Page 15 - TZ_2021_09
P. 15

PRAVIDELNÁ ZÁJMOVÁ ČINNOST JE PRO                     mě umět počítat. Základem je dobře učená matematika ve
        DĚTI ZÁSADNÍ                                          škole a já měl na výborné učitele matematiky velké štěstí.
                                                              Vše to začalo paní učitelkou Katovskou, pak paní učitelkou
        Prázdniny  jsou  za  námi  a  děti  –  ně-            Venhodovou,  paní  učitelkou  Blechovou,  panem  učitelem
        které  po  hodně  dlouhé  době  –  zased-             Veignerem a mnohými dalšími. Moc jim za to děkuji!
        ly  opět  do  školních  lavic.  Zároveň  se           Pavel Pacal, Pro Třebíč
        také rozbíhají zájmové kroužky a další                Základní školu jsem navštěvoval pouze prvních pět let, než
        volnočasové  aktivity.  Někteří  rodiče               jsem přešel na víceleté gymnázium v Třebíči. Proto si více
        mohou  mít  stále  určité  obavy  poslat              než základní školu pamatuji studium na gymnáziu. K mým
        děti do kolektivu mimo školu. Chápu                   oblíbeným předmětům patřil například dějepis. Ovšem ni-
        to. Nicméně právě v této době po-  Jan Burda          koliv v podobě nekonečného učení letopočtů, ale jako příle-
        važuji  pravidelnou  zájmovou  čin-  Třebíč můj domov  žitost chápat současné dění v souvislostech a nevidět svět
        nost dětí za možná ještě zásadnější.                  černobíle. Historie totiž může inspirovat. Na druhé straně
        Děti velmi dlouho nebyly v žádném kolektivu a většina z   bychom si z ní také měli vzít ponaučení, abychom některé
        nich se pohybovala jen v on-line prostředí. Byl jsem v létě   chyby již neopakovali.
        jako vedoucí na letním táboře a chybějící sociální kontakty   Aleš Novák, Třebíč občanům!
        byly na dětech vidět. Projevovaly se především na snížené
        schopnosti komunikovat a spolupracovat s ostatními. Bylo   Můj dědeček říkával „Kdo nemá rád kytičky, nemá rád ani
        také patrné, že dětem chybí nějaký pevný řád a rytmus. S   lidičky“ a já kytky měla ráda od mala. A předmět to byl pří-
        tím vším může výrazně pomoci právě pravidelná zájmová   rodopis. A když nás učil pan učitel Bedřich Uhlíř a chodil
        činnost. Činnost v kroužku nebo oddíle učí děti nejrůzněj-  s  námi  na  přírodovědné  vycházky  po  okolí  Třebíče,  tak
        ším  znalostem  a  dovednostem  neformálními  metodami.   jsem  viděla,  co  chci  v  budoucnu  dělat.  Nejhorší  předmět
        Děti si hrají a tím se učí, děti si spolu povídají, nebo tvoří a   pro mě byl tělocvik. Stačí se na mě podívat a víte proč.
        tím se učí… Je to nekončící proces, ve kterém se nenápadně   Hana Houzarová, Břehy
        vzdělávají děti i vedoucí. I proto je důležité, aby děti chodily   Rozhodně matematika. Proč, to už si úplně nevzpomínám.
        do nějakého kroužku pravidelně a dlouhodobě. Věřím, že   Zřejmě pro její užitečnost a srozumitelnost. Mínění o sro-
        tento školní rok už bude normální a bez větších omezení.   zumitelnosti  jsem  pak  na  Matematicko -fyzikální  fakultě
        Děti si to zaslouží.                                  poněkud přehodnotil, ale to bylo až o mnoho let později.
                                                              Rostislav Štork, Třebíč občanům!
                                                              Měla jsem na základní škole skvělou učitelku na zeměpis
        ANKETA ZASTUPITELŮ                                    škole vyžadovala orientaci ve slepé mapě darů naší země
                                                              a tedy za mě jednička, předmět „zeměpis“. I když po nás ve
                                                              a všeho dalšího, co předepisovaly osnovy, prostě byla ná-
        Začal nový školní rok. Na konci toho loňského, tedy posled­  ročná, ve volném čase nám puberťákům věnovala spoustu
        ního června, jsme se dětí ptali, jaký předmět mají ve škole   volného času. Byla velká pohodářka a milovnice turistiky.
        nejraději. Který předmět na základní škole bavil vás? Vzpo­  Třeba pro nás v 76 zorganizovala výlet do Krakowa, odkud
        menete si proč?                                       jsem si dovezla singl Bohemian Rhapsody. A to byla ten-
                                                              krát velká paráda!
