Page 17 - Chytrý zpravodaj - Sviadnov JARO/2025
P. 17
www.sviadnov.cz jaro 2025
Huisman Czech Republic se podílí na dodávce
námořních jeřábů pro speciální japonské plavidlo
HuiSMAN OTEVÍRÁ DVEŘE MLADÝM lých technických zařízení. Mladí technici se
TECHNiKŮM. K NASTuPujÍCÍ GENE- u nás podíleli na konkrétních projektech v re-
RACi MÁ DŮVĚRu álném pracovním prostředí, a tím získali ne-
ocenitelné zkušenosti pro svou budoucí kari-
Bude v Česku v dalších letech dostatek kva-
Společnost Huisman Czech Republic se po- litních a motivovaných lidí v technických éru. Někteří absolventi stáží tak po skončení
dílí na výrobě několika důležitých součástí oborech? V Huisman Czech Republic tomu školy začínají profesní dráhu právě u nás ve
pro dva speciální námořní jeřáby. Zařízení Sviadnově,“ popisuje Monika Pěnčíková,
jsou určena pro novou loď společnosti jdou aktivně naproti. Cílem rozmanitých a doplňuje: „Zkušenost s mladými studenty
aktivit je nejen vzbudit zájem mladé gene-
Toyo Construction, která se zabývá poklád- máme vesměs pozitivní – mají potřebné zna-
kou podmořských kabelů a instalací větr- race o technické vzdělání, ale také přispět losti, jsou velmi samostatní, aktivní a dobře
k jejich lepší přípravě na praxi a budoucí
ných farem. Speciálně navržené plavidlo profesní uplatnění. Spolupráce se středním pracují v týmu. Nadané a motivované tech-
bude sloužit rozvíjejícímu se japonskému nické talenty pořád v Česku máme!“
průmyslu pobřežních větrných elektráren. a vysokým školstvím zahrnuje široké spekt-
rum aktivit od darů pro školy a exkurzí přes Mgr. Daniela Pilchová,
„V Huisman Czech Republic se podílíme na účast na vzdělávacích akcích a veletrzích za Huisman Czech
výrobě důležitých komponent pro oba je- až po organizaci praxí a stáží.
řáby. U hybridního jeřábu s výložníkem se Stěžejním prvkem spolupráce Huisman
jedná o trubkový podstavec, tažný a zá- Czech Republic a zapojených škol jsou pra-
sobníkový naviják, kompenzátor pohybu xe a stáže, které umožňují mladým lidem
vlnění,“ uvádí Karel Pavlíček, za Huisman získat zkušenosti přímo v provozu. Pro na-
Czech Republic, a doplňuje: „Zajímavostí
je následná logistika u tohoto projektu. Části stupující absolventy mají ve sviadnovském
závodě připravený individuální adaptační
jeřábu vyrobené u nás ve Sviadnově bude- plán, který se zaměřuje na detailní sezná-
me přepravovat netradičně do rumunské- mení s pracovištěm, kolegy a pracovními
ho přístavního města Tulcea, kde proběhne činnostmi. „Věříme, že investice do vzdělání
kompletace a instalace celého jeřábového
systému. Transport bude zajištěn lodní do- mladých talentů je klíčem k budoucí prospe-
ritě společnosti i celého průmyslového odvět-
pravou po Dunaji, a to z Bratislavy až do ví. Snažíme se nejen získávat kvalifikované
cílového přístavu v Rumunsku. Říční trasa zaměstnance, ale také inspirovat mladé lidi
měří téměř 1 800 km a loď by tuto vzdálenost k většímu zájmu o technické obory a přispět
měla překonat asi za 7 dní.”
k rozvoji vzdělávacího systému v regionu,“
říká Karel Pavlíček.
„Naším cílem je žáky co nejvíce zapojovat do
skutečného vývoje a výroby našich pokroči-
Námořní jeřáby Huisman jsou navrženy
tak, aby umožnily bezpečnou a přesnou
manipulaci s těžkými náklady v nároč-
ných mořských podmínkách. Hybridní
jeřáb s výložníkem kombinuje vysokou
zdvihovou kapacitu tradičního jeřábu
s flexibilitou jeřábu se zalomeným vý-
ložníkem, což zajišťuje lepší manipulaci
s náklady na moři. Jeřáb je vybaven plně
elektrickým pohonem a systémem aktiv-
ní i pasivní kompenzace pohybu mořské
hladiny vůči zavěšenému břemenu. Jeřáb
se zalomeným výložníkem je kompaktní,
ale výkonný, a je určen pro efektivní pod-
mořské operace a manipulaci s nákladem
na palubě.
17