Page 19 - Chytrý zpravodaj - Třešť prosinec 2021
P. 19

ŠKOLSTVÍ                                                                                                            19

     Co nového ve škole


                             pohádkové komedie, která má  a  Míša Pražská. V  devátém
                             být vánočním dárkem pro spo- ročníku se nejvíce dařilo Ivetě
                             lužáky a rodiče. Soubor během  Pavlů (9. C).
                             těchto tří dnů udělal veliký kus
                             práce. A protože přálo i počasí,   Zábavnou formou se lze učit
                             čas zbyl také na venkovní hry  i v hodinách zeměpisu, o čemž
                             a sportovní aktivity.   se přesvědčili žáci z 6. B. Místo
      Den před podzimními prázd-                     toho, aby se složitě učili o  ze-
     ninami se děvčata a  chlapci   Od  listopadu  mohou  žáci  měpisné síti, nafoukli si baló-
     z  5. C věnovali pokusům  a  žákyně využívat nové vyba- nek a na něm si demonstrovali
     a  zkoumání. Téma bylo veskr- vení  cvičné kuchyňky. Hned  probírané učivo. Na finální ba-
     ze podzimní – jablíčkový den.  první týden si pochutnali na  lónek tak nakonec nakreslili se-
     Děti jablíčka vážily, porovná- slaných  šnecích a  vyzkoušeli  verní a jižní pól, rovník, poled-
     valy, zkoumaly jejich vlastnosti  nové stolování.  ník a zeměpisnou délku a šířku.
     a  složení, chuť, také vytvářely
     jablíčkovou  knihu  a  mnoho   Někteří žáci 8. B a  8. C si   Další putování žáků 1. A bylo
     dalších činností. Zábavné učení  v rámci hodiny geometrie při- napříč sady a zahradami. Skli-
     děti velice bavilo.     pravili  pro  ostatní  spolužáky  dili vinnou révu, ukládali
                             vlastní pomůcky. V prvním pří- jablíčka  do  beden, zavařovali
      Dne 28.  října vyrazili chlap- padě krychli, kterou vytvořili ze  kompot, poznali i různé druhy
     ci a  děvčata z  týmů  Příběhů  špejlí, papíru nebo pomocí 3D  exotického ovoce. Zatím asi
     našich sousedů za pamětníkem  pera. Na krychlích si společ- nejdobrodružnější  výprava
     Milošem  Nevoralem  do Kryš- ně procvičili výpočty objemu  byla za piráty. Na plavbu se děti
     tofova údolí u Liberce. Pan Ne- a povrchu krychle. Ve druhém  vydaly krásnými loděmi pod
     voral pochází z Třeštice, školní  případě žáci pracovali jako staří  pirátskými vlajkami. Nejlepší
     léta v měšťance prožil v Třešti,  Indové a Egypťané, když vyty- byla cesta za pokladem, ze kte-
     je mu devadesát dva let a  pa- čili pravý úhel pomocí prova- rého měli všichni radost. Zatím
     matuje si toho opravdu hodně.  zu. Dokázali tím Pythagorovu  poslední bylo putování ulicemi,
     Souhlasil s  nahráváním svého  větu, jako kdysi v  Pythagorej- při kterém poznávali chlap-
     životního  příběhu do  projektu  ské škole.     ci a  děvčata nejen domy, ale
     Paměti národa Příběhy našich                    i  dopravní značky, vybarvili si
     sousedů. Na návštěvu se svě-  V listopadu na škole proběhlo  semafory a dopravní prostřed-
     domitě připravil, a  kromě po- školní kolo matematické sou- ky. Ukázali si také, jak může
     známek o svém životě nachys- těže Pythagoriáda, do které se  vypadat komín, který vypouští
     tal brožurky a  daroval dětem  zapojili všichni žáci 2. stupně.  do ulic škodliviny, a povídali si
     knihu o  Kryštofově údolí od  Žáci měli za úkol během hodiny  o tom, jak se třídí odpad.
     pana starosty Svačinky. Příběh  spočítat 15 nelehkých úkolů.
     pana Nevorala je zachycený na  Nejlépe si vedli v šestém roční-  Žáci 3. až 5. ročníku si v pon-
     kameru a týmy ho budou dále  ku Soňa Glaslová (6. C), Jonáš  dělí 1.  listopadu připomněli  vězenou  otázku  nezískali, ale  Ondřej Kodys (7. C) s Eliškou
     zpracovávat.            Průcha (6. B) a Aneta Metalo- svátek, který se slaví v  anglic- ani neztratili bod žádný. Ma- Meisterovou (7. A) a  Michal
                             vá (6. C), v  sedmém ročníku  ky mluvících zemích  –  Ha- ximální počet bodů za všechny  Schilhab (6. C) s krásnými 176
      O  prvním listopadovém ví- Jáchym Žoudlík (7. A), Matouš  lloween. Děti se naučily nová  správně zodpovězené otázky  body. V kategorii Kadet se bez
     kendu se na táborové základně  Novák a Amálie Straková (oba  slovíčka, písničku, básničku,  byl  192,  a  dokonce  i  tohoto  jediné ztráty bodu stala nejú-
     ve  Zvolenovicích sešli  členové  7. B). V osmém ročníku obsadi- vykoledovaly si dobrůtku a zbyl  maxima  se  některým žákům  spěšnější řešitelkou Markéta
     divadelního souboru.  Inten- li první příčky žáci 8. C – Mar- i  čas na malou halloweenskou  podařilo docílit. Mezi nejlepší  Kodysová (8. C), následoval
     zivně pracovali na přípravě  kéta Kodysová, Marek Novák  oslavu.         řešitele v  kategorii Mini patří  Marek Novák (8. C) se 176
                                                                              Aneta Marečková z  5. C (152  body a Vojtěch Hynk (9. B) se
                                                       V  průběhu dvou listopado- bodů), Erik Sebastián Kubů ze  172 body.
                                                     vých týdnů se žáci od čtvrtého  4. C (148 bodů) a Jakub Skála ze   Václav Trnka
                                                     do devátého ročníku zúčast- 4. C (144 bodů). V kategorii Be-  ředitel ZŠ Třešť
                                                     nili národního kola v  soutěži  njamin získala plný počet bodů
                                                     Bobřík informatiky. Jejich  Vendula Hájková (7. C), o další
                                                     úkolem bylo během 30 až 40  pozici se 180 body se podělili
                                                     minut vyřešit 12 příkladů za-
                                                     měřených  na  informatiku.
                                                     Některé úlohy byly spíš o  lo-
                                                     gickém myšlení, některé zase
                                                     o  programování,  celkově  však
                                                     byly  všechny  úlohy zaměřeny
                                                     na  informatické  myšlení. Po-
                                                     sledním rozdělením byly ka-
                                                     tegorie, kdy vždy dva ročníky
                                                     soutěžily spolu (Mini 4. a  5.,
                                                     Benjamin 6. a 7., Kadet 8. a 9.).
                                                     Žáci startovali se 48 body, kdy
                                                     za každou správnou odpověď
                                                     získávali body, za špatnou se
                                                     body odečítaly a  za nezodpo-
     www.trest.cz
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24