Page 23 - Chytrý Zpravodaj - Praha 7 Hobulet březen
P. 23

22  Info  Hobulet březen 2021  Hobulet březen 2021                                  Info                             23



 ZŠ Korunovační  ZŠ Strossmayerovo náměstí  ZŠ Fr. Plamínkové  ZŠ Tusarova           ZŠ T. G. M., Ortenovo nám.

 Škola sdružuje pod svou střechou dva vzdě-  Ve škole jsou aktivní dva spolky rodičů: spolek Korun-  Vize školy: Tvoříme dovednosti pro život.   Základní škola Fr. Plamínkové s rozšířenou   ZŠ Tusarova je škola s dlouhou a dobrou tradi-  Škola si zakládá na individuálním přístupu
 lávací programy. Tzv. tvořivé třídy se učí   ka, jehož předsedkyní je ing. arch. Zuzana Novotná,   Podporujeme rovnost ve vzdělávání. Škola klade   výukou jazyků je škola s dlouholetou tradicí.   cí. Svou historii začala psát v roce 1897. Z titulu   k žákům a zdravém životním stylu. Škola
 podle školního vzdělávacího programu 3in   a spolek rodičů z montessori tříd Montessori Korunka,   důraz na tvořivost, kritické myšlení, jazykové   Klade důraz na kvalitní všeobecné vzdělání,   instituce určené pro získávání základního   vyučuje na prvním stupni programem s prvky
 a montessori třídy se vzdělávají od minulého   jehož předsedkyní je Mgr. Jana Janáčová. Spolky rodi-  znalosti. Nabízí volitelné předměty již od 3.   rozvoj širokého spektra poznání, příjemné   vzdělání usiluje nejen o komplexní přípravu   Step by Step – Začít spolu. Angličtinu se žáci
 školního roku podle školního vzdělávacího   čů úzce spolupracují se školou a výrazně napomáhají   ročníku, patří mezi ně např. angličtina plus,   třídní prostředí a zejména na slušnost    žáků pro další studium a následné profesní   učí již od 1. třídy (od 3. třídy je jedna hodina
 programu Montessori svět. V uplynulých   ke zvyšování kvality vzdělávání (financování doučová-  pohybová výchova, robotika nebo mediální vý-  v každodenních kontaktech. Žáci se pravi-  uplatnění, ale především pro získání orientace   s rodilým mluvčím), němčinu od 7. třídy.
 ní, asistentů pedagoga, vybudování školní knihovny
 letech škola otevřela v prvním ročníku vždy   apod.).  chova. Několikrát ročně škola pořádá celoškolní   delně účastní olympiád a soutěží v cizích   v běžných životních situacích a při praktickém   V rámci zvyšování kvality výuky je od 2. roční-
 dvě tvořivé třídy a jednu třídu montessori. Vy-  projektové dny – Ateliéry, kde si žáci z nabídky   jazycích. Následně jsou také velmi úspěšní   jednání. Výuka probíhá podle školního vzdělá-  ku posilována výuka češtiny a matematiky. Sa-
 učování v tvořivých třídách je soubor činnost-  Volnočasové aktivity a vybavení: výtvarné kluby,   učitelů sami vybírají, čemu se budou v následu-  v přijímacím řízení na SŠ a víceletá gymná-  vacího programu Klíč k poznání. Škola pro děti   mozřejmostí jsou speciální pomůcky, asistenti
 ních metod a forem učení, který dává žákům   keramika, výuka moderního tance, angličtina, výuka   jících 2 dnech intenzivně věnovat. Ve výuce je   zia. Učitelé dbají na individuální rozvoj kaž-  organizuje zajímavé a lákavé celoškolní projek-  pedagoga, výchovný poradce a školní psycho-
 prostor ke konkrétním činnostem, samostat-  hry na hudební nástroje, šachy, dále v rámci družiny   využívána moderní technologie, díky celoškolní   dého žáka stejně jako na vlastní osobní růst.   ty a společné akce, kde získané znalosti a do-  log. Samostatná školní družina je otevřena od
 ným úvahám a tvorbě vlastních otázek. Žák   kreativní a sportovní kroužek a montessori klub.   wi-fi jsou do ní zapojeny školní tablety a note-  Ve spolupráci se školní psycholožkou pečují   vednosti mohou uplatnit a rozvíjet. Starší žáci   6.30 do 17.30 hodin.
