Page 8 - Chytrý zpravodaj - Praha 3 - 02 2022
P. 8

Fokus











































                   zastupitelé změnu územního plánu neschválili.   v tomto bodě požaduje další opatření, která by
                   K tomuto kroku se však zastupitelé třetí měst-  zabránila využívání komunikace k průjezdu nebo
                   ské části staví zdrženlivě. „Stále se snažíme najít   zde ve velké míře omezila provoz motorových vo-
                   spíše konsenzus. Ve chvíli, kdy bychom všechno   zidel. V dalších bodech iniciativa upozorňuje na
                   smetli ze stolu, začne se výstavba na pozemcích   nebezpečí špatné prostupnosti některých bloků
                   rozvíjet nekontrolovatelně a bez dohod o veřejné   pro pěší a cyklisty, nevyváženost zisků develo-
                   vybavenosti, kterých se snažíme docílit,“ reaguje   pera vůči nákladům města a požaduje veřejné
                   předseda výboru pro územní rozvoj Prahy 3 Matěj   prodiskutování všech sporných bodů se zástupci
                   Michalk Žaloudek. Radnice přesto oceňuje aktivní   petičního výboru. Praha by podle ní měla v rámci
                   přístup obyvatel a jejich snahu o zlepšení komu-  území trvat na alespoň 15% podílu bytů pro za-
                   nikace s hlavním městem chce podpořit.      jištění zdravého sociálního mixu včetně potřeb-
                                                               ných profesí. „Město by mělo být sebevědoměj-
                                                               ší a mělo by požadovat víc. Když se podíváte na
        Město by podle zástupců                                kontribuční smlouvy a příspěvky developerů v zá-
                                                               padních zemích, jsou tam výrazně jiné,“ upozor-
        petice mělo být                                        ňuje Vinklárková.
        sebevědomější                                          Priority Prahy 3 a připomínky obyvatel se v mno-
                                                               ha směrech potkávají. Řadu bodů radnice v sou-
                                                               časné době projednává v souvislosti s přípravou
                                                               smluvních podmínek s hlavním městem a inves-
                   Petice řeší například problematiku kapacity zá-  tory. „Naším primárním cílem je dohoda, která
                   stavby a obává se dramatického nárůstu počtu   definuje budoucnost nákladového nádraží Žižkov.
                   obyvatel, na který není lokalita připravena. Studie   S připomínkami občanů Prahy 3 pracujeme dlou-
                   počítá se čtvrtí pro přibližně 23 tisíc lidí, pro něž   hodobě a řadu z nich jsme prosadili nebo ještě
                   podle zástupců petice nebude v okolí dostatek   budeme prosazovat. Je jasné, že na konci nemo-
                   škol, parků, obchodů a především potřebná do-  hou být spokojeni všichni. Ale to nejhorší, co by
                   pravní obsluha. Pozemek určený k výstavbě nové   se mohlo stát, je situace, kdy se nedomluvíme
                   školy považují petenti za nedostatečný a stejně   a celý projekt padne. To neprospěje nikomu,“ říká
                   kriticky se staví k plánované ploše parků a veřej-  v reakci na petici místostarosta pro územní roz-
                   né zeleně. Jedna z nejzávažnějších námitek se   voj Prahy 3 Pavel Dobeš.
                   týká dopravy, kde převažují obavy ze zhoršení si-
                   tuace obzvláště v místech s vysokou koncentrací   Podstatné je podle jeho slov zajištění soutěží na
                   osob, jako jsou ulice Na Jarově, Malešická, Jana   budovu školy a sportovišť v areálu, stejně jako na
                   Želivského a Koněvova. Výhrady přetrvávají i k na-  výstavbu parků a hřišť. A především pak jednání
                   vrhované Jarovské třídě (vizualizace na straně 6),   s hlavním městem o majetkovém vztahu k bu-
                   o níž se už neuvažuje jako o velkokapacitní výpa-  dově bývalého nádraží. V otázce dopravy je pro
                   dovce, ale jako o městské ulici s jedním jízdním   Trojku nejdůležitější etapizace výstavby, která má
                   pruhem v každém směru, odděleným tramvajo-  podmínit jednotlivé fáze rozvoje lokality vybudo-
     — 8           vým pásem, cyklopruhy a stromořadími. Petice   váním příslušné dopravní infrastruktury.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13