Page 23 - Chytrý zpravodaj - Třešť 06/2025
P. 23

Ze školních lavic                                                                                                    23






        Čtyřlístek. Děti postupně určovaly jed-  sbor pod vedením pana učitele Von-  třídy firmu Strojírny Podzimek. Žáky   ních tříd nepovinný plavecký výcvik,
        notlivé postavy – fenku Fifinku, zajíce   ky, který celou akci podpořil emotivní   čekalo milé a vstřícné přijetí, byli roz-  který jim začal již v  únoru. Celkem
        Pinďu, prasátko Bobíka a kocoura My-  hudbou. Nechyběly silné momenty –   děleni do skupin a následně pověřený-  10 plaveckých dvojlekcí bylo pro žáky
        špulína. Poznávaly jejich charakterové   například dojetí paní Adolfiny Vo-  mi zaměstnanci provedeni po celém   velkým přínosem. Po celou dobu výu-
        vlastnosti a také jejich typické obleče-  dičkové a pana Zdeňka Fouse, jejichž   provozu i  administrativní budově.   ky se učily správnou techniku plavání.
        ní. Děti pak vyhledávaly pro každou   příběhy  byly  odprezentovány  během   Během dvou hodin získali povědo-  Na konci všichni dostali mokré vy-
        postavu Čtyřlístku knihu podle tema-  programu. Zazněl také osud Rosy   mí, jak takováto menší firma funguje   svědčení a také několik dobrých rad na
        tického zaměření. Na závěr všichni   Schrammel, provdané Kennerknecht,   a s sebou si odnesli i malý dárek. Touto   letní koupání od vedoucí lektorky.
        dostali něco na památku a  někteří si   který žáci natočili v září v Německu.   cestou děkujeme vedení firmy i  pro-
        odnesli i čtenářské průkazy. Děkujeme   Rosa pocházela ze Salavic, odkud byla   vádějícím  zaměstnancům  za  pozvání   V  pondělí 19.  května navštívil naši
        za zajímavou a inspirativní knihovnic-  v roce 1945, stejně jako většina němec-  a příjemně i užitečně strávený čas.  školu zkušený policista, který si pro
        kou lekci oběma pracovnicím městské   kých obyvatel, nucena odejít. Dále byl            žáky  2. ročníku připravil  zajímavou
        knihovny.                    připomenut i příběh pana Šimánka, na   Dne 16.  května proběhla závěrečná   besedu o jejich bezpečnosti. Děti se
                                     jehož zpracování se už před třemi lety   lekce plaveckého výcviku žáků 2. roč-  dozvěděly, jak se mají zachovat, pokud
        Dne 9.  května  ožila bývalá synagoga   podílely  Katka Kozáková a  Michaela   níků.  Děti  si  během  kurzu  osvojily   by je oslovil cizí člověk, proč si dávat
        výjimečnou akcí, kterou připravili vy-  Pražská. Žáci již  nyní  pracují na  vý-  základy plaveckých stylů a posílily jis-  pozor na komunikaci přes sociální sítě.
        braní žáci 9. ročníku ZŠ Třešť. Dopo-  stavních panelech, které budou jednot-  totu i radost z pohybu ve vodě. Každý   Dále si žáci zopakovali důležitá čísla
        lední program byl určen spolužákům   livé pamětníky a jejich životní příběhy   žák dostal „mokré vysvědčení“, které   tísňového volání a kdy je použít. Bese-
        z 8. a 9. ročníků, odpolední pak širo-  připomínat i nadále.  odpovídá dosažené úrovni plavání.   da byla poučná, děti se aktivně zapo-
        ké veřejnosti. Tito žáci se v  letošním                   Letos pro ně instruktoři připravili pla-  jovaly a odnesly si spoustu informací.
        školním roce zapojili do vzdělávacího   V  neděli 11.  května sehráli Třeštíci   vecké závody. Medaili a diplom získali
        projektu Paměti národa  Příběhy na-  divadelní představení  O  dívčí válce   mezi chlapci  1. F. Fedotovskyj (2. A),   Na začátku druhé poloviny května
        šich sousedů. V rámci něj zpracovali   v Kulturním domě v Hodicích. Diváci,   2. A. Tůma (2. C), 3. T. Kadlec (2. A),   se prvňáčci vydali za zvířátky do jih-
        osudy pamětníků, jejichž životy byly   kteří naplnili celý sál, se po celou dobu   mezi dívkami  1. S. Šplinarová (2. B),   lavské zoologické zahrady. Nejprve si
        poznamenány  událostmi  2.  světo-  dobře bavili, a tak se hercům hrálo ve   2. P. Molcarová (2. A), 3. K. Vytisková   společně prohlédli celou ZOO, potom
        vé války a  následnými roky. Letos si   velice příjemné atmosféře.  (2. B).             je čekal výukový program s  názvem
        připomínáme 80 let od jejího konce,                                                     Mazlíčci. Děti se dozvěděly, jak se
        a  právě proto žáci vybrali příběhy,   Ve čtvrtek 15. května navštívily osmé   V polovině května ukončily děti z prv-  mají chovat ke zvířátkům a jak správně
        které s  touto  dobou  úzce  souvisí. Na                                                pečovat o  své domácí mazlíčky. Paní
        projektu se podíleli Zuzana Raymon-  Informace pro rodiče                               lektorka přinesla na  ukázku  několik
        dová, Aneta Vašková, Eliška Bínová,   •  12. června se uskuteční v 16.00 hod. v divadelním sále školy setkání s ro-  exponátů (korálovku, gekona, morče),
        Petra Smetanová, Dominik Králík, Voj-  diči budoucích prvňáčků.                         které si děti mohly pohladit.
        ta Rod, Matyáš Pátek, Martin Jileček,   •  27. června proběhne v 8.00 hod. v prostoru před hlavní budovou tradiční
        Martin Vašíček  a  Matěj Vávra. Jejich   slavnostní ukončení školního roku.                              Václav TRNKA
        vystoupení doprovodil školní pěvecký                                                                     ředitel ZŠ Třešť
       Mateřská škola Třešť




