Page 31 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 01/2024
P. 31

DAIMLER TRUCK ČR                                                                                        TÝNECKÉ LISTY   31
                                                                                                    aktivní asistent pro nouzové brzdění Ac-
                                                                                                    tive Brake Assist 6 (ABA6) a aktivní asi-
                                                                                                    stent pro odbočování Active Sideguard
                                                                                                    Assist  2  (ASGA  2).  Jejich  základem  je
                                                                                                    nová elektronická platforma, která vy-
                                                                                                    užívá  tzv.  senzorovou  fúzi  kombinující
                                                                                                    data z  radarových senzorů a kamer. Tím
                                                                                                     vzniká ještě lepší přehled o situaci před
                                                                                                    vozidlem  a  po  jeho  stranách.  Daimler
                                                                                                    Truck přitom se svými bezpečnostními
                                                                                                    asistenčními  systémy  v  mnoha  oblas-
                                                                                                    tech dalece převyšuje aktuální legisla-
                                                                                                    tivní požadavky. Například tím, že ABA
                                                                                                    6 aktivně zasahuje do brzdění a při rych-
                                                                                                    losti jízdy až 60 km/h dokáže automa-
                                                                                                    ticky  zastavit  nejen  před  stojícími
                                                                                                    vozidly, ale i před účastníky silničního
                                                                                                    provozu, kteří jedou v příčném směru,
                                                                                                    protisměru  nebo  ve  stejném  jízdním
                                                                                                    pruhu.
                                                                                                    Mercedes-Benz  Atego  i  po  25  letech
                                                                                                    naplňuje  slib,  daný  výrobcem  v  roce
                                                                                                    1998 při uvedení na trh, že bude nabízet
                                                                                                    v  tomto  segmentu  nejvyšší  úroveň
                                                                                                    komfortu a bezpečnosti. I po čtvrt století
                                                                                                    je  Atego  stále  moderním  produktem,
                                                                                                    který  splňuje  rozmanité  požadavky
                                                                                                    zákazníků.
                                                                                                               Připravil David Chleboun
                                                                                                                    Daimler Truck ČR
                            Atego 1223L v běžném rozvážkovém provedení s chladírenskou nástavbou
       zení podobně jako u řady Astros. Manu-  kladní vozidla, je nyní k dispozici také
       álně řazená mechanická převodovka se   pro  Atego.  Tato  služba  poskytuje  pro-
       šesti  nebo  osmi  převodovými  stupni      vozovateli vozidla a servisnímu partne-
       a  redukovaným  převodem  byla  dodá-  rovi Mercedes-Benz informace o stavu
       vána už jen na přání. Pro komunální pro-  vozidla v reálném čase. Systém kromě
                                      toho dokáže hlášení o technickém stavu
       voz  a  další  speciální  nasazení  byla
       k dispozici ještě jedna manuálně řazená   nákladního  vozidla  samostatně  inter-
                                           pretovat, a na základě toho od-
                                           vozovat doporučení a pokyny pro
                                           další postup. Tím lze předcházet
                                           neplánovaným výpadkům, a na-
                                           víc i předvídavě plánovat návště-
                                           vy servisu kvůli údržbě a opra-
                                           vám tak, aby pokud možno ne-
                                           byly  vůbec  dotčeny  logistické
                                           procesy.

                                             Nejnovější bezpečnostní
                                               asistenční systémy
                                                v modelu Atego
         „Těžké Atego“ 1823 bylo předchůdcem úspěšné  od roku 2024
                 středně těžké řady Axor
       mechanická převodovka s plazivým pře-  Atego bude od dubna 2024 disponovat
       vodem  pro  velmi  pomalou  jízdu  nebo   nejnovějšími  bezpečnostními  asisten-
       pětistupňová  samočinná  převodovka.   čními systémy, mezi něž patří například   Atego 1324KO, současné provedení, se zametací nástavbou české firmy Kobit
       Kvantovým  skokem  v  oblasti  bezpeč-
       nosti bylo zavedení elektronicky řízené-
       ho stabilizačního systému ESP do stan-
       dardní výbavy.
       Se  zavedením  druhé  generace  prošlo
       důkladnou  modernizací  také  uložení
       kabiny. Řidiči modelu Atego si tak mohli
       užívat  komfortu,  který  dosud  znali
       pouze z  modelu Actros. Od té doby mají
       zákazníci na výběr čtyři verze a tři délky
       kabiny. Kabinu S Classic Space lze ob-
       jednávat v normální a prodloužené vari-
       antě. Kromě ní je k dispozici kabina L ve
       verzích  Classic  Space  nebo  Big  Space
       s  vysokou střechou. Jednodílné lůžko se
       sedmizónovou matrací ze studené pěny
       ve velké kabině umožňuje i příležitostné
       jízdy v dálkové dopravě. Nabídka zahr-
       nuje  také  dvojitou  kabinu  se  šesti  se-
       dadly doplněnou specifickou nástavbou
       pro použití v hasičských sborech nebo
       technických či komunálních službách.
           Mercedes-Benz Uptime
          zvyšuje dostupnost vozidla
          a snižuje provozní náklady

       V roce 2019 se značce Mercedes-Benz
       podařilo  dosáhnout  dalšího  zásadního
       pokroku  ve  snaze  o  snižování  provoz-
       ních  nákladů  a  zvyšování  dostupnosti
       vozidla. Služba Mercedes-Benz Uptime,
       dříve  zavedená  pro  dálková  těžká  ná-               Atego 1317AK s pohonem všech kol zvládne i poměrně těžký terén
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36