Page 11 - TZ_2021_11
P. 11
manuál najdete zde
třeBíč zkrášlí nové předzahrádky.
město Bude regulovat i reklamu
Město Třebíč má nový manuál tvorby ve- „Cílem manuálu a naší motivací je kultivovaná podoba předza-
řejných prostranství se zaměřením na re- hrádek, které budou ladit s celkovým architektonickým kon-
staurační předzahrádky a reklamu. Manuál ceptem nového Karlova náměstí a památkové zóny, i vkusná
a efektivní reklama v přiměřeném množství a decentní barev-
pro provozovatele předzahrádek a majitele nosti. Zároveň je manuál zpracován tak, aby měl obecnou plat-
a provozovatele obchodů v budovách v pa- nost a byl především zdrojem inspirace,“ popsal záměr města
mátkové zóně zpracoval městský architekt starosta Pavel Pacal.
Petr Ondráček. Náměstí přirovnává městský architekt Petr Ondráček k neza-
řízenému obývacímu pokoji: „Je to ten nejlepší prostor, který
máme a do kterého si nechceme přinést starou rozvrzanou
pohovku. Obdobně i na náměstí chceme předzahrádky, které
budou ladit s celkovým architektonickým konceptem. Předza-
hrádky, na kterých si můžeme sednout na čerstvém vzduchu,
ve stínu slunečníku a vychutnat si zde kávu nebo pivo s výhle-
dem na ruch města. Manuál proto směřuje k předzahrádkám
otevřeným, umístěným přímo na povrchu veřejného prostran-
ství, s kvalitním nábytkem a slunečníky s minimem reklamy.
Nechceme předzahrádky ve formě igelitového stanu a nechce-
me sedět na plastových židlích na zeleném koberci.“
Už při přípravách rekonstrukce náměstí před pěti lety byly
provozovatelům předzahrádek odpuštěny poplatky za užívání
veřejného prostranství, právě z toho důvodu, aby se mohli při-
pravit na investici do jejich nové podoby. „Zároveň jsme připra-
jak to má vypadat: Vývěsní štít kavárny, vili systém městských dotací, který provozovatelům finančně
kovářské provedení. pomůže upravit zahrádky, ale i reklamu do kultivované podo-
Třebíč, židovská čtvrť
by,“ doplnil Pavel Pacal.
| 11 | aktuálně | www.trebic.cz |