Page 12 - Chytrý Zpravodaj - Troubsko červen 2021
P. 12
JAK JSME NA TOM S DÁLNICEMI?
Vážení spoluobčané,
rád bych vás zde tradičně informoval o dalším dění v záležitostech dopravních záměrů, které mají dopad na území naší obce. Dnes budu
věnovat pozornost nejpalčivějšímu problému, kterým je plánovaná výstavba dálnice X43 (známé pod původním označením R43, D43 či
Hitlerova dálnice). Vzhledem k tomu, že soudy vyšších instancí potvrdily platnost Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje i se všemi
jejími chybami v oblasti dopravní koncepce, soustředili jsme naši pozornost na připomínkování Aktualizace č. 1 Zásad územního rozvoje
Jihomoravského kraje. Tato Aktualizace č. 1 totiž zpřesňuje jednotlivé celorepublikové a krajské záměry, což bylo příležitostí pokusit se
o minimalizaci negativních dopadů do našeho území. V rámci námi podaných připomínek jsme tedy opětovně vyzdvihli naši argumentaci
ohledně neúměrného zatížení naší obce kumulací plánovaných nadmístních dopravních záměrů.
Za velký společný úspěch považujeme vypuštění jihozápadní tangenty ze Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. To podstatným
způsobem snižuje očekávaný nárůst dopravy procházející v budoucnu v bezprostřední blízkosti naší obce v souvislosti s dálnicí X43.
Aktualizace č. 1 Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje navíc počítá oproti původním představám se zakrytou mimoúrovňovou
křižovatkou v Troubsku pod zachovanou niveletou dálnice. Křižovatka má tedy být zahloubena pod zemí a hlavní trasa i rampy mají být
vedeny v tunelech. Tyto úspěchy samozřejmě nepřeceňujeme, neboť víme, že se situace může kdykoliv změnit k horšímu. Z opatrnosti
proto stále navrhujeme vést dálnici X43 ve variantě mimo území Troubska, sousedících Bosonoh a navazující Bystrce. Z těchto důvodů se
nadále aktivně účastníme pravidelných koordinačních schůzek obcí a spolků, které mají stejný zájem jako my, tedy prosazení skutečného
obchvatu města Brna a vyvedení tranzitní dopravy alternativní trasou mimo obydlené území Troubska a městských částí Brna-Bosonoh
a Bystrce, jakož i dalších obcí na trase. S našimi kolegy také připravujeme další soudní přezkumy krajské dopravní koncepce.
Z naší pozornosti samozřejmě nepouštíme ani další nadmístní záměry, které nás mohou významně zatížit, ať již je to vysokorychlostní
trať nebo úporně prosazované rozšíření dálniční odpočívky. Stejně tak bedlivě sledujeme připravovaný územní plán města Brna, do-
týkající se nás zejména dosti neuvěřitelným plánem stavebního rozmachu v sousedících Bosonohách. Pravidelným intervenováním
na Krajském úřadu Jihomoravského kraje jsme docílili konzultačních schůzek s bývalým náměstkem Jihomoravského kraje panem
Martinem Malečkem, zodpovědným za územní plánování, a přijetí u hejtmana Jihomoravského kraje Jana Grolicha. Díky tomu se nám
podařilo, mimo jiné, stát se účastníky širšího pracovního výboru pro územní studii Bosonoh. Tato studie bude finalizována v průběhu
léta 2021. O tom, jaký to může mít na nás dopad a jak se to pro nás vyvíjí, vás budu informovat v dalším vydání Hlasatele.
Milan Švejda, radní a zastupitel pro územní plán
REKREAČNÍ A PARKOVÁ PLOCHA POD KOSTELEM V TROUBSKU
Vážení spoluobčané, děkujeme vám za pozitivní přístup k vyhlášenému dotazníku. Zároveň děkujeme za spousty zajímavých nápadů
a odpovědí, které byly vypsány v kolonkách Jiná. Celkem bylo doručeno 420 vyplněných dotazníků, jejichž výsledky předkládáme v pře-
hledných grafech. Zajímavé nápady pak zveřejníme na webových stránkách obce a potažmo začleníme do připravovaného projektu.
Vítězslav Volánek
1. Vyplňte základní údaje
o své osobě – věk a vzdělání
12 |