Page 23 - Chytrý zpravodaj - Třešť 06/2025
P. 23
Ze školních lavic 23
Čtyřlístek. Děti postupně určovaly jed- sbor pod vedením pana učitele Von- třídy firmu Strojírny Podzimek. Žáky ních tříd nepovinný plavecký výcvik,
notlivé postavy – fenku Fifinku, zajíce ky, který celou akci podpořil emotivní čekalo milé a vstřícné přijetí, byli roz- který jim začal již v únoru. Celkem
Pinďu, prasátko Bobíka a kocoura My- hudbou. Nechyběly silné momenty – děleni do skupin a následně pověřený- 10 plaveckých dvojlekcí bylo pro žáky
špulína. Poznávaly jejich charakterové například dojetí paní Adolfiny Vo- mi zaměstnanci provedeni po celém velkým přínosem. Po celou dobu výu-
vlastnosti a také jejich typické obleče- dičkové a pana Zdeňka Fouse, jejichž provozu i administrativní budově. ky se učily správnou techniku plavání.
ní. Děti pak vyhledávaly pro každou příběhy byly odprezentovány během Během dvou hodin získali povědo- Na konci všichni dostali mokré vy-
postavu Čtyřlístku knihu podle tema- programu. Zazněl také osud Rosy mí, jak takováto menší firma funguje svědčení a také několik dobrých rad na
tického zaměření. Na závěr všichni Schrammel, provdané Kennerknecht, a s sebou si odnesli i malý dárek. Touto letní koupání od vedoucí lektorky.
dostali něco na památku a někteří si který žáci natočili v září v Německu. cestou děkujeme vedení firmy i pro-
odnesli i čtenářské průkazy. Děkujeme Rosa pocházela ze Salavic, odkud byla vádějícím zaměstnancům za pozvání V pondělí 19. května navštívil naši
za zajímavou a inspirativní knihovnic- v roce 1945, stejně jako většina němec- a příjemně i užitečně strávený čas. školu zkušený policista, který si pro
kou lekci oběma pracovnicím městské kých obyvatel, nucena odejít. Dále byl žáky 2. ročníku připravil zajímavou
knihovny. připomenut i příběh pana Šimánka, na Dne 16. května proběhla závěrečná besedu o jejich bezpečnosti. Děti se
jehož zpracování se už před třemi lety lekce plaveckého výcviku žáků 2. roč- dozvěděly, jak se mají zachovat, pokud
Dne 9. května ožila bývalá synagoga podílely Katka Kozáková a Michaela níků. Děti si během kurzu osvojily by je oslovil cizí člověk, proč si dávat
výjimečnou akcí, kterou připravili vy- Pražská. Žáci již nyní pracují na vý- základy plaveckých stylů a posílily jis- pozor na komunikaci přes sociální sítě.
braní žáci 9. ročníku ZŠ Třešť. Dopo- stavních panelech, které budou jednot- totu i radost z pohybu ve vodě. Každý Dále si žáci zopakovali důležitá čísla
lední program byl určen spolužákům livé pamětníky a jejich životní příběhy žák dostal „mokré vysvědčení“, které tísňového volání a kdy je použít. Bese-
z 8. a 9. ročníků, odpolední pak širo- připomínat i nadále. odpovídá dosažené úrovni plavání. da byla poučná, děti se aktivně zapo-
ké veřejnosti. Tito žáci se v letošním Letos pro ně instruktoři připravili pla- jovaly a odnesly si spoustu informací.
