Page 8 - Chytrý Zpravodaj - Želetava - číslo 1/2021
P. 8
techniky SÚS a traktorů OÚ zde jezdí i osobní vozy, vrstev tzv. kufru. Po vytvoření nového podkladu přichází
které jsou po každé jízdě špinavé, a ani jízda přes řada na pokládku krycí pojízdné vrstvy. Celá operace je dost
hluboké díry těmto vozům nesvědčí. Zároveň tuto nákladná (cca 1 mil. Kč), proto v letošním roce generální
cestu využívá mnoho rodičů s dětmi, kteří tudy chodí opravu komunikace neplánujeme. Letos provedeme pouze
do MŠ, aby se vyhnuli úzké a nebezpečné uličce provizorní opravy, abychom komunikaci udrželi alespoň
z náměstí, kde se vozidlům špatně vyhýbá i jednotlivci, trochu rozumně sjízdnou.
natož člověku s dítětem či kočárkem.
Celková oprava spočívá v kompletním rozrytí Otázky připravila Olga Nováková
a odkopání horních vrstev a vytvoření nových podkladních
Základní škola
Před třemi měsíci jsem vyjádřil víru a naději ve zlepšení žáky a jejich rodiče, kteří na sebe přebírají část role
situace ohledně výskytu a šíření koronavirové infekce pedagoga, zejména v situacích, kdy dítě potřebuje znovu
a v šanci na brzký návrat všech dětí do školy. Bohužel, občas vysvětlit probíranou látku nebo přestává zvládat její
zůstane přání pouze přáním a realita je zcela odlišná. Tak množství. V těchto chvílích je nezbytné komunikovat
tomu bylo i v tomto případě. Po vánočních prázdninách se s třídními učiteli i vyučujícími jednotlivých předmětů,
mohli do školy vrátit pouze žáci první a druhé třídy, kteří případně s vedením školy. Zpětná vazba nabývá v těchto
společně se svými třídními učitelkami a vychovatelkami ve momentech zásadního významu, jak pro školu, tak
školní družině pokračovali v plnění školního vzdělávacího zejména pro děti a rodiče. Připomínám, že pro děti jsou
programu prezenčním způsobem. Žáci ostatních tříd a jejich stále možné individuální konzultace s učiteli jednotlivých
vyučující pak museli znovuzahájit plnou distanční výuku. Od předmětů a dopomoc s výukou i v prostorách školy. Jsme
1. března 2021, kdy došlo k úplnému uzavření základních partneři se společným zájmem provést naše děti touto
i mateřských škol, se distanční výuka opětovně týká všech. nejistou dobou.
Tento ještě před rokem stěží představitelný způsob I když je škola pro žáky uzavřená, neznamená to, že by
vzdělávání se najednou stal běžnou a funkční součástí školní se v ní nic nedělo. Ve spolupráci se jejím zřizovatelem
praxe. Nemůže sice zcela kvalitativně i kvantitativně probíhají stavební opravy technických prostor školy,
nahradit výuku prezenční, zejména v oblasti rychlé interakce renovace vnitřního vybavení i projektové a přípravné
a zpětné vazby, osobního kontaktu, posilování sociálních práce k odstranění nadbytečné vlhkosti v podzemním
vztahů ve škole a rychlé reakce na výukové obtíže, ale zcela patře přístavby. Pracujeme také na nové podobě webových
jistě pomáhá překlenout období, kdy osobní přítomnost stránek školy. Jejich nová verze by měla být zprovozněna
všech účastníků vzdělávání není možná. Je to nesnadné, nejpozději do začátku příštího školního roku.
omezující, namáhavé, náročné a klade to velké nároky na
motivaci k výkonu všech. Přijímací zkoušky
Naprostá většina sdělovacích prostředků nás sytí Druhé pololetí školního roku je samozřejmě také
informacemi o negativních dopadech této situace na obdobím přípravy budoucích absolventů naší školy
desítky let dopředu a popisují nám katastrofické scénáře k přijímacím zkouškám na střední školy. Letošní přijímací
budoucího vývoje české vzdělanosti. Vedou se nekonečné řízení je komplikované z důvodů nejistoty a změn termínů
diskuze o tom, jestli více litovat děti a rodiče v mateřských této důležité události v životě každého deváťáka a jeho
školách, nejmladší žáky na prvním stupni základních škol, rodiny. Přihlášky byly podány v termínu a každá střední
deváťáky kvůli přijímacím zkouškám, maturanty kvůli škola by měla mít vypsány podmínky přijetí na svých
organizaci jejich zkoušky, či žáky odborných učilišť webových stránkách. Termín přijímacího řízení je
z důvodu nemožnosti získání odborné praxe. Jenže lítost stanoven na 3. května 2021 a 4. května 2021 pro žáky
je ve všech případech k ničemu. Je třeba hledat cesty. A já devátých tříd a na 5. května 2021 a 6. května 2021 pro
si dovolím říct, že český školský systém je v tomto ohledu uchazeče o studium na víceletých gymnáziích. Další
úspěšný a enormně se snaží o eliminaci dopadů na informace naleznete na webových stránkách školy.
vzdělávání spojené s koronavirovou krizí. Přejeme všem účastníkům přijímacího řízení bystrou
Nedílnou součástí tohoto systému jsme i my všichni mysl, jistou ruku a úspěch při konání této zkoušky.
v naší škole – děti, žáci, jejich rodiče i zaměstnanci školy. V případě jakýchkoliv problémů před, během nebo po
Všichni máme společný zájem na vzdělávání našich dětí. průběhu řízení kontaktujte výchovnou poradkyni
Učitelé se snaží nastavit přiměřený objem probíraného Ing. Pavlu Janouškovou nebo ředitele školy.
učiva, nabídnout různé metody pro jeho osvojení,
zkontrolovat v rámci možností distanční výuky zvládnutí Zápis do 1. ročníku školního roku 2021/2022
látky a pokračovat v souladu se školním vzdělávacím I v letošním školním roce lze předpokládat díky
programem pro udržení návaznosti v jednotlivých zákonnému termínu pro zápis k základnímu vzdělávání
ročnících v období po návratu k prezenční výuce. (duben 2021) distanční způsob zápisu do 1. třídy naší
Je zřejmé, že tento způsob výuky výrazně více zatěžuje školy. Podrobnosti jsou vyvěšeny na webových stránkách
8