Page 10 - Chytrý Zpravodaj - Valašské Klobouky březen 2021
P. 10
den natáčení nepřihlížela. Souboj ve druhém vzbudit v žákovi touhu věnovat se práci, DISTANČNÍ VÝUKA NA SOU
kole skončil díky dobré taktice vítězně pro která přináší uspokojení z vlastní realizace
Vojtěcha. Závěr – boj o peníze – pro něj však a zároveň z toho, že v budoucnu bude ve své Vzhledem k epide-
nedopadl nejlépe: získal pouze tisícovku. Ale profesi přínosný celé společnosti. Dík za pro- mické situaci pro-
všechny nás pobavil, když na otázku, po které fesionální zvládnutí náročné výzvy připravit bíhá samozřejmě
osobnosti byly původně pojmenovány Otro- zodpovědně – i přes obtíže výuky na dálku – také na naší škole
kovice, odpověděl: „Oto Rok.“ Vojtěch ovšem absolventy na talentové zkoušky. distanční vyučování,
nadále pokoušel štěstí. Se svou těžce vybojo- Zároveň vyzýváme nebojácné a zvídavé děti, a to – s krátkou pře-
vanou tisícikorunou pokračoval do poslední, které rády tvoří a nevadí jim dočasná komuni- stávkou – od 5. října
nepovinné části soutěže: dvakrát víc, nebo kace on-line: i vy se můžete stát součástí krás- 2020. Vyučujícím a žá-
nic. Skončilo to naprostým debaklem. Jediný- né výtvarné rodiny, a to ještě i v tomto druhém kům tedy opět nezbylo nic jiného, než se s touto
mi věcmi, které jsme si všichni z České tele- pololetí, rádi vás přivítáme. Kontaktní údaje skutečností vypořádat. Na tuto situaci jsme se
vize odnesli, byly podepsaná fotografie Ale- naleznete na stránkách školy. náležitě předem připravili, on-line výuka celé
še Hámy a hlavolam s logem ČT. Gratulujeme tedy absolventům výtvarného školy probíhá v prostředí MS Teams a je kom-
Jen pro úplnost: sestřih dílu soutěže, ve kte- oboru ve školním roce 2020/21: binována se zasíláním materiálů a úkolů přes
rém jsem účinkoval, se vysílal 15. 12. 2020 Daniel Šimák: byl přijat na SOŠ Luhačovice, systém Edupage.
na ČT1. obor design a zpracování dřeva; On-line jsou také konzultace se žáky i rodiči, tříd-
Ondřej Raška (4. A) Erika Škorová: byla přijata na SUŠG Jihlava, nické hodiny a schůzky a v lednu a únoru mimo-
obor animace a game art; řádně i dny otevřených dveří.
Hana Matušincová: byla přijata na SUPŠ Tento stav už trvá poměrně dlouho a je samozřej-
Uherské Hradiště, a to na dva obory – malbu mě náročný jak pro vyučující, tak pro žáky. A jak
a grafi ku; to vidí oni sami?
Johana Procházková: byla přijata na SOŠ „Jaké je to studovat v době pandemie? Snad
Luhačovice, obor design a zpracování kera- každý student ví, jak to chodí: jít do školy, „odse-
miky; dět“ v ní několik hodin, občas testy a zkoušení
Josef Kohout: byl přijat na SUPŠ Uherské Hra- a domácí úkoly. Ale kvůli pandemii se musíme
diště, obor průmyslový design, a také na SOŠ učit z domu. Hodiny strávené u počítače, tele-
Luhačovice, obor design a zpracování dřeva; fonu či tabletu jsou teď hlavní činností studenta.
Lucie Bařinková: byla přijata na SUPŠ sklář- Učivo, které je nepotřebné, jde většinou stranou.