        Tělocvik. Protože se tam mohlo běhat, skákat a dávat góly.  Martina Bártová, ODS a TnT
        Milan Zeibert, Břehy
                                                              Na druhém stupni základní školy jsem měla nejraději češ-
        Ve  škole  mě  vždy  více  bavily  humanitní  předměty  a  nej-  tinu a dějepis, oba předměty mě bavily a zajímaly (matema-
        více pak asi dějepis. Proč tomu tak bylo, to už ale nevím.   tika a fyzika nikdy nebyly mou silnou stránkou), ale také
        V oblibě jsem měl i hodiny tělocviku. Hrál jsem v té době   proto, že jsme měli z obou předmětů vynikající učitele. Na
        hokej a tak jsme trávili s kamarády spoustu času buď ně-  PÁNY učitele Kršku z dějepisu a Forala z češtiny vzpomí-
        kde venku, nebo na místním zimáku. Do školy jsem chodil   náme i po desetiletích se spolužáky ze základky ve Zbra-
        opravdu rád, ale asi jako každý, těšil jsem se vždy na velké   slavi u Brna na každém srazu. Byli oba přísní, ale spraved-
        letní prázdniny. Prosluněné dva měsíce her a zábavy. Ved-  liví a hlavně nás vedli k lásce k rodnému jazyku i historii.
        le pravidelných třítýdenních pobytů na táboře Březová, to   Já jsem z toho čerpala ještě celé studium na humanitním
        byly i nezapomenutelné prázdniny u babičky v Budíkovi-  gymnáziu až do maturity.
        cích. Prostě krásná a bezstarostná školní léta.       Marie Černá, Třebíč můj domov
        Miloš Hrůza, ANO 2011
                                                              Vyrůstala jsem na vesnici, kde byla i základní škola. Tak
        Ve škole jsem milovala český jazyk. Určitě na tom měla vel-  jak  to  na  vesnici  bývá,  znají  žáci  své  učitelé  a  obráceně,
        ký podíl skvělá paní učitelka, na jejíž hodiny jsem se vždy   ale vždy je to o jejich přístupu. Mě nejvíce bavil přírodo-
        moc těšila. Probudila ve mně zájem nejen o rodný jazyk, ale   pis a zeměpis. V přírodopisu jsme často chodili do přírody.
        i o literaturu, dokonce inspirovala moje první literální po-  Naučila jsem se různé druhy bylin a dodnes je v praxi vy-
        kusy. Absenci takovýchto pedagogů v současnosti jsem si   užívám k domácí léčbě. Ráda jsem pozorovala pana učitele,
        plně uvědomila, když jsem sama stála za katedrou – písem-  jak popisuje i ty nejmenší broučky a sděluje nám jejich dů-
        né projevy středoškoláků byly opravdu hodně bolestivé.  ležitost v přírodě. Také jsem měla ráda zeměpis, i přesto, že
        Marie Dudíková, KDU ­ČSL                              v té době jsme byli více orientováni na východ. Pan učitel
        Mne bavila nejvíce matematika a to mi zůstalo celý škol-  se nebál vykládat i o západním světě. Dnes si uvědomuji, že
        ní život. A proč? Rád jsem počítal a řešil úlohy. Vždy mě   na tu dobu to bylo z jeho strany dost odvážné. Chtěla bych
        fascinovalo, jak jednoduše se dají vyřešit i ta nejsložitější   popřát všem žákům a studentům poklidný školní rok, ty
        zadání. Jen je potřeba pochopit ten princip, uvažovat logic-  nejlepší učitele a mnoho nových zážitků a vědomostí.
        ky a nebát se použít vlastní intuitivní nápady. A samozřej-  Zuzana Kratochvílová, ANO 2011

        | 15 | NÁZORY ZASTUPITELŮ | www.trebic.cz |
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20