Page 26 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 03/2024
P. 26
26 TÝNECKÉ LISTY DAIMLER TRUCK ČR
Kamionové legendy Mercedes-Benz se vrací na Rallye Dakar
Dakarská rallye, nejtěžší rallye světa, mé svou robustností, výkonem a legen-
se konala v lednu letošního roku. Nás dární spolehlivostí. Díky tomu a péči res-
v České republice potěšilo samozřejmě taurátorů jsou i po více než třiceti letech
vítězství českého tý- schopná absolvovat
mu Martina Macíka tuto extrémně nároč-
v kategorii kamionů. nou soutěž.
Rallye se ale účastní i Zmíněné dva vozy
historická dakarská byly původně dodá-
vozidla, která soutěží ny týmu Mitsubishi
o stupně vítězů v sou- Dakar v roce 1986
těži Dakar Classic. Ve a 1987, kde jezdily
startovním poli kate- v rámci závodu jako
gorie Classic se letos rychlá asistenční vo-
objevilo i několik ná- zidla. Jsou vybaveny
kladních vozidel značky Mercedes-Benz. vidlicovým desetiválcovým motorem,
Německý Völkel Dakar Team se letos po- který poskytuje z objemu 18,5 litru vý-
prvé zúčastnil v kategorii historických kon 360 koní. S maximální konstrukční
vozidel a na start připravil dva kamiony rychlostí 125 km/h a pohonem všech kol
někdejší „Fast Assistance“ Mercedes- 6x6 jsou tato vozidla pro výzvy Rallye
Benz NG 2636 6x6. Vozidla této typové Dakar ideálně vybavena. Vozidla byla
řady, která byla později nazývána SK nasazena na Rallye Dakar každý rok až
(Schwere Klasse, těžká třída), jsou zná- do roku 2009. Po této dlouhé a úspěšné
kariéře byla prodána společnosti JDM
Catering a až do roku 2020 se používala 3x Daimler Truck ČR
v závodech Africa Race. V roce 2020 vo- automobilová závodnice a bubenice dejem nástrojů a technologií pro řezání
zidla převzala společnost Rally Raid Lina van de Mars. Vozidla nejsou zají- závitů. V tomto oboru má více než 100
Service GmbH, kterou řídí Jörg Sand mavá nejen svou technikou, ale také letou zkušenost.
a Bastian Klausing. S podporou zku- známými osobnostmi Dakar Rally, které Zbývá jen dodat, že všechny nákladní
šených partnerů a restaurátorů náklad- je řídily. Patří mezi ně vítěz Dakaru vozy Mercedes-Benz řady SK, které jely
ních vozů Mercedes-Benz byla vozidla Henry Magne (kopilot) a technický ma- v klasifikaci kategorie Classic, dojely
zrestaurována a připravena pro budoucí nažer Dakaru Thierry Viadot. Společnost zdárně do cíle.
závody. Völkel, která sponzoruje tento závodní
Tato dvě vozidla slouží servisnímu týmu, tým, má sídlo v Remscheidu na západě Připravil David Chleboun
který podporuje televizní moderátorka, Německa a zabývá se výrobou a pro- Daimler Truck ČR
Daimler Truck Česká republika s.r.o. předal tahač návěsů
Mercedes-Benz eActros 300 společnosti HOPI
Logistická a potravinářská společnost výkony díky delšímu dojezdu. tily. Díky tomu získáme technologický který se může krátkodobě zvýšit až na
HOPI převzala plně elektrický tahač ná- Během slavnostního předání se vyjádřili náskok, který hodláme plně využít při 400 kW, což poskytuje řidiči vysoký jízd-
věsů Mercedes-Benz eActros 300. Vo- i přítomní zástupci vedení obou firem. postupném budování ekologicky udrži- ní komfort i dynamiku. Díky nízké hla-
zidlo bude využívat v pravidelné přepra- Ředitel dopravy HOPI Logistics, pan Jan telného provozu pro naše zákazníky.“ dině hluku je snadnější i noční distribuce
vě zboží z pobočky v Prostějově. Předání Hyťha řekl: „S postupně se prodlužu- Tahač návěsů Mercedes-Benz eActros zboží. Model eActros 300 lze nabíjet vý-
elektrického tahače návěsů Mercedes- jícími dojezdy budoucích elektrických 300 je určen pro provoz v návěsové sou- konem až 160 kW. Po připojení k běžné
Benz eActros 300 logicky navazuje na nákladních vozidel a rozvíjející se do- pravě do hmotnosti 40t. Je vybaven tře- nabíjecí stanici se stejnosměrným prou-
dlouholetou spolupráci mezi dovozcem bíjecí infrastrukturou předpokládáme mi sadami akumulátorů s kapacitou 336 dem lze tři sady akumulátorů nabít z 20
nákladních vozidel Mercedes-Benz dynamický rozvoj této technologie v ob- kWh, které umožňují dojezd plně nalo- na 80 procent za méně než 1 hodinu.
a společností HOPI, která se etablovala lasti alternativních pohonů. Provoz prv- žené soupravy na jedno nabití přibližně
jako lídr středovýchodoevropského trhu ního elektrického tahače nám poskytne 220 km. Dva kapalinou chlazené elek- Připravil David Chleboun
komplexních logistických služeb. Posky- cenné zkušenosti a informace pro další tromotory, zavěšené na zadní nápravě, Daimler Truck ČR
tují komplexní logistickou podporu od rozvoj elektromobility v rámci naší flo- poskytují trvalý nejvyšší výkon 330 kW,
pokročilých skladovacích řešení po
efektivní přepravu, plnění e-commerce
a balení na zakázku.
Vozidlo bude nasazeno v běžném každo-
denním rozvozu na stálé trase z areálu
společnosti HOPI v Prostějově. Tento
areál je vybaven nejmodernější fotovol-
taickou technologií, zahrnující jak solár-
ní elektrárnu na střeše, tak i bateriové
úložiště a výkonnou nabíjecí infrastruk-
turu, což umožní vozidlo provozovat
skutečně bez emisí. To je hlavním pří-
nosem nového řešení přepravy elektric-
kým vozidlem.
V roce 2024 bude společnost HOPI tes-
tovat i jeden z prvních kusů nové ge-
nerace elektrických nákladních vozidel
Mercedes-Benz, model eActros 600. Ve
výhledu do příštího roku je i plán po-
řízení tohoto nového modelu, který
přinese výraznější zefektivnění bez- 2x Daimler Truck ČR
emisní přepravy díky nejmodernější
technice pohonu z akumulátorů a umož- Na fotografii z předávání zleva: Jiří Mlích, Generální ředitel HOPI Logistics, Martin Piškanin, Předseda dozorčí rady
ní pružnější plánování a vyšší přepravní HOPI Holding, Josef Mařík, Ředitel společnosti Daimler Truck ČR, Petr Novák, Místopředseda představenstva HOPI Holding,
David Piškanin, Předseda představenstva HOPI Holding a Jan Hyťha, Ředitel dopravy HOPI Logistics