Page 22 - Chytrý Zpravodaj - Brandýs nad Labem-Stará Boleslav září 2020
P. 22

září                                                 Školství                                     MĚSTSKÉ LISTY  |  22
          Anketa pro ředitele základních škol




          Prázdniny jsou sice především oddychem a odpočinkem. Na školách se   telky si budou plnit své maminkovské
          však prázdných tříd a  prostor využívá k  intenzivním rekonstrukcím   povinnosti, a  tak jsme doplnili náš
          a opravám. Navíc se upřesňují konečné počty žáků a stabilizuje se uči-  sbor o tři nové kolegy. Jsem rád, že náš
          telský sbor. Proto jsme ředitelům ZŠ položili několik otázek:  sbor je stabilní a kvalitní.
                                                                     4.  Tyto řádky píši na počátku srpna,
          1. co všechno jste přes prázdniny   těšit na 8 nových pedagogů a  4 asis-  kdy jediné oficiální informace mám
           udělali pro vylepšení prostor a ce-  tentky pedagoga. Škola se rozrůstá.  z  médií a  podle toho také plánujeme
           lého areálu vaší školy?     4. Doufám, že se situace od září vrátí do   zahájení výuky v  plném rozsahu.
          2. kolik prvních tříd budete v novém   normálních kolejí a že k plošnému zaví-  Koncem prázdnin nám MŠMT dodá
           školním roce otevírat? a kolik žá-  rání škol již nedojde. On-line výuka   manuál k provozu škol, tak uvidíme, co
           ků by měla mít vaše škola?   v dané chvíli byla jediným možným ře-  bude třeba ještě vymyslet, upravit nebo
          3. Jakých změn doznal váš učitelský   šením, ale jsem přesvědčena, že nemů-  nastavit. Nechceme ale čekat jen na to,
           sbor?                       že v  žádném případě nahradit osobní   co nám MŠMT doporučí, a dobré mo-
          4. věříte, že od září pojedou školy   kontakt učitele a  žáka. Děti potřebují   menty z  doby, kdy byli žáci ve škole
           v normálním režimu? pokud ano,   žít obvyklým školním životem, potře-  přítomni již v červnu, si ve škole pone-  vat především pro školní družinu. Péči
           budete mít nějaké zpřísněné hygi-  bují být obklopeny kamarády a v nepo-  cháme i v budoucnu. To je třeba pone-  musely dostat také parkety ve školní
           enické podmínky?            slední řadě se také potřebují vrátit do   chání dezinfekčních stojanů u vstupů   jídelně, které vlivem stavebních prací
          5. většina žáků se vrací do škol po   určitého režimu pravidelných povin-  do školy a  dostatek hygienických po-  velmi utrpěly. Sál neslouží jen strávní-
           poněkud delší pauze, v některých   ností. Květnový návrat 9. ročníku    třeb. Každopádně důraz kladený na   kům, ale čím dál tím více i dalším uži-
           případech až půlroční. Myslíte si,   a 1. stupně i předprázdninové setkání   hygienické návyky žáků nebo pečlivý   vatelům. Konají se zde kulturní akce,
           že to nějak ovlivní průběh výuky?  žáků 2. stupně bylo provázeno přísněj-  a pravidelný úklid by měl být samozřej-  pořádají plesy a základní taneční kur-
          6. co byste žákům, zejména prvňáč-  šími hygienickými podmínkami. Jejich   mostí. Jednoduše řečeno – zvýšený hy-  zy pro mladé. Letos navíc chystáme
           kům, popřáli do nového školního   nastavení se osvědčilo, budeme tedy   gienický standard si ponecháváme dá-  i taneční lekce pro dospělé.
           roku?                       pouze pokračovat. Velice rádi vynechá-  le. Ještě se pokusíme také upravit slo-  2. Naše škola bude naplněna na povo-
                                       me téměř vojenské manévry, které pod-  žení skupin při výuce s  ohledem na   lené  maximum,  tj.  na  780  žáků.
