Page 12 - Chytrý Zpravodaj - Vítkov září 2021
P. 12
a odpoledne hledaly kufr s pokladem. Další dny strávily hodně času
venku při různých hrách na školním i Rákosníčkově hřišti a také
v parku. Skládaly pyssla, ze kterých si vyrobily klíčenky, navštívily kino,
vyrobily si plechové květináče a sázely květiny… V polovině týdne jely
na celodenní výlet do minizoo v Kružberku – tam si mohly pohladit
lamu, velblouda, nakrmit morčata a kozy. Nejvíce se jim ovšem líbila
PříMěStSKé tábory jízda na oslovi. Poslední den jsme se všichni rozloučili a už se těšíme
V průběhu letošního července se v naší škole uskutečnily celkem čtyři na začátek školního roku.
příměstské tábory. Ve stejném týdnu se ve škole konal také Pohádkový tábor, jenž se
Ve dnech 12. - 16. srpna se konal v rámci projektu IN-VIT II tábor Mladý opět uskutečnil v rámci projektu IN-VIT 2. Byl zaměřen na pohádky,
Pythagoras, kde jsme propojili s našimi polskými přáteli matematiku výtvarnou tvorbu, hry a sport. Každý den si účastníci společně přečetli
a sport. Výzva „Zachraň se z pasti“ prověřila zdatnost a schopnost pohádku a zaznamenali stručný obsah do čtenářských deníků,
týmové spolupráce všech účastníků. Hned první odpoledne se rozjela povídali si a dokreslili vlastní představu pohádkové bytosti. Výtvarná
pravá polská vybíjená a závěr dne patřil jak jinak než táboráku, činnost provázela všechny po celou dobu. Na skleněný hrníček si
špekáčkům a seznamovacím hrám. Druhý den byl věnován fotbalu kreslili jahůdky jako z naší pohádky, porcelánový hrnek nebo plátno
a večer pak filmu v místním kině. Ještě před večerkou si táborníci rovněž pomalovali pohádkovým motivem. Táborníkům se podařilo
vyzkoušeli zajímavou hru „Montekové a Kapuleti“. Třetí den náležel najít ztracený poklad, který se ukrýval na tajném místě u Balatonu.
vodním hrátkám a vodním sportům. Dopoledne si děti zaskotačily Prošli naučnou stezku na Bělidla. Každý den sportovali, společně
s vodními pistolemi a týmovou spolupráci upevnily ve vodní hře „Udrž soutěžili a hráli si.
lavor na nohou“. Poté následoval turnaj ve florbalu, odpoledne tradiční
„langošpárty“ a vodní atrakce. Na nich táborníci svedli nelehký boj
o prvenství ve štafetové jízdě na skluzavce a v turnaji ve vodním
fotbálku. Čtvrtý den vyrazili účastníci do terénu a čekal je těžký úkol,
a to vydat se po stopách vítkovských zajímavostí. Všichni zadání
splnili na jedničku a zdárně se vrátili do tábora se správnými výsledky.
Následoval turnaj v šinballu a poté společně odjeli do Hukovic na
paintball. Noční táborová hra „Ztraceni“ vyděsila nejednoho hrdinu,
ale všem se nakonec podařilo posbírat potřebné indicie a dostat
se v bezpečí do tábora. Poslední táborový den patřil basketbalu
a vyhodnocení, předání medailí a oslavě nejlepšího táborového týmu
a nepopulárnímu balení věcí a úklidu.
Poslední z táborů, sportovně-turistický pro žáky 2. – 5. tříd, proběhl
úplně na konci července. Každé ráno začínal rozcvičkou a pozdravem
slunci, následovaly míčové hry a překážkové dráhy na zahřátí
organismu. Po krátké pauze na svačinku se účastníci věnovali
tvůrčí činnosti – malování kamínků, hrníčků, tvoření ozdob na lžičku
z kreativní hmoty, malování v přírodě… V průběhu týdne navštívili také
místní kino. Celý týden se však nesl hlavně v duchu sportu. V pondělí
si děti vytvořily čtyři týmy a v této sestavě bojovaly až do posledního
dne. Nechyběly ani názvy týmů a týmové vlajky. Každý den plnili
O pár dní později se uskutečnil tradiční tábor pro prvňáčky. První den jednu část celotýdenní soutěže. Poslední den proběhlo vyhodnocení
se děti seznámily s prostorami školy i se svými budoucími spolužáky celotýdenní soutěže, vyhlášení vítězného týmu a předání medailí.
a vychovatelkami. Pomalovaly si tričko, hrály si na školním hřišti Pochvala patřila všem, kteří se zúčastnili.
Andrea Brijarová, Ludmila Šromotová, Lenka Baroňová, Markéta
Rusňáková, Pavla Malušková Lukašíková, Veronika Řehounková
reKonStrUKce KoteLny na
1. StUPni
Zřizovatel školy, město Vítkov, se již nějakou dobu snaží vyřešit
koncepčně problém kotelen ve škole, neboť většina z kotlů je již za
hranicí životnosti. Je zpracována studie na jejich rekonstrukci tak, aby
vše bylo efektivnější a zároveň funkční. Vzhledem k výši nákladů se
hledá pravidelně vhodný dotační titul.
Technický stav kotelny v budově 1. stupně ZŠ se však od počátku
letošního roku dále komplikoval, jediný funkční kotel jsme museli
několikrát denně včetně víkendů kontrolovat, zda funguje. Přesto
se několikrát v zimních měsících stalo, že žáci a zaměstnanci v této
budově přišli do školy a zjistili, že je teplota velice nízká a museli řadu
hodin čekat, než byly prostory dostatečně vytopeny. Z tohoto důvodu