplňovali,  od sváření  a  oprav  až  po
          služby, kdy jsem se rozhodl rozšířit   obchod. Sháněli jsme náhradní díly,
          maturitní  vysvědčení  na  Strojní  prů-  museli jsme se naučit účetnictví a jiné
          myslové škole strojnické o výuční list   věci spojené s podnikáním. Rád na tu-
          v  oboru zámečník a  automechanik.   to dobu vzpomínám. Byla to nejlepší
          Odmalička jsem s tátou opravoval mo-  škola života.
          torku, rodinné auto a  dokonce jsem
          s tátou kreslil konstrukční věci na rý-  Jak jste se dostal do Brandýsa nad   večer jsme dorazili domů, na chvíli   dealerství značky Hyundai v  roce
          sovacím prkně. Všechny tyto malič-  labem?                 strávit čas s  dětmi, a  v  devět večer   2010. Stáli jsme tak už na třech no-
          kosti ještě více upevňovaly mé znalosti   Vývojem  doby  jsme  začali  přemýšlet,   jsme již vyjížděli do Belgie pro auta.   hách.
          konstrukce  automobilů. Již od 12  let   jak to dělat ještě lépe. Rozhlíželi jsme   Tam jsme dva dny vybírali, vrátili se   Prodeje vozů Hyundai dosáhly tako-
          jsem  opravoval  všem  kamarádům  po   se po nějakém importu a  oficiálním   někdy ve dvě ráno, spali jsme tři až   vých úspěchů, že jsme časem museli
          vsi mopedy, motorky, postupně jsem   zastoupení. Nejvíce nás zaujala znač-  čtyři hodiny a šli jsme zase do práce   postavit zcela nový autosalon naproti
          na nich i jezdil a táta mě už od 15 let   ka Renault. Jejich podmínkou bylo, že   na  sedmou. Organizovali  jsme  roz-  přes silnici (rok 2017). Tento nový ob-
          nechal řídit naši Škodu – Spartaka.  musíme najít jinou lokalitu a postavit   dělení aut, další prodej aut a zajiště-  jekt jsme zrealizovali za necelý rok v pa-
           Po vojně jsem tedy začal opravovat   kompletně nový autosalon. Rozhodli   ní oprav. Bylo to velmi náročné ob-  rametrech nového celosvětového směru
          osobní auta a  motorky a  naučil se   jsme  se  pro  Brandýs  nad  Labem  -   dobí a  díky mé ženě jsem se tomu   designu Hyundai. V té době jsme dokon-
          i svářet a opravovat karosérie.  Vrábí. Projekt stavby navrhl architekt   mohl plně věnovat. Dnes si člověk   ce  byli  jedním  ze  tří  nejlepších  dealer-
           Pracoval jsem ve Výzkumném ústa-  Jaroslav Tachecí (manžel Barbory   říká, jak jsme to mohli vydržet. Bylo   ských projektů Hyundai v Evropě.
          vu v Malešicích jako konstruktér a vý-  Tachecí). Připravil na svoji dobu velice   nám tehdy 39-40 let.
          vojový pracovník pro diagnostiku naf-  zajímavou studii. Pana Tachecího   Tenkrát jsme ještě fungovali s mým   co vše dnes dokážete klientům na-
          tových motorů. Zároveň se zde v auto-  jsem tenkrát vzal do Německa, ukázal   švagrem jako společníkem. V  roce   bídnout?
          servisu opravovaly polské fiaty a tady   mu konkrétní salon, architekt připra-  2000 se naše cesty rozešly. Naštěstí   Vzhledem ke zkušenostem s ojetými vo-
          jsem se také po pracovní době naučil   vil návrh a do roka jsme na zelené lou-  v dobrém a já jsem moc rád, že se nám   zy jsem se snažil poskytnout klientům
          rovnat karosérie havarovaných vozů.   ce postavili nový autosalon. Díky této   podařilo to společně rozjet.  maximální  servis  i  v  případě  odkupu
          To mě bavilo, a tak jsem se rozhodl, že   stavbě a zkušenostem, které jsme v té         jejich původního vozu. V  roce 2012
          má cesta povede k opravám osobních   době již měli, jsme byli vedením   Jaké jsou základní milníky společ-  jsme tedy rozšířili naše služby o provoz
          vozů.  Ukončil  jsem  profesi  technika   Renault  vnímáni  jako  vzor.  Během   nosti auto kout centrum?   autobazaru. Cílem bylo, aby klient
          a  nastoupil  do  servisu  Drupol  na  tři   měsíce jsme získali oficiální zastoupe-  Na dalším rozvoji a úspěchu rodinné   v podstatě v jeden den vyměnil své auto
          roky jako mechanik. V té době jsem se   ní značky Renault. Bylo to velmi rych-  firmy se v roce 2001 začal podílet i můj   za nové, bez jakýchkoliv starostí. Vše za
          naučil i jednat se zákazníky a seznámil   lé a bylo nám přáno.  starší syn Filip Kout. Nejprve po ukon-  něj řešíme my, včetně administrativy.