          odpovídá Mgr. iva Moualhi, ředitel-  miňovaly osobní přítomnost žáků ve   menší mísení žáků ve škole.  Budeme mít celkem 31 tříd, což zna-
          ka zŠ stará Boleslav         škole v období května a června.  5. S tím počítám. Vzhledem k tomu, že   mená, že průměrně bude v každé třídě
          1. S opravami jsme letos nečekali na   5. Jsem sama zvědavá, co studentíkům   v  jarním  období  nemohlo být  učivo   lehce přes 25 žáků. Do prvního roční-
          prázdniny. Práce jsme zahájili již v ob-  on-line vyučování skutečně dalo. Brzy   probíráno vždy v souladu s naším ŠVP   ku jsme přijali 80 dětí a rozdělili je do
          dobí  nuceného uzavření  škol.  Na   budeme moudřejší. Průběh výuky to   (školním  vzdělávacím  programem),   třech tříd.
          všech budovách se malovalo, opravo-  samozřejmě ovlivní. Učivo bylo v ob-  nastavíme  stabilizační  období,  které   3. Na rozdíl od minulých let, kdy změ-
          valo, stěhovalo, instalovaly se nové ta-  dobí distančního vzdělávání mnohdy   bude sloužit ke srovnání úrovně žáků   ny ve sboru byly minimální, tak letos
          bule, rolety atd. Ve Školičkách finišují   redukováno na nezbytně nutné. Září   vzhledem  k  očekávaným  výstupům   mezi sebou přivítáme osm nových ko-
          práce na nových toaletách pro chlap-  ukáže, co žáčkům v hlavě utkvělo a co   a také mezi sebou. Tak, aby nevznikaly   legů, resp. jednoho kolegu a sedm ko-
          ce. Zahájili jsme realizaci projektové-  musí kantor zopakovat či probrat od   a dále se neprohlubovaly rozdíly mezi   legyň. Důvodem doplnění sboru byly
          ho záměru „Přírodní zahrady   úplného počátku. Nám učitelům osob-  žáky vyplývající třeba z  nestejných   dva odchody na mateřskou, jeden od-
          Školičky“.  Na hlavní  budově se  nám   ní kontakt s dětmi velice chyběl. Snad   vzdělávacích podmínek. Zároveň také   chod do důchodu a  navýšení počtu
          podařilo zrekonstruovat několik tříd.   to děti vnímají stejně a do školy se již   začneme využívat našeho prostředí G-  tříd. Také jsme se rozloučili s kolegy-
          Výraznou proměnou prošlo školní ná-  po tak dlouhé pauze těší.   Suitu pro větší žáky jako běžné alter-  němi z mateřské školy. V případě ne-
          dvoří. V tělocvičně proběhla moderni-  6. Prvňáčkům přeji, aby vstup do „no-  nativní  vzdělávací  prostředí  pro  běž-  pedagogických pracovníků nedošlo
          zace zázemí šaten a výměna mnohdy   vého světa“ zvládli s úsměvem na tvá-  nou výuku.   k žádné změně.
          nefunkčního osvětlení za energeticky   ři, hravě si poradili s  písmeny i  čísly   6. Aby chodili do školy rádi a aby vů-  4. Já bych si přál, aby školy fungovaly
          úspornější  LED      zářivky.  a  aby je nikdy neopustilo počáteční   bec do školy chodit mohli. To je hod-  v normálním režimu. Zvláště menší dě-
          Přestěhováním  žákovské  i  učitelské   nadšení. Všem žákům přeji otevřené   nota, která byla vždycky jaksi automa-  ti  nutně potřebují správné  didaktické
          knihovny a  následným přepažením   dveře škol, neomezené setkávání se   tická, ale letos nabývá větší důležitosti.   vedení. Těm starším zase chybí přede-
          místnosti jsme získali prostor pro   spolužáky, výuku bez roušek, zkrátka               vším sociální kontakty. A co se týká hy-
          školní poradenské pracoviště a  kabi-  normální školní rok bohatý na zážitky.   odpovídá Mgr. Josef Jarý, ředitel   gienických podmínek, tak čekáme na
          net pro učitele.             Ať se vám daří a ať jste ve škole i v živo-  zŠ palachova  metodické pokyny ze strany MŠMT.
