Page 21 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 03/2024
P. 21

ZE ŽIVOTA MATEŘSKÉ ŠKOLY                                                                                TÝNECKÉ LISTY   21
                                  Děti ze Včelky se starají o ptáčky

       Zimní období je časem, kdy se příroda   ly zvukům probouzejícího se jara. Měly
       naladí do klidu, dny se krátí a příroda   tak možnost ověřit si, že pokud se v pří-
       odpočívá. Ale to neznamená, že by na ni   rodě  chováme  tiše,  můžeme  slyšet
       naše děti „včelky“ neměly myslet. Uží-  mnoho zajímavých zvuků, například si
       valy  si  zimní  radovánky  se  sněhem,   nepozorovaně prohlédnout kosa, který
       mrazík jim zbarvil tvářičky do červena,   svým  žlutým  zobáčkem  hledá  první
       ale děti se také zajímaly, jak se daří zví-  broučky v trávě. Do krmítek děti pravi-
       řátkům ve volné přírodě v zimě. Nejdří-  delně sypaly sýkorkám, pěnkavám, čí-
       ve si povídaly o typických znacích zimy   žečkům, vrabčákům i kosům zrní a slu-
       a získané poznatky si ověřovaly přímo     nečnicová semínka.
       v přírodě na vycházkách. Při seznamo-  Mile nás potěšilo, když děti našly v jedné
       vání s písní „Huboval vrabčák na zimu“   předzahrádce  u  domu  první  sněženky.
       si děti povídaly, jak se o ptáčky v zimě   S radostí jsme si společně řekli básnič-
       postaráme.                     ku: „Sněženky pro maminku“
       Naučily se básně: „Krmítko“
                                      Sněženky rozkvetly k sobě se tulí,
       Na krmítko přileť ptáčku,      hlavičky pozvedly, zvonečky zvoní.
       vem semínko do zobáčku.        A víš, co zvoní?
       Zima jistě dlouhá bude,        Nejdříve tichounce, pak nahlas za to,
       sníh už leží téměř všude.      že naše máma je naše zlato.
       Nemusíš mít obavu,
       tady najdeš potravu.           Tato pestrá poznání si děti připomenuly
       Ptáček volá Vítku! Jirko!      při  návštěvě  paní  Pacovské  na  hlavní
       Sypte zrnka na krmítko!        budově MŠ, která si pro děti připravila
       Kdo se o mě nepostará,         poutavý  tvořivý  program  plný  zajíma-
       bez písniček bude z jara.      vých  názorných  poznatků.  Ukázky  kr-
                                      mítek  a  budek  pro  ptáčky,  vycpané
       Děj písní i básní děti vyjádřily hrou na   ptáčky  pro  názorné  určování,  jak  se
       tělo, poskoky, letem ptáčků, píseň do-  ptáčci jmenují a které mohou u krmítek
       provodily  Orffovými  nástroji,  nabarvily   pozorovat.  Tento  projekt  byl  skvělou
       ptáčkům pestrobarevně budky, aby jim   možností,  jak  mohly  děti  upevnit  své
       chutnalo, ze semínek a tuku namačkaly   znalosti a kreativitu a zároveň se naučit
       semínkové koule na zavěšení na větve   mnoho nového.
       stromků. Starší děti také poznávaly sto-  Celkově  projekt  přinesl  dětem  radost,
       py zvěře ve sněhu. Pozorování poskaku-  byl pro ně inspirativní a ukázal jim, jak je
       jícího kosa v trávě přehlušilo švitoření   důležité chránit a pečovat o naši přírodu
       vrabců v keřích u potoka. Při procház-  a těšit se na blížící se jaro.
       kách přírodou za naší obcí děti rády po-
       zorovaly měnící se přírodu a nasloucha-  Za třídu Včelek: Jarmila Hudečková



























          5x archiv MŠ Velký Týnec
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26