Page 22 - Chytrý zpravodaj - Praha-Štěrboholy číslo 1 2021
P. 22

POKROKY NAŠICH                       třídě přibylo pár skutečných čtenářů, kteří plynule
                                             a s přednesem přečtou jednoduché texty. Ani
        PRVŇÁČKŮ                             psaní nečiní šikovným prvňáčkům potíže. Zvládají
                                             opisovat jak slova, tak věty psacím písmem. Nyní
          Nacházíme se za první polovinou tohoto   již ví, že psací písmo se v životě využívá i praktič-
        školního roku a máme za sebou předání prvního   těji než jen v písance a jiných sešitech. V únoru si   Učíme se všude
        vysvědčení našim nejmenším žáčkům. A jak to   např. zkusili napsat svou první valentýnku. A ne-  Ke schodišti vyzdobenému násobilkou, pádovými otázkami, vyjmeno-
        všechno prvňáčci prozatím zvládají? Již od za-  zahálí ani v matematice. Zpaměti i pomocí prstů   vanými slovy a převody jednotek přibyla na chodbách i edukativní
        čátku školního roku mají nastolené náročnější   napočítají všichni do devíti a porovnávají, čeho je   výmalba zdí od nadaného studenta Západočeské univerzity v Plzni
        podmínky nežli jejich předchůdci: každodenní no-  více a čeho je méně. Zároveň si pravidelně upev-  Bc.  Matěje Koláře. Mladší žáci tak mohou denně fixovat tvrdé
        šení roušek, rozestupy, pravidelná dezinfekce ru-  ňují a prohlubují znalosti z předškolního vzdělá-  a měkké slabiky či si ověřovat, zda znaménko „větší“ se opravdu ote-
        kou, na podzim i distanční výuka. I přes všechna   vání o přírodě i o svém okolí.  vírá většímu množství. Všem ostatním pak zdi v posledním patře nabí-
        tato opatření a komplikace jsme však 28. 1. 2021   A co bylo v posledních týdnech největší mo-  zejí oporu nejen v problémových předponách s-, z-, vz-, ale třeba i ve
        mohli v rozzářených dětských očkách pozorovat   tivací a zároveň odměnou za dobře odvedenou   vzorcích pro výpočet obvodu či obsahu.
        radost ze samých jedniček. Velký podíl na úspě-  práci? Společně jsme si užili bobování, sáňko-
        chu všech dětí mají též rodiče, kteří jim byli opo-  vání, stavění iglú i koulovanou děti proti paní
        rou při distanční výuce a během celého prvního   učitelce.
        pololetí. Distanční výuka mimo jiné ukázala, že   Na co nesmím zapomenout, a co je pro život
        vedení dětí k samostatnosti je pro ně velmi pro-  důležité, je učení se spolupráci, komunikaci, tole-
        spěšné. Více než polovina prvňáčků zvládala ke   ranci a řešení konfliktů. I tyto dovednosti se po-
        konci distanční výuky pracovat v hodinách samo-  malu učíme a také budeme učit i nadále. Všichni
        statně, bez dopomoci rodičů. Distanční výuku   se ve třídě vzájemně podporujeme a opakujeme
        jsme ustáli, ačkoliv poslední dva týdny bylo na   si, že i snaha se cení.
        dětech již vidět, jak moc jim chybí klasická výuka   Co bych svým prvňáčkům popřála do druhého
        ve třídě a kontakt se spolužáky.     pololetí? Především aby  je  neopustilo  zdraví,
          Samé jedničky na vysvědčení jsou u všech   nadšení, elán a chuť se učit něco nového. Aby
        žáků  zasloužené. Od  prvního  školního dne do   nám bylo stále umožněno docházet prezenčně
        svého prvního vysvědčení udělaly děti obrovský   do naší třídy a my se tak mohli každý den vídat
        pokrok a ušly veliký kus cesty. I přesto, že pro-  osobně a ne jen přes monitory počítačů. A aby-
        zatím neumí všechna písmenka abecedy, chybí   chom se co nejdříve vrátili do běžného školního
        jim první zoubky a v důsledku toho šišlají, zvládají   chodu bez roušek a dalších opatření.
        přečíst jednoduché texty a v textu se i správně
        orientují. Troufám si říci, že přes Vánoce nám ve   Lucie Moskalievová, třídní učitelka I.A
        22                                                  Štěrboholské listy 1/2021
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27