Page 22 - Chytrý zpravodaj - Třešť 06/2025
P. 22

22                                                                                                 Ze školních lavic




          Základní škola Třešť




          Žáci 3. ročníku základní školy úspěšně   Ve škole se 16. dubna uskutečnil tvůrčí   každý může svým přístupem přispět   tězem soutěže se stala Karin Veselská,
          završili svůj celoroční projekt inova-  projektový den, do kterého se zapo-  ke zdravější planetě.  na druhém místě se umístila  Evelína
          tivního vzdělávání OP JAK s názvem   jili žáci 6. B a děti z mateřské školy –           Knížová a třetí místo obsadila Tereza
          Město Třešť a Kraj Vysočina. Projekt,   oddělení Kytičky. Celé dopoledne se   Ve středu 23.  dubna se vydali žáci   Dechtěrenková. Poděkování za přípra-
          který děti provázel během celého škol-  neslo v pohádkovém duchu a přineslo   7.  ročníku na vzdělávací exkurzi do   vu a realizaci soutěže patří pracovni-
          ního  roku, je postupně seznamoval   spoustu radosti, zábavy i nových zážit-  zábavního vědeckého centra VIDA!   cím DDM Mirce Hamerníkové a Re-
          s  historií,  kulturou  i  přírodními  krá-  ků. Tématem dne byly klasické pohád-  Brno, kde měli možnost poznávat   natě Honsové.
          sami našeho města a širšího regionu.   ky, které zná snad každé dítě – O Třech   svět vědy a  techniky zblízka. Během
          Cílem bylo nejen prohloubit jejich   prasátkách,  Perníková  chaloupka  návštěvy se zapojili do interaktivních   Sedmáci si prošli programem Státního
          znalosti o místě, kde žijí, ale především   a  Červená karkulka. Program si pro   experimentů, objevovali zákonitosti   zdravotního ústavu  Jak  se  nestát  zá-
          probudit v nich zájem a hrdost na svůj   své mladší kamarády připravili šesťá-  přírodních jevů a zkoumali fascinující   vislákem. Program měl formu zábav-
          domov. Symbolickou tečkou za tímto   ci, kteří se role organizátorů zhostili   exponáty, které jim přiblížily fungová-  né soutěžní hry s několika stanovišti,
          putováním byl výlet, který děti a paní   s  nadšením a  zodpovědností. S  tvor-  ní každodenních věcí prostřednictvím   na  kterých  byly  řešeny  jednotlivé  te-
          učitelky podnikly po Velikonocích do   bou rekvizit a obrázků pomohla i 7. A.  hravého objevování.  matické okruhy zaměřené na rizikové
          malebného  skanzenu  Veselý  Kopec,   Dopoledne odstartovalo tvořivý-                   chování. Hra byla zaměřena nejen na
          součásti Národního muzea v přírodě.   mi dílničkami. Děti a jejich průvodci   Ve dnech 25. a 26. dubna se uskutečnil   získávání informací o možných těles-
          Právě zde měly možnost na vlastní   obcházeli jednotlivá stanoviště a byla   zápis dětí k povinné školní docházce.   ných, duševních a  sociálních násled-
          oči poznat, jak se kdysi žilo na venko-  pohodová atmosféra – někde skládali   Poprvé se k  zápisu dostavilo 71 dětí,   cích působení návykových látek, ale
          vě a jak lidé v minulosti hospodařili.   pohádkové puzzle, lepili si vlastní mi-  jedenácti  z  nich  byl  povolen  odklad   také na rozvíjení osobnosti, seberegu-
          V  roubených chalupách obdivovaly   niaturní divadélko a zkoušeli posklá-  školní docházky o jeden rok z důvodu   lačního chování a  sociální zručnosti.
          nejen  tradiční  vybavení  domácnos-  dat příběh podle obrázků. Největší   školní nezralosti. Po připočítání devíti   Tematické okruhy byly např. tabák,
          tí, ale i důmyslné technické památky,   úspěch sklidilo divadelní představení   loňských odkladů nakonec do třech   alkohol, nelegální návykové látky, od
          jako jsou funkční mlýn, pilnice či su-  „Popletené  pohádky“,  které  šesťáci   prvních tříd nastoupí 69 žáků.  experimentu k závislosti, rozhodování
          šárna ovoce. Děti zaujala také ukázka   sehráli  pro své  malé  diváky. Po kul-         a další.
          starobylých řemesel a možnost prožít   turním zážitku následovala sportovní   Žáci  5.  ročníku  se  zúčastnili  soutěže
          na chvíli atmosféru života bez mo-  část programu. Na školním hřišti byly   KvíZOOvání, kterou pořádá Zoo-  Ve spolupráci se Státním zdravotním
          derních technologií – v jednoduchos-  připraveny různé překážkové dráhy,   logická zahrada Jihlava. Ze školního   ústavem škola pro žáky 6. ročníku
          ti, ale i s velkým respektem k přírodě   které prověřily obratnost, rychlost   kola postoupilo šest nejlepších žáků do   nachystala besedu s názvem Poruchy
          a řemeslné dovednosti. Projekt Město   i týmovou spolupráci. Závěr dopole-  kola základního, které se konalo přímo   příjmu  potravy. Děti se seznámily
          Třešť a Kraj Vysočina tak završil nejen   dne patřil volné hře na školní zahra-  v ZOO Jihlava. Tohoto kola se zúčast-  s tím, co jsou to poruchy příjmu po-
          bohatou sbírku poznatků, ale také ne-  dě, kde si všechny děti společně hrály,   nili Ema Matýsková (5. C), Andrea To-  travy, jak se projevují a jaká rizika jsou
