Page 28 - Chytrý zpravodaj - Brandýsko 04 2022
P. 28
28 | MĚSTSKÉ LISTY Školství DuBeN
zápisy do mateřských škol výzva pro předškoláčky
Zápisy do mateřských škol na školní rok 2022/2023 se konají Přípravná třída ZŠ Palachova se zřizuje pro děti v posledním
v úterý 3. 5. 2022 od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:00 hodin a ve roce před zahájením povinné školní docházky a pro děti s od-
středu 4. 5. 2022 od 13:00 do 16:00. kladem povinné školní docházky. Jejím hlavním cílem je vy-
rovnat vývoj dítěte a připravit ho na bezproblémový vstup do
Sledujte, prosíme, webové stránky Sb. (správní řád). 1. třídy základní školy.
škol – zde budou průběžně zveřejňo- Ředitelka školy stanovuje tato pra-
vány aktuální informace. vidla pro přijetí dětí:
1. Děti k povinnému předškolnímu
elektronický pŘedzápis: vzdělávání s trvalým pobytem ve
4. 4. - 22. 4. 2022 spádové oblasti Brandýs nad
Každá mateřská škola bude mít na Labem-Stará Boleslav podle § 34a
svých webových stránkách odkaz, kde odstavce 1 zákona 561/2004
bude možnost předzapsat dítě dle in- v platném znění.
strukcí. Pro hladký průběh přijímací- 2. Děti s trvalým pobytem ve spádové
ho řízení prosíme, abyste elektronic- oblasti Brandýs nad Labem-Stará
kého předzápisu využili. Boleslav narozené nejpozději
kritéria pro přijetí dětí k před- 31. 8. 2019. Při rozhodování o při-
školnímu vzdělávání na školní rok jetí bude postupováno pouze podle
2022/2023 data narození dětí (od nejstarších
Přijímání dětí se řídí podle ustano- k nejmladším), až do naplnění tří-
vení § 34, §165 ods. 2 písm. b) a § dy mateřské školy do počtu 24 dětí
183 odst. 1 zákona č. 561/2004 na třídu.
v platném znění (školský zákon), 3. Děti, které nemají trvalý pobyt ve
obecně závaznou vyhláškou města spádové oblasti Brandýs nad
Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, Labem-Stará Boleslav narozené nej-
kterou se stanoví školský obvod ma- později 31. 8. 2019, seřazené podle
teřských škol zřízených městem věku, od nejstarších k nejmladším,
Brandýs nad Labem-Stará Boleslav až do naplnění třídy mateřské školy
a v souladu se zákonem č. 500/2004 do počtu 24 dětí na třídu.
Organizace výuky přípravné třídy je hodou přípravné třídy je nízký počet
odlišná od výuky v mateřské škole. žáků, což umožňuje věnovat se indivi-
Díky tomu si děti v průběhu školního duálním potřebám každého dítěte.
roku zvykají na režim, který se velmi Přípravné třídy jsou umístěny
podobá systémovému vzdělávání na v komplexu ZŠ. Třídy jsou vybaveny
základní škole. Hlavním cílem je vy- školními lavicemi, tabulí a vším, co je
bavit děti potřebnými dovednostmi k výuce potřebné. Dále je k dispozici
a návyky. Vzdělávací program je za- krásná tělocvična. Pro venkovní akti-
měřen na rozvoj komunikace, jazyko- vity je využíván prostor Panské zahra-
vých a řečových dovedností, rozvoj dy. Během školního roku jsou pořádá-
hrubé i jemné motoriky a grafomoto- ny výlety do přírody i rozmanité kul-
riky, časové a prostorové orientace, turní akce.
pozornosti, paměti a další. Velkou vý- Josef Jarý, ředitel ZŠ Palachova
Interaktivní hry s vláčky a Ozoboty ve školách
Od září 2021 se mohou děti a žáci ze škol a školek na území MAP Malí robotci Ozoboti se zdají být Na závěr paní ředitelka Severová
II pro brandýsko (reg. č. projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0011 spíše pomůckou pro základní školy, ještě dodává: „Velmi si vážím vzájemné
529) těšit z robotických hraček. v rámci projektu byly zakoupeny ale i ve školce si s nimi umí děti pora- a přínosné spolupráce mezi námi
sady interaktivních vláčků a Ozobotů, které si mohou školy zapůj- dit. „Jaké bylo nadšení dětí, když a MAS Střední Polabí, která projet
čit. Do mateřské či základní školy vše přiveze Michal Špitálník, Michal představil Ozoboty. Se zauje- MAP II pro Brandýsko realizuje, a tě-
kterého učitelé dobře znají jako sdíleného odborníka na It. tím všechny děti nakreslily dráhu, aby ším se na další společné projekty.“
vybavení do školy přiveze, ve škole vše vysvětlí, předvede a za- se po ní mohli Ozoboti rozjet. Nakonec Ing. Emilie Koťátková
školí. Po uplynutí výpůjční doby Michal opět přijede, vše posbírá, se dětem jízda s Ozoboty zalíbila tak, Koordinátorka MAP II
zkontroluje a vyráží půjčit vybavení do další školy nebo školky. že jim uspořádaly závody. Vymyslely pro Brandýsko
různé cesty. Vlnité, rovné, kolmé. Na
„Když Michal vat. Když přišly na to, jak která křižovatkách odhadovaly, jaký si
rozložil sady barva funguje, stavěly důmyslné ces- Ozoboti vyberou směr, a vehementně
vláčků a kolejí, ty z kolejnic, které přinesl Michal, svoje „závodníky“ povzbuzovaly,“ do-
dětem se rozzá- a k nim připojovaly dřevěné, které dává k návštěvě Michala opět paní
řily oči. mají ve třídě. Z kostek vzniklo město, Severová z MŠ U Medvídků.
Nejdříve přemýšlely nad barevnými nádraží. Na nástupišti stáli „lidé“, Vybavení si mohou školy a školky
čtverečky. Zkoumaly, co vláček udělá, kteří nastupovali a vystupovali, při- půjčovat opakovaně. Jen se musí včas
když vjede na modrý, žlutý, červený jížděli a odjížděli,“ říká ředitelka MŠ domluvit s panem Špitálníkem. Ten
nebo bílý čtvereček. Kdy vláček zrych- U Medvídků z Brandýsa nad Labem, má kvůli velkému zájmu na robotické
lí, zpomalí, zastaví nebo začne cou- paní Šárka Severová. hračky pořadník.