Page 21 - Chytrý Zpravodaj - Brandýs nad Labem-Stará Boleslav říjen 2020
P. 21

Ří
                                                                                                                           JEN
          21  |  MĚSTSKÉ LISTY                                 Školství                                              Říjen 2014
          Osobnost ZUŠ - Ludmila Ogounová



          v říjnovém vydání Městských listů představujeme vynikající tanečnici
          s bohatou profesionální minulostí, která již více než deset let dodává
          vysokou úroveň výuce v tanečním oboru a svým přirozeným půvabem
          i elegantním vystupováním přispívá k příjemné atmosféře v naší škole.

          Ludmila  Ogounová  je  absolventkou   du – za titulní roli v baletech Bolero,
          Taneční konzervatoře v Praze. V letech   Pták  Ohnivák,  Carmen,  Popelka,
          1971  -  1992  byla  členkou  baletního   Zkrocení  zlé  ženy  a  Zrcadlo  o  třech
          souboru  Státního  divadla  v  Brně,  od   světlech. Se souborem brněnského di-
          roku  1977  jeho  primabalerínou.   vadla  účinkovala  na  jevištích  snad
          Zaujala svou technickou jistotou i bo-  všech zemí Evropy.
          hatým  výrazovým  rejstříkem  a  byla   Stejně  důležitou  součástí  jako  čin-
          obsazena  do  celé  řady  významných   nost  v  divadle  byla  pro  Ludmilu
          rolí, např. Márinka ve Filosofské his-  Ogounovou  i  spolupráce  s  českoslo-
          torii,  Fortuna  v  v  inscenaci  Carmina   venskou televizí. Podílela se na zázna-
          burana,  Vyvolená  ve  Svěcení  jara,   mu  baletních  představení,  jako  byla
          Kateřina  ve  zkrocení  zlé  ženy,  atd.   Šeherezáda, Stvoření světa, Špalíček,
          Vzhledem ke svým pohybovým dispo-  Lašské tance a dalších, vystupovala ve   odpovídajícím  výrazu,  nýbrž  i  výběr   alizaci muzikálů „Jak uzdravit krále“
          zicím  byla  Ludmila  schopna  ztvárnit   více než šedesáti televizních pořadech   vhodných  skladeb,  tvorbu  tanečních   a  „Jak  napálit  zloděje“,  ve  kterých
          i postavu Hadí ženy v baletu Spartakus,   a filmech.       choreografií  nebo  zajištění  efektních   byly  zastoupeny  všechny  umělecké
          díky výrazovým schopnostem předsta-   Značnou část své kariéry Ludmila   kostýmů a kulis. Své taneční i pedago-  obory ZUŠ.
          vovala role komické i vrcholně drama-  Ogounová prošla pod vedením chore-  gické  zkušenosti  předává  Ludmila   Se svými kolegy Ludmila spolupra-
          tické. Nejbližší vztah měla k moderní-  ografa a režiséra, zasloužilého umělce   Ogounová  mladší  kolegyni  Iloně   cuje ochotně a s vtipem, je milou spo-
          mu  charakternímu  tanci,  její  nejoblí-  Luboše Ogouna, který se stal později   Copákové  a  výsledky  jejich  společné   lečnicí, ráda se baví. Je nám velkou ctí,
          benější rolí byla Ščedrinova Carmen.  i jejím životním partnerem.  práce může veřejnost posoudit na vy-  že  s  námi  v  základní  umělecké  škole
           Svůj  nevšední  talent  Ludmila   V  pedagogické  činnosti  Ludmily   stoupení  celého  tanečního  oboru   působí tak vzácná osobnost, a věříme,
          Ogounová prokázala na mnohých ce-  Ogounové je patrný poctivý a důsled-  Z tance do tance, které se každoročně   že  bude  kolem  sebe  ještě  dlouhá  léta
          lostátních i mezinárodních soutěžích,   ný  přístup  ve  všech  ohledech.  Práce   koná v brandýském kině.  rozdávat radost, krásu a lásku k umění.
          kde získala řadu významných ocenění,   tanečního pedagoga nezahrnuje pou-  Jako  zkušená  organizátorka  se   Petra Beránková,
          a je nositelkou čtyř cen literárního fon-  ze výcvik tanečních pohybů a práci na   Ludmila Ogounová osvědčila i při re-  zástupkyně ředitele

