Page 10 - Chytrý Zpravodaj - Valašské Klobouky březen 2021
P. 10

den natáčení nepřihlížela. Souboj ve druhém   vzbudit v  žákovi touhu věnovat se práci,   DISTANČNÍ VÝUKA NA SOU
        kole skončil díky dobré taktice vítězně pro   která přináší uspokojení z vlastní realizace
        Vojtěcha. Závěr – boj o peníze – pro něj však   a zároveň z toho, že v budoucnu bude ve své   Vzhledem k  epide-
        nedopadl nejlépe: získal pouze tisícovku. Ale   profesi přínosný celé společnosti. Dík za pro-  mické situaci pro-
        všechny nás pobavil, když na otázku, po které   fesionální zvládnutí náročné výzvy připravit   bíhá  samozřejmě
        osobnosti byly původně pojmenovány Otro-  zodpovědně – i přes obtíže výuky na dálku –   také na  naší škole
        kovice, odpověděl: „Oto Rok.“ Vojtěch ovšem   absolventy na talentové zkoušky.  distanční vyučování,
        nadále pokoušel štěstí. Se svou těžce vybojo-  Zároveň vyzýváme nebojácné a zvídavé děti,   a  to – s  krátkou pře-
        vanou tisícikorunou pokračoval do  poslední,   které rády tvoří a nevadí jim dočasná komuni-  stávkou – od  5.  října
        nepovinné části soutěže: dvakrát víc, nebo   kace on-line: i vy se můžete stát součástí krás-  2020. Vyučujícím a žá-
        nic. Skončilo to naprostým debaklem. Jediný-  né výtvarné rodiny, a to ještě i v tomto druhém   kům tedy opět nezbylo nic jiného, než se s touto
        mi věcmi, které jsme si všichni z České tele-  pololetí, rádi vás přivítáme. Kontaktní údaje   skutečností vypořádat. Na tuto situaci jsme se