školním roce zapojili do vzdělávacího V neděli 11. května sehráli Třeštíci vecké závody. Medaili a diplom získali
projektu Paměti národa Příběhy na- divadelní představení O dívčí válce mezi chlapci 1. F. Fedotovskyj (2. A), Na začátku druhé poloviny května
šich sousedů. V rámci něj zpracovali v Kulturním domě v Hodicích. Diváci, 2. A. Tůma (2. C), 3. T. Kadlec (2. A), se prvňáčci vydali za zvířátky do jih-
osudy pamětníků, jejichž životy byly kteří naplnili celý sál, se po celou dobu mezi dívkami 1. S. Šplinarová (2. B), lavské zoologické zahrady. Nejprve si
poznamenány událostmi 2. světo- dobře bavili, a tak se hercům hrálo ve 2. P. Molcarová (2. A), 3. K. Vytisková společně prohlédli celou ZOO, potom
vé války a následnými roky. Letos si velice příjemné atmosféře. (2. B). je čekal výukový program s názvem
připomínáme 80 let od jejího konce, Mazlíčci. Děti se dozvěděly, jak se
a právě proto žáci vybrali příběhy, Ve čtvrtek 15. května navštívily osmé V polovině května ukončily děti z prv- mají chovat ke zvířátkům a jak správně
které s touto dobou úzce souvisí. Na pečovat o své domácí mazlíčky. Paní
projektu se podíleli Zuzana Raymon- Informace pro rodiče lektorka přinesla na ukázku několik
dová, Aneta Vašková, Eliška Bínová, • 12. června se uskuteční v 16.00 hod. v divadelním sále školy setkání s ro- exponátů (korálovku, gekona, morče),
Petra Smetanová, Dominik Králík, Voj- diči budoucích prvňáčků. které si děti mohly pohladit.
ta Rod, Matyáš Pátek, Martin Jileček, • 27. června proběhne v 8.00 hod. v prostoru před hlavní budovou tradiční
Martin Vašíček a Matěj Vávra. Jejich slavnostní ukončení školního roku. Václav TRNKA
vystoupení doprovodil školní pěvecký ředitel ZŠ Třešť
Mateřská škola Třešť
Na návštěvě u Šnečků tělo a naladit se na nový den. Během
Naše třída Šnečků se nachází v pří- dopoledne se věnujeme různým čin-
zemí budovy nového pavilonu v uli- nostem jako např. tvoření z různých
ci Luční. Máme zde zapsáno 25 dětí materiálů, malování, stříhání, lepení
smíšeného věku. Všechny děti nyní a zařazujeme také grafomotorická cvi-
dovršily tří let. Z toho pět dětí je před- čení nebo „logochvilky“. Pravidelně se
školních a jedno dítě s odlišným ma- učíme nové básničky, které doprovází-
teřským jazykem, kterému se věnuje me pohybem.
asistentka pedagoga. Velkou pozornost věnujeme i roz-
Neodmyslitelnou součástí našich voji sociálních dovedností. Každý den
dnů jsou pohádky, které děti provází se děti učí, jak spolu vycházet, domlu-
po celý rok. Dáváme dětem prostor vit se, rozdělit se o hračky nebo řešit
pro vlastní tvořivost a fantazii, díky drobné spory. Povzbuzujeme je ke vzá-
pohádkám se učíme vyjadřovat emoce, jemné pomoci, naslouchání i respektu
rozvíjet slovní zásobu a posilovat vzá- vůči druhému. K tomu nám pomáhají bím jsme začali trávit více času venku a Jsme moc rádi, že můžeme být
jemné vztahy. Také se zaměřujeme na pravidla třídy, které si již děti osvojily. všímali jsme si prvních jarních znaků. u toho, jak děti rostou, získávají nové
rozvoj samostatnosti, komunikačních Snažíme se vytvářet bezpečné pro- Učíme se také chránit přírodu. Velkou dovednosti a objevují svět kolem sebe.
dovedností a spolupráci v kolektivu. středí, kde se děti nebojí vyjádřit svůj radost nám udělal návrat čápů k naší Už teď se těšíme na další společné zá-
Všechny aktivity volíme tak, aby byly názor a ví, že jsou součástí celého ko- školce. Ve třídě tvoříme jarní výzdobu žitky, které nám přinesou nadcházejí-
přirozené a přizpůsobené individuál- lektivu. a také zpíváme jarní písničky, které do- cí letní měsíce.
ním potřebám dětí. S příchodem jara jsme si povídali provázíme na rytmické nástroje.
Každý den u nás začíná ranním o proměnách přírody, pozorovali jsme V následujícím období se těšíme na Klára ZAMAZALOVÁ
kruhem, kde si povídáme a sdílíme květiny a probouzející se hmyz, sázeli cestování vlakem do Telče a návštěvu Jana POKORNÁ
naše společné zážitky. Nechybí ranní jsme semínka a nezapomněli jsme ani knihovny, výlet do „Obludiště“, oslavu Iryna POHORIELOVA (asistentka ped.)
cvičení, které dětem pomáhá rozhýbat na velikonoční svátky. S tímto obdo- Dne dětí a „Pasování předškoláků“. MŠ Třešť, třída Šnečci