Page 23 - Chytrý zpravodaj - Praha-Štěrboholy číslo 1 2021
P. 23

POKROKY NAŠICH   třídě přibylo pár skutečných čtenářů, kteří plynule
 a s přednesem přečtou jednoduché texty. Ani
 PRVŇÁČKŮ  psaní nečiní šikovným prvňáčkům potíže. Zvládají
 opisovat jak slova, tak věty psacím písmem. Nyní
 Nacházíme se za první polovinou tohoto   již ví, že psací písmo se v životě využívá i praktič-
 školního roku a máme za sebou předání prvního   těji než jen v písance a jiných sešitech. V únoru si   Učíme se všude
 vysvědčení našim nejmenším žáčkům. A jak to   např. zkusili napsat svou první valentýnku. A ne-  Ke schodišti vyzdobenému násobilkou, pádovými otázkami, vyjmeno-
 všechno prvňáčci prozatím zvládají? Již od za-  zahálí ani v matematice. Zpaměti i pomocí prstů   vanými slovy a převody jednotek přibyla na chodbách i edukativní
 čátku školního roku mají nastolené náročnější   napočítají všichni do devíti a porovnávají, čeho je   výmalba zdí od nadaného studenta Západočeské univerzity v Plzni
 podmínky nežli jejich předchůdci: každodenní no-  více a čeho je méně. Zároveň si pravidelně upev-  Bc.  Matěje Koláře. Mladší žáci tak mohou denně fixovat tvrdé
 šení roušek, rozestupy, pravidelná dezinfekce ru-  ňují a prohlubují znalosti z předškolního vzdělá-  a měkké slabiky či si ověřovat, zda znaménko „větší“ se opravdu ote-
 kou, na podzim i distanční výuka. I přes všechna   vání o přírodě i o svém okolí.  vírá většímu množství. Všem ostatním pak zdi v posledním patře nabí-
 tato opatření a komplikace jsme však 28. 1. 2021   A co bylo v posledních týdnech největší mo-  zejí oporu nejen v problémových předponách s-, z-, vz-, ale třeba i ve
 mohli v rozzářených dětských očkách pozorovat   tivací a zároveň odměnou za dobře odvedenou   vzorcích pro výpočet obvodu či obsahu.
 radost ze samých jedniček. Velký podíl na úspě-  práci? Společně jsme si užili bobování, sáňko-
 chu všech dětí mají též rodiče, kteří jim byli opo-  vání, stavění iglú i koulovanou děti proti paní
 rou při distanční výuce a během celého prvního   učitelce.
 pololetí. Distanční výuka mimo jiné ukázala, že   Na co nesmím zapomenout, a co je pro život
 vedení dětí k samostatnosti je pro ně velmi pro-  důležité, je učení se spolupráci, komunikaci, tole-
 spěšné. Více než polovina prvňáčků zvládala ke   ranci a řešení konfliktů. I tyto dovednosti se po-
 konci distanční výuky pracovat v hodinách samo-  malu učíme a také budeme učit i nadále. Všichni
 statně, bez dopomoci rodičů. Distanční výuku   se ve třídě vzájemně podporujeme a opakujeme
 jsme ustáli, ačkoliv poslední dva týdny bylo na   si, že i snaha se cení.
 dětech již vidět, jak moc jim chybí klasická výuka   Co bych svým prvňáčkům popřála do druhého
 ve třídě a kontakt se spolužáky.  pololetí? Především aby  je  neopustilo  zdraví,
 Samé jedničky na vysvědčení jsou u všech   nadšení, elán a chuť se učit něco nového. Aby
 žáků  zasloužené. Od  prvního  školního dne do   nám bylo stále umožněno docházet prezenčně
 svého prvního vysvědčení udělaly děti obrovský   do naší třídy a my se tak mohli každý den vídat
 pokrok a ušly veliký kus cesty. I přesto, že pro-  osobně a ne jen přes monitory počítačů. A aby-
 zatím neumí všechna písmenka abecedy, chybí   chom se co nejdříve vrátili do běžného školního
 jim první zoubky a v důsledku toho šišlají, zvládají   chodu bez roušek a dalších opatření.
 přečíst jednoduché texty a v textu se i správně
 orientují. Troufám si říci, že přes Vánoce nám ve   Lucie Moskalievová, třídní učitelka I.A
 22  Štěrboholské listy 1/2021
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28