 zde není pasivním příjemcem informací, ale   Doučování žáků s výukovým oslabením podporované   booky, ale i zařízení žáků. Matematika se   o přátelské vztahy a pozitivní vztahové klima.   zhusta pomáhají s jejich organizací, aby posílili
 průběžně projevuje iniciativu – pracuje, pře-  spolkem rodičů Korunka. Ve škole najdete ateliér,   vyučuje dle principů metody profesora Hejného   Škola nabízí již od 1. ročníku nadstandardní   své kompetence praktického charakteru.   Volnočasové aktivity a vybavení: sportovní, jazykové,
 keramickou dílnu, aulu, moderní PC pracovnu,
 mýšlí, hovoří a tvoří. Činnostní učení učí žáky   interaktivní tabule ve třídách, gymnastický sál   na prvním i druhém stupni, od 1. třídy probíhá   počet hodin povinné výuky cizích jazyků.   Stejný cíl sleduje také zajímavá nabídka volitel-  taneční, hudební kroužky, školní dílna, dvě tělocvičny,
 chápat souvislosti, rozvíjí zvídavost a tvořivost,   a tělocvičnu, hřiště ve vnitrobloku, moderní školní   výuka angličtiny s možností konverzace s rodi-  Od 5. ročníku je výuka vybraných předmětů   ných předmětů zaměřených na sport, umění,   víceúčelové sportovní hřiště, divadelní sál, wi-fi
                                                                                     připojení, odhlučněná jídelna (výběr ze dvou chodů),
 přirozeně využívá předučování, používá jed-  kuchyňku a stravovací zařízení, dvě nové laboratoře   lým mluvčím, další cizí jazyk je vyučován od    vedena v anglickém jazyce metodou    ekologii, média, poznávání Prahy atd. V ja-  odborné učebny (PC, F-Ch, jazyková, kuchyňka)
 noduché pomůcky pro všechny žáky, pracuje   pro výuku předmětů chemie, přírodopis a fyzika.   6. třídy (na výběr němčina, ruština, francouz-  CLIL (pracovní činnosti, hudební výchova,    zykové oblasti je v nabídce výuka angličtiny,
 pozitivně s chybou, individualizuje a také   V letošním roce se dokončuje rekonstrukce počítačové   ština, španělština). V programu Letohradská vy-  Culture and Media Studies). Od 6. ročníku   němčiny, francouzštiny a ruštiny, v září 2020   Předsedkyně školské rady: Klára Cibulková
 umožňuje spoluvýběr učiva žáky. Jako fakultní   pracovny.  cházejí učitelé částečně z osnov waldorfské pe-  si žáci volí druhý cizí jazyk – němčinu,   přibyla španělština. Od 6. ročníku mohou žáci   Spolek rodičů při ZŠ TGM:
 škola Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy   Předsedkyně školské rady: Dita Castrillo  dagogiky, které přizpůsobují potřebám aktuální   francouzštinu nebo španělštinu. Anglický,   se zájmem o matematiku, zeměpis, přírodopis,   předsedkyně Mirka Karolová
 v Praze byla škola dlouhodobě zapojena do   skupiny žáků. Celostní přístup podporuje rozvoj   francouzský a španělský jazyk, stejně jako   fyziku a chemii studovat ve specializované
 mezinárodních projektů se zaměřením na vy-  Informační setkání s rodiči: Vzhledem k pandemické   myšlení, cítění a vůle. Výuka probíhá zpravidla   kroužek ruštiny vyučují rodilí mluvčí. Pořá-  třídě se zaměřením na přírodovědné předmě-  Den otevřených dveří: pravděpodobně online
 užití moderních technologií a metod ve výuce.   situaci škola nepředpokládá tradiční podobu DOD.  ve čtyřtýdenních epochách, které jsou doplně-  dány jsou každoroční zájezdy do zahraničí   ty. Žáci pracují pod vedením aprobovaných   formou (plus virtuální prohlídka). Datum a čas budou
                                                                                     upřesněny.