          zapomenutelný společný zážitek, který   povídaly si a navazovaly nová kama-  mešová (5. C), Sofie Langová (5. B), Te-  s  nimi spojená. Také si popovídaly
          dětem zůstane v paměti, a zároveň tak   rádství.  Projektový den byl krásnou   reza Englová (5. B), Karolína Šebestová   o vnímání těla, současném tlaku soci-
          děti zažily výuku jinak.     ukázkou toho, jak může vypadat spo-  (5. A) a Přemysl Čech (5. A). Jako tým   álních sítí a vlivu médií na sebepřijetí.
                                       lupráce mezi školou a školkou. Všem   museli spolupracovat při řešení velmi
          Žáci 5. C se zúčastnili výukového pro-  zúčastněným patří velké poděková-  náročného kvízu o přírodě. Z celkové-  V květnu se žáci druhých tříd vydali
          gramu Od brány k bráně jihlavskou   ní – šesťákům za jejich pečlivou pří-  ho počtu 43 týmů z přihlášených zá-  na výlet do ZOO Jihlava, kde je čekal
          pevností. Paní lektorka si pro děti při-  pravu, paním učitelkám za organizaci   kladních škol se umístili na krásném   vzdělávací program ZOO v  krabici.
          pravila velmi zajímavou vycházku po   a malým školáčkům za radost, kterou   6. místě. Moc gratulujeme.  Děti se zábavnou formou dozvěděly
          existujících i zapomenutých hradbách   do školy přinesli. Už teď se těšíme na           spoustu zajímavostí o zvířatech a jejich
          města Jihlavy. Podívali se na místa, kde   další společné setkání!  V průběhu dubna se žáci školy aktivně   životním prostředí. Měly možnost si
          dříve jihlavské brány stály a prohlédli                    zapojili do ekologické akce Čistá Vy-  prohlédnout různé fotografie, přírod-
          si také Bránu Matky Boží. Navštívili   Žáci šestého ročníku si 22.  dubna   sočina. V rámci této iniciativy sbírali   niny, srst zvířat, a dokonce si sáhnout
          jihlavské kostely v  blízkosti náměstí   připomněli  Den Země  projektovým   odpadky v Třešti a jejím blízkém okolí,   i na živého hada Karla – korálovku. Ti
          i radnici. Program byl doplněn pouta-  dnem zaměřeným na ochranu život-  čímž přispěli k ochraně životního pro-  odvážnější si ho mohli i pochovat. Po
          vým úkoly, které děti velmi bavily.  ního prostředí. S organizací aktivit po-  středí a  zkrášlení svého města. Díky   programu následovala prohlídka celé
                                       máhala třída 8. B. Během dopoledne se   jejich úsilí se podařilo vyčistit několik   zoologické zahrady. Děti nadšeně po-
          Ve středu 16. dubna se v Telči uskuteč-  žáci rozdělili do skupin a absolvovali   frekventovaných  i  méně  navštěvova-  zorovaly hrošíky, surikaty, zebry, opice
          nil  volejbalový turnaj starších žáků   interaktivní kvíz zaměřený na udrži-  ných míst.  a mnoho dalších zvířat.Výlet se všem
          a starších žákyň. Chlapci mezi svými   telný životní styl. Zábavnou formou si           moc líbil a děti si odvezly nejen krásné
          soupeři nenašli přemožitele a  turnaj   tak rozšířili znalosti o ekologii a udr-  Poslední dubnový den se konala v pro-  zážitky, ale i  nové poznatky o  zvířa-
          vyhráli, dívky obsadily krásné druhé   žitelnosti. Nechyběla ani praktická   storách tělocvičny DDM soutěž ve   tech.
          místo. Za chlapce hráli J. Kodys (6. A),   část, během níž si zopakovali správné   zpívání s názvem Já, písnička, kterou
          V. Kodys, Mareš (oba 8. B), Nosek, Žád-  třídění odpadu a  vytvořili přáníčka,   připravily Mirka Hamerníková a  Re-  Velkým zážitkem byla pro děti z prv-
          ný, Šlosr (všichni 9. A), Rodek, Faitl (oba   v nichž vyjádřili své myšlenky o důle-  nata Honsová z  DDM. Každé z  pat-  ních tříd  návštěva zrekonstruované
          9. B) a P. Hink (9. C). Za dívky nastou-  žitosti ochrany naší planety. Projekto-  nácti dětí si připravilo jednu písničku   městské knihovny. Paní Kateřina
          pily  do  turnaje  H. Jabůrková (8. C),   vý den vyvrcholil společnou ekologic-  bez  doprovodu  hudebního  nástroje.   Brychtová je provedla zbrusu novou
          K.  Bursíková, Z. Raymondová (obě   kou akcí – žáci se vydali do okolí školy   Děti zpívaly do mikrofonu a  porota,   knihovnou, která se symbolicky ote-
          9. A), K. Doleželová, E. Bínová (obě   a  přilehlých sportovišť, kde aktivně   kterou tvořily paní učitelky z prvních   vírala 5. 5. 2025 v 5 hodin 55 minut,
          9. B), Z. Polednová, J. Krausová (obě   sbírali odpadky a pomáhali zvelebovat   tříd, určila celkové pořadí. Děti dostaly   a  připravila si pro ně zajímavý pro-
          9. C). Všem patří poděkování za vzor-  své okolí. Celá akce přinesla nejen nové   diplom a krásné dárky. Odměněni byli   gram o  čtveřici nerozlučných kama-
          nou reprezentaci školy.      poznatky, ale také radost z  toho, že    i další soutěžící a také ostatní děti. Ví-  rádů z komiksového seriálu s názvem
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27