Page 16 - Chytrý zpravodaj - Třešť 03 2022
P. 16
16 Školství
ZÁKLADNÍ ŠKOLA
plná novinek
Dne 18. ledna proběhly v prv- ní s místy, kde bydlí – jejich
ních třídách besedy s přísluš- městem nebo obcí. Postupně ve
níkem Policie ČR. Na školu skupinách pracovaly s textem
v Barvířské ulici se dostavil o jednotlivých obcích. Sezná-
Martin Hron z krajského ředi- mily se s historií obcí a pro-
telství policie. Povídal si s dětmi střednictvím křížovek, tajenek
o bezpečném chování doma a matematických šifer získaly
i venku. Upozornil je na nebez- spoustu dalších informací.
pečné situace, v nichž se mohou
ocitnout, hlavně však na to, jak Před koncem prvního pololetí Hodina geometrie
jim předcházet. Uváděl zajímavé se na škole uskutečnilo školní
příběhy ze života. Výtvory dětí z 1. A kolo olympiády z českého ochutnat a vzájemně je porov-
jazyka. Zúčastnili se jej žáci nat. Než připravené lahůdky
V průběhu celého prvního kolektiv, smysl spolupracovat Žáci 8. C využili v lednu sně- 8. a 9. ročníků. Se záludnými vychladly, musely se vypořádat
pololetí probíhala ve 3. B Po- apod. Závěrem též hodnotili hové nadílky a v rámci hodiny úkoly si nejlépe poradili žáci: s úkoly z matematiky a českého
hádková olympiáda. Každý práci své třídní učitelky, která geometrie – téma válec – si 1. místo: Marek Novák (8. C), jazyka.
týden děti řešily tři úkoly – dostala od každého žáka vy- několik válců ze sněhu vyrobi- 2. místo: Jolana Hinková (9. B),
většinou z českých pohádek, svědčení. Tomu všemu před- li. Potom změřili jejich výšku 3. místo: Jan Havlík (9. B) V pátek 11. února se uskuteč-
které byly zaměřeny na mate- cházela příprava na hostinu, a průměr podstavy. Ve třídě a Markéta Kodysová (8. C). Do nilo školní kolo konverzační
matiku, český jazyk, výtvarnou kterou si děti připravily samy. ve skupinách spočítali, kolik okresního kola postupují žáci, soutěže v anglickém jazyce.
výchovu a člověk a jeho svět. sněhu každý válec obsahoval. kteří se umístili na 1. a 2. místě. V kategorii 6.–7. ročníků sou-
Dobrovolné úkoly zaměřené Žáci 1. A se vydali na další těžilo devět žáků. Nejlepší
na procvičení právě probíra- cesty poznávání okolního Tučňáčího lyžaře nebo sovu S nemožností naobědvat se ve výkon podala a zaslouženě
ného učiva se nejlépe podařilo světa. Tentokrát se vypravili vyráběli žáci osmých ročníků školní jídelně z důvodu karan- zvítězila Karolína Němcová
zvládnout Nikitce Ježkové, Pet- za vodou. Poznali její tři sku- ve volitelném předmětu ře- tény si žáci z 9. tříd v anglic- (7. A), 2. místo obsadil Vít
rovi Ježkovi a Nikolce Zuzaňá- penství a obdivovali přede- meslné práce. Tělo postaviček kém jazyce poradili po svém. Šnajdr (7. B) a znalostmi ohro-
kové. Výborně si vedli i Eliška vším krásu sněhových vloček. je přitom tvořeno dvěma PET Šli si uvařit sami. V praxi si mil i Filip Růžička z 6. C, který
Mrhalová a Jan Krejčí. Ukázali si, jak funguje koloběh lahvemi, které žáci rozřízli. procvičili slovní zásobu o jídle si vysoutěžil 3. místo. V kate-
vody v přírodě. Poznávali také Jejich dna pak přilepili tavnou a receptech. „Easy pancakes“ gorii 8.–9. ročníků soutěžilo
Ohlédni se a zhodnoť svoji zimní krajinu a seznamovali se pistolí. se povedly a dobře zasytily. 16 žáků. Na 1. místě se umístila
práci. Tak se jmenovalo téma se zimními sporty. Další cesta Nela Šalandová (9. B), 2. příčku
projektového vyučování v 5. A. vedla do dávné historie. Ve V konkurenci ostatních žáků se V 5. B proběhlo projektové obsadila Xenie Patricie Olaho-
Den po vysvědčení si žáci vy- filmu viděli kost z dinosaura, vítězkou školního kola chemic- vyučování s názvem Jablko. vá (9. A) a 3. místo patří Filipu
zkoušeli hodnotit svoji práci za která byla objevena v naší re- ké olympiády stala Iveta Pavlů Část dne děti využily prosto- Phamovi (9. B). Porota ocenila
1. pololetí. Hodnotili své úsilí, publice v roce 2003. Celý týden z 9. C. ry cvičné kuchyňky, kde si i skvělý výkon Markéty Kodyso-
do jaké míry se jim podařilo se s dinosaury učili: kreslili je, upekly jablečné záviny a uva- vé (8. C).
zvládnout učivo v jednotlivých počítali s nimi… Následující Na konci ledna děti z 2. C pra- řily kompot. Během této práce
předmětech, s jakými překáž- týden byl o koních, které mimo covaly v centrech aktivit, které se seznámily s různými druhy Václav Trnka
kami se potkali, hodnotili svůj jiné vyráběli z papíru. byly zaměřeny na seznáme- jablek, které měly možnost ředitel ZŠ Třešť
Dva týmy žáků zpracovávají Příběhy našich sousedů
říběhy našich sousedů jsou
Pvzdělávacím projektem ne-
ziskové organizace Post Bellum
pro žáky osmých a devátých
tříd základních škol a tercií
a kvart víceletých gymnázií.
Mají za úkol vyzpovídat pa-
mětníka, natočit vzpomínky,
digitalizovat fotografie, pro-
zkoumat archivy, a nakonec
vytvořit rozhlasovou, televizní
nebo psanou reportáž či doku- Tým pana Nevorala Tým pana Šimánka
ment. Vše probíhá za podpory
Města Třešť a ZŠ Třešť. života. V listopadu jsme vám Jaroslavem Šimánkem z Ba- na období 2. světové války a 4. dubna proběhne závěrečná
Dva týmy složené z žáků představili pana Miloše Ne- telova, který strávil 26 let na a 50. léta. Naší soutěžní kate- prezentace v Telči v Panském
8. C ZŠ Třešť zpracováva- vorala, který se narodil roku SOU v Třešti, obor truhlář. gorií je pro letošní rok televiz- dvoře. Tak nám držte palce.
jí příběhy dvou pamětníků, 1929 v Třeštici, a v únoru se Pan Šimánek je o rok starší než ní reportáž.
kteří nebydlí přímo v Třešti, nám podařilo natočit rozho- pan Nevoral. V našich repor- Zpracované příběhy se Helena ŠTUMAROVÁ
ale v Třešti strávili kus svého vor s druhým pamětníkem tážích se zaměřujeme hlavně odevzdávají do 17. března za projekt Příběhy našich sousedů