Page 22 - Chytrý zpravodaj - Třešť 06/2025
P. 22
22 Ze školních lavic
Základní škola Třešť
Žáci 3. ročníku základní školy úspěšně Ve škole se 16. dubna uskutečnil tvůrčí každý může svým přístupem přispět tězem soutěže se stala Karin Veselská,
završili svůj celoroční projekt inova- projektový den, do kterého se zapo- ke zdravější planetě. na druhém místě se umístila Evelína
tivního vzdělávání OP JAK s názvem jili žáci 6. B a děti z mateřské školy – Knížová a třetí místo obsadila Tereza
Město Třešť a Kraj Vysočina. Projekt, oddělení Kytičky. Celé dopoledne se Ve středu 23. dubna se vydali žáci Dechtěrenková. Poděkování za přípra-
který děti provázel během celého škol- neslo v pohádkovém duchu a přineslo 7. ročníku na vzdělávací exkurzi do vu a realizaci soutěže patří pracovni-
ního roku, je postupně seznamoval spoustu radosti, zábavy i nových zážit- zábavního vědeckého centra VIDA! cím DDM Mirce Hamerníkové a Re-
s historií, kulturou i přírodními krá- ků. Tématem dne byly klasické pohád- Brno, kde měli možnost poznávat natě Honsové.
sami našeho města a širšího regionu. ky, které zná snad každé dítě – O Třech svět vědy a techniky zblízka. Během
Cílem bylo nejen prohloubit jejich prasátkách, Perníková chaloupka návštěvy se zapojili do interaktivních Sedmáci si prošli programem Státního
znalosti o místě, kde žijí, ale především a Červená karkulka. Program si pro experimentů, objevovali zákonitosti zdravotního ústavu Jak se nestát zá-
probudit v nich zájem a hrdost na svůj své mladší kamarády připravili šesťá- přírodních jevů a zkoumali fascinující vislákem. Program měl formu zábav-
domov. Symbolickou tečkou za tímto ci, kteří se role organizátorů zhostili exponáty, které jim přiblížily fungová- né soutěžní hry s několika stanovišti,
putováním byl výlet, který děti a paní s nadšením a zodpovědností. S tvor- ní každodenních věcí prostřednictvím na kterých byly řešeny jednotlivé te-
učitelky podnikly po Velikonocích do bou rekvizit a obrázků pomohla i 7. A. hravého objevování. matické okruhy zaměřené na rizikové
malebného skanzenu Veselý Kopec, Dopoledne odstartovalo tvořivý- chování. Hra byla zaměřena nejen na
součásti Národního muzea v přírodě. mi dílničkami. Děti a jejich průvodci Ve dnech 25. a 26. dubna se uskutečnil získávání informací o možných těles-
Právě zde měly možnost na vlastní obcházeli jednotlivá stanoviště a byla zápis dětí k povinné školní docházce. ných, duševních a sociálních násled-
oči poznat, jak se kdysi žilo na venko- pohodová atmosféra – někde skládali Poprvé se k zápisu dostavilo 71 dětí, cích působení návykových látek, ale
vě a jak lidé v minulosti hospodařili. pohádkové puzzle, lepili si vlastní mi- jedenácti z nich byl povolen odklad také na rozvíjení osobnosti, seberegu-
V roubených chalupách obdivovaly niaturní divadélko a zkoušeli posklá- školní docházky o jeden rok z důvodu lačního chování a sociální zručnosti.
nejen tradiční vybavení domácnos- dat příběh podle obrázků. Největší školní nezralosti. Po připočítání devíti Tematické okruhy byly např. tabák,
tí, ale i důmyslné technické památky, úspěch sklidilo divadelní představení loňských odkladů nakonec do třech alkohol, nelegální návykové látky, od
jako jsou funkční mlýn, pilnice či su- „Popletené pohádky“, které šesťáci prvních tříd nastoupí 69 žáků. experimentu k závislosti, rozhodování
šárna ovoce. Děti zaujala také ukázka sehráli pro své malé diváky. Po kul- a další.
starobylých řemesel a možnost prožít turním zážitku následovala sportovní Žáci 5. ročníku se zúčastnili soutěže
na chvíli atmosféru života bez mo- část programu. Na školním hřišti byly KvíZOOvání, kterou pořádá Zoo- Ve spolupráci se Státním zdravotním
derních technologií – v jednoduchos- připraveny různé překážkové dráhy, logická zahrada Jihlava. Ze školního ústavem škola pro žáky 6. ročníku
ti, ale i s velkým respektem k přírodě které prověřily obratnost, rychlost kola postoupilo šest nejlepších žáků do nachystala besedu s názvem Poruchy
a řemeslné dovednosti. Projekt Město i týmovou spolupráci. Závěr dopole- kola základního, které se konalo přímo příjmu potravy. Děti se seznámily
Třešť a Kraj Vysočina tak završil nejen dne patřil volné hře na školní zahra- v ZOO Jihlava. Tohoto kola se zúčast- s tím, co jsou to poruchy příjmu po-
bohatou sbírku poznatků, ale také ne- dě, kde si všechny děti společně hrály, nili Ema Matýsková (5. C), Andrea To- travy, jak se projevují a jaká rizika jsou
zapomenutelný společný zážitek, který povídaly si a navazovaly nová kama- mešová (5. C), Sofie Langová (5. B), Te- s nimi spojená. Také si popovídaly
dětem zůstane v paměti, a zároveň tak rádství. Projektový den byl krásnou reza Englová (5. B), Karolína Šebestová o vnímání těla, současném tlaku soci-
děti zažily výuku jinak. ukázkou toho, jak může vypadat spo- (5. A) a Přemysl Čech (5. A). Jako tým álních sítí a vlivu médií na sebepřijetí.