        vize odnesli, byly podepsaná fotografie Ale-  naleznete na stránkách školy.  náležitě předem připravili, on-line výuka celé
        še Hámy a hlavolam s logem ČT.      Gratulujeme tedy absolventům výtvarného   školy probíhá v prostředí MS Teams a je kom-
        Jen pro úplnost: sestřih dílu soutěže, ve kte-  oboru ve školním roce 2020/21:  binována se zasíláním materiálů a  úkolů přes
        rém jsem  účinkoval, se vysílal 15. 12. 2020   Daniel Šimák: byl přijat na  SOŠ Luhačovice,   systém Edupage.
        na ČT1.                             obor design a zpracování dřeva;     On-line jsou také konzultace se žáky i rodiči, tříd-
                           Ondřej Raška (4. A)  Erika Škorová: byla přijata na SUŠG Jihlava,   nické hodiny a schůzky a v lednu a únoru mimo-
                                            obor animace a game art;            řádně i dny otevřených dveří.
                                            Hana Matušincová: byla přijata na  SUPŠ   Tento stav už trvá poměrně dlouho a je samozřej-
                                            Uherské Hradiště, a to na dva obory – malbu   mě náročný jak pro vyučující, tak pro žáky. A jak
                                            a grafi ku;                          to vidí oni sami?
                                            Johana Procházková: byla přijata na  SOŠ   „Jaké je to studovat v  době pandemie? Snad
                                            Luhačovice, obor design a  zpracování kera-  každý student ví, jak to chodí: jít do školy, „odse-
                                            miky;                               dět“ v ní několik hodin, občas testy a zkoušení
                                            Josef Kohout: byl přijat na SUPŠ Uherské Hra-  a domácí úkoly. Ale kvůli pandemii se musíme
                                            diště, obor průmyslový design, a také na SOŠ   učit z domu. Hodiny strávené u počítače, tele-
                                            Luhačovice, obor design a zpracování dřeva;  fonu či tabletu jsou teď hlavní činností studenta.
                                            Lucie Bařinková: byla přijata na SUPŠ sklář-  Učivo, které je nepotřebné, jde většinou stranou.
        ZPRÁVY ZE ZUŠKY                     ská Valašské Meziříčí, obor užitá malba;  Občas je těžké najít motivaci, abychom zapnuli
                                            Magdaléna Slováková: byla přijata na  SUPŠ   notebook nebo počítač a udělali úkoly nebo šli
        Výtvarný obor základní umělecké školy   Uherské Hradiště, obor užitá malba, a  také   na hodiny. Občas se objevují omluvy, že se ne-
        ve  Valašských Kloboukách pod pedagogic-  na SUPŠ sklářská Valašské Meziříčí, obor uži-  jde připojit na hodinu, že máme špatné připojení
        kým vedením Františka Ptáčka a  Martina   tá malba;                     k internetu, nejde mikrofon nebo kamera. U něk-
        Cigánka i přes nepřízeň doby s velkou radostí   Veronika Juřicová: byla přijata na  SŠDAM   terých jsou to možná výmluvy. Ale vypořádat se
        představuje své letošní absolventy, kteří další   Prostějov, obor multimediální tvorba.  s tím musíme tak i tak, nic jiného nám ani nezbý-
        životní dráhu  povedou uměleckým, tvořivým,   Za výtvarný obor František Ptáček   vá,“ napsala E. Měřičková.
        bezesporu však  náročným směrem. Výtvar-        a Mgr. Martin Cigánek, DiS.,  K. Lysáčková k tomu uvádí: „Vzhledem k situa-
        né umění ve  všech svých podobách hledá   za vedení školy Mgr. Andrea Kamenčáková  ci, která nastala už téměř před rokem, jsem se
        cestu, která  by měla přitáhnout  oko diváka,                           musela dřív nebo později přizpůsobit, protože
        měla by to být cesta i pro samotného tvůrce,                            kdybych to všechno brala „zvolna“, tak by můj
        cesta  naplňující a  uspokojující, inspirativní,                        výstup u maturity nebyl moc přesvědčivý. A jeli-
        především však vycházející a  zdůrazňující                              kož jsem musela dohánět všechny ty zadané
        osobnost samotného výtvarníka. A nejinak je                             úkoly, které se mi posílaly každodenně, a dělat je
        tomu i  u  našich absolventů, kteří po  dlouhá                          od rána až do odpoledne, bylo to děsivé a una-
        léta se svými učiteli hledali právě onu cestu,                          vující. On-line výuka byla pro mě novou situací
        která jim je blízká, dokáže je charakterizovat,                         a hlavně zkušeností. Byla pro mě výzvou a chtělo
        odlišit,  podtrhnou jejich výjimečnost i  jejich                        to hlavně hodně trpělivosti, protože jsem nebyla
        talent. Krásná studia na naší škole byla zúro-                          zvyklá dívat se neustále do notebooku – pět až
        čena právě oním přijetím na školy s umělec-                             šest a někdy i více hodin. Za tu dobu jsem si urči-
        kým zaměřením.                                                          tě rozšířila své počítačové znalosti. Teď si mys-
        Dříve než představíme naše úspěšné absol-                               lím, že online výuku zvládám velice dobře. Zápisy
        venty, je nám nesmírnou ctí touto ces-                                  si nemusím psát ručně, ale stačí je jen okopíro-
        tou poděkovat rodičům, kteří v tak důležitém                            vat – a podle mě je to rychlejší. Nejvíc mi chybí
        období života, jakým jsou příprava a samotné                            kolektiv třídy a celkově kamarádi. Ale dle mého
        přijímací zkoušky, v této nelehké době podpo-                           názoru bych se toho při klasické výuce naučila
        řili své děti a zároveň byli shovívaví k výuce,                         daleko více než na on-line hodinách. Tak snad
        která – co se týče komunikace pedagog-žák                               se brzy vrátíme do škol…“
        – byla velmi pestrá, ale takový může být život:                                           Mgr. Tereza Bělašková
        nevyzpytatelný, nepředvídatelný, leč možná
        i ve své těžkosti posilující.
        Ze srdce přejeme absolventům, aby jejich další
        studia byla prodchnuta takovou radostí a chu-
        tí, se kterou chodili a pracovali ve „výtvarce“.
        Velké poděkování patří jejich učitelům Fran-
        tišku Ptáčkovi a Martinu Cigánkovi za beze
        zbytku naplněné poslání umělecké školy
        připravit žáka na  další umělecká studia,


                                                                                                                10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15