Page 10 - Chytrý Zpravodaj - Želetava - číslo 1/2021
P. 10
Mateřská škola
Měsíc s měsícem se sešel a opět se vám hlásíme z naší venku (musím podotknout, že rodiče venku dodržují
školičky. Od posledního předvánočního vydání dvoumetrové rozestupy). Připomnělo mi to moje dětská
želetavského zpravodaje jsme si ve školce užívali krásné léta, kdy jsme ve frontě čekali na banány, mandarinky
období. Byl zde slyšet smích, hlahol, ruch a vše, co k tomu a další dobroty. Rodiče dnes čekají pro změnu na děti
patří. Nás se žádná covidovská omezení netýkala, proto a opět je chválím za jejich trpělivost.
jsme si vše pořádně užívali. Začali jsme hned první Začali jsme se těšit na nejkrásnější období ve školce,
lednový den, kdy děti zjistily, že na nás Ježíšek myslel jaro. Zavřeli nás. Nám nezbývá nic jiného než počkat, až
a nechal nám v hernách spoustu krásných dárků. Kluci bude lépe a školka se zase rozezvučí štěbetáním,
řádili s velkými tatrami, holky hrály divadlo s novými výskotem. Ale ani v této době není u nás zvykem zahálet.
loutkami a všichni si lámali hlavičky nad různými Distanční výuka – téma, které v této době zní z různých
logickými úkoly. úst. Ptáte se proč? Proč zrovna malé děti mají být
Příchod Tří králů jsme si připomněli Vánočním u počítačů? Proč mají plnit nějaké úkoly, když si ve školce
příběhem, ukázali si obrázky, jak asi ti králové vypadali, pouze hrají? Odpověď je nasnadě. Děti ve školce si
známe jejich jména a zvládli jsme spoustu úkolů, které opravdu hrají, ale učitelka každou „hrou“ vždy něco
nám králové uložili. sleduje a rozvíjí. Tak například, když si děti navlékají
Velkou radost jsme měli ze sněhu, kterého letos korálky, trénují jemnou motoriku. Když se honí, trénují
napadlo opravdu hodně. Dětičky si ho mohly pořádně užít. hrubou motoriku. Rozvíjíme zrakové a sluchové vnímání,
Stavěli jsme sněhuláky, kouleli koule, stavěli iglú, jezdili hrajeme paměťové hry. Stříhání, kreslení, malování, trhání
z kopečka u školky na pekáčích. Sledovali jsme stopy papíru spadá také do kategorie jemné motoriky,
nejen své, ale i zvířátek, která se prošla po paloučku nad grafomotorika je dobrá pro uvolňování ruky a pro nácvik
školkou. Pokusy se sněhem všechny velmi zaujaly a děti psaní před nástupem do školy. Čtení pohádek je zase
poctivě sledovaly, jestli je barevná voda v zavařovací výborné pro správný rozvoj řeči a slovní zásoby, početní
sklenici rozpuštěná, nebo zmrzlá. Sněhové hrátky jsme si úlohy také ve školce procvičujeme, a to všechno se
ale užívali i ve vnitřních prostorách školky. Stříhali jsme snažíme trénovat „hrou“ tak, aby až se dětí zeptáte „Co
rampouchy, vyrobili dědu Mráze, tiskali, malovali jste dnes ve školce dělali?“, měli by odpovědět „Hráli si!“.
sněhuláky. Také víme, že pouze v plavkách bychom asi To je ta správná odpověď. A opět se vrátím k distanční
zmrzli, proto si musíme obléct veškeré ty zimní vrstvy. výuce. Naším záměrem není upoutat děti k počítači.
Z toho měly největší radost paní učitelky, které vždy Posíláme dětem různé náměty, příběhy, které mají určitý
všechno promočené dávaly sušit na topení, a někdy byla řád a naplňují náš školní vzdělávací program. Zde je velmi
na šatně taková hromada ponožek, punčocháčů důležitá pomoc rodičů, kteří dětem musí vše vysvětlit,
a kombinéz, že by se do ní leckdo schoval. přečíst a popřípadě vytisknout. Vždy se to týká nějakého
Nemoci se nám vyhýbaly a ti, co náhodou třeba trošku tématu. Děti od berušek například měly zadané téma
zakašlali, zůstali doma. Za to bych chtěla moc pochválit „U potoka roste kvítí“ a s tím spojené různé pracovní
rodiče, kteří jsou opravdu zodpovědní. Před školkou si na úlohy (sázení řeřichy). Včeličky zase už ví, čím by chtěly
děti vždy musí počkat, protože na šatně mohou být být, až budou dospělé.
maximálně dva dospěláci a ostatní čekají na děti ve frontě
10