Page 11 - Chytrý zpravodaj - Vítkov 06/2022
P. 11
BASEBALLOVÝ ZáPAS VÍTKOV - BřEZOVá toto ocenění za stabilní výkony v celém zápase. V době uzavěrky
Ve středu 4. května se odehrál přátelský baseballový zápas dětí Vítkovského zpravodaje nevíme, jak dopadl baseballový zápas
Vítkov - Březová. Oba týmy trénují pod SVČ Vítkov, p. o. Vítko- Vítkov – Opava 26. května v Opavě. Výsledky budou na FB SVČ
váci jsou zkušenější a hrají baseball již tři roky. Březováci s base- Vítkov.
ballem začínají a mají ve svém týmu mladší hráče. Z toho důvodu Děkuji všem rodičům i fanouškům za podporu dětí.
byla sestava březovských hráčů posílena o dva hráče z Vítkova.
Hráli jsme na venkovním fotbalovém hřišti ve Vítkově. Počasí PO STOPáCH SKřÍTKŮ SOBLINA A gOBLINA
akci přálo, na zápas se přišli podívat i rodiče. V červnu a květnu proběhla zajímavá akce „Putování po stopách
První směnu začali Vítkovští na pálce a Březovští v poli. Vítkováci skřítků Soblina a Goblina“. První cesta vedla od kamenolomu ve
dosáhli maximálního počtu 5 bodů. Pak se na pálku dostali hráči Lhotce přes bývalý podzemní důl až k hájence na velmi maleb-
Březové a dosáhli taktéž 5 bodů. V tu chvíli bylo jasné, že se bude ném místě. Na jednotlivých zastaveních byla umístěna slova,
jednat o vyrovnaný zápas. Po druhé směně, která skončila 3:4, se která tvořila větu: „Kobra střeží tajemství cesty k pokladu“. Této
průběžného vedení ujali Březovští. Třetí směna byla napínavá až cesty se zúčastnilo 97 dětí a rodičů. Druhá cesta vedla z Čermen-
do konce a rozhodlo se až v úplně posledním míči. Březovští byli ského mlýna lesními cestami přes louky a pěšiny až k bývalému
na pálce, Vítkováci v poli. Při stavu dvou outů březovský pálkař Lelkově lomu. Na jednotlivých zastaveních byla slova tvořící
odpálil míč a běžel na první metu. Současně ze třetí mety vybí- větu: „Kódy na amuletech Soblina a Goblina ukáží na mapě cestu
hal hráč na domácí metu, aby zajistil rozhodující bod. Vítkováci k pokladu“. Na obou cestách děti nalezly amulety s vyobrazením
však na první metě outovali běžícího pálkaře, kterému chyběly kobry a draka. Počet dětí a dospělých na druhé cestě přesáhl
cca dvě vteřiny k dosažení první mety. Nabízí se otázka, jak by zá- stovku. Třetí cesta byla cestou k pokladu a odehrála se pod ska-
pas dopadl, kdyby ty dvě vteřiny nechyběly. Je pravděpodobné, lami na Kružberku, kde po splnění úkolů účastníci nalezli poklad.
že by byla remíza nebo vítězství Březové. Zápas tedy skončil 13:12
ve prospěch Vítkova. Olda Sladkovský
Nejlepší hráčkou z Březové byla vyhlášena Sabina Škabrahová pedagog
a nejlepším hráčem z Vítkova se stal Lukáš Vícha. Oba dostali
Základní škola na náměstí Jana Zajíce
VE SVěTě TECHNIKy obživě a způsobu života. Měli jsme možnost seznámit se s ně-
Ve středu 11. května jsme s žáky prvního stupně navštívili po- kterými z jeho svěřenců osobně, další jsme viděli na krátkých
pulárně naučné centrum Svět techniky v Ostravě, kde se nabí- videích. Nejzajímavější byla možnost prostřednictvím kamery
zí mnoho aktivit pro děti různých věkových kategorií. Všechny nahlédnout přímo do hnízd, kde se líhla ptáčata, a sledovat, jak
technické hry a výukové programy mají za úkol přispívat k popu- rychle rostou.
larizaci vědy a techniky mezi mládeží. Pro nás byl připraven pro- V další části besedy jsme se dozvěděli mnoho zajímavých příbě-
gram „Geometrie kolem nás“, žáci si zopakovali základní pojmy hů, které souvisely s významem chovatelství pro záchranu ohro-
z geometrie a přesvědčili se, že všude kolem sebe nacházíme ge- žených druhů ptáků, ale nejen jich. Nadšení milovníci přírody
ometrické tvary, ať už v samotné přírodě, nebo uměle vytvořené jsou schopni obětovat své pohodlí a většinu volného času pro to,
člověkem. Pak si mohli vyzkoušet, jak pracovali dávní stavitelé aby se podařilo zachránit a vrátit zpět do přírody byť jen jediný
a vytvořit si mozaiku z geometrických tvarů, nebo stavět mnoho- živočišný druh. Napravují tak alespoň z části křivdy, páchané člo-
úhelníky z magnetické stavebnice. Po skončení programu jsme si věkem na planetě, která je naším domovem.
společně prohlédli část interaktivní expozice v několika patrech Program se nám moc líbil a jsme vděčni lidem, jako je lektor toho-
budovy. Vzhledem k nedostatku času jsme sice všechno nestihli, to programu, za jejich velikou a obecně prospěšnou práci, kterou
ale i tak si děti vyzkoušely spoustu užitečných „hejblátek“, pro- dělají pro život na Zemi. Přáli bychom si, aby se všichni přidali!
hlédly si kouzelnou instalovanou zeměkouli i s hvězdnou oblo-
hou, řídily vůz Formule 1, přiučily se z úžasné makety vysoké
pece něco o procesu výroby železa a odměnou byla některým
i „vlastnoručně vyrobená“ lžička na čaj. Trochu vážnější pak byla
expozice „Žít normálně“, kde si děti mohly vyzkoušet, jak se žije
lidem s hendikepem, ať už nevidomým, či neslyšícím, i těm, kteří
jsou upoutáni na invalidní vozík, nebo se znovu učí chodit třeba
s náhradní končetinou. Je toho opravdu hodně, tak snad se nám
alespoň trošku podařilo poodkrýt oponu technických zázraků,
schopností lidského mozku a pestrosti života.
EKOLOgICKO-CHOVATELSKÝ PROgRAM
Úterý 17. a ve středu 18. května strávili naši žáci ve společnosti
barevných opeřenců a jejich cvrlikání. Poslechli jsme si zajímavé
povídání pana doktora Vachutky, přírodovědce a velkého chova-
tele exotického ptactva. Zopakovali jsme si, co si z přírodopisu
pamatujeme o anatomii i fyziologii ptáků, jejich rozmnožování,