ZPRÁVY ZE ZUŠKY ská Valašské Meziříčí, obor užitá malba; Občas je těžké najít motivaci, abychom zapnuli
Magdaléna Slováková: byla přijata na SUPŠ notebook nebo počítač a udělali úkoly nebo šli
Výtvarný obor základní umělecké školy Uherské Hradiště, obor užitá malba, a také na hodiny. Občas se objevují omluvy, že se ne-
ve Valašských Kloboukách pod pedagogic- na SUPŠ sklářská Valašské Meziříčí, obor uži- jde připojit na hodinu, že máme špatné připojení
kým vedením Františka Ptáčka a Martina tá malba; k internetu, nejde mikrofon nebo kamera. U něk-
Cigánka i přes nepřízeň doby s velkou radostí Veronika Juřicová: byla přijata na SŠDAM terých jsou to možná výmluvy. Ale vypořádat se
představuje své letošní absolventy, kteří další Prostějov, obor multimediální tvorba. s tím musíme tak i tak, nic jiného nám ani nezbý-
životní dráhu povedou uměleckým, tvořivým, Za výtvarný obor František Ptáček vá,“ napsala E. Měřičková.
bezesporu však náročným směrem. Výtvar- a Mgr. Martin Cigánek, DiS., K. Lysáčková k tomu uvádí: „Vzhledem k situa-
né umění ve všech svých podobách hledá za vedení školy Mgr. Andrea Kamenčáková ci, která nastala už téměř před rokem, jsem se
cestu, která by měla přitáhnout oko diváka, musela dřív nebo později přizpůsobit, protože
měla by to být cesta i pro samotného tvůrce, kdybych to všechno brala „zvolna“, tak by můj
cesta naplňující a uspokojující, inspirativní, výstup u maturity nebyl moc přesvědčivý. A jeli-
především však vycházející a zdůrazňující kož jsem musela dohánět všechny ty zadané
osobnost samotného výtvarníka. A nejinak je úkoly, které se mi posílaly každodenně, a dělat je
tomu i u našich absolventů, kteří po dlouhá od rána až do odpoledne, bylo to děsivé a una-
léta se svými učiteli hledali právě onu cestu, vující. On-line výuka byla pro mě novou situací
která jim je blízká, dokáže je charakterizovat, a hlavně zkušeností. Byla pro mě výzvou a chtělo
odlišit, podtrhnou jejich výjimečnost i jejich to hlavně hodně trpělivosti, protože jsem nebyla
talent. Krásná studia na naší škole byla zúro- zvyklá dívat se neustále do notebooku – pět až
čena právě oním přijetím na školy s umělec- šest a někdy i více hodin. Za tu dobu jsem si urči-
kým zaměřením. tě rozšířila své počítačové znalosti. Teď si mys-
Dříve než představíme naše úspěšné absol- lím, že online výuku zvládám velice dobře. Zápisy
venty, je nám nesmírnou ctí touto ces- si nemusím psát ručně, ale stačí je jen okopíro-
tou poděkovat rodičům, kteří v tak důležitém vat – a podle mě je to rychlejší. Nejvíc mi chybí
období života, jakým jsou příprava a samotné kolektiv třídy a celkově kamarádi. Ale dle mého
přijímací zkoušky, v této nelehké době podpo- názoru bych se toho při klasické výuce naučila
řili své děti a zároveň byli shovívaví k výuce, daleko více než na on-line hodinách. Tak snad
která – co se týče komunikace pedagog-žák se brzy vrátíme do škol…“
– byla velmi pestrá, ale takový může být život: Mgr. Tereza Bělašková
nevyzpytatelný, nepředvídatelný, leč možná
i ve své těžkosti posilující.
Ze srdce přejeme absolventům, aby jejich další
studia byla prodchnuta takovou radostí a chu-
tí, se kterou chodili a pracovali ve „výtvarce“.
Velké poděkování patří jejich učitelům Fran-
tišku Ptáčkovi a Martinu Cigánkovi za beze
zbytku naplněné poslání umělecké školy
připravit žáka na další umělecká studia,
10