          2. V  následujícím školním roce bude   tě spokojeni.       1. U nás ve škole se většina oprav, re-  Každopádně ve většině učeben máme
          do 32 tříd docházet 850 žáků.                              konstrukcí,  malování  a  dalších  prací   už od jara nainstalovány dávkovače
          Vzhledem k prostorovým možnostem   odpovídá Mgr. Jan přibyl, ředitel   uskutečnila už na jaře. Plně jsme vy-   nejen s mýdlem, ale i s dezinfekcí. Totéž
          všech budov tento počet považuji za   zŠ na výsluní        užili uzavření škol v době koronakrize   platí pro všechny kabinety a toalety.
          maximální.  Ve  Školičkách  přivítáme   1. Prázdniny jsme využili k další etapě   a naprostou většinu jinak prázdnino-  5. Zcela jistě. Výpadek v  pravidelné
          čtyři třídy prvňáčků po 23 dětech.   oprav budov. Mám tím na mysli přede-  vých akcí jsme zvládli již před prázdni-  školní docházce bude citelný. Asi se
          3. S navýšením kapacity školy jde ruku   vším opravu dveří na druhém stupni ne-  nami. V červenci a v srpnu tak pokra-  budu opakovat, ale především v nižších
          v  ruce rozšíření učitelského sboru.   bo  podlah  ve  4  místnostech.  K  tomu   čovala hlavně přístavba čtyř nových   třídách budou muset pedagogové vě-
          Jelikož vím, že kantorů je nedostatek,   jsme se věnovali také novým výmalbám   učeben nad školní jídelnou. I ta se při-  novat dostatek času na doplnění (resp.
          jsem velice ráda, že jsme s  hledáním   prostor a dalším drobným opravám tak,   blížila ke svému konci. Bohužel pů-  k důkladnému procvičení) neodučené
          posil  neměli  výraznější  problémy.   aby vše bylo zase o  kus hezčí, novější   vodně plánovaný termín kolaudace   látky. Už máme připraveny potřebné
          Náhradu jsme také museli nalézt za   a připravené pro nástup našich žáků.  musel být odložen. Pevně však věřím,   kroky, abychom žákům látku druhého
          letité opory školního sboru Libuši   2. Otevíráme 4 první třídy a počet žáků   že v  průběhu první poloviny září už   pololetí  minulého  školního  roku  při-
          Hlavatou, Dagmar Ryšavou a  Janu   naší  školy  je  na  maximální  možné   budou naši žáci tyto třídy používat.   pomněli.
          Svobodovou, které odcházejí do za-  úrovni, tj. 960 žáků. K tomu nově ote-  Druhým místem, kde byl o  prázdni-  6. Všem bych chtěl popřát, aby jejich
          slouženého důchodu. Nechť si ho uží-  víráme jednu přípravnou třídu, kterou   nách ruch, byly prostory  po zrušené   školní docházka byla co nejméně na-
          vají ve zdraví a pohodě. Děkujeme za   máme také zcela naplněnou.  mateřské  škole.  Zde  muselo  dojít   rušována různými hygienickými opat-
          poctivou práci pro naši školu. A nyní   3. Obměna našeho učitelského sboru   k  drobnějším stavebním úpravám,   řeními, aby byli zdraví a aby se v klidu
          již k  novým posilám. Děti se mohou   je minimální. Hned tři naše paní uči-  abychom tyto místnosti mohli využí-  mohli věnovat vzdělávání.
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27