        Na návštěvě u Šnečků         tělo a naladit se na nový den. Během
       Naše třída Šnečků se nachází v  pří-  dopoledne se věnujeme různým čin-
       zemí budovy nového pavilonu v uli-  nostem jako např. tvoření z  různých
       ci Luční. Máme zde zapsáno 25 dětí   materiálů, malování, stříhání, lepení
       smíšeného věku. Všechny děti nyní   a zařazujeme také grafomotorická cvi-
       dovršily tří let. Z toho pět dětí je před-  čení nebo „logochvilky“. Pravidelně se
       školních a jedno dítě s odlišným ma-  učíme nové básničky, které doprovází-
       teřským jazykem, kterému se věnuje   me pohybem.
       asistentka pedagoga.            Velkou pozornost věnujeme i roz-
         Neodmyslitelnou součástí našich   voji sociálních dovedností. Každý den
       dnů jsou pohádky, které děti provází   se děti učí, jak spolu vycházet, domlu-
       po celý rok. Dáváme dětem prostor   vit se, rozdělit se o hračky nebo řešit
       pro vlastní tvořivost a  fantazii, díky   drobné spory. Povzbuzujeme je ke vzá-
       pohádkám se učíme vyjadřovat emoce,   jemné pomoci, naslouchání i respektu
       rozvíjet slovní zásobu a posilovat vzá-  vůči druhému. K tomu nám pomáhají   bím jsme začali trávit více času venku a   Jsme moc rádi, že můžeme být
       jemné vztahy. Také se zaměřujeme na   pravidla třídy, které si již děti osvojily.   všímali jsme si prvních jarních znaků.   u toho, jak děti rostou, získávají nové
       rozvoj  samostatnosti,  komunikačních   Snažíme  se  vytvářet  bezpečné  pro-  Učíme se také chránit přírodu. Velkou   dovednosti a objevují svět kolem sebe.
       dovedností a  spolupráci v  kolektivu.   středí, kde se děti nebojí vyjádřit svůj   radost nám udělal návrat čápů k naší   Už teď se těšíme na další společné zá-
       Všechny aktivity volíme tak, aby byly   názor a ví, že jsou součástí celého ko-  školce. Ve třídě tvoříme jarní výzdobu   žitky, které nám přinesou nadcházejí-
       přirozené a  přizpůsobené individuál-  lektivu.            a také zpíváme jarní písničky, které do-  cí letní měsíce.
       ním potřebám dětí.              S  příchodem jara jsme si povídali   provázíme na rytmické nástroje.
         Každý den u  nás začíná ranním   o proměnách přírody, pozorovali jsme   V následujícím období se těšíme na   Klára ZAMAZALOVÁ
       kruhem, kde si povídáme a  sdílíme   květiny a probouzející se hmyz, sázeli   cestování vlakem do Telče a návštěvu   Jana POKORNÁ
       naše  společné  zážitky.  Nechybí  ranní   jsme semínka a nezapomněli jsme ani   knihovny, výlet do „Obludiště“, oslavu   Iryna POHORIELOVA (asistentka ped.)
       cvičení, které dětem pomáhá rozhýbat   na velikonoční svátky. S  tímto obdo-  Dne dětí a „Pasování předškoláků“.     MŠ Třešť, třída Šnečci
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28