Page 11 - Chytrý Zpravodaj - Přeštice duben 2021
P. 11
PŘEŠTICKÉ NOVINY | DUBEN | 11
Výstupy z dotazníku k online výuce na Základní škole
Josefa Hlávky Přeštice
Vedení Základní školy Josefa v absolutních číslech. Celkové na Vaše podněty a získání této Proto i my bychom chtěli podě-
Hlávky Přeštice připravilo pro výsledky můžete zhlédnout na zpětné vazby je pro nás velice kovat za Vaši snahu a podporu
žáky a rodiče v únoru dotaz- www.zsprestice.cz důležité. Kromě poděkování dětí během distanční výuky.
níkové šetření k online výu- Část dotazníku se týkala všem respondentům za účast Jistě naším společným zájmem
ce. Cílem šetření bylo získání i návrhů na zlepšení či doporu- bych za vedení školy a všechny je, v rámci možností, co nej-
zpětné vazby a názorů rodičů čení ke změnám v rámci online pedagogy chtěl poděkovat i za rychlejší návrat k prezenční
i žáků k probíhajícímu způso- výuky. Samozřejmě nejde rea- výsledné hodnocení školy. výuce.
bu výuky. govat na všechny návrhy, ale Pro nikoho z nás není tento Mgr. Petr Fornouz
V dotazníkovém šetření jsme po vyhodnocení návrhů byly způsob výuky jednoduchý. ředitel školy
zpět obdrželi pouze 255 odpo- realizovány již některé změny.
vědí (celkový počet žáků školy Týká se to především rozšíře-
970). Přesto počet responden- ní výuky ve 3. až 5. ročníku,
tů byl dostatečný k tomu, aby- technických úprav v Teams
chom získali adekvátní výsled- zamezující odpojování žáků
ky v průřezu všemi ročníky. spolužáky apod. Častým pro-
Veškeré výsledky zpracovala blémem byla otázka připojení.
paní zástupkyně Mgr. I. Bou- Bohužel nekvalitní, či spíše
lová, za což jí moc děkuji. nedostatečné připojení z hle-
Účast v jednotlivých roč- diska objemu dat je ze strany
nících byla velice rozdílná. školy téměř neovlivnitelné,
Z důvodu rozdílného způsobu neboť se týká individuálního
výuky na 1. a 2. stupni, rozdíl- připojení koncového uživate-
ným potřebám výuky a výstu- le, tj. žáka.
pům, byly výsledky průzkumu Velice si vážíme účasti
zpracovány pro každý stupeň a odpovědí v dotazníku. Sna-
zvlášť a následně i porovnány hou vedení školy je reagovat
Schůzky v on-line prostoru
Činnost všech zájmových „To bylo údobí, kdy jsme se bírá současný junácký život nezanevřeli a mají pochope-
uskupení všudepřítomný covid věnovali naší činnosti ´téměř Tereza. „Snažíme se nabíd- ní, že naše činnost nemůže být
již rok, s malými přestávkami, normálně´. Před prázdninami nout především hry a zábavu, taková jako běžně,“ je velice
zcela paralyzuje. Vše začalo jsme se několikrát sešli u klu- ale i takto on-line je prostor spokojena se spoluprací s rodi-
loni na jaře, drobné uvolnění bovny. A hlavně jsme mohli pro plnění různých výzev, stez- či Tereza (a samozřejmě ostat-
nastalo přes léto, aby od pod- vyrazit na tábor. Sice ho pro- ky i odborek. I když naživo by ní vedoucí). „Těší nás, že jsme
zimu přišla další uzávěra, stá- vázela řada opatření (dezin- to bylo samozřejmě lepší, tak nezaznamenali úbytek členů.
le více se stupňující. Většina fekce, roušky, zákaz návštěv), jsme si našli cestu, jak si udě- Jen pár nováčků, se kterými
činností se přesunula do on- ale jinak tábor běžel celkem lat vánoční posezení nebo kar- jsme se viděli párkrát loni na
-line prostoru internetu (ostatně běžným způsobem a děti si ho neval, ačkoliv každý byl u sebe jaře, u těch nevíme. Ale naše
stejně vznikal i tento článek). mohly užít stejně jako každý doma. Vedoucí se snaží nabí- stálá členská základna i v té-
Jak na to reagovaly třeba rok. V září jsme se opět sešli, zet různé náměty na zabavení to době drží, za to jsme moc
junácké oddíly, to byla otáz- snažili se být co nejvíce ven- i pro ty, kteří se nescházejí on- vděční a těšíme se samozřej-
ka pro Terezu Zajícovou. ku, samozřejmě s důrazem -line. Vytvořili cestu po okolí, mě na to, až se budeme moci
„Stejné jako ve škole, spojení na dodržování všech dopo- kterou mohou projít a po ces- setkat osobně.“ Na závěr neza-
přes internet, přes telefon. Pro ručení pro bezpečnost dětí. tě luštit různé úkoly, on-line pomene zdůraznit: „Věříme, že
oddíly jsme vymýšleli program A zase konec. Polovina října hru, kde se virtuálně podívají nás letos v létě čekají výpravy
´na doma´ a pravidelně posíla- znamenala opět zákaz klasic- na tábor, výzvu, k vytvoření i tábor. Jeho konkrétní pláno-
li týdenní náměty, které obsa- kých schůzek a naopak pře- a vyfocení skautského sně- vání je sice v této době ještě
hovaly hry, křížovky, vyrábění sun do podoby on-line. Oddíly huláka nebo nyní Moranu na předběžné, vzhledem k tomu,
i různé výzvy. Děti se zapojo- postupně najely na schůzky rozloučení se zimou. Je na že nikdo neví, co bude či nebu-
valy podle své chuti. A nyní to přes webkameru. U starších se každém, kdo se do čeho chce de možné v létě. Ale pokud to
tak pokračuje – schůzky on- scházejí téměř všichni, u mlad- a může zapojit,“ shrnuje mož- jen trochu půjde, tak ujišťuje-
line po internetu.“ ších oddílů část, někoho jsme nou činnost. me rodiče, že tábor bude, že
Krátké uvolnění bylo bohužel neviděli už od podzi- „Velké poděkování patří s ním počítáme.“
přes léto... mu. Moc nás těší zájem,“ pro- rodičům dětí za to, že na nás (šat)
Právě probíhá další junácká schůzka. Že to není možné? Ale ano. Každá se doma namaskovala, připravila nějaké limo a něco
k zakousnutí a pak již hurá k počítači a před kameru. Karneval právě začíná. I taková je činnost přeštických světlušek. (A jak vypa-
daly masky můžete nyní vidět všichni.)