Page 12 - Chytrý Zpravodaj - Třešť květen 2021
P. 12
12 ŠKOLSTVÍ
Návštěva v mateřské škole u Sluníček
Naše třída Sluníčka je umístě- dítěte přirozenou, nenásilnou ležitější je vše náležitě prožít, na Vedle nabídky obecně zamě-
na v ulici Barvířská v 1. poscho- cestou, svět plný her, radost- vše se připravit, vysvětlit dětem řených aktivit učitelky nabízejí předměty a běžné pomůcky,
dí budovy základní školy. Třída nou atmosféru, důvěru, bezpe- smysl všeho konání. rodině také činnosti individu- které jsou pro rodinu dostup-
je prostorná a slunná, prostory čí a porozumění mezi dítětem, V současné době je práce ální a individualizované, dle né. Využíváme školní vzdělá-
jsou plně dostačující k dětským učitelkou, zaměstnanci a rodiči. s dětmi jak pro nás, tak pro potřeb dítěte, kdy se vychází vací program pro předškolní
aktivitám. Nábytek i vybavení Naše představa ideálně fun- rodiče zkomplikovaná omeze- z předchozího pedagogické- vzdělávání a třídní vzdělávací
pro odpočinek dětí jsou při- gující třídy je vytvoření klidné- ními v důsledku onemocnění ho hodnocení a diagnostiky program 7. třídy jako základ
způsobeny věku předškolních ho, pohodového prostředí bez covid-19. Naše předškoláky dítěte. Podmínkou je, že rodina pro plánování distančního
dětí, jsou zdravotně nezávad- stresu. V takové třídě budou vzděláváme distančně. Školka je schopna dané náměty využít vzdělávání dětí. Využíváme
né a bezpečné, splňují vysoké a dítě takto podpořit. pro distanční výuku bloky /
nároky na estetiku prostředí. Naším cílem je dosáhnout otevřené, Náměty na činnosti a aktivity témata / podtémata, která si
Do třídy dochází 25 dětí ve klidné a sdílné atmosféry ve škole, vycházejí z principů předškol- třída na dané období plánova-
věku 3 až 6,5 roku, provoz třídy respektu a tolerance, vzájemné úcty ního vzdělávání. Děti nesmí la, aby činnosti byly jednotně
je od 6 do 16 hodin. být přetěžovány, ani podceňo- motivované a dětem tematicky
Vzdělávání dětí je uskutečňo- a pocitu zodpovědnosti. vány, rozvoj ve všech oblastech blízké vzhledem k aktuálnímu
váno ve všech činnostech a si- má být komplexní a zaměřený dění. Konkrétní obsah námětů
tuacích, vyváženým poměrem děti i učitelky veselé, kama- rodině předává obecná doporu- na aktivity z běžného života, si volíme tak, aby byl pestrý.
spontánních a řízených aktivit. rádské, budou se radovat, hrát čení a tipy na vhodné činnosti z okolí dítěte a jeho rodiny. Vzdělávací nabídka je poté
Učení zakládáme na aktivní si, budou mít zájem o dění ve a aktivity s dítětem. Podmínkou Při volbě aktivit mateřská tvořena například písní (básní,
účasti dítěte, založené na smy- školce a těšit se do ní. je důvěra v kompetence a mož- škola vychází ze všech oblastí příběhem, pohádkou), pracov-
slovém vnímání, prožitkovém Není důležité vymyslet, zrea- nosti rodiny, že zajistí dostatek rámcového vzdělávacího pro- ními listy, nápady pro rozvoj
a kooperativním učení. lizovat a uskutečnit co nejvíce podnětů pro dítě a jeho celkový gramu pro předškolní vzdělá- pohybových a řečových doved-
Usilujeme o rozvoj osobnosti akcí pro děti či pro rodiče. Dů- rozvoj. vání. Činnosti využívají běžné ností (pohybový a didaktický
námět), činností pro rozvoj
tvořivosti (tvořivý námět).
V případě nejasností se rodiče
mohou formou dotazů obracet
na třídní učitelku. Zadání a me-
todický návod musí být jasný,
srozumitelný, stručný. Vychází
z faktu, že rodiče nejsou peda-
gogové. Učitelky v případě po-
třeby poskytují rodičům meto-
dickou pomoc.
Jana Pospíchalová
a Kateřina Kočovská
MŠ Třešť
učitelky 7. třídy Sluníčka
MATEŘSKÁ ŠKOLA TŘEŠŤ, příspěvková organizace
Zápis k předškolnímu vzdělávání
se bude konat ve dnech 2.–16. května 2021 dálkovým způsobem.
Pravidla pro přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání do Mateřské školy Třešť, příspěvková organizace, pro školní rok 2020/2021
Podmínky přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání Ředitelka školy má právo při přijímání dětí přihlédnout k důvodům hodným
• Do MŠ budou přednostně přijímány děti v příslušném školském obvodu, které zvláštního zřetele (zvlášť závažná sociální situace nebo sociální potřebnost dítěte).
mají místo trvalého pobytu na území města Třešť nebo v místních částech
Buková, Čenkov, Salavice a obec Jezdovice. Doplňující informace
• Dítě splňuje povinné očkování podle § 50 zákona 258/2000 Sb., o ochraně • O přijetí dětí do mateřské školy rozhoduje ředitelka na základě přijímacího
veřejného zdraví, v platném znění (netýká se dětí přijímaných k povinnému řízení, které se koná v určeném termínu pro následující školní rok.
předškolnímu vzdělávání). • Ředitelka mateřské školy rozhoduje o tom, na které pracoviště MŠ a do které
třídy bude dítě přijato a o stanovení zkušebního pobytu dítěte – § 34 odst.
Kritéria pro přijímání dětí stanovená ředitelkou MŠ 3 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon.
Pro potřeby rozhodnutí o přijetí k předškolnímu vzdělávání stanovuje ředitelka • Počet přijatých dětí nesmí přesáhnout kapacity tříd na jednotlivých pracoviš-
školy ve smyslu § 34, 34a) zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozděj- tích, které jsou nastaveny KHS Jihlava a zápisem v rejstříku škol z roku 2014.
ších předpisů následující kritéria: • Pro řešení sporných případů dětí umístěných současně na jednom místě pořadí
1. Děti 3leté a starší (nar. do 31. 8. 2018) ze školského spádového obvodu. Starší (stejný věk) stanovuje ředitelka doplňující kritérium: výběr losem.
dítě má přednost.
2. Sourozenci a děti od 2 let (narozeny do 31. 8. 2019) ze školského spádového Mgr. Eva Chvátalová
obvodu k celodenní docházce. ředitelka Mateřské školy Třešť
3. Ostatní děti ze školského nespádového obvodu k celodenní docházce.
4. Děti k polodenní docházce.