Page 29 - rn3_12_prosinec
P. 29
Rubrika reprezentuje názory koaličních
Fórum zastupitelů
a opozičních zastupitelů Prahy 3
Malé projekty mají často zásadní význam pro Peklo v dopravě i v dopravní komisi
všední den Mojmír Mikuláš (Koalice pro Prahu 3),
Jan Materna (TOP 09 a STAN), radní opoziční zastupitel
V politice se většinou řeší velké problémy, Žižkov se v listopadu dostal na první strán-
investují se miliony, ale na drobnosti, které ky mediálního zpravodajství a důvodem bylo
mohou i významněji ovlivňovat naše životy, místní dopravní peklo. Totálně ucpané uli-
se zapomíná. Jsem rád, že radnice Prahy 3 se ce Olšanská a Želivského, k tomu Seifertova
věnuje těm velkým, ale nezapomíná ani na ty a další. Z radnice Prahy 3 posloucháme, že za
malé. vše může magistrát a TSK. A budu objektivní,
za velkou část ano. Za spolek Jedeme autem
Nouzovka. Označit restaurace samolepkou, pravidelně posíláme připomínky a chodíme
která znamená, že se nemusíte cítit trapně, interpelovat na ZHMP s požadavkem na lepší
když si tu odskočíte na záchod, nestojí velké koordinaci všech dopravních uzavírek. Žádali
peníze a je to snadné. Oproti tomu spravovat jsme společně s opozicí zřízení koordinátora,
síť veřejných toalet a udržovat je v přijatelné ale primátor Hřib ani náměstek pro dopravu
kondici je nákladné velmi. Na mapě Prahy 3 Scheinherr to nepovažovali za potřebné.
(bit.ly/3x7ebsn) je aktuálně 30 takových míst
a věříme, že další budou přibývat. Máte-li pro- Ale je Praha 3 vždy bezbranná? Třeba neovlivní
vozovnu, zapojte se také. opravu kanalizace na Želivského, kterou provádí
PVS. Naopak nová podoba Olšanské, ze které
Na rozhraní Prahy 3 a 10 vedou z nákladového se stala jednoproudá komunikace s ikonickým
nádraží nepoužívané koleje, které není s kočár- pruhem pro neexistující cyklisty, je realizova-
kem zatěžkaným nákupem snadné a příjemné ná s podporou naší radnice, všichni koaliční
překonat. Obě radnice proto společně vybudo- zástupci (Zelení, Piráti, TOP+STAN) v dopravní
valy na dvou místech jednoduché dřevěné pře- komisi hlasovali PRO.
jezdy. I tady platí: za málo peněz hodně muziky.
Vnímat dopravu i z pohledu motoristy a být
Do třetice umění. Sousoší Rodina bylo součástí účasten na jednání trojkové dopravní komise
Flory od konce 70. let, ale při výstavbě nákup- je také peklo. Minule jsem byl dokonce nařčen
ního centra zmizelo neznámo kam. Zjistili jsme, zeleným zastupitelem z bolševického chová-
že Rodina byla odložena na autobusovou točnu ní, když jsem nesouhlasil se zřízením cykloo-
do Hostivaře. Přesvědčit Dopravní podnik chvíli bousměrky ve Slezské a upozorňoval na ne-
trvalo, ale nakonec se to podařilo a Rodina je bezpečnou možnost střetu kola s autem při
zpátky na Trojce, kam patří. Další drobnost, vyjíždění z kolmého parkovacího stání. Komise
která zpříjemňuje život na Praze 3. Jsem rád, bohužel většinově vyznává cyklonáboženství.
že vedení Prahy 3 nerozhoduje od stolů za zdmi Pravidelně také bojuji za zachování parkovacích
radnice, ale přináší řešení, která vycházejí z ka- míst, kterých stále ubývá. Mimochodem i plá-
ždodenního života. novaná rekonstrukce Jiřáku přinese parkovací
komplikace, jelikož trhovci mají obsadit v době
trhů právě rezidentní místa.
Zásadní změnu dopravní politiky magistrátu
— 29
i Prahy 3 mohou přinést až volby příští rok.