Page 26 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 03/2024
P. 26

26  TÝNECKÉ LISTY                                                                                         DAIMLER TRUCK ČR
      Kamionové legendy Mercedes-Benz se vrací na Rallye Dakar

       Dakarská  rallye,  nejtěžší  rallye  světa,    mé svou robustností, výkonem a legen-
       se  konala  v  lednu  letošního  roku.  Nás      dární spolehlivostí. Díky tomu a péči res-
       v České republice potěšilo samozřejmě   taurátorů jsou i po více než třiceti letech
       vítězství  českého  tý-                     schopná  absolvovat
       mu  Martina  Macíka                         tuto extrémně nároč-
       v  kategorii  kamionů.                      nou soutěž.
       Rallye se ale účastní  i                    Zmíněné  dva  vozy
       historická  dakarská                        byly  původně  dodá-
       vozidla, která soutěží                      ny  týmu  Mitsubishi
       o stupně vítězů v sou-                      Dakar  v  roce  1986
       těži Dakar Classic. Ve                      a  1987,  kde  jezdily
       startovním poli kate-                       v rámci závodu jako
       gorie Classic se letos                      rychlá asistenční vo-
       objevilo i několik ná-                      zidla. Jsou vybaveny
       kladních vozidel značky Mercedes-Benz.   vidlicovým  desetiválcovým  motorem,
       Německý Völkel Dakar Team se letos po-  který poskytuje z objemu 18,5 litru vý-
       prvé  zúčastnil  v  kategorii  historických   kon 360 koní. S maximální konstrukční
       vozidel a na start připravil dva kamiony   rychlostí 125 km/h a pohonem všech kol
       někdejší  „Fast  Assistance“  Mercedes-  6x6 jsou tato vozidla pro výzvy Rallye
       Benz NG 2636 6x6. Vozidla této typové   Dakar  ideálně  vybavena.  Vozidla  byla
       řady,  která  byla  později  nazývána  SK   nasazena na Rallye Dakar každý rok až
       (Schwere Klasse, těžká třída), jsou zná-  do roku 2009. Po této dlouhé a úspěšné
                                      kariéře  byla  prodána  společnosti  JDM
                                      Catering a až do roku 2020 se používala   3x Daimler Truck ČR
                                      v závodech Africa Race. V roce 2020 vo-  automobilová  závodnice  a  bubenice   dejem nástrojů a technologií pro řezání
                                      zidla  převzala  společnost  Rally  Raid   Lina  van  de  Mars.  Vozidla  nejsou  zají-  závitů. V tomto oboru má více než 100
                                      Service  GmbH,  kterou  řídí  Jörg  Sand      mavá  nejen  svou  technikou,  ale  také   letou zkušenost.
                                      a  Bastian  Klausing.  S  podporou  zku-  známými osobnostmi Dakar Rally, které   Zbývá jen dodat, že všechny nákladní
                                      šených partnerů a restaurátorů náklad-  je  řídily.  Patří  mezi  ně  vítěz  Dakaru   vozy Mercedes-Benz řady SK, které jely
                                      ních  vozů  Mercedes-Benz  byla  vozidla   Henry Magne (kopilot) a technický ma-  v  klasifikaci  kategorie  Classic,  dojely
                                      zrestaurována a připravena pro budoucí   nažer Dakaru Thierry Viadot. Společnost   zdárně do cíle.
                                      závody.                        Völkel, která sponzoruje tento závodní
                                      Tato dvě vozidla slouží servisnímu týmu,   tým, má sídlo v Remscheidu na západě   Připravil David Chleboun
                                      který podporuje televizní moderátorka,   Německa  a  zabývá  se  výrobou  a  pro-  Daimler Truck ČR