 Aktuálně zde běží projekty s podporou EU   Pro rodiče je připraveno online setkání v prostředí   ny pravidelnými hodinami hudby, eurytmie a ci-  včetně výměnných pobytů a organizují se   učitelů v učebně s nejmodernějším technic-
 a HMP zaměřené na spolupráci učitelů, krea-  Google Meet ve dnech 10. 3. a 24. 3. vždy od 17   zích jazyků (angličtina od první třídy). Dostatek   mezinárodní projekty. Škola má vlastní    kým vybavením. Na základě vypracovaných   Kontakt: Ortenovo náměstí 34
 tivní výchovu, projektovou výuku, multikul-  do 19 hodin. Pro toto setkání není potřeba žádné   prostoru je věnován také výuce umění a řeme-  školní poradenské pracoviště. Pro žáky od    individuálních vzdělávacích plánů či plánů   Mgr. Jan Rychtr, ředitel školy
 turní výchovu a rozšířenou péči o děti s dílčím   instalace, pouze je nutné zaslat email potvrzující zájem   sel. V budově U Uranie 14 sídlí specializované   1. do 4. ročníku jsou zavedeny školní uni-  pedagogické podpory je věnována speciální   rychtr@zstgm7.cz, 732 401 198
 o účast. Na jeho základě vám bude zaslána pozvánka.
 výukovým oslabením a pro děti s odlišným   Email posílejte nejlépe den předem, nejpozději však    třídy pro žáky se specifickými vzdělávacími po-  formy. Pro školní rok 2021/2022 se plánuje   péče dětem se specifickými poruchami učení.   www.zstgm7.cz
 mateřským jazykem. Od 2. ročníku výuka ang-  2 hodiny před setkáním. Pro další informace k setkání,   třebami, primárně se specifickými poruchami   otevření dvou prvních tříd.  Na škole pracuje pět asistentek pedagoga, dvě
 ličtiny a od 7. ročníku výuka německého a fran-  zápisu nebo možnosti individuálního setkání 1+1 ve   učení. Zařazení do speciální třídy je na základě   školní asistentky a dvojjazyčná asistentka pro
 couzského jazyka volitelně. Informatika je od   škole pište na email: zapis@korunka.org.  doporučení pedagogicko-psychologické porad-  Součástí školy je nově zrekonstruovaná školní   děti s odlišným mateřským jazykem. Pedagogy
 4. ročníku. Škola je spoluzakladatelem komu-  ny nebo speciálně pedagogického centra. Ve   kuchyně a jídelna. K dispozici je počítačová učebna,   a třídy pravidelně navštěvuje psycholog.
 nity Tvořivá škola (metody činnostního učení,   Kontakt: Korunovační 164  třídě je maximálně 14 žáků, v každé působí asis-  kvalitně vybavená česká i cizojazyčná žákovská   Pro režim distančního vyučování je na škole   Uvažujete o odkladu
 důraz na propojení předmětů, výuka k tvo-  Mgr. Tomáš Komrska, ředitel školy  tent pedagoga. Pro žáky je tím zajištěn individuál-  knihovna, jazykové učebny, keramická dílna s pecí.   zvolena platforma Učebny Google Classroom
        V letních měsících využívá škola také venkovní
 Tel.: 731 189 723, komrska@korunka.org
 řivosti, vedení žáků ke kulturnosti). V rámci   zapis@korunka.org  ní přístup v malém kolektivu. Žáci se učí podle   třídu a školní hřiště. Žáci mají možnost vybrat si   a žáci i učitelé se její možnosti naučili dobře   základní školní docházky?
 rozšířené péče o děti s dílčím výukovým osla-  www.korunka.org  školního vzdělávacího programu základní školy.   z množství zájmových kroužků, např. konverzační   ovládat a využívat. Tento způsob výuky samo-  Využijte přípravné třídy
 bením škola poskytuje skupinovou reedukaci   V rámci poradenského týmu působí na škole   kroužky v cizím jazyce, sportovní kroužky, šachy   zřejmě přináší jistá úskalí, především v bez-
 v dopoledních hodinách, skupinovou přípravu   speciální pedagog, školní terapeut a asistenti   nebo třeba i příprava k přijímacím zkouškám.  prostřední komunikaci mezi účastníky procesu   V Praze 7 je při každé základní škole (mimo ZŠ Fr.
