Page 10 - TZ_2021_11
P. 10
nevkusná reklama zastírá pravou tvář
historicky hodnotných Budov
Mnoho měst už i v České republice bojuje proti vizuálnímu smogu a zpracovává a uplatňuje svůj manuál regulace reklamy.
Kromě Prahy, Brna a Ostravy se s regulací reklamy setkáme i ve Znojmě, Mikulově nebo Žďáru nad Sázavou, nově ji při-
pravuje také nedaleké Velké Meziříčí.
„Historická Třebíč s památkami UNESCO si nezaslouží být zahlcena nevkusnou reklamou. Manuál si nebere za cíl reklamu
zakázat, ale přispět k její kultivaci, být inspirací a návodem,“ sdělil starosta Pavel Pacal.
Vzhledem ke kulturně historické hodnotě městské památkové zóny a ke zvýšení jejího turistického potenciálu přistoupila
rada města k regulaci reklamy a vydala nařízení, které vykazuje některá reklamní média z území městské památkové
zóny. Týká se to reklamních plachet, umístěných na stavbách, polepů oken, celoplošných a výrazně barevných polepů
výloh, reklamních praporů, vlajek nebo převěsů a dalších.
Pro vlastníky provozoven a restauračních předzahrádek je připraven dotační program, v rámci kterého budou na území
památkové zóny poskytovány dotace na restaurační předzahrádky a označení provozoven. Konzultace bude poskytovat
městský architekt a odbor rozvoje a územního plánování.
„Třebíč je krásné město s úžasnými památkami vsazené do čisté přírody. Je na nás všech, v jakém městě chceme žít. A je
naší vizitkou, jak se ve vzájemné spolupráci jako město prezentujeme před návštěvníky,“ uvedl městský architekt Petr
Ondráček.
jak to má vypadat: Restaurační předzahrádka,
umístěná na klidném nádvoří s výhledem do parku.
Třebíč, nádvoří třebíčského zámku
| 10 | aktuálně | www.trebic.cz |