Page 10 - TZ_2021_11
P. 10

nevkusná reklama zastírá pravou tvář


        historicky hodnotných Budov



        Mnoho měst už i v České republice bojuje proti vizuálnímu smogu a zpracovává a uplatňuje svůj manuál regulace reklamy.
        Kromě Prahy, Brna a Ostravy se s regulací reklamy setkáme i ve Znojmě, Mikulově nebo Žďáru nad Sázavou, nově ji při-
        pravuje také nedaleké Velké Meziříčí.
        „Historická Třebíč s památkami UNESCO si nezaslouží být zahlcena nevkusnou reklamou. Manuál si nebere za cíl reklamu
        zakázat, ale přispět k její kultivaci, být inspirací a návodem,“ sdělil starosta Pavel Pacal.
        Vzhledem ke kulturně historické hodnotě městské památkové zóny a ke zvýšení jejího turistického potenciálu přistoupila
        rada města k regulaci reklamy a vydala nařízení, které vykazuje některá reklamní média z území městské památkové
        zóny. Týká se to reklamních plachet, umístěných na stavbách, polepů oken, celoplošných a výrazně barevných polepů
        výloh, reklamních praporů, vlajek nebo převěsů a dalších.
        Pro vlastníky provozoven a restauračních předzahrádek je připraven dotační program, v rámci kterého budou na území
        památkové zóny poskytovány dotace na restaurační předzahrádky a označení provozoven. Konzultace bude poskytovat
        městský architekt a odbor rozvoje a územního plánování.
        „Třebíč je krásné město s úžasnými památkami vsazené do čisté přírody. Je na nás všech, v jakém městě chceme žít. A je
        naší vizitkou, jak se ve vzájemné spolupráci jako město prezentujeme před návštěvníky,“ uvedl městský architekt Petr
        Ondráček.






























































        jak to má vypadat: Restaurační předzahrádka,
        umístěná na klidném nádvoří s výhledem do parku.
        Třebíč, nádvoří třebíčského zámku

                                                                                         | 10 | aktuálně | www.trebic.cz |
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15