          jsem se s  mnoha provozními záleži-                        čení studia obchodní akademie nasbí-  Klienti mohou vybírat s jistotou, že jim
          tostmi.                      co pro vás bylo v začátcích podniká-  ral své zkušenosti jako servisní technik   nabízíme jen vozy s jasnou historií, ser-
                                       ní nejdůležitější? Bylo to krátce po   a v roce 2003 se stal spolumajitelem se   visem, zárukou a pravdivými informa-
          pak už asi přišla vaše podnikatelská   revoluci, nikdo o podnikání nic moc   49 procenty podílu na společnosti.   cemi.  Od  té  doby  stojíme  na  pevných
          dráha …                      nevěděl…                      O  rok později došlo k  přejmenování   základech  čtyř  nohou.  Hodně  žádané
          Ano, pak přišel revoluční rok 1989 a já   Od začátku jsem se snažil, aby zde   společnosti z Auto Koba, spol. s r.o.,   jsou roční / půlroční operativní leasin-
          se rozhodl, že začnu podnikat. Založil   byla stejná úroveň, jakou jsem viděl   na Auto Kout Centrum, spol. s r.o.  gy, manažerské vozy – jsme schopni
          jsem si živnostenský list a začal jsem   v Německu. V té době jsme byli vel-  Od té chvíle to byly roky neustálého   pokrýt potřeby všech klientů, včetně
          u nás doma ve Vinoři doslova v garáži.   mi zkušení opraváři karoserií a dá se   rozvoje,  rozšiřování,  modernizování,   např. handicapovaných, kteří potřebují
          Kromě běžných oprav na autech jsem   říct, že i  průkopníky karosářských   staveb a  přístaveb. Nová lakovna,   speciální úpravy vozů.
          chtěl proniknout i do obchodu. S ote-  oprav v České republice. Bylo krátce   klempírna a  další sklady a  dílny pro   Snažíme se vždy poskytnout maxi-
          vřením hranic začal velký hlad po   po revoluci a  pro nás to byly první   navýšení  kapacity.  Rychlý  servis   mální službu a totéž očekáváme např.
          osobních autech zahraničních značek.   zkušenosti i  s  bankami a  úvěrová-  Renault, pro služby bez objednání.   i  od našich dodavatelů. Prodáváme
          Vypravili jsme se s  kamarády do   ním. Být stále vepředu, to bylo naším   Byli jsme první dealer Renault v České   auta také malým společnostem či ře-
          Belgie. A tam jsme viděli opravdu zají-  hlavním cílem. A  porevoluční doba   republice, kdo takovou službu v  roce   meslníkům a navazujeme s nimi spo-
          mavá auta. Měl jsem s sebou pouhých   tomu přála. Vždy jsme kladli velký   2005 zavedl. Ve stejném roce jsme zís-  lupráci, když pak potřebujeme  i  my
          tisíc marek a  zálohoval jsem si čtyři   důraz na kvalitu. Jmenovali jsme se   kali autorizované dealerství značky   něco v  jejich oboru. Od první chvíle
          kousky. Přijel jsem domů, auta jsem   Auto Koba a  v  té době lidi poznali,   Dacia. Vždy jsem razil heslo, že je tře-  disponujeme vlastní odtahovou služ-
          ukázal na fotkách mým známým a oni   které auto bylo od nás. Negativem   ba dívat se neustále dopředu a nestát   bou v režimu 24/7.
          je chtěli. Během jednoho týdne jsem je   pro rodinu bylo, že práce nám vzala   jen na jedné noze. Dacia se tak stala
          všechny prodal. A tím jsem odstarto-  mnoho společného  času.  Velmi dě-  druhou nohou. Vydělané prostředky   Jak si vybíráte nové zaměstnance, co
          val éru dovozu zahraničních aut.  kuji manželce, že naše tři děti vycho-  jsme investovali zpět do rozvoje spo-  od nich očekáváte a  co jim naopak
           Zapojena byla celá rodina. V  roce   vala. Často jsme pracovně cestovali.   lečnosti  a  vždy  se  nám  to  vyplatilo.   jste schopni nabídnout?
          1991 jsme společně s  mým švagrem   Celý den jsme pracovali tady, v sedm   Důkazem je i získání autorizovaného   Základním předpokladem práce
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23