Page 19 - Chytrý zpravodaj - Třešť 03 2022
P. 19
Školství 19
Filharmonie zahrála Ježka Rozloučení se třídou
Broučků v mateřské škole
rásný večer v kině Máj
Kjsme prožili ve středu Všechno jednou začíná s Broučky budu v jejich třídě
9. února, kdy jsme se setka- a také končí, s koncem při- setkávat do 30. června, tedy
li s příznivci vážné hudby na chází loučení. do konce školního roku.
dalším koncertě z cyklu kon- Někdy se stane, že konec Nebylo mi to však dopřáno.
certů vážné hudby Nocturno, přijde dříve, než očekáváme, Broučci a také všechny
nad kterým laskavě drží záštitu a loučení pak přichází před- ostatní děti z jiných tříd,
předseda Senátu Parlamen- časně. se kterými jsem se za dobu
tu České republiky pan Miloš V květnu loňského roku svého „chůvího“ působení
Vystrčil. Je to téměř rok a půl, jsem začala vykonávat ve ve školce potkala, zůstanou
co jsme se naposledy na kon- zdejší mateřské škole práci navždy v mém srdci.
certě Nocturno sešli, neboť chůvy pro děti ve věku od Chci jim poděkovat za
jsme tento koncert ze známých sionální hudebníci hrají na hu- niček se zpěvem. Mluveným dvou let a od té doby jsem radost, kterou mě naplňo-
důvodů museli stále přesouvat. dební nástroje, na které se sami slovem nás hudebníci sezna- každý den trávila čtyři valy; děkuji také všem svým
Byl to již 13. koncert z řady učí, ale také pro občany našeho movali s nelehkým, krátkým, hodiny ve třídě Broučků ve kolegyním, se kterými jsem
našeho cyklu, první koncert města Třešť, kteří mají vážnou ale plnohodnotně prožitým ži- společnosti nejmladších dětí. souzněla.
jsme uspořádali v roce 2011 hudbu rádi. K pořádání těchto votem Jaroslava Ježka. Jedním Byla to pro mě práce snů; Ten čas s nimi byl pro
a v roce 2012 jsme tehdy pana koncertů jsme přizvali paní z členů Komorní filharmonie děti miluji a prozatím mi mne velkým darem.
senátora Miloše Vystrčila po- vedoucí a pracovníky odboru Pardubice byl také bývalý žák nebylo dopřáno stát se ba- Broučci a Berušky a také
žádali o jeho oficiální záštitu. kultury Města Třešť a od po- naší školy, trumpetista Lubo- bičkou. všichni Motýlci, Krtečci,
Pan předseda nejenže drží čátku koncerty pořádáme spo- mír Hron, což nás velmi potě- Děti jsou přirozené, čisté Ježečci, Šnečci, Koťátka, Ky-
záštitu nad našimi koncerty, lečně. šilo. Koncert navštívilo nejen dušičky, zahrnovaly mne tičky a Sluníčka, přeji vám
ale téměř vždy se za námi při- Na tento koncert jsme po- spousta dospělého obecenstva, upřímností a láskou. Napl- a vašim učitelkám, ať jste ve-
jede podívat. Přijel i tentokrát zvali členy Komorní filharmo- ale také žáci dechového oddě- ňovaly mě radostí a pozitiv- spolek šťastní.
a my si jeho přítomnosti a také nie Pardubice s programem lení pánů učitelů Jaroslava Ši- ní energií. Doufám a těším se, že se
proslovu k obecenstvu velmi „Jaroslav Ježek, seznamte se, mánka, Petra Vohosky a Anto- Práce s nimi byla osvěžu- třeba zase někdy někde po-
vážíme. prosím“. Výstup hudebníků nína Vidláka. Pro děti byl tento jící protiváhou mé mnohdy tkáme.