          Macharův Brandýs – zvláštní cena XXII. ročníku



          Letošní XXII. ročník literární a recitační soutěže Macharův Brandýs se    "A," pokračovala jsem, "kdy přesně   práce zajímá. Popravdě jsme ani nedu-
          kvůli epidemii  musí obejít bez krásného slavnostního vyhlášení na   půjde můj mladší bratr do školy, když   tali. Neodvážili jsme se. Za chvíli jsme
          brandýském zámku. Přinášíme vám alespoň jednu z  vítězných prací,   jsou  školy  zavřené?"  "Jednou  se  zruší   se ale přesvědčili, že maminčina práce
          která podle poroty perfektně zapadá do dnešní aktuální situace.   nouzový stav a pak půjde tvůj bratr do   neměla jen estetický účel, ale že tímto
          Autorkou textu je Sofie Anna Janebová.                     školy.  Zní  to  podivně,  ale  věř  tomu."   způsobem  setřela  sádru  z  jakéhosi
                                                                     Dál  už  jsem  se  radši  na  nic  neptala.   šroubku.  Pochopila  jsem  a  honem  jí
          Óda na MaMinku aneB dá         Ve chvíli, kdy jsme si začali nandá-  Poodešla jsem o kus dál a skoro se zača-  podala šroubovák. O pár minut pozdě-
          do toho čtyři rány a už je   vat druhý chod, tedy králíka a brambo-  la modlit, abychom to přežili ve zdraví,   ji  jsem  stála  nahoře  na  štaflích  a  po-
          to hotovo                    rovou  kaši,  maminka  slavnostně  po-  aby  se  s  touto  změnou  taťka  vyrovnal   stupně  očišťovala  jeden  šroubek  za
          Maminku máme rádi. Má výborné ná-  vstala a pronesla:      a  aby  konečně  skončil  nouzový  stav,   druhým,  stejně  jako  můj  bratr  dole
          pady, které zpravidla přichází velmi ne-   "Děti, budeme sundávat sádrokar-  kterému jsem dávala za vinu příval ma-  pode mnou. Maminka mezi námi s ra-
          čekaně. Jakmile je pod vlivem jednoho   tonový sloup." Upřímně řečeno, tohle   minčiných  nápadů.  (Koneckonců,  asi   dostí  kmitala  se  šroubovákem  v  ruce
          z nich, nedá si pokoj a žene nás vpřed,   jsem nečekala. To už bych i radši pro-  to  tak  nebude  jen  u  nás  doma.  Davy   a  uvolňovala  odkryté  šroubky.  Hned
          i když bychom často rádi zůstali na mís-  bírala  oblečení,  jako  minulý  týden.   v IKEA mluví za všechno.)   byla  u  mě  až  nahoře  na  štaflích,  za
          tě, ne-li pozadu.            Maminka se ale nedala přesvědčit, jak   Maminka se na nás otočila a uložila   chvíli zas v podřepu u bratra. Očička jí
           Jeden takový přišel o jednom květ-  bylo zřejmé už jen z jejího radostného   nám přinést nějakou čistou houbičku   zářila jako dítěti na Vánoce.
          novém víkendu. Táta odjel, doma jsme   a umíněného výrazu.  na nádobí a namočit ji. Marně jsem se    Zhruba za pět minut už nikde neby-
          tedy  zbyli  jen  já,  brácha  a  maminka.    Tak jsme tedy dojedli, uklidili nádo-  snažila vymyslet si podivnější nástroj   lo vidět žádné ocelové hlavičky. Sloup
          Už to samo o sobě byl neklamný znak,   bí a já s bratrem jsme s povzdechy šli   potřebný při bourání sádrokartonové-  ale  k  mému  překvapení  zůstal  pevně
          že se maminka vytasí s jednou ze svých   připravit  nářadí.  Než  jsme  se  vrátili,   ho sloupu. Úkol jsme ale splnili a ma-  stát na svém místě, i když s ním ma-
          revolucí. Zatím jsem ale byla tak naiv-  odklidila  maminka  věci  v  okruhu  2   minka nám tedy mohla za chvíli uká-  minka vší svou silou i autoritou najed-
          ní,  že  jsem  doufala,  že  mamince   metry od sloupu, kterému v tuto chvíli   zat, jak přesně je tento nástroj důleži-  nou zatřásla. Nic. Maminka se velice
          zhasne  představivost,  nebo  že  bude   zbývala zhruba hodina života.  tý. Vzala houbičku do ruky, chvíli něco   pomalu  a  zamyšleně  podrbala  na
          přeci jen trochu líná. Vypnuli jsme te-    "Mami,"  zeptala  jsem  se  potichu,   soustředěně  hledala  z  boku  sloupu   spánku  šroubovákem,  probodávajíc
          levizi a zasedli k polévce. Maminka se   "a co tam dáme místo toho sloupu?"  (který  se  už  teď  třásl  strachy)  a  pak,   nepoddajný sloup očima. Ale jelikož si
          podezřele intenzivně rozhlížela kolem    "Tvůj malý bratr půjde do školy, tak   když už jí voda z ne zrovna dobře vy-  naše maminka vždy se vším poradí (to
          sebe.  I  když  jsem  opomíjela  fakt,  že   mu tam dáme psací stůl," odpověděla   ždímané  kuchyňské  houbičky  stékala   je vedle zákonu gravitace, zákonu setr-
         taťka není doma, tento alarm už neby-  mi stroze, zatímco láskyplně vybírala   ode dlaně a přes celou paži až k loktu,   vačnosti a zákonu zachování síly nej-
          lo možno přehlížet. Ale já stále, vytrva-  náčiní, podobně jako masový vrah vy-  přitlačila ji na bok sloupu a začala ho   důležitější přírodní zákon, který musí-
         le a optimisticky věřila ve své nezdolné   bírá tu nejstrašnější zbraň, kterou za-  drhnout.  Přitom  se  na  nás  jednou  či   te u nás doma znát), z ničeho nic byl
         štěstí. Maminku to brzy přejde, říkala   bije svou příští oběť. Sevřelo se mi hr-  dvakrát  podívala,  aby  se  přesvědčila,   její  obličej  znovu  naplněn  radostným
          jsem si. Hlavně klid.        dlo.                          zda  ji  vnímáme  a  také,  jestli  nás  její   výrazem.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26