Page 11 - Chytrý zpravodaj - Vítkov 06/2022
P. 11

BASEBALLOVÝ ZáPAS VÍTKOV - BřEZOVá                      toto ocenění za stabilní výkony v celém zápase. V době uzavěrky
      Ve středu 4. května se odehrál přátelský baseballový zápas dětí   Vítkovského zpravodaje  nevíme,  jak dopadl  baseballový  zápas
      Vítkov - Březová. Oba týmy trénují pod SVČ Vítkov, p. o. Vítko-  Vítkov – Opava 26. května v Opavě. Výsledky budou na FB SVČ
      váci jsou zkušenější a hrají baseball již tři roky. Březováci s base-  Vítkov.
      ballem začínají a mají ve svém týmu mladší hráče. Z toho důvodu   Děkuji všem rodičům i fanouškům za podporu dětí.
      byla sestava březovských hráčů posílena o dva hráče z Vítkova.
      Hráli jsme na venkovním fotbalovém hřišti ve Vítkově. Počasí  PO STOPáCH SKřÍTKŮ SOBLINA A gOBLINA
      akci přálo, na zápas se přišli podívat i rodiče.        V červnu a květnu proběhla zajímavá akce „Putování po stopách
      První směnu začali Vítkovští na pálce a Březovští v poli. Vítkováci   skřítků Soblina a Goblina“. První cesta vedla od kamenolomu ve
      dosáhli maximálního počtu 5 bodů. Pak se na pálku dostali hráči   Lhotce přes bývalý podzemní důl až k hájence na velmi maleb-
      Březové a dosáhli taktéž 5 bodů. V tu chvíli bylo jasné, že se bude   ném místě. Na jednotlivých zastaveních byla umístěna slova,
      jednat o vyrovnaný zápas. Po druhé směně, která skončila 3:4, se   která tvořila větu: „Kobra střeží tajemství cesty k pokladu“. Této
      průběžného vedení ujali Březovští. Třetí směna byla napínavá až   cesty se zúčastnilo 97 dětí a rodičů. Druhá cesta vedla z Čermen-
      do konce a rozhodlo se až v úplně posledním míči. Březovští byli   ského mlýna lesními cestami přes louky a pěšiny až k bývalému
      na pálce, Vítkováci v poli. Při stavu dvou outů březovský pálkař   Lelkově  lomu.  Na  jednotlivých  zastaveních  byla  slova  tvořící
      odpálil míč a běžel na první metu. Současně ze třetí mety vybí-  větu: „Kódy na amuletech Soblina a Goblina ukáží na mapě cestu
      hal hráč na domácí metu, aby zajistil rozhodující bod. Vítkováci   k pokladu“. Na obou cestách děti nalezly amulety s vyobrazením
      však na první metě outovali běžícího pálkaře, kterému chyběly   kobry a  draka. Počet dětí a  dospělých na druhé cestě přesáhl
      cca dvě vteřiny k dosažení první mety. Nabízí se otázka, jak by zá-  stovku. Třetí cesta byla cestou k pokladu a odehrála se pod ska-
      pas dopadl, kdyby ty dvě vteřiny nechyběly. Je pravděpodobné,   lami na Kružberku, kde po splnění úkolů účastníci nalezli poklad.
      že by byla remíza nebo vítězství Březové. Zápas tedy skončil 13:12
      ve prospěch Vítkova.                                                                           Olda Sladkovský
      Nejlepší hráčkou z  Březové byla vyhlášena Sabina Škabrahová                                          pedagog
      a  nejlepším hráčem z  Vítkova se stal Lukáš Vícha. Oba dostali



                     Základní škola na náměstí Jana Zajíce




      VE SVěTě TECHNIKy                                       obživě a způsobu života. Měli jsme možnost seznámit se s ně-
      Ve středu 11. května jsme s žáky prvního stupně navštívili po-  kterými z  jeho svěřenců osobně, další jsme viděli na krátkých
      pulárně naučné centrum Svět techniky v Ostravě, kde se nabí-  videích. Nejzajímavější byla možnost prostřednictvím kamery
      zí mnoho aktivit pro děti různých věkových kategorií. Všechny   nahlédnout přímo do hnízd, kde se líhla ptáčata, a sledovat, jak
      technické hry a výukové programy mají za úkol přispívat k popu-  rychle rostou.
      larizaci vědy a techniky mezi mládeží. Pro nás byl připraven pro-  V další části besedy jsme se dozvěděli mnoho zajímavých příbě-
      gram „Geometrie kolem nás“, žáci si zopakovali základní pojmy   hů, které souvisely s významem chovatelství pro záchranu ohro-
      z geometrie a přesvědčili se, že všude kolem sebe nacházíme ge-  žených druhů ptáků, ale nejen jich. Nadšení milovníci přírody
      ometrické tvary, ať už v samotné přírodě, nebo uměle vytvořené   jsou schopni obětovat své pohodlí a většinu volného času pro to,
      člověkem. Pak si mohli vyzkoušet, jak pracovali dávní stavitelé   aby se podařilo zachránit a vrátit zpět do přírody byť jen jediný
      a vytvořit si mozaiku z geometrických tvarů, nebo stavět mnoho-  živočišný druh. Napravují tak alespoň z části křivdy, páchané člo-
      úhelníky z magnetické stavebnice. Po skončení programu jsme si   věkem na planetě, která je naším domovem.
      společně prohlédli část interaktivní expozice v několika patrech   Program se nám moc líbil a jsme vděčni lidem, jako je lektor toho-
      budovy. Vzhledem k nedostatku času jsme sice všechno nestihli,   to programu, za jejich velikou a obecně prospěšnou práci, kterou
      ale i tak si děti vyzkoušely spoustu užitečných „hejblátek“, pro-  dělají pro život na Zemi. Přáli bychom si, aby se všichni přidali!
      hlédly si kouzelnou instalovanou zeměkouli i s hvězdnou oblo-
      hou, řídily vůz Formule 1, přiučily se z  úžasné makety vysoké
      pece něco o  procesu výroby železa a  odměnou byla některým
      i „vlastnoručně vyrobená“ lžička na čaj. Trochu vážnější pak byla
      expozice „Žít normálně“, kde si děti mohly vyzkoušet, jak se žije
      lidem s hendikepem, ať už nevidomým, či neslyšícím, i těm, kteří
      jsou upoutáni na invalidní vozík, nebo se znovu učí chodit třeba
      s náhradní končetinou. Je toho opravdu hodně, tak snad se nám
      alespoň trošku podařilo poodkrýt oponu technických zázraků,
      schopností lidského mozku a pestrosti života.

      EKOLOgICKO-CHOVATELSKÝ PROgRAM
      Úterý 17. a ve středu 18. května strávili naši žáci ve společnosti
      barevných opeřenců a jejich cvrlikání. Poslechli jsme si zajímavé
      povídání pana doktora Vachutky, přírodovědce a velkého chova-
      tele exotického ptactva. Zopakovali jsme si, co si z přírodopisu
      pamatujeme o anatomii i fyziologii ptáků, jejich rozmnožování,
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16