Page 9 - Chytrý zpravodaj - Šaratice 06/2025
P. 9
Šaratický obecní zpravodaj 5/2025
ZPRÁVY ZE ZÁKLADNÍ ŠKOLY ŠARATICE
Začala škola...
Prázdniny utekly jako voda a nový školní rok je tady! V tomto školním roce máme tu čest otevřít dvě první
třídy, které navštíví celkem 33 zvídavých prvňáčků. Slavnostní přivítání probíhalo, jak je už tradicí, v sále
Obecního úřadu v Šaraticích, kde se sešli nejen žáci, ale i starostové obcí Šaratice, Zbýšov a Hostěrádky -
Rešov.
Každý prvňáček si z tohoto slavnostního okamžiku
odnesl nejen první školní zážitky, ale i drobné dárky,
které jim zpříjemnily začátek školní docházky. Celý den
byl plný radosti, očekávání a nadšení pro nové
dobrodružství, které školní rok přináší.
Přejeme nejen našim prvňáčkům, ale všem žákům,
aby tento školní rok byl plný úspěchů, nových
zkušeností a spousty nezapomenutelných chvil.
Ať se jim daří ve všem, co si předsevzali!
Mgr. Lenka Popeláková, ředitelka školy
ZPRÁVIČKY Z MATEŘSKÉ ŠKOLIČKY
Září ve školce je vždy obdobím velkých změn. Do tříd se po prázdninách vrací dětský smích – veselý,
ale někdy i trochu nejistý. Pro některé děti je to návrat do známého prostředí, pro jiné první velký krok
do neznáma. Ať už jde o nováčky, nebo zkušenější „mazáky“, všechny čeká adaptační období, které je pro
jejich další vývoj nesmírně důležité.
Na začátek školky reagují děti různě. Některé se s radostí
vrhnou do objevování tříd, her a kamarádů, jiné se více drží
rodičů a potřebují delší čas, aby se cítily v bezpečí. Neznamená
to, že by jim chyběla odvaha – je to přirozený způsob,
jak zpracovávají nové prostředí a vyjadřují své pocity.
Naším úkolem jako učitelek je být dětem oporou. Snažíme
se vytvořit prostředí, kde se cítí bezpečně a vítaně. Nabízíme
útěchu, vlídné slovo i objetí a trpělivě je provázíme jejich
prvními kroky. Společně zpíváme, čteme pohádky, tvoříme
a hrajeme si, aby se počáteční obavy postupně měnily v radost
a pocit přijetí.
Velkou pomocí jsou také starší, zkušenější děti.
Po prázdninách se vracejí s radostí a elánem a často sami
provází nováčky. Ukazují jim, kde najdou hračky, jak si umýt
ruce nebo nazout bačkorky. Jejich přirozená ochota podělit
se o zkušenosti má v adaptačním procesu velkou hodnotu.
Školka ale není jen místem pro hru a tvoření. Je to malé
společenství, ve kterém se učíme laskavosti, ohleduplnosti,
schopnosti spolupracovat a respektovat druhé. A právě to
je podle mě to nejdůležitější, co si děti mohou odnést – nejen
pro školní rok, ale i pro celý život.
Za kolektiv učitelek Dagmar Mynarčíková
Strana 9

