Page 10 - Chytrý Zpravodaj - Želetava - číslo 1/2021
P. 10

Mateřská škola
































           Měsíc s měsícem se sešel a opět se vám hlásíme z naší   venku  (musím  podotknout,  že  rodiče  venku  dodržují
        školičky.   Od   posledního   předvánočního   vydání   dvoumetrové rozestupy). Připomnělo mi to moje dětská
        želetavského zpravodaje jsme si ve školce užívali krásné   léta,  kdy  jsme  ve  frontě  čekali  na  banány,  mandarinky
        období. Byl zde slyšet smích, hlahol, ruch a vše, co k tomu   a další  dobroty.  Rodiče  dnes  čekají  pro  změnu  na  děti
        patří. Nás se žádná covidovská omezení netýkala, proto   a opět je chválím za jejich trpělivost.
        jsme  si  vše  pořádně  užívali.  Začali  jsme  hned  první   Začali jsme se těšit na nejkrásnější období ve školce,
        lednový den, kdy děti zjistily, že na nás Ježíšek myslel   jaro. Zavřeli nás. Nám nezbývá nic jiného než počkat, až
        a nechal  nám  v hernách  spoustu  krásných  dárků.  Kluci   bude  lépe  a školka  se  zase  rozezvučí  štěbetáním,
        řádili  s velkými  tatrami,  holky  hrály  divadlo  s novými   výskotem. Ale ani v této době není u nás zvykem zahálet.
        loutkami  a všichni  si  lámali  hlavičky  nad  různými   Distanční výuka – téma, které v této době zní z různých
        logickými úkoly.                                      úst.  Ptáte  se  proč?  Proč  zrovna  malé  děti  mají  být
           Příchod  Tří  králů  jsme  si  připomněli  Vánočním   u počítačů? Proč mají plnit nějaké úkoly, když si ve školce
        příběhem, ukázali si obrázky, jak asi ti králové vypadali,   pouze  hrají?  Odpověď  je  nasnadě.  Děti  ve  školce  si
        známe  jejich  jména  a zvládli  jsme  spoustu  úkolů,  které   opravdu  hrají,  ale  učitelka  každou  „hrou“  vždy  něco
        nám králové uložili.                                  sleduje  a rozvíjí.  Tak  například,  když  si  děti  navlékají
           Velkou  radost  jsme  měli  ze  sněhu,  kterého  letos   korálky, trénují jemnou motoriku. Když se honí, trénují
        napadlo opravdu hodně. Dětičky si ho mohly pořádně užít.   hrubou motoriku. Rozvíjíme zrakové a sluchové vnímání,
        Stavěli jsme sněhuláky, kouleli koule, stavěli iglú, jezdili   hrajeme paměťové hry. Stříhání, kreslení, malování, trhání
        z kopečka  u školky  na  pekáčích.  Sledovali  jsme  stopy   papíru  spadá  také  do  kategorie  jemné  motoriky,
        nejen své, ale i zvířátek, která se prošla po paloučku nad   grafomotorika je dobrá pro uvolňování ruky a pro nácvik
        školkou. Pokusy se sněhem všechny velmi zaujaly a děti   psaní  před  nástupem  do  školy.  Čtení  pohádek  je  zase
        poctivě  sledovaly,  jestli  je  barevná  voda  v zavařovací   výborné pro správný rozvoj řeči a slovní zásoby, početní
        sklenici rozpuštěná, nebo zmrzlá. Sněhové hrátky jsme si   úlohy  také  ve  školce  procvičujeme,  a to  všechno  se
        ale užívali i ve vnitřních prostorách školky. Stříhali jsme   snažíme trénovat „hrou“ tak, aby až se dětí zeptáte „Co
        rampouchy,  vyrobili  dědu  Mráze,  tiskali,  malovali   jste dnes ve školce dělali?“, měli by odpovědět „Hráli si!“.
        sněhuláky. Také víme, že pouze v plavkách bychom asi   To je ta správná odpověď. A opět se vrátím k distanční
        zmrzli, proto si musíme obléct veškeré ty zimní vrstvy.   výuce.  Naším  záměrem  není  upoutat  děti  k počítači.
        Z toho  měly  největší  radost  paní  učitelky,  které  vždy   Posíláme dětem různé náměty, příběhy, které mají určitý
        všechno promočené dávaly sušit na topení, a někdy byla   řád a naplňují náš školní vzdělávací program. Zde je velmi
        na  šatně  taková  hromada  ponožek,  punčocháčů      důležitá  pomoc  rodičů,  kteří  dětem  musí  vše  vysvětlit,
        a kombinéz, že by se do ní leckdo schoval.            přečíst a popřípadě vytisknout. Vždy se to týká nějakého
           Nemoci se nám vyhýbaly a ti, co náhodou třeba trošku   tématu.  Děti  od  berušek  například  měly  zadané  téma
        zakašlali, zůstali doma. Za to bych chtěla moc pochválit   „U potoka  roste  kvítí“  a s tím  spojené  různé  pracovní
        rodiče, kteří jsou opravdu zodpovědní. Před školkou si na   úlohy (sázení řeřichy). Včeličky zase už ví, čím by chtěly
        děti  vždy  musí  počkat,  protože  na  šatně  mohou  být   být, až budou dospělé.
        maximálně dva dospěláci a ostatní čekají na děti ve frontě
                                                           10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15