 na vyučování v odpoledních hodinách, nácvik   pedagoga. V pravidelných třídnických hodinách   učení, ale na druhou stranu dopřává žákům   Plamínkové) zřízena přípravná třída, která je určena
 rozvoje grafomotoriky pro vybrané žáky z 1.   se rozvíjejí osobnostně-sociální dovednosti žáků   Předsedkyně školské rady: Jana Skalková  daleko větší míru tolik potřebné samostatnosti   pro děti s odkladem školní docházky a pro děti
 a 2. tříd, programy na rozvoj koncentrace po-  a jsou vedeni ke konstruktivní diskuzi, toleranci   Vzhledem k opatřením spojených s pandemií bude   a odpovědnosti za vlastní vzdělávání.  v posledním roce před nástupem do školy.
 zornosti a pracovního tempa; pro nadané žáky   a akceptaci jinakosti. Demokratickou kulturu   DOD realizován prostřednictvím virtuální prohlídky
 klub zaměřený na rozvoj logického myšlení   školy podporuje žákovský parlament. V budově   zveřejněné v březnu na webových stránkách školy.  Kromě samotného vzdělávání se škola snaží zajistit   Přípravné třídy poskytují vzdělávání dětem v posledním
                                                                                     roce před nástupem do 1. třídy. V průběhu školního
 a kognitivních (poznávacích) funkcí; pro žáky   Konta solidarity  na Strossmayerově nám. 4 se otevírají 2 třídy   dětem pestrou zájmovou činnost – kroužky jazykové,   roku se děti naučí orientovat v novém prostředí, mají
 s odlišným mateřským jazykem skupinovou vý-  se všeobecným programem a jedna přípravná   Kontakt: Františka Křížka 2  výtvarně-pracovní, sportovní, dramatický, vaření,   dostatek času a prostoru, aby se mohly postupně
                                              florbal, taneční kroužek, skupinové hry, čtenářský
 uku českého jazyka v odpoledních hodinách.   V každé škole v Praze 7 funguje konto solidarity,   třída, v budově Letohradská 1 se otevírá jedna   skola@plaminkova.cz  klub, klub deskových her. Pro zájmovou činnost   seznámit s novou rolí školáka. Výhodou je menší
 Od roku 2012 ve škole funguje přípravná třída.   kam svým darem může dobrovolně přispět kdokoliv   třída s prvky intuitivní a waldorfské pedagogiky   www.plaminkova.cz  a výuku dobře slouží dvě tělocvičny, hřiště s umělým   počet dětí ve třídě (max. 15) a možnost věnovat se
 Provoz školní družiny je od 6.30 do 18 hodin.   z nás. Peníze putují potřebným rodinám žáků dané   (program Letohradská), v budově U Uranie pak   povrchem, školní aula, knihovna (studovna), učebna   individuálním potřebám. Činnost je organizována
 Montessori třídy: Od roku 2015 fungují na   školy na úhradu nákladů spojených se vzděláváním   jedna speciální třída. Výuka ve všech budovách   informatiky, pracovna fyziky a chemie s měřicími   formou zábavných her a prostřednictvím pestré
 škole montessori třídy, které vyučují od roku   dítěte, například na nadstandardní učební pomůcky,   začíná v 8.30 hodin.  systémy PASCO, cvičná školní kuchyňka, školní dílna   pracovní, pohybové, hudební a výtvarné činnosti. Důraz
                                                                                     je kladen na rozvoj předčtenářských a komunikativních
 2020 podle vlastního ŠVP Montessori svět.   úhradu výletů třídy, exkurzí a kulturních školních akcí,   a sezonní venkovní učebna. Vše podstatné o škole   dovedností, rozšiřování slovní zásoby, matematickou
 Montessori pedagogika akcentuje respektující   případně na školní stravování. Na tato konta můžete   Volnočasové aktivity a vybavení: florbal, stolní tenis, míčové   shrnuli sami žáci ve videu s názvem Tusarka očima   pregramotnost, zrakovou a sluchovou percepci,
 přispět kdykoliv během roku, pravidla jejich využívání
                                              dětí, které naleznete na webu školy.
