Page 31 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 01/2024
P. 31
DAIMLER TRUCK ČR TÝNECKÉ LISTY 31
aktivní asistent pro nouzové brzdění Ac-
tive Brake Assist 6 (ABA6) a aktivní asi-
stent pro odbočování Active Sideguard
Assist 2 (ASGA 2). Jejich základem je
nová elektronická platforma, která vy-
užívá tzv. senzorovou fúzi kombinující
data z radarových senzorů a kamer. Tím
vzniká ještě lepší přehled o situaci před
vozidlem a po jeho stranách. Daimler
Truck přitom se svými bezpečnostními
asistenčními systémy v mnoha oblas-
tech dalece převyšuje aktuální legisla-
tivní požadavky. Například tím, že ABA
6 aktivně zasahuje do brzdění a při rych-
losti jízdy až 60 km/h dokáže automa-
ticky zastavit nejen před stojícími
vozidly, ale i před účastníky silničního
provozu, kteří jedou v příčném směru,
protisměru nebo ve stejném jízdním
pruhu.
Mercedes-Benz Atego i po 25 letech
naplňuje slib, daný výrobcem v roce
1998 při uvedení na trh, že bude nabízet
v tomto segmentu nejvyšší úroveň
komfortu a bezpečnosti. I po čtvrt století
je Atego stále moderním produktem,
který splňuje rozmanité požadavky
zákazníků.
Připravil David Chleboun
Daimler Truck ČR
Atego 1223L v běžném rozvážkovém provedení s chladírenskou nástavbou
zení podobně jako u řady Astros. Manu- kladní vozidla, je nyní k dispozici také
álně řazená mechanická převodovka se pro Atego. Tato služba poskytuje pro-
šesti nebo osmi převodovými stupni vozovateli vozidla a servisnímu partne-
a redukovaným převodem byla dodá- rovi Mercedes-Benz informace o stavu
vána už jen na přání. Pro komunální pro- vozidla v reálném čase. Systém kromě
toho dokáže hlášení o technickém stavu
voz a další speciální nasazení byla
k dispozici ještě jedna manuálně řazená nákladního vozidla samostatně inter-
pretovat, a na základě toho od-
vozovat doporučení a pokyny pro
další postup. Tím lze předcházet
neplánovaným výpadkům, a na-
víc i předvídavě plánovat návště-
vy servisu kvůli údržbě a opra-
vám tak, aby pokud možno ne-
byly vůbec dotčeny logistické
procesy.
Nejnovější bezpečnostní
asistenční systémy
v modelu Atego
„Těžké Atego“ 1823 bylo předchůdcem úspěšné od roku 2024
středně těžké řady Axor
mechanická převodovka s plazivým pře- Atego bude od dubna 2024 disponovat
vodem pro velmi pomalou jízdu nebo nejnovějšími bezpečnostními asisten-
pětistupňová samočinná převodovka. čními systémy, mezi něž patří například Atego 1324KO, současné provedení, se zametací nástavbou české firmy Kobit
Kvantovým skokem v oblasti bezpeč-
nosti bylo zavedení elektronicky řízené-
ho stabilizačního systému ESP do stan-
dardní výbavy.
Se zavedením druhé generace prošlo
důkladnou modernizací také uložení
kabiny. Řidiči modelu Atego si tak mohli
užívat komfortu, který dosud znali
pouze z modelu Actros. Od té doby mají
zákazníci na výběr čtyři verze a tři délky
kabiny. Kabinu S Classic Space lze ob-
jednávat v normální a prodloužené vari-
antě. Kromě ní je k dispozici kabina L ve
verzích Classic Space nebo Big Space
s vysokou střechou. Jednodílné lůžko se
sedmizónovou matrací ze studené pěny
ve velké kabině umožňuje i příležitostné
jízdy v dálkové dopravě. Nabídka zahr-
nuje také dvojitou kabinu se šesti se-
dadly doplněnou specifickou nástavbou
pro použití v hasičských sborech nebo
technických či komunálních službách.
Mercedes-Benz Uptime
zvyšuje dostupnost vozidla
a snižuje provozní náklady
V roce 2019 se značce Mercedes-Benz
podařilo dosáhnout dalšího zásadního
pokroku ve snaze o snižování provoz-
ních nákladů a zvyšování dostupnosti
vozidla. Služba Mercedes-Benz Uptime,
dříve zavedená pro dálková těžká ná- Atego 1317AK s pohonem všech kol zvládne i poměrně těžký terén