Page 29 - rn3_12_prosinec
P. 29

Rubrika reprezentuje názory koaličních
                                                                                                                     Fórum zastupitelů
       a opozičních   zastupitelů Prahy 3


































       Malé projekty mají často zásadní význam pro   Peklo v dopravě i v dopravní komisi
       všední den                                  Mojmír Mikuláš (Koalice pro Prahu 3),
       Jan Materna (TOP 09 a STAN), radní          opoziční zastupitel

          V politice se většinou řeší velké problémy,   Žižkov se v listopadu dostal na první strán-
          investují se miliony, ale na drobnosti, které   ky mediálního zpravodajství a důvodem bylo
          mohou i významněji ovlivňovat naše životy,   místní dopravní peklo. Totálně ucpané uli-
          se zapomíná. Jsem rád, že radnice Prahy 3 se   ce Olšanská a Želivského, k tomu Seifertova
          věnuje těm velkým, ale nezapomíná ani na ty   a další. Z radnice Prahy 3 posloucháme, že za
          malé.                                      vše může magistrát a TSK. A budu objektivní,
                                                     za velkou část ano. Za spolek Jedeme autem
          Nouzovka. Označit restaurace samolepkou,   pravidelně posíláme připomínky a chodíme
          která znamená, že se nemusíte cítit trapně,   interpelovat na ZHMP s požadavkem na lepší
          když si tu odskočíte na záchod, nestojí velké   koordinaci všech dopravních uzavírek. Žádali
          peníze a je to snadné. Oproti tomu spravovat   jsme společně s opozicí zřízení koordinátora,
          síť veřejných toalet a udržovat je v přijatelné   ale primátor Hřib ani náměstek pro dopravu
          kondici je nákladné velmi. Na mapě Prahy 3   Scheinherr to nepovažovali za potřebné.
          (bit.ly/3x7ebsn) je aktuálně 30 takových míst
          a věříme, že další budou přibývat. Máte-li pro-  Ale je Praha 3 vždy bezbranná? Třeba neovlivní
          vozovnu, zapojte se také.                  opravu kanalizace na Želivského, kterou provádí
                                                     PVS. Naopak nová podoba Olšanské, ze které
          Na rozhraní Prahy 3 a 10 vedou z nákladového   se stala jednoproudá komunikace s ikonickým
          nádraží nepoužívané koleje, které není s kočár-  pruhem pro neexistující cyklisty, je realizova-
          kem zatěžkaným nákupem snadné a příjemné   ná s podporou naší radnice, všichni koaliční
          překonat. Obě radnice proto společně vybudo-  zástupci (Zelení, Piráti, TOP+STAN) v dopravní
          valy na dvou místech jednoduché dřevěné pře-  komisi hlasovali PRO.
          jezdy. I tady platí: za málo peněz hodně muziky.
                                                     Vnímat dopravu i z pohledu motoristy a být
          Do třetice umění. Sousoší Rodina bylo součástí   účasten na jednání trojkové dopravní komise
          Flory od konce 70. let, ale při výstavbě nákup-  je také peklo. Minule jsem byl dokonce nařčen
          ního centra zmizelo neznámo kam. Zjistili jsme,   zeleným zastupitelem z bolševického chová-
          že Rodina byla odložena na autobusovou točnu   ní, když jsem nesouhlasil se zřízením cykloo-
          do Hostivaře. Přesvědčit Dopravní podnik chvíli   bousměrky ve Slezské a upozorňoval na ne-
          trvalo, ale nakonec se to podařilo a Rodina je   bezpečnou možnost střetu kola s autem při
          zpátky na Trojce, kam patří. Další drobnost,   vyjíždění z kolmého parkovacího stání. Komise
          která zpříjemňuje život na Praze 3. Jsem rád,   bohužel většinově vyznává cyklonáboženství.
          že vedení Prahy 3 nerozhoduje od stolů za zdmi   Pravidelně také bojuji za zachování parkovacích
          radnice, ale přináší řešení, která vycházejí z ka-  míst, kterých stále ubývá. Mimochodem i plá-
          ždodenního života.                         novaná rekonstrukce Jiřáku přinese parkovací
                                                     komplikace, jelikož trhovci mají obsadit v době
                                                     trhů právě rezidentní místa.

                                                     Zásadní změnu dopravní politiky magistrátu
                                                                                                                     — 29
                                                     i Prahy 3 mohou přinést až volby příští rok.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34