          Daimler Truck Česká republika s.r.o. předal tahač návěsů

                      Mercedes-Benz eActros 300 společnosti HOPI

       Logistická  a  potravinářská  společnost   výkony díky delšímu dojezdu.  tily.  Díky  tomu  získáme  technologický   který se může krátkodobě zvýšit až na
       HOPI převzala plně elektrický tahač ná-  Během slavnostního předání se vyjádřili   náskok,  který  hodláme  plně  využít  při   400 kW, což poskytuje řidiči vysoký jízd-
       věsů  Mercedes-Benz  eActros  300.  Vo-  i přítomní zástupci vedení obou firem.   postupném budování ekologicky udrži-  ní komfort i dynamiku. Díky nízké hla-
       zidlo bude využívat v pravidelné přepra-  Ředitel dopravy HOPI Logistics, pan Jan   telného provozu pro naše zákazníky.“    dině hluku je snadnější i noční distribuce
       vě zboží z pobočky v Prostějově. Předání   Hyťha  řekl:  „S  postupně  se  prodlužu-  Tahač  návěsů  Mercedes-Benz  eActros   zboží. Model eActros 300 lze nabíjet vý-
       elektrického tahače návěsů Mercedes-  jícími  dojezdy  budoucích  elektrických   300 je určen pro provoz v návěsové sou-  konem až 160 kW. Po připojení k běžné
       Benz eActros 300 logicky navazuje na   nákladních  vozidel  a  rozvíjející  se  do-  pravě do hmotnosti 40t. Je vybaven tře-  nabíjecí stanici se stejnosměrným prou-
       dlouholetou spolupráci mezi dovozcem   bíjecí  infrastrukturou  předpokládáme   mi sadami akumulátorů s kapacitou 336   dem lze tři sady akumulátorů nabít z 20
       nákladních  vozidel  Mercedes-Benz         dynamický rozvoj této technologie v ob-  kWh, které umožňují dojezd plně nalo-  na 80 procent za méně než 1 hodinu.
       a společností HOPI, která se etablovala   lasti alternativních pohonů. Provoz prv-  žené soupravy na jedno nabití přibližně
       jako lídr středovýchodoevropského trhu   ního elektrického tahače nám poskytne   220 km. Dva kapalinou chlazené elek-  Připravil David Chleboun
       komplexních logistických služeb. Posky-  cenné zkušenosti a informace pro další   tromotory, zavěšené na zadní nápravě,   Daimler Truck ČR
       tují  komplexní  logistickou  podporu  od   rozvoj elektromobility v rámci naší flo-  poskytují trvalý nejvyšší výkon 330 kW,
       pokročilých  skladovacích  řešení  po
       efektivní přepravu, plnění e-commerce
       a balení na zakázku.













       Vozidlo bude nasazeno v běžném každo-
       denním rozvozu na stálé trase z areálu
       společnosti  HOPI  v  Prostějově.  Tento
       areál je vybaven nejmodernější fotovol-
       taickou technologií, zahrnující jak solár-
       ní elektrárnu na střeše, tak i bateriové
       úložiště a výkonnou nabíjecí infrastruk-
       turu,  což  umožní  vozidlo  provozovat
       skutečně bez emisí. To je hlavním pří-
       nosem nového řešení přepravy elektric-
       kým vozidlem.
       V roce 2024 bude společnost HOPI tes-
       tovat i jeden z prvních kusů nové ge-
       nerace elektrických nákladních vozidel
       Mercedes-Benz, model eActros 600. Ve
       výhledu  do  příštího  roku  je  i  plán  po-
       řízení  tohoto  nového  modelu,  který
       přinese  výraznější  zefektivnění  bez-  2x Daimler Truck ČR
       emisní  přepravy  díky  nejmodernější
       technice pohonu z akumulátorů a umož-  Na fotografii z předávání zleva: Jiří Mlích, Generální ředitel HOPI Logistics, Martin Piškanin, Předseda dozorčí rady
       ní pružnější plánování a vyšší přepravní   HOPI Holding, Josef Mařík, Ředitel společnosti Daimler Truck ČR, Petr Novák, Místopředseda představenstva HOPI Holding,
                                               David Piškanin, Předseda představenstva  HOPI  Holding a Jan Hyťha, Ředitel dopravy HOPI Logistics
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31