Page 16 - Chytrý zpravodaj - Vítkov 03/2025
P. 16
úctě a respektu a bere ohled na individu-
ální potřeby svých žáků/studentů.
Živá - jako součást lokální komunity
pořádá školní i mimoškolní akce, které
umožní uplatňování a rozšiřování naby-
tých dovedností a schopností a prohlu-
5 OTÁZEK PRO NOVÉHO ŘEDITELE bování přátelských vztahů mezi učiteli,
žáky a jejich rodiči.
Jaké výzvy před Vámi a školou stojí?
Ja jich celá řada. Vláda chce od 1. září
změnit systém financování nepedago-
gických pracovníků (školníci, kuchařky
či administrativní pracovníci) a převést
jejich financování na zřizovatele, v na-
šem případě tedy na město. Pokud záměr
projde, budeme muset vyřešit, zda tito
pracovníci zůstanou pod školou, nebo
budou nějak centralizováni pod městem
a nastavit jejich fungování. spartakiády nejmladšího žactva v okrese
Ministerstvo školství na přelomu roku Opava. Činná byla i ve městě, pracovala
schválilo největší změnu ve vzdělávání v komisi péče o děti a rodinu a v komi-
za posledních 20 let s cílem více propojit si pro romské děti. Škole zůstala věrná
Jaký máte vztah k Vítkovu? vzdělávání s reálným životem a aplikací i v zaslouženém důchodovém věku, kdy
K Vítkovu mám vztah blízký a dlouhodo- znalostí v praxi. Jednotlivým školám zá- ochotně vypomáhala s výukou žáků. Za
bý. Řekl bych, že je to moje třetí město. roveň poskytne mnohem větší svobodu svoji vynikající práci obdržela řadu oce-
Po rodné Ostravě a Bílovci, kde bydlím. v tom, jakým způsobem budou výuku nění. Velkou oporou v životě jí byly dvě
Z Vítkova pochází moje žena a jezdím sem realizovat. A tuto změnu budeme muset dcery Danuše a Andrea. Radost jí dělala
velmi často a pravidelně. velmi dobře připravit. vnučka Andrea, která se stala rovněž uči-
Umělá inteligence představuje další vel- telkou.
Proč jste chtěl být ředitelem na naší kou výzvu. A to nemám na mysli to, zda Za kolektiv zaměstnanců Základní školy
škole? a jak ji naši žáci/studenti využívají při ře- a gymnázia Vítkov
Rozhodl jsem se udělat další krok ve svém šení domácích úkolů. Je totiž čím dál tím
pracovním životě a hledal jsem prostor, zřejmější, že nám AI všem výrazně ovlivní Blanka Váňová
kde bych mohl dobře uplatnit kombina- život. A že také zásadním způsobem změ-
ci pedagogického vzdělání, učitelských ní podmínky na pracovním trhu. A jako
zkušeností a manažerských schopností škola na to musíme reagovat co nejdříve,
a dovedností. Proto jsem se přihlásil do aby naši žáci a studenti měli dobré před- MĚSTO NA PRANÝŘI
konkurzu. poklady pro úspěšné pracovní uplatnění.
No a pokud mám přidat i nějakou domácí
Na začátku února jste začal pracovat. výzvu, tak je to dokončení velké rekon-
S jakými pocity? strukce šaten pro 1. stupeň tak, aby vše
Do školy jsem se velmi těšil a začal se bylo hotovo nejpozději do konce prázd-
připravovat už v prosinci. Převzetí funk- nin. Aby nový školní rok začali naši nej-
ce ředitele bylo díky dobré spolupráci mladší žáci s důstojným zázemím.
a Blankou Váňovou plynulé a bezproblé-
mové. Jsem rád, že se mohu v práci opřít
o erudovaný a výkonný tým svých zá-
stupců a velmi dobrý dojem na mě udělal VZPOMÍNÁME
pedagogický sbor, jeho odbornost a za- DANUŠE GAZDOVÁ
pálení pro výuku.
Ve věku nedožitých 88 let nás 5. úno- Ve čtvrtek 30. ledna 2025 se žáci devá-
Jakou vizi do školy přinášíte? ra 2025 opustila naše kolegyně paní Da- tých ročníků, kvarty, vyššího gymnázia
Svou vizi jsem formuloval v koncepci roz- nuše Gazdová. a zástupci žákovských parlamentů sešli
voje školy na léta 2025-2031. Je založená Celý svůj profesní život učitelky zasvětila se zastupiteli města Vítkova v kině Pa-
na 3 pilířích a v jedné větě zní: Základní náročné a vyčerpávající práci s nejmenší- norama na dopoledním pranýři. Po úvod-
škola a gymnázium Vítkov je moderní, mi dětmi v Základní škole v Opavské ulici. ním představení seznámili zástupci měs-
otevřená a živá škola 21. století, kam Od roku 1956 působila a vyučovala pře- ta žáky s akcemi a aktivitami, které by je
chodí žáci/studenti rádi a kde získávají devším děti v prvních třídách, kde učila mohly zajímat a které město v nejbližší
trvalou motivaci se vzdělávat. základům čtení, psaní a počítání. Praco- době chystá. Žáci si připravili spoustu
Moderní - využívá nové poznatky a me- vala rovněž jako vedoucí metodického otázek týkající se cyklostezek, rekon-
tody v oblasti vzdělávání, opírá se o kva- sdružení pro 1. stupeň základní školy, při- strukce parku, kulturních akcí, opravy
litní technické zázemí a vybavení, připra- pravovala ukázkové hodiny pro začínající autobusového nádraží, bezpečnosti ve
vuje žáky a studenty na výzvy digitálního učitele a pedagogy z okolních škol, nacvi- městě, sportovních aktivit, dopravy aj.
věku. čovala spartakiádní vystoupení s mlad- Žáci se také ptali, co plánuje město udě-
Otevřená - podporuje a zajišťuje bezpeč- šími žáky a byla rovněž vedoucí nácviku lat pro svoji propagaci na sociálních sí-
né prostředí pro vzdělávání, učí vzájemné tích, zlepšení image, jaká je jeho vize do