Page 22 - Chytrý zpravodaj - Praha-Štěrboholy číslo 1 2021
P. 22
POKROKY NAŠICH třídě přibylo pár skutečných čtenářů, kteří plynule
a s přednesem přečtou jednoduché texty. Ani
PRVŇÁČKŮ psaní nečiní šikovným prvňáčkům potíže. Zvládají
opisovat jak slova, tak věty psacím písmem. Nyní
Nacházíme se za první polovinou tohoto již ví, že psací písmo se v životě využívá i praktič-
školního roku a máme za sebou předání prvního těji než jen v písance a jiných sešitech. V únoru si Učíme se všude
vysvědčení našim nejmenším žáčkům. A jak to např. zkusili napsat svou první valentýnku. A ne- Ke schodišti vyzdobenému násobilkou, pádovými otázkami, vyjmeno-
všechno prvňáčci prozatím zvládají? Již od za- zahálí ani v matematice. Zpaměti i pomocí prstů vanými slovy a převody jednotek přibyla na chodbách i edukativní
čátku školního roku mají nastolené náročnější napočítají všichni do devíti a porovnávají, čeho je výmalba zdí od nadaného studenta Západočeské univerzity v Plzni
podmínky nežli jejich předchůdci: každodenní no- více a čeho je méně. Zároveň si pravidelně upev- Bc. Matěje Koláře. Mladší žáci tak mohou denně fixovat tvrdé
šení roušek, rozestupy, pravidelná dezinfekce ru- ňují a prohlubují znalosti z předškolního vzdělá- a měkké slabiky či si ověřovat, zda znaménko „větší“ se opravdu ote-
kou, na podzim i distanční výuka. I přes všechna vání o přírodě i o svém okolí. vírá většímu množství. Všem ostatním pak zdi v posledním patře nabí-
tato opatření a komplikace jsme však 28. 1. 2021 A co bylo v posledních týdnech největší mo- zejí oporu nejen v problémových předponách s-, z-, vz-, ale třeba i ve
mohli v rozzářených dětských očkách pozorovat tivací a zároveň odměnou za dobře odvedenou vzorcích pro výpočet obvodu či obsahu.
radost ze samých jedniček. Velký podíl na úspě- práci? Společně jsme si užili bobování, sáňko-
chu všech dětí mají též rodiče, kteří jim byli opo- vání, stavění iglú i koulovanou děti proti paní
rou při distanční výuce a během celého prvního učitelce.
pololetí. Distanční výuka mimo jiné ukázala, že Na co nesmím zapomenout, a co je pro život
vedení dětí k samostatnosti je pro ně velmi pro- důležité, je učení se spolupráci, komunikaci, tole-
spěšné. Více než polovina prvňáčků zvládala ke ranci a řešení konfliktů. I tyto dovednosti se po-
konci distanční výuky pracovat v hodinách samo- malu učíme a také budeme učit i nadále. Všichni
statně, bez dopomoci rodičů. Distanční výuku se ve třídě vzájemně podporujeme a opakujeme
jsme ustáli, ačkoliv poslední dva týdny bylo na si, že i snaha se cení.
dětech již vidět, jak moc jim chybí klasická výuka Co bych svým prvňáčkům popřála do druhého
ve třídě a kontakt se spolužáky. pololetí? Především aby je neopustilo zdraví,
Samé jedničky na vysvědčení jsou u všech nadšení, elán a chuť se učit něco nového. Aby
žáků zasloužené. Od prvního školního dne do nám bylo stále umožněno docházet prezenčně
svého prvního vysvědčení udělaly děti obrovský do naší třídy a my se tak mohli každý den vídat
pokrok a ušly veliký kus cesty. I přesto, že pro- osobně a ne jen přes monitory počítačů. A aby-
zatím neumí všechna písmenka abecedy, chybí chom se co nejdříve vrátili do běžného školního
jim první zoubky a v důsledku toho šišlají, zvládají chodu bez roušek a dalších opatření.
přečíst jednoduché texty a v textu se i správně
orientují. Troufám si říci, že přes Vánoce nám ve Lucie Moskalievová, třídní učitelka I.A
22 Štěrboholské listy 1/2021