Page 8 - Chytrý zpravodaj - Praha 3 - 02 2022
P. 8
Fokus
zastupitelé změnu územního plánu neschválili. v tomto bodě požaduje další opatření, která by
K tomuto kroku se však zastupitelé třetí měst- zabránila využívání komunikace k průjezdu nebo
ské části staví zdrženlivě. „Stále se snažíme najít zde ve velké míře omezila provoz motorových vo-
spíše konsenzus. Ve chvíli, kdy bychom všechno zidel. V dalších bodech iniciativa upozorňuje na
smetli ze stolu, začne se výstavba na pozemcích nebezpečí špatné prostupnosti některých bloků
rozvíjet nekontrolovatelně a bez dohod o veřejné pro pěší a cyklisty, nevyváženost zisků develo-
vybavenosti, kterých se snažíme docílit,“ reaguje pera vůči nákladům města a požaduje veřejné
předseda výboru pro územní rozvoj Prahy 3 Matěj prodiskutování všech sporných bodů se zástupci
Michalk Žaloudek. Radnice přesto oceňuje aktivní petičního výboru. Praha by podle ní měla v rámci
přístup obyvatel a jejich snahu o zlepšení komu- území trvat na alespoň 15% podílu bytů pro za-
nikace s hlavním městem chce podpořit. jištění zdravého sociálního mixu včetně potřeb-
ných profesí. „Město by mělo být sebevědoměj-
ší a mělo by požadovat víc. Když se podíváte na
Město by podle zástupců kontribuční smlouvy a příspěvky developerů v zá-
padních zemích, jsou tam výrazně jiné,“ upozor-
petice mělo být ňuje Vinklárková.
sebevědomější Priority Prahy 3 a připomínky obyvatel se v mno-
ha směrech potkávají. Řadu bodů radnice v sou-
časné době projednává v souvislosti s přípravou
smluvních podmínek s hlavním městem a inves-
Petice řeší například problematiku kapacity zá- tory. „Naším primárním cílem je dohoda, která
stavby a obává se dramatického nárůstu počtu definuje budoucnost nákladového nádraží Žižkov.
obyvatel, na který není lokalita připravena. Studie S připomínkami občanů Prahy 3 pracujeme dlou-
počítá se čtvrtí pro přibližně 23 tisíc lidí, pro něž hodobě a řadu z nich jsme prosadili nebo ještě
podle zástupců petice nebude v okolí dostatek budeme prosazovat. Je jasné, že na konci nemo-
škol, parků, obchodů a především potřebná do- hou být spokojeni všichni. Ale to nejhorší, co by
pravní obsluha. Pozemek určený k výstavbě nové se mohlo stát, je situace, kdy se nedomluvíme
školy považují petenti za nedostatečný a stejně a celý projekt padne. To neprospěje nikomu,“ říká
kriticky se staví k plánované ploše parků a veřej- v reakci na petici místostarosta pro územní roz-
né zeleně. Jedna z nejzávažnějších námitek se voj Prahy 3 Pavel Dobeš.
týká dopravy, kde převažují obavy ze zhoršení si-
tuace obzvláště v místech s vysokou koncentrací Podstatné je podle jeho slov zajištění soutěží na
osob, jako jsou ulice Na Jarově, Malešická, Jana budovu školy a sportovišť v areálu, stejně jako na
Želivského a Koněvova. Výhrady přetrvávají i k na- výstavbu parků a hřišť. A především pak jednání
vrhované Jarovské třídě (vizualizace na straně 6), s hlavním městem o majetkovém vztahu k bu-
o níž se už neuvažuje jako o velkokapacitní výpa- dově bývalého nádraží. V otázce dopravy je pro
dovce, ale jako o městské ulici s jedním jízdním Trojku nejdůležitější etapizace výstavby, která má
pruhem v každém směru, odděleným tramvajo- podmínit jednotlivé fáze rozvoje lokality vybudo-
— 8 vým pásem, cyklopruhy a stromořadími. Petice váním příslušné dopravní infrastruktury.