Page 2 - Chytrý zpravodaj - Střekov 8/2024
P. 2
Z radnice
Rekonstrukce,
zeleň a úspěšná parkovací zóna
Finišující přípravy velkých investičních akcí, neustálé boje v oblasti péče o zeleň, ale také
dopravní problematika – nejen o tom jsme hovořili s Ing. Bc. Petrem Bandasem, místostarostou
MO Střekov, který zhodnotil kladné i záporné stránky probíhajícího roku.
Jak byste zhodnotil letošní a v dalším roce by mohla že některé nasmlouvané firmy
rok? začít samotná rekonstrukce. na sečení si neplní své po-
Velmi dobře. Podařilo se V ideálním případě by se vinnosti. Navíc – což je prob-
udělat mnoho věcí a spousta mohla časově překrývat s re- lém celého Ústí nad Labem
dalších se připravuje, přičemž konstrukcí starého mostu, – je zde nepříliš kvalitní péče
často se přípravy výrazně takže není zcela vyloučeno, o keře, které vyžadují poně-
posunuly směrem krealizaci. že by se nám Žukovovu kud jiný přístup než běžná
Jako dobré hodnotím i to, že ulici podařilo otevřít v době zeleň. Což budeme muset
– na rozdíl od předchozích dokončení rekonstrukce řešit. Buď se nově keře oddělí
období – zaznamenáváme mostu. Rozhodně to není od běžného sečení, nebo bude
poměrně slušný příliv peněz jistota, ale bylo by to krásné. muset zasáhnout odborník
zmagistrátu do obvodů, tedy A ještě máme menší, ale dané firmy. Celkové řešení
iknám. Mimochodem: úplně velmi očekávanou akci – bohužel není otázkou jednoho
čerstvou zprávou je, že přišla pod hřbitovem je velké volné nebo dvou let.
dotace ve výši přesahující místo, kde bychom po více
milion korun, kterou využi- než roce (do Vánoc) chtěli Jak vypadá situace ohledně
jeme na opravu tříkrálového otevřít psí park. Bude to ta- známého překračování
sloupu. Ovšem jsou i další kový malý dárek pro pej- rychlosti na Střekově apří-
velké akce, na které nám ma- skaře. A v neposlední řadě padného pořízení inteli-
gistrát poskytuje podporu, by se ještě letos měly zrea- gentního semaforu, či do- se nemůžeme dobrat výsled-
aby se mohly realizovat. lizovat tři chodníky – v No- konce více semaforů? ku, a to ani značky upozor-
voveské ulici, spojka mezi Zatím se nám podařila ňující na pohyb dětí.
O jaké velké akce jde? Švabinského a Kojetickou jedna věc – provedli jsme
Jednou z nich je záchytné a také v Brné. měření na dvou komunika- S dopravou souvisí nová
parkoviště, kdy se nám ve cích, vNové ulici ana spojce placená parkovací zóna…
spolupráci s městem poda- Co vás naopak trápí? pod hradem (ulice Litomě- Kterou kvitují především
řilo koupit pozemek, na kte- Určitě zeleň a péče o ni. řická). V druhém případě občané, kteří bydlí na spod-
rém se bude připravovat 213 Nemáme sice od občanů byla průměrná rychlost ním Střekově, protože do-
parkovacích stání. Parkoviště příliš mnoho informací otom, 63 km/h, desítky tisíc aut nedávna bylo běžné, že ne-
bezesporu odlehčí dopravě že by se špatně sekalo, pouze jely za dobu měření více než rezidenti zde zabírali par-
během rekonstrukce Bene- nedávno probleskla jedna 50 km/h anejvyšší naměřená kovací místa i na celé dny.
šova mostu. Velkým pro- stížnost na určitou plochu, rychlost byla 172 km/h! Takže regulace parkování
jektem je i mnohaletá akce, která nebyla posekaná, ovšem V Nové ulici byla průměrná se povedla. Již nyní se plá-
což je oprava Žukovovy uli- je nutno si uvědomit, že při rychlost 58 km/h (směrem nuje rozšíření parkovací
ce probíhající v režii magi- rozloze obvodu nemůžeme dolů, nahoru to bylo 48 km/h) zóny do dalších částí ob-
strátu, přičemž je plně hotová mít v každém okamžiku anejvyšší naměřená rychlost vodu, aktuálně až téměř
projektová dokumentace a je zkontrolovanou každou ze- byla 142 km/h. Doufám, že k Rybářské baště, protože
požádáno o vydání staveb- lenou plochu. Spíše, jako po těchto výsledcích nám právě řidiči, kteří původně
ního povolení. A pokud vše vpřípadě nábřeží, které chce- magistrát vyjde vstříc aumístí parkovali v okolí úřadu
dopadne dobře, bude vy- me zpřístupnit lidem, což alespoň pod hrad úsekové a mostu, se prostě jen pře-
psáno a v příštím roce pro- bez posečení není možné, měření nebo radar. V Nové sunuli o kousek dál, což je
vedeno výběrové řízení čas od času narážíme na to, ulici je ovšem podchod, takže nutno řešit.
2