lupráce mezi školou a školkou. Všem museli spolupracovat při řešení velmi
Žáci 5. C se zúčastnili výukového pro- zúčastněným patří velké poděková- náročného kvízu o přírodě. Z celkové- V květnu se žáci druhých tříd vydali
gramu Od brány k bráně jihlavskou ní – šesťákům za jejich pečlivou pří- ho počtu 43 týmů z přihlášených zá- na výlet do ZOO Jihlava, kde je čekal
pevností. Paní lektorka si pro děti při- pravu, paním učitelkám za organizaci kladních škol se umístili na krásném vzdělávací program ZOO v krabici.
pravila velmi zajímavou vycházku po a malým školáčkům za radost, kterou 6. místě. Moc gratulujeme. Děti se zábavnou formou dozvěděly
existujících i zapomenutých hradbách do školy přinesli. Už teď se těšíme na spoustu zajímavostí o zvířatech a jejich
města Jihlavy. Podívali se na místa, kde další společné setkání! V průběhu dubna se žáci školy aktivně životním prostředí. Měly možnost si
dříve jihlavské brány stály a prohlédli zapojili do ekologické akce Čistá Vy- prohlédnout různé fotografie, přírod-
si také Bránu Matky Boží. Navštívili Žáci šestého ročníku si 22. dubna sočina. V rámci této iniciativy sbírali niny, srst zvířat, a dokonce si sáhnout
jihlavské kostely v blízkosti náměstí připomněli Den Země projektovým odpadky v Třešti a jejím blízkém okolí, i na živého hada Karla – korálovku. Ti
i radnici. Program byl doplněn pouta- dnem zaměřeným na ochranu život- čímž přispěli k ochraně životního pro- odvážnější si ho mohli i pochovat. Po
vým úkoly, které děti velmi bavily. ního prostředí. S organizací aktivit po- středí a zkrášlení svého města. Díky programu následovala prohlídka celé
máhala třída 8. B. Během dopoledne se jejich úsilí se podařilo vyčistit několik zoologické zahrady. Děti nadšeně po-
Ve středu 16. dubna se v Telči uskuteč- žáci rozdělili do skupin a absolvovali frekventovaných i méně navštěvova- zorovaly hrošíky, surikaty, zebry, opice
nil volejbalový turnaj starších žáků interaktivní kvíz zaměřený na udrži- ných míst. a mnoho dalších zvířat.Výlet se všem
a starších žákyň. Chlapci mezi svými telný životní styl. Zábavnou formou si moc líbil a děti si odvezly nejen krásné
soupeři nenašli přemožitele a turnaj tak rozšířili znalosti o ekologii a udr- Poslední dubnový den se konala v pro- zážitky, ale i nové poznatky o zvířa-
vyhráli, dívky obsadily krásné druhé žitelnosti. Nechyběla ani praktická storách tělocvičny DDM soutěž ve tech.
místo. Za chlapce hráli J. Kodys (6. A), část, během níž si zopakovali správné zpívání s názvem Já, písnička, kterou
V. Kodys, Mareš (oba 8. B), Nosek, Žád- třídění odpadu a vytvořili přáníčka, připravily Mirka Hamerníková a Re- Velkým zážitkem byla pro děti z prv-
ný, Šlosr (všichni 9. A), Rodek, Faitl (oba v nichž vyjádřili své myšlenky o důle- nata Honsová z DDM. Každé z pat- ních tříd návštěva zrekonstruované
9. B) a P. Hink (9. C). Za dívky nastou- žitosti ochrany naší planety. Projekto- nácti dětí si připravilo jednu písničku městské knihovny. Paní Kateřina
pily do turnaje H. Jabůrková (8. C), vý den vyvrcholil společnou ekologic- bez doprovodu hudebního nástroje. Brychtová je provedla zbrusu novou
K. Bursíková, Z. Raymondová (obě kou akcí – žáci se vydali do okolí školy Děti zpívaly do mikrofonu a porota, knihovnou, která se symbolicky ote-
9. A), K. Doleželová, E. Bínová (obě a přilehlých sportovišť, kde aktivně kterou tvořily paní učitelky z prvních vírala 5. 5. 2025 v 5 hodin 55 minut,
9. B), Z. Polednová, J. Krausová (obě sbírali odpadky a pomáhali zvelebovat tříd, určila celkové pořadí. Děti dostaly a připravila si pro ně zajímavý pro-
9. C). Všem patří poděkování za vzor- své okolí. Celá akce přinesla nejen nové diplom a krásné dárky. Odměněni byli gram o čtveřici nerozlučných kama-
nou reprezentaci školy. poznatky, ale také radost z toho, že i další soutěžící a také ostatní děti. Ví- rádů z komiksového seriálu s názvem