Page 4 - Chytrý zpravodaj - Rychnov u Jablonce n.N.02 2022
P. 4
Zprávy ze školy
Leden ve škole ka předmětech! Jejich boj je opravdu vysilující a bohužel marný!
Sběrači známek jakéhokoliv druhu postávají před sborovnou a
chtějí se DOBROVOLNĚ nechat vyzkoušet, napsat písemnou
Čas se splašil, kolem letí, práci či dokonce několik, SAMI nabízejí vypracování referátů a
máme konec pololetí, prezentací. Velmi neobvyklý jev! Loni dokonce tyto známekch-
dneska já a zítra on, tivé jedince neodradila ani on-line výuka! A to je vlastně dobře.
řádí tady omikron!
Jsou prostě skutečnosti, které se nemění. A školní filatelis-
té jsou jednou z nich. Objevují se pravidelně začátkem ledna a
Jestli se nám zdá, že čas letí, tak školní leden nabírá super
rychlost. Člověk sotva stačil popřát šťastný nový rok a už je tady června. Jsou jako vlaštovky. Ty každé jaro přiletí a na podzim
zase odletí do jižních krajů. Je na ně spolehnutÍ, a to i v této pro-
konec prvního pololetí školního roku! Psali se velké čtvrtletní měnlivé době. Mám ráda školní vlaštovky!
práce, zkoušelo se, sešla se pedagogická rada (tentokrát on-line)...
zkrátka proběhlo všechno, co si umíte v souvislosti s uzavíráním Petra Peterková
klasifikace ve škole představit. Kromě toho jezdí 3. třídy každý
pátek plavat (tedy alespoň ti žáci, co nejsou v karanténě nebo v
izolaci) a celá škola se zúčastnila ekoprogramu TONDA OBAL,
kde si děti zábavnou formou připomněly, jak třídit odpad.
Pedagogové se hybridně sešli (zčásti prezenčně, zčásti on-
-line) na školení paní Mgr. Michaely Veselé, které se týkalo si-
tuace ve vzdělávání a dopadu distanční výuky na chování škol-
ních skupin a zpožďování jejich sociálního vývoje. Průběžně se
samozřejmě řešil covid. Každé pondělí se děti testují a případů
s pozitivním výsledkem přibylo, protože omikron nezapomněl
bohužel ani na rychnovskou školu. A rozjel to tu opravdu ve vel-
kém. Covid postihl nejen žactvo, ale i velkou část pedagogického
sboru. V polovině ledna jsme se tak dostali do situace, kdy neby-
lo možné zajistit prezenční výuku na 2. stupni. Po projednání se
zřizovatelem školy přešel 2. stupeň na 10 dní na distanční výuku.
Ti učitelé, kterým to zdravotní stav dovoloval, učili v on-line pro-
storu a na on-line hodinách byla větší účast než na prezenčních
hodinách v covidem sužované škole. Na 1. stupni se střídaly třídy
v karanténách. Některé obzvlášť smolné zažily karanténu i opa-
kovaně. Třídy, které byly zrovna ve škole, se potýkaly s velkou
absencí. Pan učitel Podrazký si často po ránu notoval společně
s Yvonne Přenosilovou “Tak prázdná, tak prázdná, tak prázdná
…. (se mi dnes moje třída zdá).” Píseň doplnil ještě dalšími ak-
tuálními verši. Např.
Můj úsměv se ráno někdy ztratí,
snad děti se z karantény vrátí,
přesto však nemám šajnu,
zda spadnu do onlajnu,
když kolem Covid zase řádí.
Další obtíží je už měsíce zmiňovaná zahlcenost krajské hy-
gienické stanice, která se školou sice spolupracuje a snaží se, ale
co naplat, na obří vlnu omikronu nestačí. Ústní doporučení dá
škole vždy a včas, ale zprávy rodičům o nařízené karanténě při-
cházejí z KHS často opožděně.
A to je vlastně v super rychlosti všechno!
Na odlehčení mi dovolte jeden školní postřeh. V tomto ob-
dobí (konkrétně 14 dní před uzavřením známek) se z řad žactva
(2.stupeň) vyčleňuje zvláštní skupina s krycím názvem filatelis-
té čili sběrači známek, která se projevuje nebývalým nárazovým
zájmem o studium s vidinou vylepšení známky. Filatelisté se
dělí do dvou základních skupin. Ta první jsou REALISTÉ, kteří
se snaží učitele přesvědčit, že si zaslouží TU LEPŠÍ ZNÁMKU.
Druhou skupinou jsou FANTASTÉ, to jsou ti, kteří se po čtyřech
měsících hlubokého školního spánku probudili a teď se snaží o
zázrak. Třeba jak vyčarovat ze čtyřky dvojku a to hned v několi-
Rychnovský zpravodaj 4