Tyto koncerty vážné hudby byl opravdu krásný a hráli pro koncert velkým přínosem. docela ubíjející právnické
jsme tehdy začali pořádat hojně zaplněný sál, což nás profese. Hana KAMENÍKOVÁ
nejen pro žáky naší školy, aby velmi potěšilo. Večer byl plný Lenka MEISTER Očekávala jsem, že se chůva a advokátka
sami viděli a slyšeli, jak profe- hudby komorní, taneční i pís- ředitelka ZUŠ Třešť
Školka: Nová Koťata se představují
šechna Koťata jsou ve baret. Pro mnoho dětí byla
Vtřídě nová? Ano, je to návštěva kulturních programů
tak. Od září do Koťat nastou- prvním zážitkem v roli diváka.
pily všechny děti nově. Třídu Společně s dětmi jsme při-
navštěvuje 22 dětí ve věku od pravili výrobky na vánoční
2 do 4 let. Ve třídě máme jedno výstavu do DDM, vyrobili
integrované dítě se speciálními jsme ozdoby na stromeček na
vzdělávacími potřebami. Peda- náměstí, zúčastnili jsme se ver-
gogické vedení zajišťují dvě uči- nisáže vánoční výstavy u nás
telky a jedna asistentka. v mateřské škole, kam byla
„Nejdůležitější pro nás je, umístěna výtvarná díla nejen
jak se dítě ve školce cítí, zda dětí z naší třídy.
je šťastné a jestli se do školky storu a režimu třídy, ví, kde dětí. Veškeré činnosti a aktivi- hybové činnosti a vycházky do Další kulturní akce a zážit-
těší.“ Tímto heslem se řídíme, mají své místo u stolu i svou ty, které s dětmi děláme, při- okolí mateřské školy. ky nás čekají a už teď se na ně
je pro nás velmi důležité, a to postel, ví, kde mají místo hry, způsobujeme jejich schopnos- Během zimy jsme využi- těšíme. Na jaře bychom chtěli
nejen v období adaptace dětí hračky, stavebnice, kostky. tem, možnostem a věkovým li každou sněhovou nadílku více vyrážet do přírody, po-
na školní prostředí. V rámci Náš pedagogický styl a pří- předpokladům. k zimním radovánkám. Nau- znávat její krásy, propojovat
adaptace si děti zvykaly nejen stup je založen na respektování Klademe důraz na učení čili jsme se jezdit na lopatách, tak získané teoretické znalos-
na nové prostředí, učitelky, individuálních potřeb dítěte nápodobou, situační, činnost- stavět sněhuláky a obtiskovat ti s praxí, rozvíjet lokomoční
ostatní děti, režim třídy, ale a na vytváření bezpečného ní a sociální učení, zařazujeme „andělíčky“. Hrátky se sněhem činnosti a těšit se ze sluníčka.
především na odloučení od „domácího“ prostředí s jasný- pravidelné rituály. Vzhledem nás velice baví. Závěrem bychom chtěli po-
své rodiny. Pro děti byl vstup mi pravidly. Přístup k dětem k věku dětí střídáme spontán- Děti se zúčastnily společ- děkovat firmě Sypstav za dar
do mateřské školy významným je založen na vzájemné úctě ní činnosti s řízenými a nejví- ných akcí ve školce, ale i po- v podobě reflexních vestiček,
okamžikem, předělem, ale a respektu. Děti mají možnost ce prostoru ponecháváme pro hádkového představení v So- které využíváme každý den při
i zatěžkávací zkouškou. Postu- o sobě více samostatně roz- volnou hru a pohybové aktivity. kolském domě. V mateřské našich procházkách. Moc si
pem času nabíraly děti jistotu hodovat, uvědomovat si sami Děti potřebují dostatek pohybu, škole jsme přivítali návštěvu toho vážíme a děkujeme.
k novému prostředí a pedago- sebe a projevit své potřeby, ale který se snažíme zajistit jak ve s environmentálním progra-
gům. Nyní již pozorujeme, že současně své chování sladit třídě, tak i venku. Při pobytu mem se zvířátky, Mikuláše, Kolektiv třídy KOŤATA
děti se dobře orientují v pro- s potřebami třídy a ostatních venku zařazujeme sezonní po- čerta a anděla a Kouzelný ka- MŠ Třešť