 přístup, děti mají svobodnou volbu práce    najdete na stránkách jednotlivých škol.  hry, keramika, tanec, výtvarné a rukodělné aktivity, šachy,   grafomotorická cvičení a podobně. Tento druh
 v tzv. připraveném prostředí, důraz je kladen   kroužek Věda nás baví, Intellectus, horolezectví, odpolední   Předseda školské rady: Petr Diviš  vzdělávání je určen nejen dětem s odkladem školní
 na kompetence (komunikativní, k řešení   ZŠ Korunovační  anglický klub, flétna, vaření, dramatický kroužek,   docházky, ale také předškolákům, kteří se chtějí na
 problémů apod.), na zodpovědnost žáka, na   27800227/0100  keramické dílny, sportovní hřiště ve vnitrobloku, tělocvičny   Kontakt: Tusarova 790/21  nástup do 1. třídy cíleně připravovat. Stravování dětí
 postupné získávání dovednosti organizovat    a gymnastická hala, stolní tenis, fotbal a knihovny na   skola.tusarova@seznam.cz  je zajištěno ve školní jídelně, děti mohou navštěvovat
                                                                                     školní družinu i kroužky nabízené příslušnou školou za
 si svůj čas a práci. Děti mohou navštěvovat    ZŠ Fr. Plamínkové  chodbách, odborné učebny, wi-fi, interaktivní tabule,   www.skolatusarova.cz  stejných podmínek jako ostatní žáci školy.
 2x týdně montessori klub (navazuje na vyučo-  43-2326110217/0100  počítače a digitální hnízda, žákovská dotyková zařízení
 vání v úterý a ve čtvrtek do 14 hodin). Rodiče   ZŠ T. G. Masaryka  Předseda školské rady: Jan Charvát  Jak postupovat, když se pro přípravnou třídu rozhodnete?
 dětí z montessori tříd jsou sdruženi ve spolku   51-2488450257/0100,                Přihlášky do přípravné třídy musí být potvrzeny
 Montessori Korunka. V současné době funguje   Dny otevřených dveří budou probíhat online formou,   Pedagogicko-psychologickou poradnou pro Prahu 7,
 ve škole 5 montessori tříd (v každém ročníku   ZŠ a MŠ Tusarova  odkaz k připojení naleznete na webu školy   →  po jejím potvrzení může ředitel školy vystavit rozhodnutí
 na 1. stupni jedna). Společně s rodiči žáků pá-  51-2472090277/0100  ZŠ Strossmayerovo náměstí: 23. 3. od 16 hodin  o přijetí do přípravné třídy ZŠ. V případě komplikací
 tého ročníku připravuje nyní škola podmínky   budova U Uranie: 24. 3. od 16 hodin   s potvrzením poradny způsobených pandemií COVID-19
                                                                                     se obraťte na ředitele školy.
 pro plynulý přechod žáků do jiného vzděláva-  ZŠ Strossmayerovo náměstí a ZŠ Letohradská   budova Letohradská: 16. 3. od 16 hodin
 cího programu od 6. ročníku.  201417339/0800  Kontakt: Stross. nám. 4: martin.provaznik@zsstross.cz  Více informací o školách naleznete na webových   Více informací o předškolních třídách naleznete na
 specifický symbol: 123
        stránkách jednotlivých základních škol.
 třídy Letohradská 1: magdalena.flekova@zsstross.cz  Pokud potřebujete podrobnější informace nebo si   webu jednotlivých základních škol. Máte-li zájem
 FZŠ Umělecká a MŠ U Studánky  speciální třídy U Uranie 14: bozena.palusgova@zsstross.cz  chcete domluvit jiný termín prohlídky či máte jakékoli   seznámit se s prostředím přípravné třídy, kontaktujte
 51-2409740257/0100  www.zsstross.cz  jiné dotazy, neváhejte školu kontaktovat.      vybranou školu a domluvte si setkání.
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28