Page 12 - Chytrý Zpravodaj - Třešť květen 2021
P. 12

12                                                                                                       ŠKOLSTVÍ

        Návštěva v mateřské škole u Sluníček


         Naše třída Sluníčka je umístě- dítěte přirozenou, nenásilnou  ležitější je vše náležitě prožít, na   Vedle nabídky obecně zamě-
        na v ulici Barvířská v 1. poscho- cestou, svět plný her, radost- vše se připravit, vysvětlit dětem  řených aktivit učitelky nabízejí  předměty a  běžné pomůcky,
        dí budovy základní školy. Třída  nou atmosféru, důvěru, bezpe- smysl všeho konání.  rodině také činnosti individu- které jsou pro rodinu dostup-
        je prostorná a slunná, prostory  čí a porozumění mezi dítětem,   V  současné době je práce  ální a  individualizované, dle  né. Využíváme školní vzdělá-
        jsou plně dostačující k dětským  učitelkou, zaměstnanci a rodiči. s  dětmi jak pro nás, tak pro  potřeb dítěte, kdy se vychází  vací program pro předškolní
        aktivitám. Nábytek i  vybavení   Naše představa ideálně fun- rodiče  zkomplikovaná  omeze- z  předchozího  pedagogické- vzdělávání a  třídní vzdělávací
        pro  odpočinek  dětí  jsou  při- gující třídy je vytvoření klidné- ními v  důsledku onemocnění  ho hodnocení a  diagnostiky  program 7. třídy jako základ
        způsobeny věku předškolních  ho, pohodového prostředí bez  covid-19. Naše předškoláky  dítěte. Podmínkou je, že rodina  pro  plánování  distančního
        dětí, jsou zdravotně nezávad- stresu.  V  takové  třídě  budou  vzděláváme distančně. Školka  je schopna dané náměty využít  vzdělávání dětí. Využíváme
        né a  bezpečné, splňují vysoké                                           a dítě takto podpořit.  pro  distanční  výuku  bloky  /
        nároky na estetiku prostředí.  Naším cílem je dosáhnout otevřené,         Náměty na činnosti a aktivity  témata  /  podtémata,  která  si
         Do třídy  dochází 25 dětí ve   klidné a sdílné atmosféry ve škole,      vycházejí z  principů předškol- třída na dané období plánova-
        věku 3 až 6,5 roku, provoz třídy   respektu a tolerance, vzájemné úcty   ního vzdělávání. Děti nesmí  la, aby činnosti byly jednotně
        je od 6 do 16 hodin.                                                     být přetěžovány, ani podceňo- motivované a dětem tematicky
         Vzdělávání dětí je uskutečňo-  a pocitu zodpovědnosti.                  vány, rozvoj ve všech oblastech  blízké vzhledem k  aktuálnímu
        váno ve všech činnostech a si-                                           má být komplexní a zaměřený  dění. Konkrétní obsah námětů
        tuacích, vyváženým poměrem  děti i  učitelky veselé, kama- rodině předává obecná doporu- na aktivity z  běžného života,  si volíme tak, aby byl pestrý.
        spontánních a řízených aktivit.  rádské, budou se radovat, hrát  čení a tipy na vhodné činnosti  z okolí dítěte a jeho rodiny.  Vzdělávací nabídka je poté
        Učení zakládáme na aktivní  si, budou mít zájem o dění ve  a aktivity s dítětem. Podmínkou   Při volbě aktivit mateřská  tvořena například písní (básní,
        účasti dítěte, založené na smy- školce a těšit se do ní.  je důvěra v kompetence a mož- škola  vychází  ze  všech  oblastí  příběhem, pohádkou), pracov-
        slovém vnímání, prožitkovém   Není důležité vymyslet, zrea- nosti rodiny, že zajistí dostatek  rámcového  vzdělávacího  pro- ními listy, nápady pro rozvoj
        a kooperativním učení.  lizovat a  uskutečnit co nejvíce  podnětů pro dítě a jeho celkový  gramu pro předškolní vzdělá- pohybových a řečových doved-
         Usilujeme o rozvoj osobnosti  akcí pro děti či pro rodiče. Dů- rozvoj.  vání. Činnosti využívají běžné  ností (pohybový a  didaktický
                                                                                                         námět), činností pro rozvoj
                                                                                                         tvořivosti  (tvořivý  námět).
                                                                                                         V případě nejasností se rodiče
                                                                                                         mohou formou dotazů obracet
                                                                                                         na třídní učitelku. Zadání a me-
                                                                                                         todický  návod  musí  být  jasný,
                                                                                                         srozumitelný,  stručný.  Vychází
                                                                                                         z faktu, že rodiče nejsou peda-
                                                                                                         gogové. Učitelky v případě po-
                                                                                                         třeby poskytují rodičům meto-
                                                                                                         dickou pomoc.
                                                                                                                   Jana Pospíchalová
                                                                                                                  a Kateřina Kočovská
                                                                                                                          MŠ Třešť
                                                                                                                učitelky 7. třídy Sluníčka



                                   MATEŘSKÁ ŠKOLA TŘEŠŤ, příspěvková organizace


                                                  Zápis k předškolnímu vzdělávání
                                se bude konat ve dnech 2.–16. května 2021 dálkovým způsobem.


               Pravidla pro přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání do Mateřské školy Třešť, příspěvková organizace, pro školní rok 2020/2021
         Podmínky přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání          Ředitelka školy má právo při přijímání dětí přihlédnout k důvodům hodným
         •  Do MŠ budou přednostně přijímány děti v příslušném školském obvodu, které  zvláštního zřetele (zvlášť závažná sociální situace nebo sociální potřebnost dítěte).
           mají místo trvalého pobytu na území města Třešť nebo v místních částech
           Buková, Čenkov, Salavice a obec Jezdovice.               Doplňující informace
         •  Dítě  splňuje  povinné  očkování  podle  §  50  zákona  258/2000  Sb.,  o  ochraně  •  O přijetí dětí do mateřské školy rozhoduje ředitelka na základě přijímacího
           veřejného zdraví, v platném znění (netýká se dětí přijímaných k povinnému   řízení, které se koná v určeném termínu pro následující školní rok.
           předškolnímu vzdělávání).                                •  Ředitelka mateřské školy rozhoduje o tom, na které pracoviště MŠ a do které
                                                                      třídy bude dítě přijato a o stanovení zkušebního pobytu dítěte – § 34 odst.
         Kritéria pro přijímání dětí stanovená ředitelkou MŠ          3 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon.
         Pro potřeby rozhodnutí o přijetí k předškolnímu vzdělávání stanovuje ředitelka  •  Počet přijatých dětí nesmí přesáhnout kapacity tříd na jednotlivých pracoviš-
         školy ve smyslu § 34, 34a) zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozděj-  tích, které jsou nastaveny KHS Jihlava a zápisem v rejstříku škol z roku 2014.
         ších předpisů následující kritéria:                        •  Pro řešení sporných případů dětí umístěných současně na jednom místě pořadí
         1. Děti 3leté a starší (nar. do 31. 8. 2018) ze školského spádového obvodu. Starší   (stejný věk) stanovuje ředitelka doplňující kritérium: výběr losem.
           dítě má přednost.
         2. Sourozenci a děti od 2 let (narozeny do 31. 8. 2019) ze školského spádového                          Mgr. Eva Chvátalová
           obvodu k celodenní docházce.                                                                    ředitelka Mateřské školy Třešť
         3. Ostatní děti ze školského nespádového obvodu k celodenní docházce.
         4. Děti k polodenní docházce.
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17