Page 29 - Praha3_09_zari
P. 29

Rubrika reprezentuje názory koaličních
                                                                                                                     Fórum zastupitelů
       a opozičních   zastupitelů Prahy 3

































       Naděje pro dolní Žižkov                     Podchod z hlavního nádraží na Žižkov se otevře
       Michal Vronský (TOP 09 a STAN),             už v září
       koaliční zastupitel                         Pavel Dobeš (TOP 09 a STAN), místostarosta
          Představte si dolní Žižkov bez cyklostezky, která   „U Bulhara končí Praha!“ Oblíbený pokřik fotba-
          tam ještě před 15 lety skutečně nebyla. Jak by   lových fanoušků Viktorie Žižkov, který nazna-
          soubor ulic mezi Husitskou a Seifertovou fun-  čuje, že nad „hlavákem“ už není Praha, nýbrž
          goval a působil dnes, bez vytíženého asfaltové-  Žižkov! V srpnu se o tom mohlo přesvědčit
          ho pásu, kterému říkáme cyklostezka? Lokalita   béčko Sparty, kdy Viktorka lídrovi druhé ligy na-
          nemá příliš dobrou pověst. Najdete tu několik   dělila tři góly a „z Prahy“ zpět na Žižkov si tak
          zastaváren, ale třeba papírnictví nebo pekárnu   odvezla zasloužený plný počet bodů.
          ani jednu. Těžko byste tu hledali i dětské hřiště.
          Na celé Praze 3 jich přitom existuje více než   S tím koncem Prahy to má však i jiný rozměr.
          40, ale na dolním Žižkově nebylo donedávna   Cesta z „hlaváku“ na Žižkov je — korektně ře-
          jediné.                                    čeno — hodně krkolomná. Ať už se bavíme
                                                     o cestě přes park a přes rušnou křižovatku,
          Těžko můžeme očekávat, že neatraktivní, málo   anebo pak tramvají na Seifertovu ulici. Cesta
          vybavená lokalita bude lákat třeba mladé ro-  na Žižkov může být ale také nebezpečná, a sice
          diny s dětmi, které pomohou vytvářet poptáv-  když se k nám vydáte přes koleje na frekvento-
          ku po obchodech denní potřeby. Radnice však   vaném hlavním nádraží. Koleje v minulosti pře-
          dělá kroky správným směrem. Posledním inves-  cházelo více než tisíc lidí denně!
          tičním počinem je renovace cyklostezky, v je-
          jímž rámci vznikla dvě menší dětská hřiště. Obě   Vždy jsem chtěl, aby se průchodnost z hlav-
          jsou každý den plná. Kolem dětí na trampolí-  ního nádraží na Žižkov vyřešila lépe. V letech
          nách posedávají rodiče a povídají si, na druhém   2011 a 2012 jsem jako ministr dopravy požá-
          hřišti si zase děti hrají na vlakové nádraží.   dal Správu železnic, aby navrhla řešení. Jako
                                                     nejvhodnější bylo vybráno prodloužení sever-
          V minulosti byla revitalizována dvě náměstí:   ního podchodu, který ústí do Seifertovy ulice.
          Kostnické a Komenského. Příští rok se začne   Tím se bude možné dostat z Vrchlických sadů
          s Tachovským. S pomocí magistrátu investu-  na Žižkov a vyhnout se nepříjemné cestě ko-
          jeme do parku na Vítkově. V bývalých lázních   lem křižovatky U Bulhara. Ocení to obyvatelé
          vznikne mezinárodní taneční centrum s ka-  dolního Žižkova, studenti VŠE, ale i fotbaloví
          várnou a nabídkou volnočasových aktivit pro   fanoušci, kteří přijedou vlakem na gólový příděl
          děti a seniory. Do pěti let by měla vzniknout   od Viktorky.
          nová škola v prázdné budově na Havlíčkově
          náměstí. Jsou to kroky pomalé, ale nesmír-  Podchod je již dokončen a otevře se v září 2021.
          ně důležité a směřují k tomu, aby byl dol-  Vysoký je přibližně 2,5 metru a na východní
          ní Žižkov atraktivnější spíš pro rodiny s dět-  straně je ukončený výstupem pomocí scho-
          mi než třeba narkomany. S lokalitou se pojí   diště a dvou eskalátorů směrem k Seifertově
          i další témata a problémy (hluk v Řehořově,   ulici. Na západní straně bude zřízen osobní vý-
          napojení na centrum…). Pokud máte k té-    tah pro bezbariérový přístup. Kapacita pěších
          matu dolního Žižkova co říci, napište mi na   je 5 600 osob za 24 hodin. Jsem rád, že se to
          vronsky.michal@praha3.cz.                  povedlo, a děkuji Správě železnic! Nám všem
                                                     přeji, ať nám podchod dlouho slouží.
                                                                                                                     — 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34